H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Last Supper”, Leonardo da Vinci
2

Αυτές οι κούκλες Barbie που είναι ζωγραφισμένες στο χέρι από την Catherine Thery προσπαθούν να ζωντανέψουν κλασικούς πίνακες από μια άλλη ματιά. Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία – και του τότε και του τώρα. Σε κάθε πίνακα, οι Barbies έχουν αντικαταστήσεις τους άντρες από τους αυθεντικούς πίνακες.

H Barbie λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 1959 και είχε εμπνευστεί από μια γερμανική κούκλα, την Bild Lili. H Barbie ήταν η πρώτη κούκλα για παιδιά που απεικόνιζε μια ενήλικη γυναίκα. Ο σχεδιαστής της, της έδωσε αυτό το όνομα από την κόρη του που την έλεγαν Barbara. Μια κριτική που της ασκούν συνέχεια είναι ότι προωθεί ένα μη ρεαλιστικό πρότυπο του γυναικείου σώματος. 

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte / “American Gothic”, Grant Wood
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
The Card Players, Cezanne
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Death of Marat”, Jacques-Louis David
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp”, Rembrandt
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Gabrielle d’Estrées et une de ses soeurs”, Unknown Artist
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Lunch on the Grass”, Édouard Manet

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Creation of Adam”, Michelangelo

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Scream”, Edvard Munch

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Two Fridas”, Frida Kahlo

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Φοβάμαι ότι θα σχολιάσω αρνητικά το όλο εγχείρημα. Μεγαλειώδη έργα μετατράπηκαν σε έργα υποβαθμισμένης αισθητικής... "Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία". Χρησιμοποιώντας την Barbie ως πρωταγωνίστρια στις παραπάνω φωτογραφίες, δε βλέπω να έχει αλλάξει η θέση της γυναίκας. Όπως βέβαια, αυτή η θέση εκφράζεται μέσα από τα έργα των κλασσικών και των σύγχρονων. Κοινωνικά και λιγότερο επικριτικά, υπάρχει πρόοδος. Λυπάμαι, αλλά δε βλέπω κάτι το αξιόλογο. Γυμνά σώματα και αντικειμενοποίηση του γυναικείου σώματος τότε και τώρα. Αυτό το project, για εμένα, δεν αποτελεί κάτι παραπάνω από μία πρόχειρη αναπαραγωγή των αρχικών έργων, τυλιγμένη σε ένα πέπλο δήθεν μοντέρνας τέχνης.