Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη;

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter
6
Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter
Το The Interview είναι μια σάτιρα, όπου ο Σεθ Ρόγκεν και ο Τζέϊμς Φράνκ υποδύονται τους δημοσιογράφους που προσλαμβάνονται από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες για να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο της Βόρειας Κορέας.

Οι διαστάσεις που έχει λάβει η κυβερνοδιαρροή των αρχείων της Sony είναι ανεξέλεγκτη, όπως και οι παρενέργειες που έχουν προκληθεί από την απόφαση του κινηματογραφικού στούντιο να ακυρώσει την πρεμιέρα της ταινίας The Interview και να αποσύρει το φιλμ από τις αίθουσες.


Όλα ξεκίνησαν από κάποιες απειλές, ανάμεσα σε τόσες που έχουν γίνει για ταινίες που θίγουν δόγματα, εθνότητες, μεινότητες, ακόμη και λαούς ολόκληρους. Το The Interview είναι μια σάτιρα, όπου ο Σεθ Ρόγκεν και ο Τζέϊμς Φράνκ υποδύονται τους δημοσιογράφους που προσλαμβάνονται από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες για να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο της Βόρειας Κορέας. Η ημερομηνία της εξόδου της ταινίας στις αίθουσες αναβλήθηκε αρχικά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέρχονται από συναδέλφους που είχαν προγραμματισμένη συνέντευξη με τον Φράνκο στο φεστιβάλ της Βενετίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο, για μια άλλη ταινία, που είχε σκηνοθετήσει ο ίδιος, οι υπεύθυνοι των δημοσίων σχέσεων τους παρακάλεσαν να μην διατυπώσουν ερωτήσεις για το Interview. Δεν δόθηκε συνέχεια, ακόμη κι όταν διευκρινίστηκε από τον Σεθ Ρόγκεν πως η αναβολή από τον Αύγουστο στον Δεκέμβριο έγινε γιατί θα μείωναν τη διάρκεια με νέο μοντάζ, θα τροποποιούσαν λεπτομέρειες στην εμφάνιση του αρχηγού και θα ψαλίδιζαν τη σκηνή της δολοφονίας του, δηλώνοντας πως το κάνουν από σεβασμό για τις ευαισθησίες των Βορειοκορεατών.

Ώσπου έγινε ένα μαζικό hacking στη Sony, αναγκάζοντας την να σταματήσει την ηλεκτρονική αλληλογραφία και να επιστρέψει σε αναλογικούς τρόπους επικοινωνίας μέχρι να λυθεί το πρόβλημα. Παράλληλα διέρρευσαν ταινίες της που ήδη είχαν βγει στις αίθουσες, όπως το Fury, και άλλες που δεν είχαν καν κάνει πρεμιέρα, όπως το Annie.

Κυρίως, βγήκαν στη δημοσιότητα ιατρικά αρχεία, απόρρητες πληροφορίες, λεπτομέρειες για αμοιβές και αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, και προσωπικές επιστολές που προκάλεσαν αμηχανία, θυμηδία και ντροπή στους εμπλεκόμενους και τη βιομηχανία ολόκληρη, που παρακολουθούσε ένα ματς αναδρομικού ξεκατινιάσματος. Η Έϊμι Πασκάλ (μεγαλοστέλεχος της εταιρείας), η Αντζελίνα Τζολί, ο παραγωγός Σκοτ Ρούντιν, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Ντέϊβιντ Φίντσερ ανάμεσα σε άλλους, πρωταγωνίστησαν σε ένα καθημερινό, αποκαλυπτικό γαϊτανάκι κουτσομπολιού και τα media, προεκτείνοντας χαιρέκακα την κωμωδία, έκαναν πάρτι- ως και ο Μπάρακ Ομπάμα εκμεταλλεύτηκε μιντιακά την περίσταση και έκανε κι αυτός με τη σειρά, αστειάκι επί του θέματος, μην και δεν θεωρηθεί ενήμερος και επίκαιρος...

Η αλήθεια είναι πως στα δύσκολα, κανείς δεν προστάτεψε τη Sony. Ούτε τη λυπήθηκε ή της χαρίστηκε, όταν βγήκαν τα άπλυτα της στη φόρα, παράνομα και καταχρηστικά, ενάντια σε κάθε δεοντολογία.

Τα πράγματα σοβάρεψαν αμέσως μετά την απειλή για βόμβες, από την οργάνωση που ανέλαβε την ευθύνη για το hacking, και που εκτιμήθηκε πως συνδέεται απευθείας με την Βόρεια Κορέα, που πρέπει να σημειώσουμε πως διαθέτει τον τέταρτο μεγαλύτερο στρατό του κόσμου και αποτελεί αιώνιο και ορκισμένο εχθρό των ΗΠΑ από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα.
Η πιθανότητα εξελίχθηκε σε βεβαιότητα και η Βόρεια Κορέα αντέδρασε, λέγοντας πως προτίθεται να συνεργαστεί με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών για να βρουν από κοινού τον αληθινό ένοχο για τις πράξεις αυτές, επιτείνοντας τις υποψίες πως πρόκειται για μια μανούβρα, που ουσιαστικά δηλώνει την εμπλοκή της στις απειλές. Την ίδια στιγμή, η Fox ακύρωσε τη διανομή μιας ταινίας με θέμα τη Βόρεια Κορέα, με σηνοθέτη τον Γκορ Βερμπίνσκι και πρωταγωνιστή τον Στιβ Καρέλ, με αποτέλεσμα η New Regency να σταματήσει την χρηματοδότηση μιας, στα χαρτιά, συμφωνημένης και τελειωμένη κινηματογραφικής υπόθεσης. Ο λόγος; Ο φόβος για αντίποινα.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Ο φόβος ήταν πίσω από την χωρίς προηγούμενο απόφαση της Sony να παραγκωνίσει το Interview και πιθανώς να το ξεχάσει, όπως έκανε με το site για την ταινία, που από ένα σημείο και μετά, εξαφανίστηκε, παραπέμποντας στη σελίδα της εταιρείας. Οι πηγές λένε πως η Sony, κλυδωνισμένη από τις εξελίξεις και από τη γενική σύγχυση που επικρατεί στους κόλπους της, έφαγε πόρτα από τους αιθουσάρχες, οι οποίοι με τη σειρά τους είχαν ρωτήσει τους δικηγόρους τους τι θα γινόταν σε περίπτωση βομβιστικής επίθεσης στα σινεμά, και εκείνοι τους απάντησαν πως θα ήταν υπεύθυνοι για τις αποζημιώσεις. Οπότε, γιατί να ρισκάρουν; Για μια κωμωδία που βγαίνει από ένα στούντιο που αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να προστατέψει παρά ελάχιστα απ' ότι του ανήκουν; Η τελευταία ανακοίνωση θέλει την εταιρεία να αναζητά εναλλακτικούς τρόπους διανομής της ταινίας, γι' αυτό και ο Πάολο Κοέλιο (!) έσπευσε να προσφέρει 100 χιλιάδες δολάρια από τα δικά του χρήματα για να αγοράσει τα δικαιώματα και να προβάλει δωρεάν το φιλμ στο site του- ωραία κίνηση, ακόμη πιό έξυπνη διαφήμιση.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι πως στα δύσκολα, κανείς δεν προστάτεψε τη Sony. Ούτε τη λυπήθηκε ή της χαρίστηκε, όταν βγήκαν τα άπλυτα της στη φόρα, παράνομα και καταχρηστικά, ενάντια σε κάθε δεοντολογία. Ή ακόμη όταν ο Τζορτζ Κλούνι συνέταξε ένα κείμενο συμπαράστασης, το κυκλοφόρησε σε εκατοντάδες γνωστά στελέχη και συναδέλφους του και απολύτως κανείς στο Χόλιγουντ δεν το υπέγραψε. Από αμηχανία ή από εκδικητικότητα; Σε μια πόλη που υποτίθεται πως δρα αλληλέγγυα για τα συμφέροντα της, αλλά σε μια δύσκολη στιγμή, δεν είχε τα καλοπροαίρετα αντανακλαστικά, ένα ιστορικό κομμάτι της βιομηχανίας έμεινε μετέωρο, παράδοξα αντιμέτωπο, όχι με το αντίπαλο δέος, αλλά με μια χώρα. Και όλα αυτά με αφορμή μια υποσημείωση, μια κωμωδιούλα

