Γκοντάρ: Ο εξαφανισμένος Θεός του σινεμά

Γκοντάρ: Ο εξαφανισμένος Θεός του σινεμά Facebook Twitter
0

 

ΓΚΟΝΤΑΡ: Ο ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ

 

Το "Adieu Au Langage" είναι στις Κάννες και ο Ζαν Λικ Γκοντάρ στο σπίτι του.

 

Γκοντάρ: Ο εξαφανισμένος Θεός του σινεμά Facebook Twitter
O Γκοντάρ (δεξιά) στα γυρίσματα της πιο πρόσφατης ταινίας του

 

Είναι απίστευτο, αλλά ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ έχει συμμετάσχει 6 φορές στο διαγωνιστικό, [επτά με τη φετινή με το "Αντίο Γλώσσα"!], και καμία του ταινία δεν έχει πάρει Χρυσό Φοίνικα.

 

Τώρα που το καλοσκεφτόμαστε, καμία του ταινία δεν έχει πάρει ούτε μισό βραβείο. Και μιας και το ψάξαμε, οι συμετοχές του μετράνε από το 1979 κι έπειτα, που σημαίνει πως οι ταινίες που τον έφεραν στο προσκήνιο, δηλαδή τα πρωτοποριακά του παιχνίδια με το σινεμά από το 1959 μέχρι το 1967, δεν είχαν επιλεγεί καν στο επίσημο διαγωνιστικό!

 

Δηλαδή, ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης έχει Όσκαρ (τιμητικό, που του απενεμήθηε ερήμην το 2010) και οι Κάννες, το σπίτι και η καλλιτεχνική του γειτονιά, δεν του έδωσαν ποτέ ψίχουλο. Συνεπώς, έχει δίκιο που δεν ήρθε καν στο φεστιβάλ, Και ακόμη πιο δίκιο που δήλωσε στην ελβετική τηλεόραση (Ελβετός είναι) πως όταν νεότερος ήθελε τον Φοίνικα, ευτυχώς δεν του έλαχε, και τώρα, δεν θέλει τίποτε, ειδικά κάποιο από τα βραβειάκια της παρηγοριάς, για να μην πάθει το κακό (με τις τιμές εννοεί) που απέφυγε στο παρελθόν.

 

Τώρα, αν η επιτροπή αποφασίσει να επινοήσει κάτι βαρύγδουπο και ενοχικά παρηγορητικό, τύπου ο Φοίνικας των Φοινίκων, θα το κάνει φυσικά σαν ένδειξη σεβασμού, αλλά και από δέος μπροστά στο συγκεκριμένο του έργο. Διότι το Adieu au Langage, το τελευταίο του φιλμ, είναι ένα αντίο στη γλώσσα με πολύ λόγο, εντυπωσιακό 3D που εναλάσσεται με βίντεο με χοντρό κόκκο και χυμένα χρώματα, μια πλοκή που βάζει ένα σκύλο να φέρνει κοντά ένα ζευγάρι, και μαζί ένα επιθετικό πολιτικό μανιφέστο, αλλά και καταδίκη των κινητών τηλεφώνων- ο Γκοντάρ θεωρεί πως τα μοναχικά SMS είναι τα αρχικά για το Save My Soul!

 

Γκοντάρ: Ο εξαφανισμένος Θεός του σινεμά Facebook Twitter

 

Που να το πρωτοκατατάξεις όλο αυτό; Δεν χωράει πουθενά, παρότι ο Γκοντάρ είχε προειδοποιήσει το κοινό πως μετά το Film Socialiste, ο δρόμος του θα ήταν ακόμη πιο jump cut αποσπασματικός και απομακρυσμένος από αυτό που θεωρούμε συμβατική αφήγηση, ή ακόμη και αποδεκτή αβάν γκαρντ.

 

Αυτός ο multimedia ποιητής, όπως σωστά τον χαρακτήρισε γαλλικό περιοδικό, δεν έχει σταματήσει να παθιάζεται με την εικόνα και την κοινωνία, και να πειραματίζεται με την τεχνολογία, όχι μόνο μέσα στο μυαλό του, αλλά και αντίθεση του με τη γνώμη των άλλων. Άλλωστε το έχει πει: "Στον τάφο μου, θα ήθελα να γράψουν, Au Contraire". Δηλαδή, αντιθέτως.

 

Ο Γκοντάρ είναι πέρα από Φοίνικες. 

To trailer του Adieu au Langage

Από τις Κάννες με την AirFastTickets.

Διάφορα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