Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter
1

H Lucie Rosen. Φιλότεχνη και συλλέκτρια, παντρεμένη με τον εξίσου φιλότεχνο τραπεζίτη Walter Bigelow Rosen , η αμερικανίδα Lucie Rosen  γνώρισε τον Léon Theremine σε μια βραδιά στη Νέα Υόρκη το 1929, και ο ενθουσιασμός της για το νέο όργανο και το "νέο ήχο που έφερνε στον κόσμο" ήταν τέτοιος που την έκανε να το υιοθετήσει ευθύς αμέσως. 'Εγινε μάλιστα και μία από τις πιο ξακουστές σολίστ του οργάνου, συμβάλλοντας με ιδιαίτερο ζήλο στη διαδοσή του. Το 1938, κι ενώ ο Léon Theremine είχε αποφασίσει μετά από δέκα χρόνια παραμονής στις ΗΠΑ να επιστρέψει στη Σοβιετική 'Ενωση, ο άντρας της Lucie Rosen του προσέφερε 10.000 δολλάρια -τα έξοδα του ταξιδιού- για να φτιάξει στη γυναίκα του ένα θέρεμιν για προσωπική της χρήση. Βλ. caramoor.org.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Ο Léon Theremine εφηύρε το "θέρεμιν" (ή ætherphone/etherphone, thereminophone, termenvox/thereminvox) το 1919, στον απόηχο της ρωσικής επανάστασης και του φουτουριστικού κύματος που προκάλεσε και που σημάδεψε τόσο τις τέχνες όσο και την τεχνολογία. Πολύ πριν τη Lucie Rosen, ο ίδιος ο Λένιν είχε εκφράσει την επιθυμία να εξασκηθεί στο νέο όργανο, που τόσο τον εντυπωσίασε ώστε παρήγγειλε στον Léon Theremine 600 συσκευές για να διατεθούν σε όλόκληρη τη Ρωσία. Βλ. Gaslight and Gilt και npr.org. 

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ.caramoor.org (Caramoor ονομάζεται το πολιτιστικό ίδρυμα που δημιούργησαν η  Lucie και ο
Walter Rosen).

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. docstoc.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. caramoor.org και docstoc.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

'Οταν επέστρεψε ο Léon Theremine στη Ρωσία το 1938, μετά την θριαμβευτική αποδοχή του μηχανηματός του στις ΗΠΑ, η KGB τον έστειλε κατευθείαν για "επιμόρφωση" στα περιβόητα ορυχεία χρυσού της Kolyma στη Σιβηρία. Από εκεί τον προώθησε σε ένα από τα μυστικά εργαστήρια (οι λεγόμενες charachka) που είχε ενσωματώσει το σταλινικό καθεστώς στο σύστημα των γκούλαγκ, όπου συνεργάστηκε με άλλους έγκλειστους διάσημους ρώσους επιστήμονες και τεχνικούς όπως ο Andrei Tupolev και ο Sergueï Korolev. Τα ίχνη του χάθηκαν για πολλά χρόνια. Ακόμη και μετά την αποσταλινοποίηση και την επίσημη αποκαταστασή του, ουδείς γνώριζε αν ζούσε. Τον ανακάλυψε στα τέλη της δεκαετίας του '80 ο άγγλος σκηνοθέτης Steven M. Martin, ο οποίος τον αναζήτησε με τη βοήθεια της Clara Rockmore (βλ. πιο κάτω) για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ για το θερεμίν  (το ντοκιμαντέρ του  Theremin: An Electronic Odyssey απέσπασε το Βραβείο των Σκηνοθετών στο Sundance Film Festival του 1994). Βλ. technofresh.ru και persons-info.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Αριστ., ο Léon Theremine παρουσιάζει το 1927 το Termenvox, μία πιο εξελιγμένη εκδοχή του Θερεμίν. Βλ. tygodnik.onet.pl. Δεξ., βλ. persons-info.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. salonkritik.net και caramoor.org.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. caramoor.org.

 

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Το Theremin’s Carnegie Hall Εnsemble, στο οποίο συμμετείχε η Lucie Rosen.
Βλ. caramoor.org.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Η Lucie Rosen. Βλ. caramoor.org.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. manzardcafe.blog.hu.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Η Clara Rockmore. Παιδι-θαύμα -ήταν μόλις πέντε ετών όταν έγινε δεκτή στο Αυτοκρατορικό Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης- που αναγκάστηκε για λόγους υγείας να εγκαταλείψει το βιολί μερικά χρόνια αργότερα, η Clara Rockmore υπήρξε η μεγάλη βιρτουόζος στο θέρεμιν, χάρη στην κλασική της παιδεία και το απόλυτο μουσικό της αυτί. Είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί στενά με τον Léon Theremine, προτείνοντας διάφορες σημαντικές βελτιώσεις και μετατροπές. Σε αντίθεση με πολλούς μουσικούς που χρησιμοποίησαν το θέρεμιν κυρίως για ηχητικά εφέ (όπως στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας), η Clara Rockmore το αντιμετώπιζε σαν ένα κανονικό κλασικό όργανο.  Ανάμεσα στους (άπειρους) ερμηνευτές που το δοκίμασαν, συναντάμε τα ονόματα του Edgar Varèse, του Bohuslav Martinu και του Dmitri Shostakovich, αλλά και των Pixies Placebo, PortisheadRadiohead, The Beach Boys, The Rolling Stones, Jean Michel Jarre, Ennio Morricone, κλπ. Βλ. cps-static.rovicorp.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. huffingtonpost.com (From Russia With Love- The Strange Tale of Clara Rockmore and Léon Theremin), El blog de Moebius και Vice Italy.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Η Clara Rockmore. Βλ. thereminworld.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Το Terpsitone (από την Τερψιχόρη, τη Μούσα του χορού). Μουσικό ηλεκτρονικό μηχάνημα του Léon Theremine που επέτρεπε σε έναν χορευτή ανεβασμένο πάνω σε μία πλατφόρμα να συντονίζει τις κινήσεις του με τους ήχους που παρήγαγε. Βλ. klangmaschinen.ima.or.at και Moog Danceforum.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βανδαλισμοί στο εργαστήρι του Léon Theremine στη Μόσχα. Βλ. chtoby-pomnili.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. persons-info.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. createdigitalmusic.com (Leon Theremin Gets His Own Comic Book, And Then Goes Time) και Synthtopia.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. thereminworld.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Βλ. docstoc.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Θερεμίν στο σπίτι με τον Kevin Colosa και την Amy, Βλ. picasaweb.google.com.

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Το θερεμίν είναι ιδαίτερα προσφιλές στην Ιαπωνία. Βλ. maxresdefault.jpgwww.youtube.com.

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

Υπάρχει και το μίνι-θερεμίν (ιαπωνικής κατασκευής). Βλ. japanese.lingualift.com και rebeccabaxter.ca.

 

 

Θέρεμιν, το πρώτο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Facebook Twitter

 

Je te veux.  Μουσική Eric Satie.
Gakken Mini Theremin & Toy Piano : Yoko Onishi(大西ようこ)

 

 

Лев и Наталья Термен. Leon and Natalia Theremin.

 

 

Η Clara Rockmore παίζει στο θέρεμιν τον Κύκνο του Saint-Saëns.

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια