Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
0
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Black Mass

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, επιμελείται τις τελευταίες λεπτομέρειες της φετινής διοργάνωσης που, λόγω των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου, μεταφέρθηκε μια εβδομάδα μετά τις συνηθισμένες ημερομηνίες. Στην πρωινή μας κουβέντα, δηλώνει ότι θεωρεί πως πλέον όλοι οι συνεργάτες του φεστιβάλ εκ των πραγμάτων αφομοιώνουν πιο «δύσκολες» ταινίες, οι οποίες αντανακλούν πολύ περισσότερο απ' ό,τι στο παρελθόν τα κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα της εποχής. «Αυτό θα το διαπιστώσετε και στο νεοσύστατο τμήμα "Ευρώπη Έτος 0"» μου λέει, εξηγώντας ότι πρόκειται σαφώς για ένα δείγμα ωριμότητας του ίδιου του φεστιβάλ. «Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει φέτος, είναι η ίδρυση του νέου τμήματος Athens Film Lab, του εργαστηρίου που δούλευε όλο το καλοκαίρι για την επεξεργασία κινηματογραφικών ιδεών και σεναρίων. Καταλήξαμε μέσα από τις εργασίες του εργαστηρίου στην επιλογή 7 μικρού μήκους ταινιών που θα λάβουν χρηματοδότηση 7.000 ευρώ έκαστη, για να ξεκινήσουν άμεσα γυρίσματα. Και φυσικά, κάθε χρόνο προσπαθούμε να εκπληρώνουμε τον στόχο μας να συνεργαζόμαστε με όσο το δυνατόν περισσότερους πολιτιστικούς θεσμούς της πόλης. Με αυτό τον τρόπο εκφράζω και μια προσωπική αγάπη που έχω για τις εικαστικές τέχνες. Φέτος η χρονική συγκυρία μας φέρνει δίπλα στην Μπιενάλε της Αθήνας, τη σπουδαία έκθεση τέχνης Documenta που πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 2017 για πρώτη φορά και εκτός Γερμανίας, στην πόλη μας, ενώ έχουμε να παρουσιάσουμε και μια συνεργασία με τον Δημήτρη Αληθεινό, που είναι αναμφισβήτητα δάσκαλος για δεκάδες Έλληνες και ξένους εικαστικούς».

Οι θεατές, οι φίλοι, εσείς, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο κοντά ήμασταν φέτος, για πρώτη φορά, στο να πούμε ότι τα παρατάμε.

Για το τέταρτο κομμάτι του αφιερώματος του φεστιβάλ στην τέχνη, αυτό που οι διοργανωτές αποκαλούν «το μυστικό», ο κ. Ανδρεαδάκης τηρεί σιγή ιχθύος και παρατείνει την αγωνία μας μέχρι αύριο που θα μπορούμε να «διαδώσουμε τα νέα». Πριν κλείσουμε την κουβέντα μας, του ζητώ να μου συνοψίσει σε μια πρόταση την πορεία διοργάνωσης του φετινού φεστιβάλ, δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών που αντιμετωπίζει η χώρα, μια πορεία που πέρασε μέσα από το «παρανοϊκό» καλοκαίρι του 2015. «Οι θεατές, οι φίλοι, εσείς, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο κοντά ήμασταν φέτος, για πρώτη φορά, στο να πούμε ότι τα παρατάμε. Με τις τράπεζες κλειστές, τους ξένους προμηθευτές να πιέζουν για την πληρωμή των ενοικίων των ταινιών, τις αεροπορικές εταιρείες αντίστοιχα για τη φιλοξενία των καλεσμένων, ήταν πραγματικά πολύ δύσκολη η πορεία αυτή. Ευτυχώς μας βοήθησαν σημαντικά πολλοί Έλληνες κινηματογραφιστές και φορείς όπως το ΕΚΚ και το Γαλλικό Ινστιτούτο που παρενέβησαν για να πάρουμε τις απαραίτητες παρατάσεις από τις εταιρείες διανομής».

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Les Deux Amis

Παρά τις όποιες αντιξοότητες λοιπόν, το φεστιβάλ υποδέχεται το κοινό από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου, χωρίς καμία μεταβολή στις αίθουσες που θα το φιλοξενήσουν (Δαναός 1&2, Odeon Opera 1&2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Τεχνόπολη) και την ποσότητα των ταινιών που θα παρουσιάσει. Να μερικοί ακόμα τίτλοι που παίζουν οπωσδήποτε στα φετινά «στανταράκια»:

RETOUR A ITHAQUE / ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ (Γαλλία, 95') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Λοράν Καντέ

Μετά από 16 χρόνια αυτοεξορίας, ένας συγγραφέας επιστρέφει στην Κούβα. Η συνάντηση με τους παλιούς του φίλους τον ωθεί σε μία επώδυνη εξομολόγηση, καθώς οι αναμνήσεις θολώνουν το παρελθόν με πάθος και χιούμορ. Ο σκηνοθέτης του «Ανάμεσα στους Τοίχους» μετατρέπει τον χώρο μιας ταράτσας σε ένα θερμό πεδίο πολιτικών διαξιφισμών και προσωπικών συμβιβασμών.