Ο Ομπάμα δήλωσε πως η Sony κακώς ακύρωσε την πρεμιέρα και απέσυρε το φιλμ, υποκύπτοντας στην τρομοκρατία. Αυτή είναι μια ασαφής θέση, από τη στιγμή που το FBI είχε ήδη επέμβει όταν κάποιες από τις επιστολές που διέρρευσαν νωρίτερα αφορούσαν τον Λευκό Οίκο. Στην ουσία, παραδέχεται πως άφησε μόνη τη Sony να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, γνωρίζοντας πως υπάρχει βάσιμη απειλή- εδώ τηλεφωνούν για βόμβα, απλή όχι πυρηνική, και αδειάζουν υπηρεσίες και στάδια με αυτόματες διαδικασίες, παρούσης της αστυνομίας. Η Sony δεν είχε άλλη λύση παρά να αποχωρήσει από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με την εν λόγω ταινία, γιατί δεν βρήκε στήριγμα από πουθενά. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουν εκφράσει σφοδρά παράπονα και βαθιά ενόχληση κυβερνήσεις, επικαλούμενες παραχάραξη ιστορικών γεγονότων και προσβολή του δημοσίου και πατριωτικού αισθήματος.

Παραδείγματα που έρχονται στο νου είναι η Τουρκία με το Εξπρές του Μεσονυχτίου, η Σλοβακία με το Hostel (είχα αναρωτηθεί πώς θα αισθανόμουν αν ήμουν Σλοβάκος παρακολουθώντας ένα έθνος παιδεραστών, νεκρολάγνων, βιαστών και δολοφόνων...), πρόσφατα το Ιράν με το Argo, ακόμη και το Καζακστάν με τον εξωφρενικά σατιρικό Μπόρατ. Η Τουρκία και πάλι εξανέστη με το φιλοαρμενικό The Cut του Φατίχ Ακίν, αλλά περισσότερο σε διαμαρτυρία διπλωματικού ύφους. Δυστυχώς για τη Sony και το The Interview, οι άνθρωποι βρήκαν το μπελά τους από το γιό του πιό φιλοχολιγουντιανού ηγέτη στην ιστορία (με συλλογή 20 χιλιάδων ταινιών και τρέλα με τον Πρίσλεϊ και την Τέϊλορ), στη διάρκεια της μονοκρατορίας του οποίου, οι δημιουργοί του South Park, τον είχαν κινηματογραφικά "δολοφονήσει" στο απολαυστικό, και επίσης εξωφρενικό Team America και δεν άνοιξε ρουθούνι. Ωστόσο, ο γιός του δεν αστειεύται, ούτε έχει χιούμορ. Ήταν σα να λέει: αν μου κάνετε πλάκα, θα σας κάψω το σπίτι σας! Ο τρίτος κατά σειρά Κιμ που έχει αναλάβει τα ηνία της χώρας του, δεν σηκώνει σάτιρες και τα τοιαύτα και προσέβαλε τις ΗΠΑ εκεί που πονάνε, δηλαδή στην ελευθερία του λόγου, που προστατεύεται από το πρώτο άρθρο του Συντάγματος.

Μπορεί μια χαζοκωμωδία να προκαλέσει παγκόσμια σύρραξη; Facebook Twitter

Ο έντονος διάλογος που έχει ανοίξει αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ και ξεφεύγει από τα στενά όρια του θέματος που αντιμετωπίζει η Sony, παραμονές των γιορτών και των πάμπολλων βραβείων που θα δίνονται για τους τρεις επόμενους μήνες και θα δοξολογούν την ίδια τη βιομηχανία, αφορά το θεωρητικά δεδομένο αλλά κλονισμένο πλέον, δικαίωμα να αφηγηθεί ο οποιοσδήποτε την ιστορία που επιθυμεί, με μοναδικό κριτή τον τελικό αποδέκτη, δηλαδή τον θεατή, Το νήμα από την παραγωγή προς την εκμετάλλευση διακόπηκε με την απόφαση της ακύρωσης, και για πρώτη φορά μια ξένη χώρα με ακλόνητο δικτάτορα αμφισβήτησε την "αυτοδιάθεση" του δημοκράτη βασιλιά του σινεμά και λογόκρινε ακόμη και τη μελλοντική κριτική του Χόλιγουντ (μυθοπλαστική ή όχι, δεν θα έπρεπε να μας νοιάζει) προς τη Βόρεια Κορέα, και ποιός ξέρει για ποιά άλλη χώρα θιγεί από παρωδίες και βέβηλες προσεγγίσεις. Οι κριτικές για την ταινία των Έβαν Γκόλντμπεργκ και Σεθ Ρόγκεν ήταν αρνητικές, με κάποιον να σημειώνει πως σπάνια καταγράφεται τόσο μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην πραγματική αξία και το μέγεθος των συνεπειών και των αντιδράσεων. Το οτι μου ήρθε στο μυαλό η απόφαση της ομάδας των οργισμένων Ελλήνων δικηγόρων που ήθελαν να μηνύσουν τον Όλιβερ Στόουν για τον κατά τη γνώμη τους, στρεβλό πορτρέτο του Μεγαλέξανδρου, να μην κάνουν απολύτως τίποτε αφού είδαν την ταινία στην πρεμιέρα στο Ιντεάλ και κατάλαβαν πως καλλιτεχνικά δεν "λέει", δεν είναι τυχαίο...

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Απολύτως απαράδεκτο το γεγονός μια κινηματογραφική εταιρία να αυτολογοκριθεί υποκύπτοντας στις απειλές και απαιτήσεις ενός στυγνού δικτάτορα. Αυτά τα πράγματα θυμίζουν άλλες - μαύρες εποχές - του περασμένου αιώνα και θα έπρεπε όσοι πιστεύουν στη Δημοκρατία να αντιδράσουν κι όχι να περάσει έτσι στο ντούκου. Δεν έχει καμιά απολύτως σημασία η καλλιτεχνική αξία της ταινίας, το γεγονός της λογοκρισίας επισκιάζει οτιδήποτε άλλο.
Η "Δημοκρατία"(και δεν εννοώ την ιδέα αλλά τα υπάρχοντα πολιτεύματα) παρ'όλ'αυτά έχει μια ροπή στο να είναι πολύ επιλεκτική στην ελευθερία έκφρασης υπό άλλες περιπτώσεις.
μπορώ ήδη να φανταστώ την ανύψωση αυτής της ηλίθιας ταινίας σε επαναστατικό έργο τέχνης ενάντια στη Βόρεα Κορέαένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το άν το Hollywood ενδιαφέρεται πραγματικά για το τι περνά ο λαός της Βόρειας Κορέας ή απλά βρίσκει μια πολύ καλή ευκαιρία να βγάλει κέρδος από τις "ιδιοτροπίες" του δικτάτορα της:http://www.theatlantic.com/international/archive/2014/12/north-korea-is-not-funny-the-interview-sony/383885/?single_page=true
Μα τέτοιες ακριβώς ταινίες προσφέρονται και πρέπει να γίνουν η σημαία ενάντια στην αυθαίρετη λογοκρισία !Αν ήταν μια ταινία υψηλού καλλιτεχνικού περιεχομένου, θα είχε ήδη λάβει πολύ μεγαλύτερη υποστήριξη. Το ζήτημα όμως δεν είναι να υπερασπιζόμαστε την ποιότητα απέναντι στην λογοκρισία, αλλά να υπερασπιζόμαστε ακόμα και την πιο ηλίθια δημιουργία απέναντι στην λογοκρισία.Είναι ζήτημα αρχής... την ταινία οφείλουμε να την υπερασπιστούμε όχι γιατί είναι καλή αλλά γιατί ακόμα και μια κακή ταινία δεν θα πρέπει να λογοκρίνεται (χωρίς να υπάρχει βάσιμος λόγος). Το χαζό έχει μεγαλύτερη ανάγκη υπεράσπισης, όχι το σοφό.Και όσον αφορά το Holywood... Είναι δικαίωμά του να μην ενδιαφέρεται για τον λαό της Βόρειας Κορέας. Για ποιον λόγο να το κάνει; Μήπως είναι κάποιος διεθνής οργανισμός, μήπως έχει κάποια αρμοδιότητα ή μήπως παριστάνει τον φιλανθρωπικό οργανισμό;Δεν είναι δουλειά του να ενδιαφέρεται και δεν το κάνει (ευτυχώς δηλαδή, γιατί αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα της πλειοψηφίας των ταινιών που παράγει, η λύση που θα πρότεινε μάλλον θα κατέληγε σε έναν πυρηνικό αρμαγεδδώνα)