Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
10

Το θέμα είναι σοβαρό, αφορά ολόκληρο τον κινηματογραφικό κόσμο της χώρας και ''έσκασε'' εν μέσω της ραστώνης του καλοκαιριού, χωρίς ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Νίκος Ξυδάκης, να έχει φροντίσει να ενημερωθούν τουλάχιστον οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Αναφέρομαι φυσικά στην κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια, ακόμη ένα προαπαιτούμενο μέτρο του Μνημονίου που, ως φαίνεται, αν δεν παρθούν κάποια άλλα μέτρα, θα σηματοδοτήσει το τέλος της κινηματογραφίας στην Ελλάδα.

Για να καταλάβει και ο απλός αναγνώστης, επρόκειτο για ένα μικροποσό εν είδει φόρου στο κάθε εισιτήριο που έκοβε για να παρακολουθήσει στις αίθουσες μία ελληνική ή ξένη ταινία της αρεσκείας του. Το ποσό αυτό πήγαινε κατ'ευθείαν στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (και κατά συνέπεια στην παραγωγή νέων ταινιών), όπως επίσης στους διανομείς και στους αιθουσάρχες. Μιλάμε για ένα ποσό συνολικής ετήσιας αξίας 2 εκατ. ευρώ μάξιμουμ, όπου το κράτος σε νορμάλ συνθήκες πρόσθετε άλλα 1,5 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της κινηματογραφικής πολιτικής του. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, πώς σήμερα που το ταμείον είναι μείον, αν καταργηθεί ο συγκεκριμένος φόρος από τα εισιτήρια, οι Έλληνες σκηνοθέτες δεν θα έχουν από πουθενά την παραμικρή στήριξη.

Σήμερα που το ταμείον είναι μείον, αν καταργηθεί ο συγκεκριμένος φόρος από τα εισιτήρια, οι Έλληνες σκηνοθέτες δεν θα έχουν από πουθενά την παραμικρή στήριξη.

Η αντίδραση ήταν άμεση τόσο από την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, όσο και από την Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου και από τον Σύνδεσμο Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων. Όλοι μίλησαν για ''εν ψυχρώ προμελετημένο έγκλημα'', ''πισώπλατο μαχαίρωμα της κινηματογραφικής Τέχνης'' και ''αντισυνταγματική πράξη εχθρότητας προς τον ελληνικό κινηματογράφο'', ζητώντας να αποσυρθεί η κατάργηση του ειδικού φόρου.

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter

Ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Καραντινάκης που βρίσκεται εδώ και καιρό στο τιμόνι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου χαρακτήρισε το μέτρο ''ευτυχισμένο θάνατο'' της ελληνικής κινηματογραφικής πολιτικής, μιλώντας στη Βένα Γεωργακοπούλου της Εφημερίδας των Συντακτών.

Ωστόσο, το μέτρο ψηφίστηκε και, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, ''Όλοι μαζί, η πλειονότητα των κυβερνητικών βουλευτών μαζί με εκείνους της Νέας Δημοκρατίας, του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ φώναξαν στη Βουλή των Ελλήνων το πρωί της παραμονής της Μεγαλόχαρης το μεγάλο ΝΑΙ''...

Ίσως ήταν αυτές ακριβώς οι αντιδράσεις που ώθησαν τον Υπουργό να κάνει εκ νέου δηλώσεις, δεσμευόμενος για μία μεγαλύτερη κρατική στήριξη στην εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή. Τόση δηλαδή, ώστε δεν θα είναι αναγκαία η είσπραξη του ειδικού φόρου από τα εισιτήρια!

Ζήτησα από Έλληνες σκηνοθέτες και παράγοντες του κινηματογραφικού χώρου να καταθέσουν την άποψη τους στο LIFO.gr για την ψήφιση της κατάργησης του ειδικού φόρου, αλλά και για τις νέες ''ελπιδοφόρες'' δηλώσεις εκ μέρους του ΥΠΠΟ.

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Χάρης Παπαδόπουλος. Φωτό αρχείου

Ο σκηνοθέτης και Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρης Παπαδόπουλος, τοποθετήθηκε και εκτός του δελτίου Τύπου που εξέδωσε το σωματείο:

Ολόκληρος ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος στηρίχτηκε σ' αυτό το νόμο και χρηματοδότηθηκε η παραγωγή του. Γενιές και γενιές κινηματογραφιστών μπόρεσαν να δημιουργήσουν ταινίες. Ο Υπουργός Πολιτισμού αντί να συζητήσει με τους δημιουργούς άνοιξε διάλογο μόνο με την αγορά κι έχει τεράστια ευθύνη. Το ίδιο και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που θα έπρεπε να έχει προλάβει αυτή την κατάσταση. Από δω και πέρα, όμως, καλό θα είναι να φτιαχτεί ένα ενιαίο μέτωπο για την ανατροπή αυτού του απαράδεκτου μέτρου.

Χάρης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος Ε.Ε.Σ.

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Νικόλας Τριανταφυλλίδης Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO.

Αντίθετα, ο σκηνοθέτης Νικόλας Τριανταφυλλίδης, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου, επέλεξε να τοποθετηθεί μέσω της νέας ανακοίνωσης του σωματείου του:

Χαιρετίζουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία το γεγονός ότι το ΥΠΠΟ αντιλαμβάνεται, έστω και εκ των υστέρων, ότι η κατάργηση του ειδικού φόρου επί του κινηματογραφικού εισιτηρίου, θέτει σε κίνδυνο την κινηματογραφική πολιτική που εκφράζεται μέσω του ΕΚΚ. Η ανακοίνωση, όμως, της αύξησης της επιχορήγησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου υπέρ της παραγωγής των ταινιών, αν και εφόσον και όταν πραγματοποιηθεί, δεν είναι πανάκεια και περισσότερο κουκουλώνει παρά λύνει το πρόβλημα. Η ουσία της πολιτικής για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής Τέχνης στην Ελλάδα, βρίσκεται στον Ν.3905/2010 και ο μόνος τρόπος για να ισχύσει ο νόμος είναι η ύπαρξη του ειδικού φόρου, ο οποίος διανέμεται με τρόπο που παρέχει κίνητρα επένδυσης στον ελληνικό κινηματογράφο. Ως εκ τούτου, θεωρούμε πως η επαναδιαμόρφωση της διάταξης για την κατάργηση της ειδικής εισφοράς από τα εισιτήρια του κινηματογράφου υπέρ της παραγωγής ταινιών, αποτελεί μονόδρομο που πρέπει να ακολουθήσουμε άμεσα. Άλλα ημίμετρα θα καταργήσουν την ουσία του νόμου, με συνέπεια να υπονομεύσουν την όποια αποτελεσματικότητα του. Υπενθυμίζουμε ότι αυτό ήταν το δεύτερο μεγάλο πλήγμα στην ελληνική κινηματογραφική βιομηχανία. Η μετάβαση του ΦΠΑ στο εισιτήριο από 13% στο 23%, σε αντίθεση με το θέατρο που από το 6,5% μειώθηκε στο 6%, ήταν το πρώτο. Προφανώς στην Ελλάδα ο κινηματογράφος δεν θεωρείται Τέχνη αλλά είδος πολυτελείας. Τα πλήγματα που δέχεται ο κινηματογράφος από την πολιτική της κυβέρνησης πρέπει να σταματήσουν με πράξεις και όχι λόγια. Στις πράξεις θα μας βρείτε στο πλευρό σας. Ο ελληνικός κινηματογράφος αιμορραγεί και οι πληγές που έχουν ανοίξει σύντομα θα κακοφορμίσουν.

Νικόλας Τριανταφυλλίδης, Αντιπρόεδρος Ε.Σ.Π.Ε.Κ.

 

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Έκτορας Λυγίζος. Φωτό: Αντώνης Μποσκοΐτης

 

Δεν ξέρω ποια είναι η σωστή αντίδραση. Εδώ και χρόνια δεν ευνοείται καθόλου η μικρής κλίμακας παραγωγή, αν όχι σε όλους, πάντως στους περισσότερους τομείς (γεωργία, κτηνοτροφία, βιοτεχνία, τέχνη – γενικά στις "καλές" και σε όλες τις υπόλοιπες τέχνες). Είναι δύσκολο πια να πειστούμε ακόμα κι εμείς οι ίδιοι πως το να μην είναι οικονομικά κερδοφόρα μια ταινία, δεν είναι αναγκαστικά κακό. Το σύστημα παίζει πολύ ανταγωνισμό κι αυτό καταντάει εξουθενωτικό. Επομένως, κατά την άποψή μου, σε σχέση με τον δικό μας κλάδο, το ελάχιστο που θα έπρεπε να γίνει τη δεδομένη στιγμή θα ήταν όχι μόνο να διατηρηθεί αυτό το μέτρο (που είναι πολύ συμπαθητικό, αφού ευνοεί την αλληλεγγύη με τους θεατές και τους κάνει εν μέρει συμπαραγωγούς) αλλά και να αυξηθεί ο προϋπολογισμός τού Κέντρου Κινηματογράφου. Πάντως δεν ξέρω τι μπορούμε να περιμένουμε από το πολιτικό σύστημα όταν αυτή τη στιγμή το κοινοβούλιο της χώρας ουσιαστικά δε λειτουργεί. Να περιμένουμε ώσπου να ανασταλεί η λειτουργία του και τυπικά;

Έκτορας Λυγίζος, σκηνοθέτης

 

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος. Φωτό αρχείου.

 

Η κατάργηση του ειδικού φόρου θεαμάτων ήταν κεραυνός εν αιθρία για τον χώρο του κινηματογράφου. Μια "ανατροπή" που δεν την περίμενε κανείς. Είναι παράλογο και άδικο. Γιατί δεν μιλάμε για κρατικά χρήματα αλλά για χρήματα του κινηματογραφικού κοινού, των σινεφίλ, που αποτελούσαν το οξυγόνο για τον ελληνικό κινηματογράφο. Κι όμως συνέβη δίχως μάλιστα να υπάρξει η παραμικρή ενημέρωση προηγουμένως από κανέναν φορέα, τίποτα. Τι να πω; Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα που να μην προστατεύει τον κινηματογράφο μέσα από συγκεκριμένα θεσμικά πλαίσια. Γιατί αναγνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η υποστήριξη του για την πολιτιστική φυσιογνωμία της κάθε χώρας. Αλλιώς πάμε για ολική ισοπέδωση... Διάβασα την δήλωση διόρθωσης που ακολούθησε από το Υπουργείο Πολιτισμού. Δεν ξέρω αν αυτό θα λύσει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Αμφιβάλλω. Μακάρι όμως.

Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, σκηνοθέτης

 

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Μάρσα Μακρή. Φωτό αρχείου.

 

Το βράδι, στις 25 Ιανουαρίου του 2015, ο "DJ" μας έβαζε το Rock the Gasbah των Clash... Μοιραία τα νέα του Αυγούστου για το σινεμά, έχουν για soundtrack ένα raga-rock του ιδίου συγκροτήματος με τίτλο Straight to hell... Τι έγραφε ο ποιητής Joe Strummer:

this is your paradise
there ain't no need for ya
go straight to hell boys

Η ευκολία με την οποία πάρθηκε και αυτή η απόφαση προκαλεί δέος. Ελπίζω να μην παρακολουθήσουμε μία διαβούλευση που θα κρατάει για μήνες. Εύχομαι να μην υπάρξουν για μία ακόμα φορά εξαγγελίες από βήματα διαφόρων φεστιβάλ, με το πρόσχημα της στήριξης του κινηματογράφου. Μακάρι οι σύντροφοι υπουργοί να αποκαταστήσουν άμεσα και με το παραπάνω, τις ανοιχτές πληγές του Ελληνικού κινηματογράφου.

Μάρσα Μακρή, σκηνοθέτις

 

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Βασίλης Μαζωμένος. Φωτό: Bασίλης Βερβερίδης

 

Απ' ότι διαπιστώνεται ιστορικά ο ελληνικός κινηματογράφος ανέπτυξε τρομερή δυναμική όλες αυτές τις δεκαετίες είτε με τις ταινίες του «Νέου» είτε με εκείνες του «Σύγχρονου» κινηματογράφου. Δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε ανεξάρτητα των φόρων, των υπουργικών αποφάσεων και των νομοσχεδίων, γιατί διεκδίκησε το αδιανόητο: να παράγει κουλτούρα σε ένα αντιπνευματικό περιβάλλον. Καλείται τώρα να αντιμετωπίσει μια νέα αντίφαση. Η μονίμως διαμαρτυρόμενη αριστερά, ως εξουσία πλέον, επιχειρεί να τον καταστήσει περιθωριακό είδος για λέσχες και ειδικούς θεατές... Δύσκολα μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να αντιμετωπίσει δονκιχώτες. Έτσι θα γίνει και τώρα!

Βασίλης Μαζωμένος, σκηνοθέτης

 

 Για την κατάργηση του φόρου στα κινηματογραφικά εισιτήρια Facebook Twitter
Χρήστος Δήμας. Φωτό αρχείου.

 

Στο δικό μου το φτωχό μυαλό κάποιοι θεωρούν ότι το ελληνικό σινεμά είναι μια περιττή αστική συνήθεια προς τιμωρία και εμείς οι κινηματογραφιστές, επαίτες πολυτελείας που αγόμαστε και φερόμαστε ανάλογα με τα κέφια του κάθε μαθητευόμενου μάγου που για να δικαιολογήσει το μισθό του πετάει και την παπαριά του! Ο φόρος επί του εισιτηρίου έδινε μια μικρή ανάσα. ένα είδος κίνητρου. Μια ψευδαίσθηση ανεξαρτησίας από την κρατική ασφυξία. Δεν έχω καμία πίστη στην αναγγελθείσα ενίσχυση του ΕΚΚ. Νιώθω απογοήτευση που η Ελληνική τηλεόραση είναι απούσα από την ελληνική παραγωγή. Και είναι κρίμα που πάλι θα πρέπει να δίνουμε δείγματα πρέπουσας πολιτικής συμπεριφοράς στους σκιερούς διαδρόμους για να κάνουμε την ταινία μας. Λυπάμαι και νιώθω απογοήτευση.

Χρήστος Δήμας, σκηνοθέτης

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών κριτικών κινηματογράφου

Οθόνες / Ρεξ Ριντ: Ο τελευταίος μιας γενιάς βιτριολικών σινεκριτικών

Έγινε πασίγνωστος από τα κουτσομπολιά που ξεφούρνιζε και τις κακίες που έγραφε για τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ του ’60 και του ’70. Δεν έχει και την καλύτερη γνώμη για τους νέους συναδέλφους του, του καταλογίζουν ότι δεν βλέπει καν τις ταινίες που θάβει κι ότι γράφει απίστευτες ανακρίβειες - στο «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου έδωσε μόλις ένα αστεράκι. Υπάρχει όμως και ένα κοινό που ακόμα τον εμπιστεύεται.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Αγαπητέ αρθρογράφε,η γνώση σας σε τομείς όπως η μουσική και το σινεμά είναι αξιοσημείωτες. Σας διαβάζω συχνά. Λυπάμαι, μα δεν έχουμε καλό σινεμά. Έχω δει αρκετές ελληνικές ταινίες κάποιες μου άρεσαν και αρκετές ήταν απλά κακές. Μου αρέσει το εμπορικό σινεμά οπότε μου είχε αρέσει η Μικρά Αγγλία. Μου άρεσε ο Κυνόδοντας και οι Άλπεις μα ήταν αρκετά ιδιαίτερες. Συχνά πυκνά βλέπω από τους έλληνες κινηματογραφιστές μία εμμονή στη μιζέρια και την απόλυτη ασχήμια. Πέρα από αυτό βλέπω και κακές σχεδόν αξιογέλαστες ερμηνείες. Όμως μέσα μου λέω πως όταν το κινηματογραφικό όχημα είναι τόσο σπάνιο πως να εξελίξεις το ταλέντο σου; Τι να σας πως διασκέδασα και ένιωσα πολλά συναισθήματα και με τον XENiA του Κούτρα. Όμως έχουμε τόσο κακό όνομά στο ελληνικό σίνεμα όπου κανένας φίλος ή γνωστός μου θέλησε να το παρακολουθήσει. Πιστεύω πως το σινεμά είναι ένα μέσο απόδρασης. Εμείς, πασχίζουμε όχι μόνο να δείξουμε την ασχήμια μα να την πολλαπλασιάσουμε.Άσχετο, μα οι γείτονες μας γύρισαν τη Τέλεια Ομορφιά. Μία ταινία ύμνος στην ομορφιά της Ρώμης μα με πολλά μηνύματα. Ξεκίνησε πληθωρική και μέσα από την σταδιακή αφαίρεση έφτασε στην "αλήθεια". Την αλήθεια του δημιουργού.Πόσο την ζήλεψα...
Μεγάλη συζήτηση, φίλε μου, αλλά δε θα συμφωνήσω πως έχουμε κακό σινεμά, τη στιγμή που οι Έλληνες κιν/φιστές πασχίζουν με το τίποτα να κάνουν ταινίες, να ασκήσουν δηλαδή την πιο δαπανηρή τέχνη. Και οι ταινίες του ιταλικού νεορρεαλισμού, ας πούμε, τη φτώχεια και τη μιζέρια παρουσίαζαν, αλλά σήμερα θεωρούνται έργα τέχνης συγκριτικά με άλλες ταινίες, πιο πλούσιες ως παραγωγές, του ίδιου καιρού. Όταν λες ''κανένας φίλος ή γνωστός μου θέλησε να το παρακολουθήσει'', αναφέρεσαι σε ξένους ή Έλληνες; Οι Έλληνες ίσως, οι ξένοι αντιθέτως έχουν αρκετά καλή γνώμη για το ελληνικό σινεμά και λόγω κρίσης, αν θες, την περίοδο αυτή. Μιλάω εκ των έσω, γυρίζοντας τακτικά σε φεστιβάλ εντός κι εκτός Ελλάδας ως ανταποκριτής, αλλά και ως σκηνοθέτης.
Εφόσον είσαστε και σκηνοθέτης θα ήθελα να μιλήσουμε πλέον σε προσωπικό επίπεδο. Εύχομαι να διαβάσετε το μνμ και να αναζητήσετε μέσω της lifo το προσωπικό μου mail. Το mail που έχω χρησιμοποιήσει ώστε να μπορώ να αναρτώ σχόλια. Θα ήθελα πραγματικά να το κάνετε. Πάρις
Paris1980, στείλε μου email στο [email protected] - είναι το προσωπικό μου email που παίρνω τα μηνύματα της LIFO. Κατά τα άλλα, να έρθεις στις Νύχτες Πρεμιέρας και στα ''Γράμματα στη Γερμανία''. Έλα εκεί και τα λέμε. Σ' ευχαριστώ.
Την περίπτωση να κάνουν καμιά ταινία που να θέλει να δει ο κόσμος, την σκεύτηκαν;Με κανένα σενάριο της προκοπής; Κάτι σαν την νήσος, που είχε κάνει ο Δήμας;
Δεν αφήνετε τα σάπια φίλοι Έλληνες σκηνοθέτες; Είδαμε και τόσα χρόνια που αρπάζατε τη "στήριξη" (με απόλυτη διαφάνεια και αξιοκρατία να υποθέσω;) τι προκοπή έκανε ο ελληνικός κινηματογράφος. Να μάθετε επιτέλους να κάνετε ταινίες που να αφορούν και κανέναν άλλο εκτός απ'την παρέα σας και την οικογένειά σας και να βγάζουν και κανένα φράγκο για να μπορούν να χρηματοδοτηθούν. Με επαιτίες από το κράτος δε μπορεί να γίνει σοβαρή δουλειά, ούτε καλλιτεχνικά ούτε εμπορικά. Πενία τέχνας κατεργάζεται. Γίνετε δημιουργικοί και ξεπεράστε τα εμπόδια με ίδια μέσα όπως κάνουν οι κινηματογραφιστές σε όλο τον κόσμο. Η επιδότηση από το κράτος σας κάνει απλά νωθρούς.
Με επαιτίες από το κράτος δε μπορεί να γίνει σοβαρή δουλειά, ούτε καλλιτεχνικά ούτε εμπορικά...γράφεις. Ακριβώς αυτό! Φταίνε όμως οι Έλληνες σκηνοθέτες που κατηγορείς και ειρωνεύεσαι ή το ίδιο το κράτος; Επομένως, λοιπόν, αν εσύ ξέρεις μια οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα στον κόσμο που δεν πριμοδοτεί το σινεμά της, άρα τον πολιτισμό της, να μας πεις ποια είναι να μετακομίσουμε κατά κει μεριά να μην ενοχλείσαι κιόλας, όχι τίποτα άλλο.