Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης

Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
3


Σ' αυτόν τον τόπο όπου όλοι είμαστε τόσο τραγικά αυτοδίδακτοι...

Γιώργος Σεφέρης, 1900-1971, Έλληνας ποιητής, Νόμπελ 1963

Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά: Η Ελλάς στα ερείπια του Μεσολογγίου
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά:Έφιππος Έλληνας αγωνιστής
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά: Η σφαγή της Χίου (προσχέδιο)
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά: Η σφαγή της Χίου
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά: Μάχη Έλληνα και πασά
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ευγένιος Ντελακρουά: Ο γκιαούρης πολεμά τον πασά
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Νικόλαος Γύζης: Κρυφό σχολειό
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Άρι Σέφερ: Οι Σουλιώτισσες
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Άρι Σέφερ: Οι Σουλιώτισσες (λεπτομέρεια)
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Άρι Σέφερ: Πολεμιστής φυγαδεύει αμάχους
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Άρι Σέφερ: Ο γιος υπερασπίζεται τον τραυματισμένο πατέρα
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Άρι Σέφερ: Ελληνίδες εκλιπαρώντας για βοήθεια
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης: Καραούλι
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η Ελλάς ευγνωμονούσα
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης:Ο θρύλος της Αγίας Λαύρας
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης: Μάχη
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Θεόδωρος Βρυζάκης: Η έξοδος του Μεσολογγίου
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Λουδοβίκος Λιπαρίνι: Ο όρκος του λόρδου Βύρωνα
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Λουδοβίκος Λιπαρίνι: Ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Λουδοβίκος Λιπαρίνι: Έλληνας αγωνιστής
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Εμίλ ντε Λασάνκ: Η αυτοθυσία
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ντονάτο Φραντσέσκο Ντε Βίβο:Ο θάνατος του Λάμπρου Τζαβέλλα
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
François-Auguste Vinson: Μετά τη σφαγή στη Σαμοθράκη
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Ερρίκος Λεοπόλδος Λεβύ: Σκηνή από την ελληνική Επανάσταση
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Εδουάρδος Ντόντγουελ: Παρθενώνας 1821
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Τόμας Φίλιπς: Λόρδος Βύρων
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Xydacobe: Σφαγές από τους Τούρκους στους δρόμους των Χανίων
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Henri Decaisne: Αποτυχημένη επιχείρηση
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Louis Dupre: Ο Νικολάκης Μητρόπουλος υψώνει την ελληνική σημαία στο φρούριο των Σαλώνων
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Γκος Λουά: Η μάχη της Ακρόπολης
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
F.P. Stephanoff: O αποχαιρετισμός του πολεμιστή
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Αϊβαζόφσκι: Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας στη Χίο
Το 1821 μέσα από 34 έργα τέχνης Facebook Twitter
Αλέξανδρος Ησαΐας: Η μάχη της Αλαμάνας

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο LIFO.gr το 2015 από την Α. Κολοβού. © LIFO 2015

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Το "κρυφό σχολιό" και "ο θρύλος της Αγιας Λαυρας" είναι εμπνευσμένα απο κατασκευασμένα ψέμματα, άρα είναι άκυρα ως έργα τέχνης. Η αλήθεια είναι η ψυχή και η ουσία και το μήνυμα της τέχνης, αποκλειστικά. Η αλήθεια και μόνο πρέπει να εμπνέει τον καλλιτέχνη και να μήν παρασύρεται απο μύθους που εξυπηρετούν σκοπιμότητες. Το κρυφό σχολιό ΔΕΝ υπήρξε, είναι ένα φριχτό και ανόητο ΨΕΜΜΑ, είναι μιά διαστρέβλωση της ιστορίας, μιά παραχάραξη...και εξ άλλου το διακρίνει εύκολα κανείς πάνω στο "έργο" του Γύζη, πόσο φτωχό είναι το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, πόσο λίγο πειστική και ψεύτικη είναι η ατμόσφαιρα της εικόνας, οι μορφές που δέν πείθουν για την ειλικρίνειά τους, η τεμέκ λυρική και γαλήνια αίσθηση, τα λάθος χρώματα - ένα κλασικό παράδειγμα για το πόσο "λιγο" και ασήμαντο είναι ένα έργο που βασίζεται σε ένα ψέμμα !
Πω, πω, εμπάθεια...!Πείτε ό,τι θέλετε, αγαπητό 'τσώφλι' περί ιστορίας και παραχάραξης - εξάλλου είναι ένα θέμα πάνω στο οποίο όποιος δεν έχει πρόσβαση σε 100% γνήσιες, επιβεβαιωμένες πηγές, δεν μπορεί να μιλήσει με σιγουριά. Με αυτά τα δεδομένα, οποιοσδήποτε μπορεί να ψεύδεται - σκόπιμα ή μη. Ειδικά όσοι είναι τόσο φανατισμένοι υπέρ μιας πλευράς. Η κοινή λογική ωστόσο, υπαγορεύει ότι για να επιβίωσαν γλώσσα και παραδόσεις σε τέτοιο κλίμα υποδούλωσης και σκοταδισμού, κάποιοι τρόποι υπήρξαν.Όπως και να'χει, όχι και φτωχό το έργο του Γύζη, επειδή δε μας βολεύει...
Υπάρχουν σωσμένα χειρόγραφα βιβλία τα οποία χρησιμοποιούνταν για την εκπαίδευση των Ελλήνων και μάλιστα σήμερα είναι ψηφιοποιημένα από εθνικές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα να μπεις να το κατεβάσεις. Βιβλία που χρονολογούνται από το 1700 και χρησιμοποιούνταν μέχρι το 1800 αιώνα μέχρι πτώση Καποδίστρια. Ψάξε το «Ιστορικόν» του Δωροθέου. Καταρρίπτονται ισχυρισμοί αριστεροφασιστον/φαλμουραγιεφ και ΣΙΑ ΟΕ.