in ,

Αρώματα: Τάσεις και Προτάσεις για το 2022

Όσα θα μας απασχολήσουν στους επόμενους μήνες στον θαυμαστό κόσμο των απολαύσεων

Όσα θα μας απασχολήσουν στους επόμενους μήνες στον θαυμαστό κόσμο των απολαύσεων ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

chanel no.1 eau rouge scaled

Μια καινούργια χρονιά άρχισε και οι μικρές απολαύσεις, όπως το άρωμα, μας δίνουν κουράγιο για τα πολλά και δύσκολα που υπάρχουν εκεί έξω. Σε προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε τις βασικές παραμέτρους της βιομηχανίας αρωμάτων για το 2021, όπως φάνηκαν από τρία case studies. Η νέα χρονιά ανοίγεται μπροστά μας με τον κόσμο των αρωμάτων να αντανακλά όλα όσα μας απασχολούν και στην υπόλοιπη pop culture. Aπό τον κόσμο των woke μέχρι την περιβαλλοντική συνείδηση και την τεχνητή νοημοσύνη.

Πάμε να τις δούμε μία μία.

Ξαναβρίσκοντας το όνομα του ρόδου

Τα αρώματα με τριαντάφυλλο λειτουργούν ελαφρώς ως το κλασσικό trench coat σε μπεζ γκαμπαρντίνα στην ντουλάπα μας, ή ένα brit pop τραγούδι σε πολυκατάστημα με νεανικά ρούχα. Φτιάχνουν τη διάθεση με την εύκολη πρόσληψή τους κι από τον αμύητο, την καθαριότητα των προθέσεών τους, την κλασσικότητα της γραμμής τους. Φέτος οι δημιουργοί κι οι εταιρείες, mainstream και πιο ψαγμένες, επανεφεύρουν το τριαντάφυλλο.

lancome la nuit tresor intense eau de parfum
Tο τριανταφυλλένιο άρωμα της Lancôme.

O Tom Ford οδηγεί με 3 προτάσεις που ακολουθούν το προπέρσινο Rose Prick, αυτή τη φορά με έμπνευση γεωγραφική: Rose D’Amalfi, Rose de Chine, και Rose de Russie κυκλοφορούν τον Φεβρουάριο του 2022, πριν του Αγ.Βαλεντίνου, ως μέρος της νέας συλλογής Tom Ford Private Rose Garden. Kόκκινα και τριανταφυλλένια και για τον Armani με το νέο Sì Passione Éclat de Parfum, με την φωτεινή Cate Blanchet ως μούσα της καμπάνιας και πάλι. Όπως και για την Lancôme με την La Nuit Trésor Intense L’Eau de Parfum (γλωσσοδέτης, δείξτε το με το κινητό στα καταστήματα…).

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Όταν μιλάμε για άρωμα, τείνουμε να ανατρέχουμε σε αρχαίες τεχνικές – πράγματα που συλλέγονται και επεξεργάζονται με το χέρι. Στην βιομηχανία, τίποτα τέτοιο δεν ισχύει. Τα αρώματα των μεγάλων και μικρότερων οίκων ενσωματώνουν εξεζητημένα συστατικά ανθρώπινης εργαστηριακής παρασκευής και τεχνολογίες προηγμένης βομηχανικής επιτήδευσης. Όπως το headspace, μια διαδεδομένη τεχνική που αιχμαλωτίζει τη μυρωδιά ανθρώπων, τοποθεσιών και πραγμάτων, και κατόπιν τις αναδημιουργεί στο εργαστήριο ως καινοτόμες συμφωνίες.

Πλέον τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούνται για τη σύνθεση αρωμάτων. Μέσα στο 2021 υπήρχε ακόμη και ένα εξ ολοκλήρου ψηφιακό άρωμα που δημιουργήθηκε ως μη ανταλλάξιμο έργο (NFT)!

parfum
Παίζοντας ψηφιακά με τις δυνατότητες του Phantom.

Άλλο παράδειγμα είναι το λανσάρισμα του Phantom του Paco Rabanne προς τα τέλη του 2021. Με το χαριτωμένο μπουκάλι ρομπότ σε μέγεθος 100 ml, το Phantom σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε το smartphone σας στο “κεφάλι” του για να δημιουργήσετε ψηφιακή εμπειρία. Η σύνθεσή του αρώματος από την άλλη είναι εξ ολοκλήρου δημιουργημένη από τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Τα ψηφιακά διαδραστικά μπουκάλια και τα αρώματα που δημιουργούνται εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσουν να μας κεντρίζουν το μυαλό και τη μύτη. Μέσα στο 2022 και παραπέρα.

Περισσότερη τέχνη + άρωμα πορεύονται χέρι-με-χέρι

Η Arpa (κι όχι άρπα…) είναι μια νέα μάρκα πολλαπλών πλατφορμών από τον αρωματοποιό Barnabé Fillion. Συνδυάζει άρωμα, μουσική, αρχιτεκτονική και εικόνες σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία όλων των αισθήσεων. Σύζευξη που γίνεται όλο και πιο δυνατή τάση. Τον Νοέμβριο του 2021, η Arpa κυκλοφόρησε επίσημα στο Dover Street Parfums Market και η τελική συλλογή δεν απογοητεύει τις υψηλές μας προσδοκίες.

Στην Arpa ο Fillion να επανενώνεται με πολλούς από τους προηγούμενους συνεργάτες του, αντλώντας διαφορετικά ταλέντα ώστε να δημιουργήσουν συνοδευτικά κομμάτια για τα αρώματα της μάρκας. Αυτά περιλαμβάνουν μια σειρά από γλυπτά και δίσκους που συνδυάζονται με τις μυρωδιές, όπως η Anicka Yi και ο Γάλλος DJ Pilooski. Τα γραφικά έχουν σχεδιαστεί από την βαρέων βαρών Nathalie du Pasquier του Ομίλου Memphis, ενώ ένας χώρος γραφείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα της αυστραλιανής φίρμας Aesop, τον Jean-Philippe Bonnefoi. Εν τω μεταξύ, μπουκάλια περιορισμένης έκδοσης έχουν καλλιτεχνηθεί στο χέρι από τον υαλουργό Jochen Holz.

Φωτογραφία κι άρωμα: 1-1 ή 1 στο τετράγωνο

Η διάσημη φωτογράφος μόδας Lea Colombo λάνσαρε δύο νέα αρώματα, τα 111hz και 222hz, που ακούγονται λίγο σαν παιδάκια του Elon Musk. Παράλληλα έκανε τα εγκαίνια της πρώτης της έκθεσης, Colors of My Body που επιμελήθηκε η ίδια. H Colombo μίλησε στο wallpaper. για τη δημιουργία των δύο αρωμάτων της και όπως υποστηρίζει, «διερευνούν τη σχέση μας με τον εαυτό μας, την εξισορρόπηση του ανδρικού και του θηλυκού που επιτυγχάνεται στη διαδικασία της εξατομίκευσης». Γενικώς η τάση της ρευστότητας φύλου στο άρωμα θεωρείται δεδομένη για τις πιο ψαγμένες μάρκες μέσα στο 2022.

Αέρας κοπανιστός; Όχι ακριβώς.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συσκευάζεται αέρας σε μπουκαλάκια για καταναλωτές με χιούμορ. Το Air de Montcuq ήταν μια πρώτη απόπειρα: Montcuq είναι ένα γαλλικό χωριό, αλλά ακουστικά φέρνει ελαφρώς στο “αέρας από τον πισινό μας” -η μυρωδιά ευτυχώς θύμιζε αιθέρια ορεινά τοπία και φρεσκαδούρα.

air company air eau de parfum
Αέρας με υπερεκχύλιση διοξειδίου άνθρακα κι ολίγες αρωματικές ύλες

Το Air Eau de Parfum από την The Air Company είναι ένα άρωμα χωρίς φύλο που αποτελείται από διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο δεσμεύεται στο σημείο πηγής του. Για να το κάνει, η μάρκα παράγει υδρογόνο που τροφοδοτείται στον κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αντιδραστήρα μετατροπής άνθρακα μαζί με το CO2. Η προκύπτουσα αντίδραση μετατρέπει το υδρογόνο και το CO2 σε αιθανόλη, μεθανόλη και νερό χωρίς ακαθαρσίες, τα οποία σχηματίζουν το σώμα του αρώματος. Στη συνέχεια, το παρασκεύασμα Air Eau de Parfum τελειώνει με ελαφριές αρωματικές νότες, όπως φλούδα πορτοκαλιού, γιασεμί, βιολέτα και καπνό -για να μην παρεκτραπούμε κι από την αρωματική παράμετρο.

 

Kινέζικες Άκρες για την Chanel

Στο πλαίσιο της προσέγγισης της πάντοτε επιθυμητής αγοράς της Κίνας, αυτού του κοιμώμενου γίγαντα της κατανάλωσης ειδών πολυτελείας, η Chanel με χαρακτηριστική οικολογική προσέγγιση δημιουργεί ανακυκλώσιμα και οικολογικώς βιώσιμα προϊόντα σε μια νέα σειρά καλλυντικών, μακιγιάζ και προϊόντων περιποίησης με ονομασία Chanel No.1

Η συλλογή με σήμα την καμέλια φέρει το σύμβολο του λουλουδιού σε κόκκινο, ακριβώς στην αναμονή για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά (το λεγόμενο Lunar Year) και με την αναμενόμενη ελαφράδα στις ευωδιές.

Στο Chanel No.1 L’Eau Rouge ο αρωματοποιός Olivier Polge μας εξήγησε: “Ξεκίνησα με ένα πλήθος από γιασεμί, άνθη πορτοκαλιάς και λουλουδένιες όψεις, χαρακτηριστικές του Οίκου, και μετά τα συνδύασα με αστραφτερές κόκκινες νότες φρούτων για να εκφράσω τη φρεσκάδα αυτού του αρώματος.” Το αρωματικό σπρέι με σύνθεση με 97% φυσικά συστατικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλο προϊόν του οίκου ή μόνο του, και τελειώνει με ένα στέγνωμα ίριδας και καθαρού μόσχου για μια ελαφρώς πουδρέ αίσθηση καθαριότητας.

Με τις υγείες μας!

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια