Out of Greece. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο

Out of Greece. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
43

 

Out of Greece. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
Ατελιέ LIFO

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που δίχασε την ίδια την lgbt κοινότητα, όταν στα τέλη της δεκαετίας του '80 μια μερίδα γκέι ακτιβιστών άρχισαν να υιοθετούν, τρόπον τινά, την πρακτική κάποιων σκανδαλοθηρικών εντύπων να «βγάζουν στη φόρα» επώνυμους ομοφυλόφιλους. Η λογική ήταν να υποχρεωθούν οι επώνυμοι γκέι και λεσβίες να δώσουν ένα τέλος στην υποκρισία και να στηρίξουν έμπρακτα τα lgbt δικαιώματα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη δημιουργία «θετικών προτύπων» για την κοινότητα. Αν και παρόμοιες πρακτικές είχε υιοθετήσει ο Χάρβεϊ Μιλκ ήδη από τη δεκαετία του '70, το πρώτο «επίσημο» ακτιβιστικό outing στις ΗΠΑ έκανε ο Ελληνοαμερικανός Μάικλ Πετρέλης τον Φεβρουάριο του '89 αποκαλύπτοντας δημόσια πως ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής του Όρεγκον Μαρκ Χάρτφιλντ, που είχε «τακιμιάσει» πολτικά με τον έξτρα ομοφοβικό συνάδελφό του Τζέσε Χελμς, ήταν αδερφή.

 

Σύντομα, δεκάδες πολιτικοί, ηθοποιοί και καλλιτέχνες που ως τότε κρύβονταν είδαν τις φάτσες τους σε μια σειρά ασπρόμαυρες αφίσες με την επωδό "Absolutely Queer", συχνά πλάι σε άλλους, εκουσίως «δηλωμένους» επώνυμους. Γνωστοί γκέι ακτιβιστές σε Αμερική κι Ευρώπη και οργανώσεις όπως το Outrage! και το Queer Nation υποστήριξαν ένθερμα την καμπάνια, ενόσω άλλοι στάθηκαν επιφυλακτικοί ως εχθρικοί: Αρνητικός υπήρξε αρχικά ο τότε εκδότης του περιοδικού Advocate Ρίτσαρντ Ριλάρντ, για «μελανοχίτωνες με άρωμα λεβάντας» έκανε λόγο ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Ράντι Σιλτς, αποτροπιαστικό έβρισκαν το «υποχρεωτικό» outing και τους θιασώτες του οι συντηρητικότεροι. «Γιατί, αλήθεια, το αν είσαι γκέι ανήκει στη σφαίρα του ιδιωτικού, ενώ το αν είσαι στρέιτ όχι;», αναρωτιόταν, αντίθετα, ο Μικελάντζελο Σινγκορίλ που έκανε το outing. «Η γκέι κοινότητα έχει κάθε δικαίωμα να αμυνθεί ενάντια σε όσα δημόσια πρόσωπα χρησιμοποιούν τη δύναμη και την επιρροή τους για να υποστηρίξουν επιβλαβείς γι΄αυτήν νομοθεσίες και πολιτικές», διακήρυσσε ο Πίτερ Τάτσελ. Βέβαια, το πώς ορίζει κάποιος τι ακριβώς σημαίνει «επιβλαβής» έχει αποδειχθεί σχετικό - σαν ομοφοβικοί π.χ. έχουν κάποτε χαρακτηριστεί ακόμα και άνθρωποι που απλώς διαφωνούν με τις κυρίαρχες θεωρήσεις και προτεραιότητες της λεγόμενης lgbt ατζέντας. Αναφερόμαστε, ωστόσο, σε μια εποχή που η ελέω AIDS αντιομοφυλόφιλη υστερία είχε αφενός ριζοσπαστικοποιήσει εκ νέου ένα σημαντικό κομμάτι του γκέι κινήματος και αφετέρου καθιστούσε επιτακτική την ανεύρεση περισσότερων επώνυμων «συμμάχων» ή έστω «συνενόχων» (το ντοκιμαντέρ Outrage που γύρισε ο Κίρμπι Ντικ το 2009 είναι αρκετά κατατοπιστικό σχετικά).


Ανάμεσα στους «ξεφωνημένους» βρέθηκαν δεκάδες κυβερνητικοί αξιωματούχοι, πολιτικοί, ιερωμένοι, εκδότες όπως ο Μάικλ Φορμπς και ηθοποιοί όπως ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν, η Φάνι Φλαγκ και η Τζούντι Φόστερ, που λίγο μετά το «κάζο» έσπευσε να ομολογήσει δημόσια την ομοφυλοφιλία της. Στην πορεία, όμως, δημιουργήθηκαν προβληματισμοί: Πόσο θεμιτή είναι η επιθετική αυτή πρακτική και τι όρια έχει; Είναι ή όχι αναγκαίο να υπολογίζει κανείς το βαρύ κόστος που ίσως συνεπάγεται μια τέτοια αποκάλυψη για το «θύμα»; Εντέλει επικράτησε η άποψη ότι «κράζουμε» και «ξεμπροστιάζουμε» κατά προτεραιότητα όσους επώνυμους γκέι όχι μόνο κρύβονται αλλά επίσης σιωπούν ή συναινούν κιόλας σε ομοφοβικά φαινόμενα και πολιτικές. 


Γεγονός είναι πως η απειλή του δημόσιου «ξεφωνήματος», μαζί βεβαίως με τη συντελεσθείσα έκτοτε πρόοδο ηθών και αντιλήψεων συν τα νέα δεδομένα που δημιούργησε το Διαδίκτυο (όπου μια φήμη ταξιδεύει πολύ γρηγορότερα και βρίσκει πολύ περισσότερους αποδέκτες) προκάλεσαν ένα «τσουνάμι» εκουσίου outing μέσα στα επόμενα χρόνια, από τον Τζορτζ Μάικλ, τον Ρίκι Μάρτιν και την Αν Πάκουιν μέχρι την πρωθυπουργό της Ισλανδίας και τους ανοικτά γκέι δημάρχους του Παρισιού και του Βερολίνου. Η τελευταία περίπτωση ήταν της ηθοποιού Έλεν Πέιτζ και το γεγονός ότι ακόμα και ορισμένοι υποτιθέμενοι προοδευτικοί «σνόμπαραν» στα εγχώρια κοινωνικά δίκτυα την πρωτοβουλία της, τη δικαιώνει ακόμα περισσότερο. 

Για να επανέλθουμε στα «δικά μας», τώρα, που βρίσκονται εξελικτικά δυο-τρεις δεκαετίες πίσω, ενώ οι επώνυμοι γκέι και λεσβίες που έχουν αποτολμήσει να «δηλωθούν» δε γεμίζουν ούτε ταξί, ας σημειωθεί πως ως δήμαρχος Αθηναίων ο Νικήτας Κακλαμάνης απαξίωνε για χρόνια να θέσει υπό την αιγίδα του δήμου το Athens Pride - κάτι που εντέλει έκανε ο διάδοχός του Γιώργος Καμίνης, μολονότι κι εκείνος απέφυγε να εμφανιστεί τον Ιούνιο στην Κλαυθμώνος. Έκτοτε ο τέως δήμαρχος στιγματίστηκε για μεγάλο μέρος της κοινότητας, καθιστώντας έτσι το outing του Γρηγόρη Βαλλιανάτου απολύτως θεμιτό, άσχετα αν κάποιοι καταλόγισαν στον υποψήφιο της ΦΙΣ πολιτική υστεροβουλία και «ακτιβιστικό λαϊκισμό». 

 

Eνώ λοιπόν στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες η πρακτική του outing ως ακτιβιστικού μέσου πίεσης έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί καθότι οι περισσότεροι επώνυμοι γκέι και λεσβίες – συνειδητά ή εξ ανάγκης - σπεύδουν πια να αυτοαποκαλυφθούν εγκαίρως, στηρίζοντας κιόλας, οι περισσότεροι εμπράκτως, τα lgbt δικαιώματα, σε χώρες όπως η Ελλάδα παραμένει επίκαιρη. Είναι ίσως και ζήτημα ηλικιακό – οι νεότερες γενιές βιώνουν πολύ διαφορετικά την ομοφυλοφιλία τους από τη γενιά του Κακλαμάνη. Ώσπου να εννοήσουμε λοιπόν ότι ναι, η ειλικρίνεια είναι πάντα η σοφότερη, δικαιότερη και σίγουρα η πιο απελευθερωτική επιλογή, ο καθένας, ας κοιμηθεί όπως έστρωσε.

43

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Δεν συμφωνώ με το outing που έκανε ο Βαλλιανάτος που παρεμπιπτόντως με έχει απογοητεύσει πάρα πολύ και φαντάζομαι τους περισσότερους με την ανώριμη συμπεριφορά του. Κάνει λες και είναι υποψήφιος σε reality show, βγάζει στην φόρα προσωπικά δεδομένα, λέει πράγματα που δεν μας ενδιαφέρον και για τα ουσιώδη (δες δήμος Αθήνας) δεν έχει μιλήσει ακόμα. Δεν απορώ που έρχεται τελευταίος με 1.9% στις δημοσκοπήσεις.Ωστόσο, δεν είναι δικαίωμα του Κακλαμάνη να μην στηρίζει το Athens Pride και ό,τι είναι γκέι. Με αυτό τον τρόπο αποδοκιμάζει μια μεγάλη μερίδα Αθηναίων. Ένας (σωστός) δήμαρχος πρέπει να ενδιαφέρεται για όλους τους πολίτες. Καλά ο συγκεκριμένος ήταν από τους χειρότερους δημάρχους αλλά ας μην συνεχίσω..
Μία παράμετρος που δεν αναφέρθηκε -και που προσωπικά με απασχολεί περισσότερο απ' όλα- είναι πως ο πολιτικός δεν πρέπει να είναι εκβιάσιμος. Και σε μια κοινωνία σαν την ελληνική το να κρύβει ένας πολιτικός πως είναι ομοφυλόφιλος τον καθιστά -δυστυχώς- εκβιάσιμο.Υπενθυμίζω πως ο Κακλαμάνης ήταν ένας από αυτούς που έφυγαν από τη Νέα Δημοκρατία το 1993 ρίχνοντας την κυβέρνηση Μητσοτάκη και ακολουθώντας το Σαμαρά.
Ο κσομος το χε τουμπανο...και καπως ετσι κιτρινισε η, ουτως η αλλως, χλωμη δημαρχιακη παλη και εγινε πρωτοσελιδο η σεξουαλικοτητα και οχι η ουσια. Ναι, η φαια εννοω!
Στη ταινια Religulous παρουιαζεται παπας στην Αμερικη, που ηταν λαυρος εναντιον των γκέι και των διεκδικησεων τους στην κοινωνια. Αργοτερα αποκαλυφθηκε οτι ηταν γκέι και μαλιστα πληρωνε εκπορνευόμενους αντρες για σεξ. Και μετα παραιτηθηκε απ τη θεση του. Γι αυτο το outing τι θα λεγατε????Ειναι δεδομενο οτι αυτος ο ανθρωπος επηρεαζε αρνητικα οικογενειες, εργοδοτες, γειτονες εναντιον γκέι πολιτων και ειδικα γκέι εφηβων που παλευαν να παραδεχτουν την ομοφυλοφιλια τους σε σχεση και με τη θρησκεια τους κλπΘα λεγατε οτι ηταν καθαρα προσωπικη του υποθεση? Το οτι βγηκε απ τη μεση βοηθησε χιλιαδες ανθρωπους....Κι εδω βεβαια ειχαμε αναλογες περιστασεις που δεν εφτασαν ομως ως το τελος.Η απαντηση δεν ειναι ευκολη.Μαλλον καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη.Νομιζω ομως οτι αυτος ο "αφορισμος" του outing απο πολλους εδω γινεται χωρις ιδιαιτερη εμβαθυσνη στις καταστασεις αυτες.
Ερώτημα:Ο Χ είναι gay αλλά θεωρεί πως οι ομοφυλόφιλοι δεν πρέπει να υιοθετούν παιδιά. Να του γίνει outing επειδή έχει τη συγκεκριμένη άποψη ή όχι;;;Εναλλακτικά ο Υ straight άνδρας που είναι impotent θεωρεί πως οι άκληροι δεν πρέπει να υιοθετούν παιδιά. Να του κάνουμε outing πως δεν του σηκώνεται αφού δεν μάχεται για τα δικαιώματα των άκληρων ;;;;
Πρωτον ακυρο τελειως το επιχειρημα με τον ακληρο κλπ. Ποτέ δεν τεθηκε τετοιο θεμα και ποτέ δεν θα τεθει. Μην κανεις τον χαζο. Αντιθετα οι νομοι και οι απαγορευσεις στη ζωη των γκέι πολιτων ειναι εδω, και ειναι πραγματικοι.Κανεις δεν εκανε outing σε καποιον που εχει διαφορετικες θεσεις σε σχεση με επι μερους γκέι θεματα. Outing εχει γινει σε υποκριτες που ειναι εναντιον των γκει θεματων οποιο κι αν ειναι αυτο, και μαλιστα αυτων που ειναι οι πιο πολεμιοι...μην πετας την μπαλα στην κερκιδα...Πες δε γουσταρω τους γκέι καθολου και δεν θελω να ακουω τιποτα γι αυτους ...ειναι πιο ειλικρινες....Που σε πηρε ο πονος για τους Κακλαμανηδες...
Συμφωνώ tktk, υπάρχουν παραδείγματα με βλαπτικούς ανθρώπους ...σε βλαπτικές θέσεις και η βλαπτική τους δράση πρέπει να ανακόπτεται, γιατί υπάρχουν και περιπτώσεις που όντως μετράμε θύ-μα-τα.Η* παράπλευρη* απώλεια, θεωρώ σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι ότι δίδεται το δικαίωμα σε αρκετ@ς str8 να ρίχνουν το βάρος της ομοφοβίας στα ίδια τα lgbt άτομα, γιατί -φυσικά- και ο εγκέφαλός τους δεν θα εγγράψει τις 9/10 που η ομοφοβία θα είναι str8 ορμώμενη αλλά τη 1 που θα είναι (κρυφο)gay κ.λπ..ΑταξινόμητεΑ υπόθεση: Αν αυτή είναι η άποψη ενός απλού gay πολίτη, φυσικά και όχι. Αλλά αν αυτή είναι η άποψη ενός gay πολιτικού (με σαφώς μεγαλύτερη επιρροή και προβολή που δύναται να έχει ένας πολιτικός σε σχέση με έναν απλό πολίτη) που νομοθετεί υπέρ του αποκλεισμού των gay σ΄ αυτο το θέμα, γιατί όχι; Β υπόθεση:Προσωπικά δεν μπορώ να αντιληφθώ, πλήρως, τον συσχετισμό, κυρίως, επειδή συγκρίνεις μία καθόλα υπαρκτή κατάσταση (στην 1η σου παράγραφο: συστημικός αποκλεισμός ομοφύλων από υιοθεσίες) με μία μη υπαρκτή κατάσταση [2η παράγραφος: (αν κατάλαβα καλά) αποκλεισμός άτεκνων str8 από υιοθεσίες].Να κάνω κι εγώ μία ... «υποθετική» υπόθεση:Πες ότι ένας πολιτικός βγάζει πύρινους λόγους υπέρ της τάξεως και της ηθικής, είναι εναντίων των διαζυγίων, κατηγορεί τις μονογονεϊκές οικογένειες ως ανώμαλες, τους γονείς ως πόρνους κ.λπ., κ.λπ. και ο κύριος αυτός πέφτει στην αντίληψή μας ότι είναι δίγαμος, καθώς και ότι έχει σκορπίσει μερικά παιδιά ανά την οικουμένη, τα οποία μεγαλώνουν με τις μητέρες τους. Θα σεβαστούμε την "προσωπική" του ζωή και θα τον αφήσουμε ανενόχλητο να πουριτανίζει τα κόμπλεξ του, νομοθετώντας αρνητικά στις πλάτες ημών ή όχι;
Θεωρω λάθος τον Βαλλιανατο. Όμως, επιτέλους, στους περισσότερους που σχολιάζουν, καταλάβετε πως το προσωπικό είναι κ πολιτικό κ πως όλοι η συζήτηση για τους ομοφυλόφιλους γίνεται ακριβώς για θεση τους στην κοινωνία κ την πολιτεία κ οχι τι κάνουν στο κρεββάτι τους -σε αυτο, ούτως η αλλως, κανείς δε μπορεί να τους πει τι θα κανουν.
Το πρόβλημα είναι το γεγονός ότι ασχολούμαστε με την προσωπική ζωή του καθενός. Εντωμεταξύ ο Βαλιανάτος συνειδητοποιεί ότι για κακή του τύχη δεν είναι ο μόνος gay υποψήφιος στην Αθήνα και έχει πάθει μια ταραχή όσο να το κάνεις. Γιατί τώρα θα πρέπει να πείσει με το έργο του και όχι λόγω της συμπάθειάς μας προς τον σεξουαλικό του προσανατολισμό.
Μην προσπαθείς να δικαιολογήσεις αυτό το αίσχος.Η πρακτική αυτή δεν είναι μόνο λαθος, δείχνει κακό άνθρωπο, που θέλει να βλάψει το διπλανό του.
Δεν ξερω πως ακριβως να νιωσω για το συγκεκριμενο συμβαν . Θεωρω οτι παραβιαστηκε η ιδιωτικη ζωη ενος κατα τα αλλα αντιπαθεστατου και βαθια υποκριτη πολιτικου . Το outing μπορεί να επηρεάσει πολύ αρνητικά την ζωή ανθρώπων που δεν είναι ακόμα έτοιμοι για το coming out τους .Απο την αλλη , ειναι δυσκολο να μην ενοχλησει και η υποκρισια του Κακλαμανη αλλα και αλλων πολιτικων που και καλά ασχολούνται με τα κοινά και που φημολογείται ότι ανηκουν στην LGTB κοινότητα , των οποίων τα κόμματα είναι βαθιά ομοφοβικά και οι ίδιοι δεν έχουν αρθρώσει ποτέ ούτε λέξη για αυτό
Ρε παιδιά αυτή η λογική μου θυμίζει δυο αδέρφια που όταν η μάνα τους μάλωνε το ένα της απαντούσε "και ο αδερφός μου έχει κάνει αυτή τη ζημιά".Ρουφιανιλίκι είναι,δεν έχεις κανένα δικαίωμα να προβαίνεις σε τέτοιες αποκαλύψεις.Στην τελική άσε αυτόν που κρύβεται να δέχεται τα πυρά επειδή "ο κόσμος το'χει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι". Επιλογή και κυρίως δικαίωμά του!
Δικαιωμα του ειναι επισης να ψηφιζει εναντιον των γκέι. Αυτο δεν εχει ομως να κανει με την ειλικρινεια του και την ευθυτητα του σαν πολιτικου?
χμμμ, δεν ξέρω... από την μία διαφωνώ κάθετα ότι το να είσαι gay/str8 και ότι άλλο είναι θέμα κρεβατιού και μόνο γιατί δεν είναι, το προσωπικό άλλωστε είναι και πολιτικό αλλά από την άλλη δεν είναι καθόλου πολιτικά ορθό το outing (να λες για κπν άλλο δηλ. όχι για εσένα) και δεν δείχνει κανένα σεβασμό για τις επιλογές του εκάστοτε προσώπου. Νομίζω όμως ότι ο/η senza pieta έχει κάποιο point ως προς αυτό. Όπως και να έχει, το timing το βρίσκω κακό, το κάνει να δείχνει υστερόβουλο. Βέβαια δεν θα πτοηθούν οι γιαγιάδες να ψηφίσουν Νικήτα. Ο συντηρητικός Έλληνας πολίτης γενικά εκτιμάει την υποκρισία. Δεν τον ενδιαφέρει τόσο στην πραγματικότητα ότι ο άλλος είναι γκέι, λεσβία, κερατώνει τη γυναίκα του, άθεος (αυτά τα βάζει όλα μαζί σε ένα τσουβάλι) αρκεί να κρατάει χαμηλό προφίλ, να μη μιλάει για αυτά και ακόμη καλύτερα να τα κρύβει επιδέξια. Μεγάλο ταλέντο. Αυτό αν θέλει κανείς να το δει αλλιώς κρύβει μια θετική προοπτική, ότι δηλαδή δεν είναι τόσο ταλιμπάν όσο θέλουν να δείχνουν κάποιοι αλλά είναι επιδεκτικοί στις αλλαγές. Και άρα το outing μπορεί να έχει και θετικά αποτελέσματα στο τέλος. Πώς το έφερα έτσι? :P Οκ, παίζει να είναι το πιο αναποφάσιστο και μπερδεμένο comment εδώ μέσα. Ναι δεν ξέρω.
Δεν καταλαβαίνω ποιός είναι ο κ. Βαλλιανάτος και ασχολείτα με τη ζωή των υπολοίπων! Ας ασχοληθεί με τον εαυτό του, ας μας δώσει λύσεις, προτάσεις και νέες ιδέες για την Αθήνα μας και ας αφήσει κατά μέρος τις σεξουαλικές προτιμήσεις των λοιπών υποψηφίων! Δεν κατεβαίνει υποψήφιος σε gay οργάνωση, υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων δηλώνει...αλλά προφανέστατα η Αθήνα δεν τον ενδιαφέρει και ο ίδιος δεν έχει να μας παρουσιάσει κάτι αξιόλογο! Δεν του έχουν μάθει ότι στη ζωή και στην πολιτική πρέπει πάνω απ' όλα να είσαι αξιοπρεπής? Λέξη άγνωστη στο λεξιλόγιο του κ. Βαλλιανάτου! Λυπάμαι που με τον τρόπο σας ευτελίζεται τα πάντα...ακόμη και τις σεξουαλικές μας προτιμήσεις!
εγώ προσωπικά, γενικά, κατάκτηση μιας κοινωνίας, η οποία και θα αποτελέσει ουσιαστική πρόοδο, θεωρώ ότι είναι να φτάσουμε σε ένα επίπεδο πολιτισμένο επιτέλους, όπου η σεξουαλικότητα των ανθρώπων δεν θα αφορά απολύτως κανέναν! Δεν θα είναι κριτήριο ούτε να αποκλειστεί κανείς από οτιδήποτε, ούτε να αποτελεί όμως και "σημαία"... Θεωρώ ούτως ή άλλως την σεξουαλικότητα, τον έρωτα κάτι πολύ όμορφο και ιερό αλλά ταυτόχρονα κάτι πολύ προσωπικό για να το "χρησιμοποιεί" κανείς, για να το χλευάσει ή για να το επιδεικνύει.... είτε είναι στρέιτ είτε είναι γκέι...
Ναι σωστα. Επειδη ομως για την ωρα στη χωρα μας η ομοφυλοφιλια χρησιμοποιειται μονο για χλευασμο, ειναι απαραιτητη μια γενικοτερη συζητηση μπας και αυτο αλλαξει. Απεχουμε πολυ απ το να μη χρειαζεται να το συζηταμε, και μη συζητωντας το αδικουμε την ομοφυλοφιλια, που παραμενει στον χλευασμο. Επισης οι αλλαγες δεν ερχονται ποτέ ουρανοκατέβατες ...θελουν δουλειά!
Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό που λέει ο Βαλλιανάτος για τον Κακλαμάνη έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό που λένε για τον Κακλαμάνη εδώ και χρονια όλοι οι υπόλοιποι πολίτες σε ρούγες ,παρέες και καφενεία ...Ο Βαλλιανάτος δεν αποκάλυψε κάτι το άγνωστο .Τελικά η υποκρισία είναι τρόπος ζωής στην καθυστερημένη Ελλάδα...
Δεν σε βλέπω και πολύ ευαίσθητο με τους ομοφυλόφιλους εδώ. Είναι επειδή είσαι υπέρ των επαγγελματιών ομοφυλοφίλων ή κατά των ομοφυλοφίλων όταν προέρχονται από την δεξιά;Σοβαρά τώρα ο λόγος για τον οποίον θα έπρεπε να γνωρίζουμε πως του Κακλαμάνη του αρέσουν τα αγοράκια;;;; Το ότι υπήρξε εξαιρετικά αποτυχημένος δήμαρχος/υπουργός δεν θα έπρεπε να μας αρκεί;;;
Αταξινόμητε ,είμαι πάντα ευαίσθητος με τους ονειδιζόμενους και καταπιεζόμενους {ακόμα και από τον εαυτό τους !} ομοφυλόφιλους . Απλώς δεν θεωρώ ότι έγινε κανένα άουτιν όσον αφορά στον κ.Κακλαμάνη . Ο Βαλλιανάτος κυριολεκτικά κόμισε γλαύκαν εις Αθήνας...Οι ομοφυλόφιλοι θα αποκτήσουν ίσα δικαιώματα μόνο όταν τα διεκδικήσουν και θα τα διεκδικήσουν όχι κρυπτόμενοι αιδημόνως στην ντουλάπα αλλά ενεργώντας στο φως της ημέρας χωρίς προσωπεία ...
Δε λεω οτι πρεπει οπωσδηποτε να αποκαλυφθει, αλλα ενα επιχειρημα ειναι οτι δεν βοηθησε ποτέ το γκέι πραιντ ως δημαρχος και ψηφισε ΕΝΑΝΤΙΟΝ του συμφωνου συμβιωσης για τους γκέι. Και ειναι πολυ πιθανο σε επομενη ψηφοφορια και παλι να καταψηφισει. Επομενως οι λογοι που δεν θελει τους γκει πολιτες ισοτιμους σ αυτη τη χωρα, ειναι τελειως υποκριτικοι....και η υποκρισια ειναι κακη στην πολιτικη.
Φέρελπι και tktkδικαίωμα του να μην μιλάει για την σεξουαλικότητα του και δικαίωμα του επίσης να μη διεκδικεί δικαιώματα μαζί με πρόσωπα που διαθέτουν την ίδια σεξουαλικότητα με τον ίδιο και να διαθέτει περισσότερο συντηρητικές απόψεις. Τις απόψεις ναι να τις κρίνουμε αλλά μέχρις εκεί!
Τέλος όσον αφορά το gay pride δικαίωμα του να μην του αρέσει (ούτε σε εμένα μου αρέσει η αισθητική .. θεωρώ επίσης πως η σεξουαλικότητα δεν είναι κάτι για το οποίο κάποιος πρέπει να είναι ή όχι υπερήφανος- άσε που οι παγκόσμιες μόδες δεν μου αρέσουν) και δικαίωμα του να θεωρεί πως ο δήμος δεν πρέπει να ξοδέψει χρήματα για την χρηματοδότηση σου του. Εσείς τι ακριβώς ισχυρίζεστε; Πως οι κατινιές του τύπου "α δεν συμφωνείς με τους επαγγελματικά οργανωμένους gay συνεπώς θα σε δώσουμε στεγνά" δικαιολογούνται; Έλεος δηλαδή!
Αταξινόμητε απανταω εδω για το τελευταιο σχολιο σουΕΛΕΟΣ τα πραιντ σε ολο τον κοσμο δεν ειναι μομο καρναβαλια ειναι και διεκδικησεις, και εχουν ΒΟΗΘΗΣΕΙ, η Ελλαδα γιατι πρεπει να διαφερει και σε αυτο?Οταν δεις μια καλυτερη διεδικηση στην Ελλαδα, μεσα σ αυτον τον αιωνα, πες μας και θα την ακολουθησουμε.Ο δημος Αθηναιων δεν εχει δωσει ΠΟΤΕ μεχρι τωρα λεφτα για τα πράιντ, μην υιοθετεις ακριτα σε παρακαλω τις μπουρδες που διαδιδουν οι νεοναζι.Και ναι δε βλεπω γιατι ο δημος δεν πρεπει να χρηματοδοτησει μια εκδηλωση οταν μπορει να βοηθησει καποιους πολιτες του και ισως να εχει και κερδη. Σε πολλες χωρες τις Ευρωπης τα γκέι πραιντ ειναι οι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ εκδηλωσεις που διοργανωνονται...πχ στη Μαδριτη ειναι η μεγαλυτερη επσικεψη τουριστων στην πολη τους.Ολοι οι δημαρχοι της Ευρωπης αγκαλιαζουν εδω και πολλα χρονια τα πραιντ. Οπως ο Μπουταρης. Εμεις γιατι πρεπει να διαφερουμε?Και τελος φτανει με την υποκρισια του γιατι να ειναι κανεις περηφανος γιατι ειναι γκέι. Για να δειξει οτι ειναι ισοτιμος και να ΜΗΝ διωκεται. Θελουμε να δειξουμε οτι ειμαστε περηφανοι και δεν ντρεπομαστε ουτε θα καταπιεσουμε ουτε θα απαλλειψουμε τη ζωη μας. Επειδη μερικοι δεν νιωθουν ανετα. Μπορει σε σενα να φαινεται ανουσιο, αλλα οι γκέι διωκονται ποικιλοτροπως ακομα και στις ανεπτυγμενες χωρες. Ειναι σαν να λές γιατι εκαναν οι μαυροι διαδηλωσεις...αφου οι λευκοι δεν εκαναν .....ελα τωρα!