Παρουσία του σκηνοθέτη

ABOVE AND BELOW / ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΝΟΜΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ (Ελβετία / Γερμανία, 119') [διεθνές διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Νίκολας Στάινερ

Ένα ζευγάρι ζει στους πλημμυρισμένους υπονόμους του Λας Βέγκας. Ένας άνδρας επιβιώνει ολομόναχος στην έρημο και στέλνει μηνύματα στον Θεό μέσα σε άδεια μπουκάλια. Και μια γυναίκα σχεδιάζει -στ΄ αλήθεια!- να ταξιδέψει στον Άρη. Είναι οι αθέατοι κάτοικοι του δικού μας, μετα-αποκαλυπτικού πολιτισμού. Υβριδικό sci fi ντοκιμαντέρ που θα σας κάψει τον εγκέφαλο.

Παρουσία του σκηνοθέτη και της παραγωγού

MISS YOU ALREADY / ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ ΗΔΗ (Ην. Βασίλειο, 112') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Κάθριν Χάρντγουικ

Η σχέση δύο κολλητών φίλων δοκιμάζεται όταν η μία βλέπει την τέλεια ζωή της να ανατρέπεται και η άλλη μαθαίνει ότι επιτέλους είναι έγκυος. Τολμώντας το άλμα από το νεανικό δράμα στην ενήλικη κομεντί, η σκηνοθέτιδα του «Δεκατριών» και του «Twilight» καθοδηγεί θαυμαστά τις Ντρου Μπάριμορ και Τόνι Κολέτ σε μία ταινία-ύμνο στη γυναικεία φιλία και αφοσίωση.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Above and Below

LES DEUX AMIS / ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ (Γαλλία, 100') [πανόραμα]

Σκηνοθεσία: Λουί Γκαρέλ

Δύο τριαντάρηδες φίλοι, μια κοπέλα, κι ένα καυτό τρίγωνο. Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο δημοφιλής Γάλλος ηθοποιός Λουί Γκαρέλ οδηγεί τον εαυτό του, την πανέμορφη Γκολσιφτέ Φαραχανί, τον Βενσάν Μακέν, μαζί και τα παριζιάνικα ερωτικά ήθη σε nouvelle vague μονοπάτια. Συμμετοχή στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.

THE OTHER SIDE (Γαλλία / Ιταλία, 92') [ντοκιμαντέρ]

Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Μινερβίνι

Μία χωρίς σωσίβιο βουτιά στην άβυσσο του «αμερικανικού ονείρου». Τοξικομανείς που αντιπαλεύουν την εξάρτηση με τον έρωτα, μέλλουσες μητέρες και ολιγόλογοι έφηβοι, απόμαχοι στρατιώτες που εξακολουθούν να βρίσκονται σε πόλεμο με τον κόσμο, ηλικιωμένοι που δεν έχουν χάσει τη δίψα για ζωή. Ξεχασμένοι από κάθε θεό κάτοικοι των βάλτων της Λουϊζιάνα σε μια μικρογραφία μόνο για γερά στομάχια.

THE WOLFPACK / ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ (ΗΠΑ, 89') [διεθνές διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Κρίσταλ Μοζέλ

Το πιο must-see ντοκιμαντέρ της χρονιάς! Φυλακισμένα επί χρόνια στο διαμέρισμά τους, εφτά αδέρφια είχαν ως μόνη τους διασκέδαση την αναπαράσταση διάσημων ταινιών: έφτιαχναν κοστούμια και σκηνικά και έπαιζαν τις σκηνές ενσαρκώνοντας όλους τους ρόλους. Τώρα μας δείχνουν το σινεφίλ δράμα τους με τρόπο συνταρακτικό. Βραβεία σε Σάντανς και Εδιμβούργο.

BLACK MASS / ΑΝΙΕΡΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΗΠΑ, 122') [πρεμιέρες]

Σκηνοθεσία: Σκοτ Κούπερ

Ως μισότρελος Γουάιτι Μπάλτζερ, ηγετικό στέλεχος της ιρλανδικής μαφίας της Βοστόνης και νούμερο ένα καταζητούμενος του FBI, ο Τζόνι Ντεπ τα κάνει λαμπόγυαλο και βάζει πλώρη για τα Όσκαρ. Η ταινία -και η ερμηνεία- που οδήγησε κοινό και κριτικούς στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας σε ολικό παραλήρημα.

THE JAM - ABOUT THE YOUNG IDEA (Ην. Βασίλειο, 90') [μουσική και φιλμ- διαγωνιστικό]

Σκηνοθεσία: Μπομπ Σμίτον

Επιτέλους, η ιστορία του θρυλικού συγκροτήματος όπως τα ίδια τα μέλη και οι πιο επώνυμοι θαυμαστές τους επιλέγουν να μας την πουν. Οι Πολ Γουέλερ, Ρικ Μπάκλερ, και Μπρους Φοξτον ξανά μαζί για να μας ταξιδέψουν στο κοινό τους παρελθόν, αναβιώνοντας την πορεία μιας μπάντας που επηρέασε όσοι λίγες τη βρετανική μουσική σκηνή.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Wolfpack
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Other Side
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Miss You Already
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
Return to Ithaca
Οι Νύχτες Πρεμιέρας μάς αποκαλύπτουν αποκλειστικά μερικούς «δυνατούς» τίτλους Facebook Twitter
The Jam - About A Young Idea
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM