"Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα"

"Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα" Facebook Twitter
45

 Μετάφραση: Θανάσης Χαραμής/LIFO

 


 

 Dylan Farrow

1 Φεβρουαρίου 2014

Νew York Times

 

Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία του Woody Allen; Πριν απαντήσετε, θα πρέπει να γνωρίζετε:

Όταν ήμουν επτά χρονών, ο Woody Allen με πήρε από το χέρι και με οδήγησε σε μια σκοτεινή σοφίτα που θύμιζε ντουλάπα, στον δεύτερο όροφο του σπιτιού μας. Μου είπε να ξαπλώσω μπρούμυτα και να παίξω με το ηλεκτρικό τρενάκι του αδελφού μου. Τότε μου επιτέθηκε σεξουαλικά. Ενώ το έκανε μου μιλούσε, ψιθυρίζοντας ότι ήμουν καλό κορίτσι, ότι αυτό ήταν το μυστικό μας και μου υποσχέθηκε ότι θα πηγαίναμε στο Παρίσι για να γίνω αστέρι στις ταινίες του. Θυμάμαι να καρφώνω το βλέμμα μου στο τρενάκι καθώς αυτό διέγραφε κύκλους γύρω από τη σοφίτα. Από εκείνη την ημέρα και έπειτα μου είναι δύσκολο να βλέπω τρενάκια.

Για όσο χρονικό διάστημα μπορούσα να θυμάμαι, ο πατέρας μου έκανε πράγματα που δεν μου άρεσαν. Δεν μου άρεσε το πόσο συχνά με έπαιρνε μακριά από τη μαμά μου, τα αδέλφια και τους φίλους μου για να είμαι μόνη μαζί του. Δεν μου άρεσε όταν έχωνε τον αντίχειρά του στο στόμα μου. Δεν μου άρεσε όταν έπρεπε να ξαπλώνω στο κρεβάτι μαζί του ενώ φορούσε μόνο το εσώρουχό του. Δεν μου αρέσε όταν έβαζε το κεφάλι του στη γυμνή μου αγκαλιά και τον ένιωθα να εισπνέει και να εκπνέει. Ήθελα να κρύβομαι κάτω από τα κρεβάτια ή να κλειδώνομαι στο μπάνιο για να αποφεύγω αυτές τις συναντήσεις, αλλά με έβρισκε πάντα. Αυτά τα πράγματα είχαν πια γίνει ρουτίνα και ήταν τόσο επιμελώς κρυμμένα από τη μητέρα μου που θα με προστάτευε αν τα γνώριζε, που σχεδόν μου έμοιαζαν φυσιολογικά. Σκεφτόμουν πως κάπως έτσι είναι όλοι οι πατεράδες που υπεραγαπούν τις κόρες τους. Αυτό που συνέβη όμως στη σοφίτα ήταν διαφορετικό. Δεν μπορούσα πλέον να το κρατήσω μυστικό.

Όταν ρώτησα τη μητέρα μου, αν ο πατέρας της της έκανε ό,τι ο Woody Allen σε μένα, ειλικρινά δεν γνώριζα την απάντηση. Επίσης, δεν ήξερα τη θύελλα που θα προκαλούσα. Δεν ήξερα ότι ο πατέρας μου θα χρησιμοποιούσε τη σεξουαλική σχέση του με την αδελφή μου για να καλύψει τα όσα μου είχε κάνει. Δεν ήξερα ότι θα κατηγορούσε τη μητέρα μου ότι εκείνη μου έβαλε τέτοιες ιδέες στο κεφάλι και ότι θα την αποκαλούσε ψεύτρα όταν με υπερασπίστηκε. Δεν ήξερα ότι θα έπρεπε να διηγηθώ την ιστορία μου ξανά και ξανά σε σειρά γιατρών που με πίεζαν για να εξακριβώσουν αν λέω ψέμματα ως μέρος μια νομικής διαμάχης που δεν μπορούσα να καταλάβω Υπήρξε στιγμή που η μητέρα μου με κάθισε κάτω και μου είπε πως αν έχω πει ψέμματα θα μπορούσα να το εξομολογηθώ και να το πάρω πίσω χωρίς να μπω σε μπελάδες. Δεν θα μπορούσα όμως. Ήταν όλα αλήθεια. To να κατηγορείς όμως κάποιον ισχυρό για σεξουαλική κακοποίηση υπήρξε μια χρονοβόρα διαδικασία. Υπήρχαν πάντα ειδήμονες που διέψευδαν την εγκυρότητα μου και γιατροί που ήταν πρόθυμοι να συνωμοτήσουν ενάντια σε ένα κακοποιημένο παιδί.

Μετά την ακρόαση για την επιμέλειά μου το δικαστήριο δεν παραχώρησε κανένα δικαίωμα επίσκεψης στον πατέρα μου και παρά τα στοιχεία, η μητέρα μου δεν προχώρησε σε περαιτέρω δίωξη υιοθετώντας την άποψη του εισαγγελέα πως το θέμα ¨κακοποιημένο παιδί¨ήταν ευαίσθητο. Ο Woody Allen δεν καταδικάστηκε ποτέ. Το ότι γλύτωσε με όσα μου είχε κάνει με στοίχειωνε καθώς μεγάλωνα. Είχα γεμίσει ενοχές που του επέτρεπα να βρεθεί κοντά και σε άλλα κοριτσάκια. Το αντρικό άγγιγμα με τρόμαζε. Παρουσίασα διατροφικές διαταραχές. Άρχισα να κόβω το σώμα μου. Το μαρτύριο μου γινόταν χειρότερο από το Χόλιγουντ. Όλοι εκτός από λίγους (οι ήρωες μου) έκαναν τα στραβά μάτια. Οι περισσότεροι έδειχναν διατεθειμένοι να δεχτούν πως όλο αυτό ήταν ασαφές και πως κανείς δεν μπορούσε να πει με ακρίβεια τι είχε γίνει και συνέχιζαν να προσποιούνται πως δεν είχε συμβεί τίποτα κακό. Οι ηθοποιοί τον παίνευαν στις βραβεύσεις. Τα τηλεοπτικά δίκτυα τον έδειχναν στο πρόγραμμά τους. Οι κριτικοί μιλούσαν για αυτόν στα περιοδικά. Κάθε φορά που σε κάποιο μπλουζάκι, σε μια αφίσα ή στην τηλεόραση, έβλεπα το πρόσωπο του ανθρώπου που με είχε κακοποιήσει, το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να κρύψω τον πανικό μου έως ότου μείνω μόνη και καταρρεύσω.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Woody Allen ήταν υποψήφιος για Όσκαρ. Αυτή όμως τη φορά, αρνούμαι να καταρρεύσω. Η αποδοχή του Woody Allen με κρατούσε τόσο καιρό σιωπηρή. Το ένιωθα σαν προσωπική μομφή. Ήταν λες και τα βραβεία και οι επιτυχίες του μου έλεγαν να το βουλώσω και να μείνω σε απόσταση. Όμως τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης που με έχουν πλησιάσει, με έχουν υποστηρίξει και που έχουν μοιραστεί μαζί μου το φόβο του να βγαίνεις μπροστά, του να σε αποκαλούν ψεύτη και του να θέλουν να σε κάνουν να πιστέψεις πως οι αναμνήσεις σου δεν είναι δικές σου είναι ο λόγος που πια δεν μπορώ να σωπαίνω. Μόνο και μόνο για να μάθουν και οι υπόλοιποι πως δεν πρέπει να το κάνουν.

 

Σήμερα, θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. Έχω κάνει έναν ευτυχισμένο γάμο. Έχω υποστήριξη από τα εκπληκτικά αδέρφια μου. Έχω μια μητέρα που βρήκε το σθένος να μας σώσει από το χάος που έφερε το αρπακτικό που ήταν στο σπίτι μας.

Άλλοι όμως, είναι ακόμα φοβισμένοι, ευάλωτοι και αγωνίζονται να βρουν το θάρρος για να πούνε την αλήθεια. Το μήνυμα που στέλνει το Xόλιγουντ, για αυτούς έχει σημασία.

Τι θα γινόταν αν ήταν το δικό σου παιδί Cate Blanchett; Louis CK; Alec Baldwin; Τι θα συνέβαινε αν ήσουν εσύ, Emma Stone ή εσύ Scarlett Johansson; Με γνώριζες από μικρό παιδί Diane Keaton. Με ξέχασες;

Ο Woody Allen είναι μια ζωντανή απόδειξη της αποτυχίας της κοινωνίας μας προς τα θύματα σεξουαλικής επίθεσης και κακοποίησης.

Φανταστείτε τον Woody Allen να οδηγεί την επτάχρονη κόρη σας στη σοφίτα. Φανταστείτε την να περνάει μια ζωή που το όνομα του της προκαλούσε ναυτία κάθε φορά που το άκουγε. Φανταστείτε έναν κόσμο που δοξάζει τον βασανιστή της.

Το φαντάζεστε; Ποια είναι λοιπόν τώρα η αγαπημένη σας ταινία του Woody Allen;

 

=======

ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΤΕ ΤΟΝ ΓΟΥΝΤΥ ΑΛΛΕΝ
διαβάστε τα γεγονότα...

>>> Υπάρχει λόγος που κανείς δεν πίστευε την υιοθετημένη κόρη του Γούντι Άλλεν. (Πώς πολλοί βιάστηκαν να την πιστέψουν τώρα, και να εξοργιστούν. Να η άλλη πλευρά.)

Αρχείο
45

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Γιατί κανείς δεν σχολιάζει την περιγραφή της Ντίλαν για τον δήθεν βιασμό? Είναι δυνατόν, κοριτσάκι επτά ετών να βιάζεται και να μην φωνάζει? Να κάθεται και να βλέπει το ....τραινάκι? Και μετά? Θα ήταν ...πεντακάθαρο? Αν με εννοείτε!
ΤΕΡΑΣ με τα ολα του. Συγκλονιστικη η εξομολογηση της κοπελας.Παρ' ολα αυτα με θλιβει το γεγονος οτι δεν εγινε ο ιδιος χαμος και με τον David O Russel, που παρενοχλησε σεξουαλικα την ανιψια του. Και οι δυο πολυβραβευμενοι σκηνοθετες. Τι να πεις...
Oλοι εσεις που γραφετε για το ''τερας'' Γουντι Αλλεν που τα ''εφτιαξε'' με την ''υιοθετημενη'' κορη του καντε τον κοπο να διαβαζετε κι αυτο http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/45779Κανεις δεν μπορει να ειναι σιγουρος για τιποτα, κυρατσες ολοι...λες και ζουσατε στην ιδια γειτονια
Ωραία. Μετά από αυτό: http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/45779 ελπίζω όλοι πια να καταλαβαίνουν το παιχνίδι που παίζει η Φάροου εναντίον του Γούντι. Ούτε παιδεραστής (ούτε καν με την Σου Γι) ούτε τίποτα. Μπράβο που το μεταφράσατε, κύριε Δημοκίδη. Και, όπως έγραψα και πριν, το πολύ που πέτυχε η Μία (χρησιμοποιώντας την κόρη της) είναι μια πιθανή απώλεια του Όσκαρ για φέτος. Τίποτε άλλο. Ο Γούντι θα παραμείνει ένας μεγάλος δημιουργός, η Μία μια πρώην καλή ηθοποιός.
Δεν χρειάζεται να είσαι τέρας ευφυίας ή να έχεις κάνει σπουδές ψυχολογίας για να καταλάβεις τον τρόπο αντιμετώπισης του Γούντι Άλλεν στα σεξουαλικά ζητήματα. Απλά βλέπεις κάποια από τις ταινίες του και μπαίνεις στο πνεύμα του σχετικά εύκολα.
Έχει καταντήσει να είναι από πολύ αστεία ως ιδιαίτερα ξεκαρδιστικά γραφική (για να μην πω επικίνδυνη), η αφέλεια, η ευκολία με την οποία ένας αρκετά μεγάλος αριθμός ανθρώπων, όπως φαίνεται και από κάποιους αναγνώστες, πιστεύουν την οποιαδήποτε μαρτυρία κάποιου που εμφανίζεται ως αδικημένος, ως θύμα. Η ευκολία με την οποία πιστεύουν την εκάστοτε μαρτυρία και το να αυτοαποκαλείται κάποιος θύμα. Μέσα στην παραζάλη να υποστηρίξουν τον εκάστοτε "αδύναμο", το τεκμήριο της αθωότητας το πετάνε στα σκυλιά ή απλά το χρησιμοποιούν όποτε τους συμφέρει, ως μια άλλη απόδειξη της υποκριτικής συμπεριφοράς του "δύο μέτρα και δύο σταθμά"! Έχει παρατηρηθεί σε πολλά γεγονότα αυτή η "κάψα" να υποστηριχθεί το "θύμα", στα πλαίσια ενός κάποιου μίσους σε οτιδήποτε συνιστά "εξουσία", ακόμα και αν δεν υπάρχουν αποδείξεις. Χωρίς να εξετασθεί ούτε στο ελάχιστο το ενδεχόμενο να υπάρχουν αλλότρια συμφέροντα, κίνητρα και υπόγειοι λόγοι για τους οποίους το "θύμα" παρουσιάζεται ως θύμα. Αλλά ακόμα κ αν αποδειχτεί ότι ο Άλλεν είναι ένα κτήνος, που αν είναι πιστεύω ότι θα πρέπει να πεθάνει στη φυλακή, η λογική ότι θα πρέπει να πάψει να αρέσει το έργο του ή να βραβεύεται είναι σκανδαλώδης! Για άλλη μια φορά η υποκρισία και η τρέλα του να συνδέουμε το έργο ενός καλλιτέχνη με την προσωπικότητα, τις προσωπικές επιλογές, την τρέλα, την ιδεολογία του. Μου αρέσει ο Άλλεν, διασκεδάζω με τις ταινίες του, και τη μέρα που θα πάψω να απολαμβάνω την οποιαδήποτε δημιουργία ενός καλλιτέχνη, επειδή δε συμφωνώ ή καταδικάζω τη ζωή του, θα ξέρω ότι έχω κάνει ένα βήμα πιο κοντά στο ολοκληρωτισμό, ένα βήμα πιο κοντά στη φασίζουσα νοοτροπία ενός ναζιστή!
Ακριβώς, οι περισσότεροι που σχολιάζουν, με πάθος κιόλας, είναι σίγουροι για την ενοχή. "Μπες στη θέση της κοπέλας για να καταλάβεις". Μπείτε όμως και στην υποθετική θέση κάποιου αθώου που χρόνια τώρα δέχεται τέτοια λάσπη, που σε κάποιον άλλο άνθρωπο θα είχε καταστρέψει τελείως τη ζωή του.Την πρώτη φορά που άκουσα την ιστορία είχα μείνει άφωνη, αλλά μετά διάβαζα και εφημερίδες που παρουσιάζαν μία τελείως διαφορετική πλευρά. Δεν καίγομαι ν' αθωώσω κάποιον ένοχο, αλλά είναι επικίνδυνο πως η κοινή γνώμη χρειάζεται λίγες γραμμές από μία είδηση για να βγάζει τόσο εύκολα ετυμηγορίες.
"Δεν μου άρεσε όταν έχωνε τον αντίχειρά του στο στόμα μου. Δεν μου άρεσε όταν έπρεπε να ξαπλώνω στο κρεβάτι μαζί του ενώ φορούσε μόνο το εσώρουχό του. Δεν μου αρέσε όταν έβαζε το κεφάλι του στη γυμνή μου αγκαλιά και τον ένιωθα να εισπνέει και να εκπνέει. ΙΣΟΒΙΑ!
Faceless, έβγαλες κιόλας απόφαση. Διαβάζεις όλα τα σχόλια; Ακόμα κι αυτά που αναφέρουν στοιχεία που ερεύνησε τότε η αστυνομία και καταθέσεις στη δίκη, που ευθέως αμφισβητούσαν την ειλικρίνεια τηα Φάροου;
Απλά δε ξέρω αν μπορώ να συγχέω το ταλέντο του με τη σάπια προσωπικότητα του. Δε ξέρω αν δε θα πρεπε να μη πάρει Όσκαρ αν το αξίζει, αλλά συγχρόνως να μπεί μέσα γιατί και αυτό του αξίζει. Κάπως έτσι το χω στο μυαλό μου, κυνικό;
Το διάβασα. Αν μη τι άλλο είναι διαφωτιστικό και ξεφεύγει από την κιτρινίλα όλων των υπόλοιπων. Δίνει ένα ιστορικό το οποίο είναι αρκετά σημαντικό αν κανείς δε θέλει να βγάλει βιαστικά συμπεράσματα. Άρη (Δημοκίδη) ίσως πρέπει να μπείτε στον κόπο να το μεταφράσετε. Είναι τεράστιο, αλλά λίγο-πολύ καλύπτει τα πάντα.
Δε νομιζω οτι ο Γουντι θα ειχε αθωωθει στο δικαστηριο αν ειχε κανει ολα αυτα τα αισχη η οτι η Φαροου δε θα εκανε το παν για να δικαιωθει η κορη της. Εδω τον Πολανσκι ακομα τον κηνυγανε, στο Γουντι θα κολλαγανε;
Μια αντίθετη άποψη, αν και φυσικά δεν ξέρω την αλήθεια, όπως και κανείς άλλος απ' όσους σχολιάζουμε: Θυμάμαι πολύ καλά, το μίσος της Μία Φάροου όταν ο Γούντι την άφησε και παντρεύτηκε την κόρη της. Το τι είχε πει τότε, δεν λέγεται! Η αστυνομία ερεύνησε τότε τις καταγγελίες, καμία κατηγορία δεν απήγγειλε. Εδώ και τόσα χρόνια, η Μία έχει μάλλον "χαθεί" σαν ηθοποιός (τελευταία της ταινία πριν τρία χρόνια, και όλες οι ταινίες της μετά τον χωρισμό μέτριες) και βλέπει τον Γούντι να συνεχίζει να θριαμβεύει και να γυρίζει υπέροχες ταινίες. Και έρχεται, μετά από είκοσι χρόνια η κόρη, να πει όλα αυτά. Ωραία, μπορεί να καταφέρει να κόψει από τα Όσκαρ για φέτος τον Γούντι. Τίποτα περισσότερο. Και δεν νομίζω πως η αμερικανική αστυνομία και δικαιοσύνη παίζουν με θέματα παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης. Ο Ρόμαν Πολάνσκι κάτι ξέρει επ' αυτού. Όπως και ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ από ψεύτικες κατηγοριες λίγο πριν τα Όσκαρ(το οποίο και έχασε).
