Η Barbie κλείνει φέτος 60 χρόνια "ζωής" και μάς υπενθυμίζει τον λόγο που βρίσκεται στην κορυφή. Η Barbie είναι έμπνευση, είναι πρότυπο, είναι μια μεγάλη ιδέα!


Όταν η Ruth Handler, η δημιουργός της, συνειδητοποίησε τις περιορισμένες επιλογές που είχε η κόρη της Barbara για παιχνίδια, έφτιαξε μία κούκλα που μαθαίνει στα κορίτσια ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα!


Η ιστορία της Barbie είναι τόσο πλούσια και ξεχωριστή! Όταν το 1959 έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση New York Toy Fair, οι αγοραστές παιχνιδιών αμφέβαλλαν για το αν θα είχε επιτυχία, όμως η Barbie κατέκτησε τα πλήθη κάνοντας τεράστια θραύση! Από τότε, η κούκλα Barbie έχει στο ιστορικό της περισσότερα από 200 εμπνευσμένα επαγγέλματα, από αστροναύτης -πριν ακόμα πατήσει ο άνθρωπος το πόδι του στο φεγγάρι-, μέχρι μηχανικός ρομποτικής, πιλότος, χειρουργός, αστροφυσικός και πολλά ακόμα.

 

 


Η Barbie πάντα εμπνέει τα κορίτσια να γίνουν αυτό που θέλουν δείχνοντάς τους τον δρόμο για τ' αστέρια! Πρώτη η Barbie υπέγραψε τη διαφορετικότητα, όταν το 1980 κυκλοφόρησε την πρώτη μαύρη κούκλα και την πρώτη Ισπανίδα κούκλα, με το όνομά της. Στην πορεία κατέκτησε τον χώρο της μόδας, με διάσημους σχεδιαστές, όπως ο Oscar de la Renta, να συνεργάζονται μαζί της. Ο Andy Warhol τη ζωγράφισε και πολλές ακόμα διασημότητες υποκλίθηκαν στην προσωπικότητά της! Κατέβηκε 6 φορές για Πρόεδρος της Αμερικής, έγινε influencer και υπέρμαχος των ηρωίδων που σπάνε το κατεστημένο, παρουσίασε νέους σωματότυπους και επαναπροσδιόρισε τα πρότυπα ομορφιάς. Η Barbie δε σταματάει στιγμή να εξελίσσεται και να συμβαδίζει με την κοινωνία. Το @barbiestyle, το οποίο λανσαρίστηκε το 2014 έφτασε πολύ γρήγορα να έχει 1,9 εκατομμύρια ακολούθους ενώ το πρώτο της video blog (vlog) «εκτόξευσε» το κανάλι της στην κορυφή, με αποτέλεσμα να γίνει η Νο1 κοριτσίστικη μάρκα παιχνιδιών στο YouTube!


Το 2018, η Barbie ανακοίνωσε το «Dream Gap Project», μια παγκόσμια πολυετή πρωτοβουλία για την ευαισθητοποίηση γύρω από τους περιοριστικούς παράγοντες που αποτρέπουν τα κορίτσια από το να κατακτήσουν όλα όσα μπορούν. Μετά από έρευνα, που έδειξε ότι πολλά κορίτσια μικρής ηλικίας είναι πιθανό να μη βλέπουν το δικό τους φύλο ως έξυπνο και να χάνουν την αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους, η Barbie τα ώθησε και τα ωθεί να πιστέψουν στον εαυτό τους χτίζοντας την καμπάνια «Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι» και παρουσιάζοντας γυναικεία πρότυπα που έχουν διαπρέψει σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς.

 

 


Από το 2015, αναγνωρίζοντας τη δύναμη των γυναικών, η Barbie βραβεύει σημαντικές γυναίκες μέσα από το πρόγραμμα Sheroes, δημιουργώντας μοναδικές και προσωποποιημένες κούκλες για γυναίκες όπως η Ibtihaj Muhammad (Αθλήτρια Ολυμπιακών Αγώνων), η Misty Copeland (Χορεύτρια μπαλέτου), η Ava DuVernay (Σκηνοθέτης), η Eva Chen (Συγγραφέας) και η Ashley Graham (Plus-size μοντέλο)!


Στην Ελλάδα, η Barbie τίμησε την Ελένη Αντωνιάδου, την πρώτη Ελληνίδα Barbie Role Model για την προσφορά της στον τομέα της μεταμόσχευσης τεχνητών οργάνων που αναμένεται να σώσει εκατομμύρια ζωές. Η Ελένη είναι μία νέα, δυναμική γυναίκα και η ελληνική απόδειξη ότι ένα κορίτσι μπορεί να γίνει ό,τι ονειρεύεται!

 

 


Στην εποχή της εικόνας και των πολλαπλών ερεθισμάτων, η έκθεση των κοριτσιών σε πρότυπα είναι μεγάλη, όμως η Barbie εμπνέει τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να εκφράσουν τα ταλέντα τους. Γιατί η Barbie δεν είναι απλά μια κούκλα, είναι έμπνευση!