Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
9
Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
O Μπράντλεϊ Κούπερ (δεξιά) στο American Sniper.

- Ο Ελεύθερος Σκοπευτής (American Sniper) μπαίνει στην 8άδα των φετινών Όσκαρ την τελευταία στιγμή, όπως πριν από μια δεκαετία το Million Dollar Baby, και πάλι του Κλιντ Ίστγουντ, χωρίς δηλαδή να έχει προλάβει έγκαιρα να γίνει αντιληπτό, άρα και να χωνευτεί, από τις Ενώσεις Κριτικών και των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Τότε, το πυγμαχικό δράμα κέρδισε στην τελική ευθεία. Τώρα, τα πράγματα είναι πολύ πιό δύσκολα για τον Ίστγουντ, καθώς δεν έχει αποσπάσει την άκρως βοηθητική υποψηφιότητα στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.

  • Το Foxcatcher τα πήγε μια χαρά στις υποψηφιότητες των σημαντικών Όσκαρ: σκηνοθεσία, σενάριο, πρώτος και δεύτερος ανδρικός ρόλος. Απουσιάζει (εντελώς ) παραδόξως από την μεγάλη κατηγορία, εκείνη της ταινίας. Το γιατί δεν θα το μάθουμε ποτέ.

  • Η Έϊβα ντι Βερνέϊ, σκηνοθέτις του Σέλμα, δεν τρύπωσε στην σχετική κατηγορία. Γενικά, το φιλμ, παρά το ακτιβιστικό του περιεχόμενο, δεν απασχόλησε τους επιμέρους επαγγελματίες που επισημαίνουν τις ταινίες στις ειδικευμένες κατηγορίες όπου ανήκουν, κι έτσι το δράμα έχει την οξύμωρη τιμή να βρίσκεται υποψήφιο μόνο στην ύψιστη καλύτερη ταινία, και στο δευτερεύον καλύτερο τραγούδι, με το Glory, που μάλλον και θα κερδίσει.

  • Αν κερδίσει η Τζουλιάν Μουρ για το Still Alice, θα είναι μια από τις ελάχιστες φορές που μια γυναίκα θα πάρει το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας για πρώτο ρόλο για μια ταινία που έχει μόνο αυτήν την υποψηφιότητα και απολύτως καμία άλλη, Θυμάμαι πως είχε συμβεί με τη Τζέσικα Λανγκ για το Blue Sky του Τόνι Ρίτσαρντσον.

  • Η Μουρ δεν θα είναι η μόνη τη βραδιά των Όσκαρ που θα θυμίσει στον κόσμο τι σημαίνει να παλεύεις με τη νόσο του Αλτζχάϊμερ. Το I'm not gonna Miss you είναι υποψήφιο για Όσκαρ τραγουδιού και αναγγέλθηκε ως το τελευταίο της πλούσιας καριέρας του θρύλου της κάντρι-ποπ μουσικής, Γκλεν Κάμπελ, ο οποίος πάσχει κι αυτός από Αλτζχάϊμερ και το ηχογράφησε, ως κομμάτι από το ντοκιμαντέρ με τίτλο Glen Campbell: I'll Be Me και θέμα τη ζωή και την πορεία του. Πρόκειται για μια απλή, αφτιασίδωτη κι ευθύβολη μπαλάντα με πολύ συγκινητικούς στίχους.

  • Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας προφανώς γνωρίζουν καλά τον ερμηνευτή του Rhinestone Cowboy που έσκιζε στα '70ς και ο συναισθηματικός παράγοντας μετράει πολύ, αντίθετα με την περίπτωση της Λάνα ντελ Ρέϊ, η οποία δεν άγγιξε αρκετά και αρκετούς για το ωραίο θέμα από τα Μεγάλα Μάτια και έμεινε εκτός, ενώ θεωρείτο σίγουρη για την πεντάδα.

  • Πάντως, η πεντάδα των τραγουδιών προσανατολίστηκε στην ίδια τη μουσική μέσα από τις θεματικές γραμμές των ταινιών που επιλέχθηκαν. Εκτός από τον Κάμπελ και το ντοκιμαντέρ για έναν μουσικό, η τυπική power ballad της βετεράνου των βραβείων Νταϊάν Γουόρεν Grateful, που ερμηνεύει η Ρίτα Όρα, έχει ως πρωταγωνίστρια μια νέα κοπέλα που ψάχνει μια καριέρα μετά από ένα σημαντικό βραβείο που έχει κερδίσει. Αντίστοιχα, ένα ακόμη υποψήφιο τραγούδι, το Lost Stars, είναι ένα από τα πολλά του Πάρ' το Από την Αρχή, που έχει παρόμοια σεναριακή βάση, και στην ουσία είναι ρομαντική κομεντί με εναλλαγές άφθονων τραγουδιών.
  • Σφαγή στον πρώτο ανδρικό ρόλο: Έξω ο ήδη βραβευμένος από τους κριτικούς του Λος Άντζελες, Τομ Χάρντι για το Locke. Έξω ο Τζέϊκ Τζίλενχαλ για τον Νυχτερινό Ανταποκριτή (που είναι εξαιρετική ταινία). Έξω και ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ, παρά το βραβείο του στις Κάννες. Μέσα, ωστόσο ο Μπράντλεϊ Κούπερ για τον Ελεύθερο Σκοπευτή, ενώ τον περίμεναν ελάχιστοι, σε μια κατηγορία με φοβερό συνωστισμό.

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Έξω ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ
 

  • Αντίθετα, στον πρώτο γυναικείο ρόλο, η μοναδική ανταλλαγή έγινε μεταξύ της Τζένιφερ Άνιστον, που δεν μπήκε, παρά την αντίθετη γνώμη του Σωματείου Ηθοποιών, με την Μαριόν Κοτιγιάρ, που την προτίμησαν και οι κριτικοί, ενώ οι Κάννες κώφευσαν. 
  • Ήπια έκπληξη στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, η Λόρα Ντερν, για το Wild.

  • Για πρώτη φορά, η Μαυριτανία και η Εσθονία στα Όσκαρ, στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ. Φέτος, οι μη αγγλόφωνες ταινίες δεν τρύπησαν καθόλου τις άλλες κατηγορίες, εκτός από την εκπληκτική φωτογραφία της Ida, που προτάθηκε. Στα ξενόγλωσσα, απέτυχε να μπει η Ανωτέρα Βία, αλλά τα κατάφεραν οι Ιστορίες για Αγρίους, από την Αργεντινή, που πριν από μερικά χρόνια, είχε κλέψει το Όσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ από τη γερμανοαυστριακή Λευκή Κορδέλα του Μίκαελ Χάνεκε. Από νωρίς, είχαν αποκλειστεί από την κούρσα χώρες με παράδοση στις νίκες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, καθώς και οι αδελφοί Νταρντέν για το Βέλγιο.
  • Εκτός νυμφώνος το Lego Movie από τα κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους. Κανείς δεν υπολόγιζε το ιαπωνικό The Tale of the Princess Kaguya, του Ισάο Τακαχάτα. Ο δρόμος για τον χαριτωμένο, δεύτερο Δράκο είναι ανοιχτός για τη νίκη.

  • Το Whiplash, που θα παιχτεί στην Ελλάδα με τον τίτλο Χωρίς Μέτρο, τα πήγε εξαιρετικά, με υποψηφιότητες στις κατηγορίες ταινίας, δεύτερου ανδρικού ρόλου (φαβορί ο Σίμονς) μοντάζ και ήχου, ακόμη κι αν απουσίαζε ο Ντέϊμιαν Σαζέλ που το έγραψε και το σκηνοθέτησε- θα ήταν φρέσκο εκ μέρους της Ακαδημίας αν τον συμπεριλάμβανε στην πεντάδα των σκηνοθετών. Ωστόσο, αν και το θέμα της είναι η μουσική, η πρωτότυπες συνθέσεις του Τζάστιν Χέρβιτζ απουσιάζουν από την σχετική κατηγορία. Οι Σφαίρες τις είχαν εντάξει στην πεντάδα τους.

  • Το ντοκιμαντέρ Life Itself με θέμα τη ζωή και την καριέρα του γνωστότερου κριτικού κινηματογράφου όλων των εποχών, του Ρότζερ Ίμπερτ, που πέθανε πρόσφατα, δεν κατάφερε να μπει στην πεντάδα της κατηγορίας. Το CitizenFour είναι πλέον το μεγάλο φαβορί.

  • Το Χόμπιτ: η Μάχη των Πέντε Στρατών δεν είναι υποψήφιο για οπτικά εφέ, κάτι που επιβεβαιώνει τον παραγωνισμό της κινηματογραφικής σειράς που μόλις ολοκληρώθηκε με τεράστια εμπορική επιτυχία, ακόμη και από τους επαγγελματίες που κρίνουν με βάση αποκλειστικά τις τεχνικές επιδόσεις. Βρίσκεται όμως στην πεντάδα του ήχου.
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

5 σχόλια
Δεν ειναι μονο η Moore που αν παρει το α' γυνακειου θα ειναι απ'τις "ελαχιστες" που το εχουν καταφερει χωρις η ταινια τους να εχει καμια αλλη υποψηφιοτητα αλλα και η Cotillard και η Pike.Οποτε ειναι και το πιθανοτερο να συμβει...
Δεν νομίζω να θεωρείται έκπληξη, αλλά είδα εχτές το βράδυ το Imitation Game και κάποιοι διάλογοι ήταν τόσο κλισέ που με έπιασαν τα γέλια. Αδυνατώ να καταλάβω την υποψηφιότητα για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο. Επίσης, ο Τίμοθι Σπολ ήταν υπέροχος και η ταινία είναι ένας κινούμενος πίνακας. Και το The Tale of the Princess Kaguya δικαίως είναι υποψήφιο. Προσωπικά θα έβγαζα το Boxtrolls (το οποίο ήταν όμορφο, αλλά είχε θέματα στο σενάριο) και θα έβαζα τη Lego Movie. To How To Train Your Dragon 2 είναι καλό - για σίκουελ. Το Birdman είναι εξαιρετικό και αξίζει όλες του τις υποψηφιότητες, όπως και το Grand Budapest Hotel. Όποιος ξαναπεί ότι "οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν την Χ δουλειά", θα του στείλω τις φετινές υποψηφιότητες για καλύτερη σκηνοθεσία. Είναι το σύστημα, stupid!
Προσωπικά βρήκα εξαιρετική την ερμηνεία της Hilary Swank στη ταινία Υοu're not You σχετικά με τη νόσο ALS. Θεωρώ πως ήταν η καλύτερη της ερμηνεία μέχρι σήμερα. Πολύ καλύτερη ερμηνεία απο την συμπαθέστατη Julianne Moore στο Still Alice για παράδειγμα.
Θα επρεπε να μπει και η Jennifer Anston που ηταν υπεροχη κ αξιζε εστω μια υποψηφιοτητα και να μην μπει η Meryl Streep που ξερουμε οτι ειναι τελεια σε καθετι.. Οι υποψηφιοτητες επρεπε να εχουν ατομα που δεν εχουν ξαναμπει.. Επισης, μεγαλη αδικια ηταν το οτι εμεινεε απ'εξω ο Timothy Spall..
Οι υποψηφιότητες πρέπει να έχουν άτομα που αξίζουν, ασχετα με το αν έχουν ξαναπροταθεί. Αν η Meryl ήταν καλύτερη απ'την Moore ή απ'την Aniston, καλώς έκαναν και την έχουν στις υποψήφιες, ας είναι η σχεδόν 20ή της υποψηφιότητα..Φιλικά πάντα :)Δεν έχω δει καμία απ'τις φετινές ερμηνείες.
Πιο συντηρητικοί δεν πάει.Έξω Selma σε directing και α' ανδρικού μέσα το American Sniper.... Έξω η Gillian Flynn στο adapted screenplay μέσα το American Sniper...20 υποψήφιοι ηθοποιοί και οι 20 λευκοί.Σημειώνεται οτι ο μέσος όρος ηλικίας αυτών που ψηφίζουν είναι 63 ετών, το 94% λευκοί και το 76% άντρες. Πάλι καλά που το δώσανε στο 12 years a slave πέρυσι, σε δέκα χρόνια πάλι.