Σε αυτές τις περιπτώσεις που εμφανίζονται διάφοροι να πουν ότι κακοποιήθηκαν από μεγάλους αστέρες της μουσικής, του κινηματογράφου κ.λπ. είμαι τρομερά καχύποπτη......
Σύντομα θα βάλουμε και την άλλη πλευρά, που, κατά τη γνώμη μου, αποδεικνύει πως η Ντίλαν λέει ψέματα. Με τα γνωστά στοιχεία, που αθώωσαν τον Άλλεν και στο δικαστήριο. Ας κρατάμε μικρό καλάθι, όταν δεν γνωρίζουμε την όλη εικόνα
Η αγαπημένη μου ταινία είναι το Midnight in Paris για κάποιους συγκεκριμένους προσωπικούς λόγους. Αν ισχύουν όλα όσα γράφει στην επιστολή τη η κοπέλα, να καταδικαστεί ο Γούντυ Άλλεν ισόβια, τις ταινίες του θα τις βλέπω.
Ο Γουντι Αλεν είναι ένα από τα ιερά τέρατα της έβδομης τέχνης,αλλά είναι και μεγάλο τέρας ως ανθρωπος,μην ξεχνάτε ότι έχει παντρευτεί τη υιοθετημένη κόρη του!!!
μαλιστα,δηλαδη ένα παιδακι που το ξερεις από όταν γεννηθηκε, το εχεις σαν παιδι σου,το μεγαλωνεις,το μορφωνεις, το νταντεύεις,το ξεσκατωνεις απλα και μονο επειδή δεν είναι "αιμα" σου μπορεις να το πηδας οποτε θες....Lucretious η διόρθωση που εκανες ηταν ακυρη.Δε σε χαρακτηρίζω δημόσια είναι περιττο.μετα από αυτό που διαβασαμε ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ και την υιοθετημένη κορη της συντροφου του ετσι την εκανε νομιμη γυναικα του.
@ anitoumpa Για το θέμα της Ντύλαν Φάροου δεν (μπορώ να) γνωρίζω εάν ευσταθούν οι ισχυρισμοί της, εάν ναι πρόκειται αδιαμφισβήτητα για φρικτό έγκλημα.Για το θέμα της νυν συζύγου του όμως, όλα αυτά που λέτε δεν τα έκανε ο Άλεν. Το κοριτσάκι ήταν ήδη 5 ή 7 ετών όταν το υιοθέτησε η Φάροου με τον τότε άνδρα της (δεν υπήρχε σε μητρώο η γέννησή της). Σύντομα χώρισαν, μετά γνώρισε τον Άλεν, και δεν συγκατοίκησαν ποτέ. Ο Άλεν ελάχιστα συναναστρεφόταν τα παιδιά της Φάροου. Την Σουν Γι την πρόσεξε όταν ήταν ήδη αρκετά μεγάλη κοπέλα. Δεν το έβλεπε ως πατέρα - πατέρας της ήταν ο Πρέβιν - αλλά ως γκόμενο της μαμάς της. Δεν λέω ότι είναι πολύ όμορφο όλο αυτό, αλλά δεν ήταν τόσο ανατριχιαστικό όσο το φαντάζεστε και ούτε καν παράνομο. Από την άλλη, η Ντύλαν ήταν υιοθετημένη κόρη του, μεγάλωσε μαζί του, και εάν ισχύουν οι κατηγορίες της είναι πραγματικά σαν αιμομιξία.
@ Jennoua & Iris Prismaticae για τιποτε δεν είμαι σιγουρη παρα μονο στο ότι παντρευτηκε τη θετη κορη της συντροφου του και η άλλη θετη της κορη τον κατηγορει για ασελγεια. Πιστεύω πως οπου υπάρχει καπνος υπάρχει και φωτια.
Anitoumpa ευχαριστώ που δεν με χαρακτηρίζεις δημόσια. Μην ξεχνάς άλλωστε οτι και οι ίδιοι χαρακτηριζόμαστε από όσα γράφουμε. Αν θες διάβασε και το δεύτερο άρθρο που δημοσίευσε σήμερα ο Άρης, και θυμήσου και εκείνο το "μη δίκην δικάσεις..."
@ anitoumpa Πόσο άδικο να στηρίζουμε την όποια γνώμη μας αρχικά σε ανυπόστατες φήμες (η γυναίκα του μεγάλωσε μαζί του ως υιοθετημένη κόρη του) και στην συνέχεια σε παροιμίες (όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά)... Ωραίες οι παροιμίες αλλά με αυτό το σκεπτικό δεν πρέπει να υπάρχει καν η διαδικασία της δίκης και το τεκμήριο της αθωότητας... αφού υπάρχει ο καπνός έχει τελειώσει το θέμα! Πόσο βολικό αυτό για όσους θέλουν να βάζουν φωτιές εκεί που δεν υπάρχουν...
@Jennoua και Lucretius το ότι ο Woody Allen παντρεύτηκε την κόρη της συντρόφου του (θετή η όχι) δεν είναι ηθικό για τα δικα μου στανταρ ,ειτε τη γνωριζε ειτε όχι, δισεκατομμύρια γυναικες και επεσε τυχαια πανω της?ε ναι είμαι καχυποπτη.... από κει και περα όπως θα ειδες δεν σχολίασα καν την "εξομολογηση" της Dylan Farrow...διοτι πιθανότατα να εχει υπερβολες μεσα και επισης δεν εχω καποιο γεγονος. Πιο πολύ συγκινηθηκα απ το θανατο του philip seymour hoffman παρα από αυτά που γραφει εκεινη.Δεν ξερω πως μπορει να φανηκε το σχολιο μου αλλα ηταν καθαρα πανω στην παιδικη κακοποιηση (όχι απαραίτητα της Dylan).Ναι πραγματι χαρακτηριζόμαστε από αυτά που λεμε και βεβαίως από τον τροπο μας... εγω επιμενω στο πρωτο σχολιο μου βγαζοντας το κομματι "δε σε χαρακτηρίζω δημοσια" μιας και ημουν συγχισμενη σκεφτομενη την παιδικη κακοποιηση και ζητω συγνωμη γι αυτό.
Δεκτό, αλλά σκέψου οτι η δική μας ηθική δεν επιβάλλεται και στους υπόλοιπους. Το οτι για σένα είναι ανήθικο (για το α,β η γ λόγο) είναι κάτι σχετικό.Για την παιδική κακοποίηση συμφωνούμε. Απλά εγώ πιστεύω (σύμφωνα και με τα πορίσματα των εξετάσεων πριν 20τόσα χρόνια) οτι στην συγκεκριμένη περίπτωση η πηγή της κακοποίησης ήταν η μητέρα της κοπελιάς.
Mόνο που δεν ήταν δική του θετή κόρη, αλλά της τότε γυναίκας του Μία Φάροου με τον προηγούμενο σύζυγό της Αντρέ Πρεβίν. Αν την είχε υιοθετήσει ο ίδιος δεν θα μπορούσε βάσει νόμου να την παντρευτεί.Καλό είναι να θυμόμαστε πόσο άσχημη προϊστορία υπάρχει ανάμεσα στη Μία Φάροου και τον Γούντι Άλεν ακριβώς εξαιτίας της σχέσης του με τη θετή της κόρη. Και να μην ξεχνάμε ότι στη δίκη που είχε γίνει τότε, ο ψυχίατρος που ανέλαβε την υπόθεση ως εμπειρογνώμονας κατέθεσε πως η μαρτυρία της Ντίλαν Φάροου περί κακοποίησης από τον πατέρα της περιείχε σειρά αντιφάσεων και ήταν επινοημένη, είτε από την ίδια, είτε από τη μητέρα της.http://www.nytimes.com/1993/05/04/nyregion/doctor-cites-inconsistencies-in-dylan-farrow-s-statements.htmlΤο ότι η Μία Φάροου και η οικογένειά της ξαναζεσταίνουν παλιές ιστορίες που δεν είχαν πιάσει τότε για να εκδικηθούν τον Γούντι Άλεν μετά από τόσα χρόνια δεν τους τιμάει καθόλου κατά τη γνώμη μου.
ρητορική ερώτηση 1η : γίνεται νάσαι ιερό τέρας της όποιας τέχνης , χωρίς νάσαι τέρας σαν άνθρωπος;και 2η με βάση το 1ο, η κοινωνική συνείδηση ''συγχωρεί - επιτρέπει'' το 2ο ;