Το outing είναι μια πολύ αισχρή τακτική. Το τι κάνει ο οποιοδήποτε στο κρεβάτι του ή το αν το αρέσουν τα αγοράκια ή τα κοριτσάκια δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει κανέναν απολύτως! Βέβαια από ότι βλέπω η στάση κάποιων αλλάζει αφού το outing προήρθε από επαγγελματία gay ενώ αυτός που το δέχθηκε αποτελεί (αποτυχημένο) στέλεχος της κακούργας της δεξιάς. Αίσχος !
Αφησες εντελως εξω απ το συλλογισμο σου το επιχειρημα του τι πολιτικη κανει ο γκέι σχετικα με τα γκέι θεματα. Και δεν μπορει να εξισωθει η πολιτικη του στρειτ σχετικα με τα στρειτ θεματα, γιατι απλα δεν υπαρχουν στρειτ θεματα. Οι γκέι ειναι αυτοι που καταπιεζονται, οποτε η σταση ορισμενων ανθρωπων αποκτα ιδιαιτερο ενδιαφερον.Και ναι η "κακουργα" η δεξια και οι παπαδες με τους οποιους παει χερι χερι ειναι απο τους βασικους παραγοντες που δεν υπαρχει ισονομια και προστασια των γκέι σ αυτη τη χωρα. Φυσικα δεν φταινε μονο αυτοι...
Ο καθένας ότι σεξουαλικές προτιμήσεις και να διαθέτει έχει το δικαίωμα της γνώμης του. Ο Κακλαμάνης μπορεί να είναι συντηρητικούρα και για αυτό μπορεί και να κρίνεται. Ως εκεί ωστόσο. Δεν κατάλαβα τέλος τι ισχυρίζεσαι και δεν μπορώ να πιστέψω πως πέφτεις τόσο εύκολα στην λούμπα του ένοχος δια της συσχέτισης (Association fallacy = > http://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy). Έλεος δηλαδή Simon, Karl, Jared, and Brett are all friends of Josh, and they are all petty criminals. Jill is a friend of Josh; therefore, Jill is a petty criminal.Άιντε! (∃x ∈ S : φ(x)) !→ (∀x ∈ S : φ(x))
Ο καθένας, ας κοιμηθεί όπως έστρωσε…Μια κουβέντα είναι... γιατί σ’ αυτή τη χώρα όλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και με το που βρεθεί κάποιος και ταράξει τα στάσιμα νερά της υποκρισίας όλοι βάλλονται εναντίον του… πρέπει να είμαστε και politically correct τρομάρα μας… Για να μην το κουράζομαι άδικα μια χαρά τα είπε ο Βαλλιανάτος…
Ας σκεφτούμε 2 διαφορετικές περιπτώσεις:1. Ο Χ είναι γνωστός πολιτικός, φανατικός οπαδός της χορτοφαγίας, του υγιεινού τρόπου ζωής και πολέμιος του κυνηγιού, καταφέρνοντας έτσι να προσελκύσει μεγάλο αριθμό υποστηρικτών που ενστερνιζονται τις απόψεις του. Ωστόσο, ο δημοσιογράφος Ψ, ανακαλύπτει ότι στην πραγματικότητα ο Χ ασχολείται ενεργά με το κυνήγι, είναι μανιώδης καπνιστής και συχνάζει σε πάσης φύσεως ψητοπωλεία. Η εικόνα που δίνει προς τα έξω αντιθέτως, γίνεται με καθαρά ψηφοθηρικό σκοπό (''η οικολογία πουλάει'') και ο Ψ δημοσιοποιεί την είδηση.2. Ο καλλιτέχνης Ζ (μουσικός/ζωγράφος/ χαράκτης, δεν έχει σημασία) που διάγει ήρεμο βίο, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, όπου εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνο με την ευκαιρία παρουσίασης κάποιου έργου του, συνηθίζει στον ελεύθερό του χρόνο και στον ιδιωτικό του χώρο, να παρακολουθεί (νόμιμο) σκληρό πορνό. Ο δημοσιογράφος Ψ που τυγχάνει γείτονας του Ζ, το αντιλαμβάνεται και δημοσιοποιεί την σκανδαλιστική συνήθεια του καλλιτέχνη.Κατά την άποψή μου: Στην περίπτωση 1 το γεγονός υπερβαίνει τον κύκλο της ιδιωτικότητας του Χ, καθώς εμπλέκεται άμεσα με την πολιτική του δραστηριότητα και η αποκάλυψη της αλήθειας είναι ο μόνος τρόπος να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον του να διεξάγεται ο πολιτικός αγώνας με όρους ειλικρίνειας και αλήθειας. Η δημοσιοποίηση των προτιμήσεων/συνηθειών του Χ από τον δημοσιογράφο Ψ, δεν είναι αθέμιτη συνεπώς. Στην περίπτωση 2 ωστόσο, οι ιδιωτικές συνήθειες και προτιμήσεις του καλλιτέχνη Ζ παραμένουν περιορισμένες στον αυστηρά ιδιωτικό του κύκλο, δεν αλληλεπιδρούν και δεν σχετίζονται καθ' οποιονδήποτε σαφή τρόπο με την επαγγελματική - δημόσια δραστηριότητά του και παρότι ενδεχομένως το κοινό να ενδιαφέρεται για τις ιδιωτικές του συνήθειες, δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο/σύνδεσμος που να δικαιολογεί σαφώς την υπέρβαση του κύκλου της ιδιωτικότητας του Ζ, από τον δημοσιογράφο Ψ, απο πληροφορίες που όλως τυχαίως άλλωστε (και λόγω της γειτνίασης τους) υπεισήλθαν στην αντίληψή του οι συνήθειες του Ζ.Κατά τη γνώμη μου λοιπόν: Το outing είναι εξίσου θεμιτό ή/και νόμιμο με κάθε δημοσιοποίηση στοιχείων της ιδιωτικής ζωής δημοσίων προσώπων. Η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει φτιάξει μια ενδιαφέρουσα φόρμουλα βάσει της οποιας κρίνεται η κάθε περίπτωση, με κάποια συνοχή στις λύσεις. Υπάρχουν περιπτώσεις ωστόσο που το outing είναι απλώς πράξη κουτσομπολιού/αντεκδίκησης, όπου όχι μόνο δεν πρέπει να επικροτείται αλλά αντιθέτως να απαξιώνεται.Τώρα για τον κ. Βαλλιανάτο: Αν και με δυσαρεστεί ότι στρέφει προς τα εκεί το θέμα ενόψει δημοτικών εκλογών, τονίζοντας όχι τόσο την ασυνέπεια λόγων/εργων του Κακλαμάνη, αλλά το ίδιο το χαρακτηριστικό των ερωτικών του προτιμήσεων, ομολογώ πως θυμάμαι ότι το είχε αναφέρει ξανά, σε παλαιότερη συνέντευξή του, και σε εντελώς ανύποπτο - πολιτικά - χρόνο.
Πότε βγήκε ο Κακλαμάνης να δηλώσει οικογενειάρχης και εραστής, ώστε να έχουμε ψέματα, σε αυτό το θέμα, από την πλευρά του ; Πότε έκανε πολιτική με τέτοια δεδομένα, ώστε να ισχύει η πρώτη σου περίπτωση ;
Ένα άτομο για το οποίο θα μπορούσε να ισχύσει αυτό που λες (και πάλι αν το τραβήξουμε λιγάκι από τα μαλλιά ) είναι ο δήμαρχος Πειραιά ο Μιχαλολιάκος - αυτός που είχε δηλώσει πως δεν εμπιστεύεται τους gay. Ο Κακλαμάνης γιατί ακριβώς; Επειδή βρίσκεται στη ΝΔ;
Δεν συμφωνώ με το αουτινγκ. Επίσης κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να βγαίνει και να δηλώνει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Εφόσον κύριε Βαλλιανάτο θεωρείς οτι είσαι και εσύ ενας φυσιολογικός άνδρας, γιατί πρέπει να κράξεις τον άλλο επειδή δεν βγαίνει να το διατυμπανίζει όπως εσύ. Γιατί πρέπει να φωνάζουμε και να κάνουμε φασαρία για την φυσιολογικότητά μας; >Μου πήρε πολλά χρόνια να το δεχτώ για τον εαυτό μου και πολύ θάρρος για να το αποκαλύψω σε αυτούς που θεώρησα οτι δικαιούνται να το ξέρουν και πάντοτε με δέχτηκαν με σεβασμό και αγάπη όπως με αντιμετώπιζαν πάντα. Δεν είναι όμως για όλους ούτε είναι πάντοτε ο κατάλληλος χρόνος. Και αφού το κάνεις για τον Νικήτα, γιατί δεν το κάνεις και για τον Άρη; Μήπως υπάρχει κανένας που αμφιβάλλει για τον κύριο Σπηλιωτόπουλο; Άσχετα που αυτός με ανοησία και υποκρισία προσπαθεί να το κρύψει και να το αρνηθεί. Και ίσως να μην είναι μόνο 3 οι υποψήφιοι δήμαρχοι με ιδιαιτερες προτιμήσεις ... Ίσως να ακούσουμε και για άλλους...
Συμφωνω, αλλα αν δεν πεις σε καποιες περιπτωσεις οτι εισαι γκέι, ΔΕΝ προωθεις την ισοτητα των γκέι. Και η ισοτητα των πολιτων δεν ειναι προσωπικη ή οικογενιακη ή φιλικη υποθεση. Περναει μεσα απο θεσμους. Αυτη η παραδοχη της φυσιολογικοτητας των γκέι στην Ελλαδα, μπορει ευκολα να ερμηνευτει ως αποφυγη διεκδικησεων. Και φαινεται απο το αποτελεσμα...σε ισονομια ειμαστε απ τους τελευταιους στην Ευρωπη.