Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
0

  

Στην Ελληνική μυθολογία, ο Ιδομενέας  ήταν βασιλιάς της Κρήτης, γιος του Δευκαλίωνα και εγγονός του Μίνωα. Συμμετείχε και διακρίθηκε για την αντρειοσύνη του στον Πόλεμο της Τροίας.

Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Ιδομενέας επέστρεψε στην Κρήτη σώος, χωρίς περιπέτειες στο δρόμο του. Από το Βιργίλιο  ωστόσο, μας παραδίδεται μια άλλη ιστορία. Επιστρέφοντας από τον πόλεμο, το πλοίο του έπεσε σε θύελλα. Ο Ιδομενέας τότε ορκίστηκε στο θεό Ποσειδώνα ότι αν έφτανε ζωντανός στην πατρίδα, θα θυσίαζε στο θεό όποιο ζωντανό ον αντίκρυζε πρώτο. Όταν γύρισε όμως, ο πρώτος που αντίκρυσε ήταν ο γιος του. Αρνούμενος να τον θυσιάσει, προκάλεσε την οργή των θεών, που έστειλαν λοιμό στη χώρα κι έτσι οι κάτοικοι αποφάσισαν να τον εξορίσουν.

Ο γερμανός συγγραφέας Ρόναλντ Σίμελπφένιχ εμπνέεται από το μύθο και παίζει με την ιστορία και τις διαφορετικές τροπές που θα μπορούσε να έχει πάρει. Πλάθει μικρά επεισόδια με στέρεη μετα-δραματική βάση, σκάβει, ανασυνθέτει τον μύθο, αρχίζει, σταματά και ξαναρχίζει κατασκευάζοντας ένα επικό ποίημα, μία συμφωνία για ένα σύνολο ανθρώπων. Τι συνέβη πραγματικά αλλά και τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Μοίρα, αγάπη, ο φόβος του θανάτου. Το έργο του "Ιδομενέας" ανεβαίνει αύριο Κυριακή 20 και στις 21 και 22 Ιουλίου, στο Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260 σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου.

Μια ομάδα από εννέα άντρες και γυναίκες κάτω από το βλέμμα ενός πλήθους εκατό ανθρώπων, αφηγείται τις διαφορετικές εκδοχές που θα μπορούσαν να έχουν συμβεί, σχολιάζει, γλιστρά διστακτικά σε αυτά που ερευνά, εξετάζει και απορρίπτει. Μιλά εξ ονόματος των ηρώων, περνά από τον έναν στον άλλον, από το γενικό στο ειδικό και αντίστροφα, κρατώντας την αίσθηση ενός Χορού αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί σκέφτονται δημοσίως επάνω σε αυτή την δίχως έλεος ιστορία. Συζητούν  πάνω στον φόβο του Θανάτου και τον Θάνατο, την Ενοχή, την Αγάπη και τον αφανισμό των άλλων ως προϋπόθεση της προσωπικής επιβίωσης. 

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Δεν πρέπει να φοβάσαι, δεν πρέπει να φοβάσαι,πρέπει μόνο να κατέβειςστον πάτο της θάλασσαςστο κρύο... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Εκεί,μακριά, κάτι κουνιέται. Κάτι πλησιάζει αργά ...Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Γάμησέ με,μπορώ να σου χαρίσω άλλα παιδιά,σκότωσε το γιο μας... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Η θάλασσα στο σεληνόφως.Η φουσκοθαλασσιά φέρνει κάποια ερείπια των πλοίων.Η θάλασσα είναι γενναιόδωρη απόψε... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Δεν ήταν και τόσο μεγάλες οι διαφορές που είχαμε μαζί τους,θα έπρεπε όλα αυτά να μην είχαν συμβεί,δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές των ανθρώπων,ώστε να μην μπορούν να ζήσουνούτε μαζί ούτε χώρια... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Eίμαι ο Ιδομενέας,νικητής και ναυαγός,κρέμομαιαπ’ τη ζωή... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Τα παιδιάθέλουν να ευτυχήσουν.Αυτό ήταν το σχέδιό τους... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Οι ερωτοχτυπημένοιμπλέχτηκαν σε κάτι,που τους υπερβαίνεικαι με το οποίο δεν έχουν καμία σχέση... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Καθώς το σώμα βουλιάζει αργά προς το βυθό,κι εσύ ανοίγεις τα μάτια σου, μέσα στο μαύρο νερό,για να μπορέσεις να δεις όλα τα ωραία πράγματα ... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Έτσι τελειώνει μια εποχή δεισιδαιμονίας.Ελευθερία... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Βρισκόμαστεστο όριομεταξύ δεισιδαιμονίαςκαι λογικής.Μπορεί κανείςνα εξηγήσει με τη λογική τον βίαιο θάνατο ενός ανθρώπου; ... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Είμαι ο Ιδομενέας,νικητής και ναυαγός,κρέμομαιαπ’ τη ζωή... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 

 __________

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Έφη Ρευματά

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Ιωάννα Κουρμπέλα

Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά) Λευτέρης Βενιάδης, Παντελής Δεντάκης, Κλήμης Εμπέογλου, Ακύλλας Καραζήσης, Σοφία Κόκκαλη, Ηρώ Μπέζου, Αμαλία Νίνου, Γιάννης Νταλιάνης, Αλεξάνδρα Παντελάκη. Συμμετέχει πλήθος 100 ατόμων

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT
Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί τον Αποτυχημένο του Μπέρνχαρντ

Θέατρο / Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί τον Αποτυχημένο του Μπέρνχαρντ

Το έργο του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, που σφράγισε τη γερμανόφωνη λογοτεχνία κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η θεατρική αυτή διασκευή μετασχηματίζει τη μονολογική αφήγηση του πρωτοτύπου σε μουσικοθεατρικό έργο για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο.
M. HULOT
Βάσω Καμαράτου: Οι πληγές μας μάς κάνουν καλύτερους ανθρώπους

Θέατρο / «Εγώ που δεν μασούσα, φοβάμαι πια να περάσω ανάμεσα από παρέα αγοριών»

Η επιστροφή της Βάσως Καμαράτου στο θέατρο με την «Κασέτα» της Λούλας Αναγνωστάκη ήταν η αφορμή για μια εκ βαθέων συζήτηση με την ηθοποιό που αποκαλύπτει στο Facebook τον εσωτερικό της κόσμο με ειλικρίνεια και ευαισθησία.
M. HULOT
I WAS THERE : ΣΤΡΑΚΑΣΤΡΟΥΚΕΣ 

Θέατρο / «Στρακαστρούκες»: Μετά τα γεγονότα της Θεσσαλονίκης, η παράσταση του Δημήτρη Σαμόλη είναι τρομερά επίκαιρη

Οι «Στρακαστρούκες» έρχονται να προστεθούν σε μια μακρά λίστα queer έργων που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο ελληνικό θέατρο τα τελευταία χρόνια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ηλίας Λογοθέτης: Ένας κάτοικος εντός της γλώσσας του Βιζυηνού

Θέατρο / Ηλίας Λογοθέτης (1939 - 2024): Ένας εργάτης του θεάτρου και του σινεμά που δεν υπήρξε σνομπ

Από τους Πέρσες του Κουν μέχρι το τηλεοπτικό Έτερος Εγώ Νέμεσις, ο Ηλίας Λογοθέτης διέσχισε όλα τα είδη με μπρίο, αξιοπρέπεια και ακατάβλητο ποιητικό οίστρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΙΤΣΑΚΗΣ

Θέατρο / Γιάννης Μαυριτσάκης: «Για δύο χρόνια απομονώθηκα και έγραφα, μόνος, σαν τα θηρία»

Λίγο πριν την πρεμιέρα του νέου του έργου «Rayman ούρλιαξε» σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη, ο συγγραφέας της ποιητικής ενατένισης και του σκληρού ρεαλισμού μιλάει για τα παιδικά του χρόνια, την πορεία του στο θέατρο, τη «συνάντησή» του με τον Μπερνάρ-Μαρί Κολτές και την αφοσίωσή του στη συγγραφή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