Ράμφος εν γωνία

Ράμφος εν γωνία Facebook Twitter
16

Ανανδρανιστάκης Γ. από την Αυγή

Ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, ο εθνικός μας φιλόσοφος Στέλιος Ράμφος εξεφώνησε από το Μega τον πανηγυρικό της ημέρας. Η κρίση δεν είναι οικονομική, δεν είναι καν πολιτική, είναι ηθική, δήλωσε ο Ράμφος. Οι πολίτες, είπε, σπέρνουν τον διχασμό διότι έχουν υπερβολικές απαιτήσεις, και έχουν υπερβολικές απαιτήσεις διότι είναι εγωιστές, και είναι εγωιστές διότι βάζουν την ύλη πάνω από το πνεύμα. Ευτυχώς που βρέθηκε ένας τολμητίας να μας ανοίξει τα μάτια! Τ' ακούσατε εσείς οι Φιλισταίοι, οι παραδομένοι στις ηδονές της ύλης, εσείς που ψάχνετε στα σκουπίδια για να γεμίσετε την πνευματοκτόνο κοιλιά σας; Εσείς φέρατε την Ελλάδα μας σ' αυτό το χάλι, εσείς μαζί μ' εκείνους που κλαψουρίζουν, επειδή δεν έχουνε, λέει, να δώσουν γάλα στα παιδιά τους. Αν δεν έχετε γάλα, δώστε τους Γρηγόριο Παλαμά, δώστε τους Μπερντιάγεφ, δώστε τους Σέστοφ, δώστε τους, επιτέλους, μία στον Ποπόφ να το βουλώσουν.

Μία ημέρα πριν, ο Αντώνης Σαμαράς είχε εκφωνήσει στη Θεσσαλονίκη έναν δεκάρικο από εκείνους που αποκτούν υπόσταση μόνο όταν εκφωνούνται πάνω σε καφάσι. Οι Έλληνες θριαμβεύουν όταν είναι ενωμένοι, ανέκραξε ο πρωθυπουργός μας, καταδικάζοντας εις το πυρ το εξώτερον όσους επιδιώκουν να διχάσουν τον λαό. Η Ελλάδα δεν είναι χώρα, είναι χώρος (στάθμευσης;), κορύφωσε ο ηγέτης μας και έκλεισε την ομιλία του με Ελύτη και Ρίτσο, εξαναγκάζοντας χιλιάδες ποιητές να ψήσουν και να φάνε επιτόπου τα μολύβια τους. Σιγά μην κάτσω εγώ να γράψω ποιήματα, για να ασελγήσει  πάνω τους μετά από πενήντα χρόνια ο κάθε τυχόν παπάρας.

Σε διαφορετικά επίπεδα καλλιέπειας, ο Ράμφος και ο Σαμαράς λένε ακριβώς το ίδιο πράγμα: Οι άνθρωποι δεν λογοδοτούν στον εαυτό τους, στις αξίες τους, στην κοινωνία, στους συνανθρώπους τους, λογοδοτούν σε έννοιες υπερκείμενες και εξωιστορικές, στον θεό, στο πνεύμα, στην πατρίδα, στο έθνος. Τα μνημόνια, η φτώχεια, η πείνα, οι αρρώστιες, ο εξανδραποδισμός, η πραγματικότητα εντέλει εξαφανίζονται μπροστά στην αέναη υποχρέωση του ανθρώπου να καθυποτάσσει την εφάμαρτο φύση του και να επιλέγει τελικώς και τελεσιδίκως το καλό έναντι του κακού. Τα μέτρα είναι επώδυνα αλλά είναι καλά, διότι οτιδήποτε άλλο εκτός των μέτρων είναι κακό, απεφάνθη ο Ράμφος.

Πρόκειται για αρχαία συνταγή που προσαρμόζεται στις ανάγκες εκάστης περιόδου: Διά του παραλόγου νομιμοποιείται ο μέγιστος παραλογισμός, να δέχονται δηλαδή οι πολλοί να τους εκμεταλλεύονται οι λίγοι.

Αρχείο
16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

14 σχόλια
Δεν πήξαμε εμείς απο τον Ράμφο. Εσείς πήξατε. Γι αυτό αφήστε τις "πνευματοκτόνες "κοιλιές του κοσμάκη και πιάστε τις άλλες, του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ για τις οποίες τόσο κόπτεται και φροντιζει η παράταξη σας. Αλλωστε,δεν τα πήγατε καθόλου άσχημα. Δεν θέλατε αποκρατικοποιήσεις και δεν έγινε ούτε μιά. Δεν θέλατε απολύσεις στο δημόσιο και δεν έγινε ούτε μιά. Ετσι, ενω όλοι οι άλλοι έλληνες απολύονται, οι δημόσιοι υπάλληλοι "ωριμάζουν " και μετά πίπτουν στα μαλακά. Γυρίστε λοιπόν στους προστατευόμενούς σας και μη μας ζαλίζετε, γιατί νοιώθουμε αιχμάλωτοι ανάμεσα στα ψηφαλάκια σας και στα κομματόσκυλά σας. Μέσα σε ολο αυτο το σκ@το μόνον ο Ράμφος σας έβγαλε απο τα ρούχα σας. Αθώα πλάσματα...! Εν πάση περιπτώσει ,εμείς τιμούμε το πνεύμα. Να πάτε αλλού να βρείτε "κοιλιές"
θυμάμαι ότι είπε αρκετές φορές στη συγκεκριμμένη εκπομπή τη διάκριση μεταξύ του τρώω για να ζω και του ζω για να τρώω. Γιατί τον πετροβολάτε, δεν υπάρχουν άλλοι που προηγούνται για το πετροβόλημα σας;
Για να το ξεμπερδεψουμε λιγο… ο Ραμφος, περα απο τα φιλοσοφικα ζητηματα που εθεσε, ειπε οτι το μνημονιο περιλαμβανει και ευεργετικες διαρθρωτικες αλλαγες (εκτος των βαναυσων μετρων) και οτι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εχει προτεινει ρεαλιστικη λυση. Λογικο δεν ακουγετε τωρα?
Τα άρθρα και την σκέψη του Ραμφου τα εκτιμώ. Οχι όλα, αλλα πολλά. Και όμως μου άρεσε και η κριτική τοποθέτηση που διάβασα εδώ. Διότι καλο ειναι να μην παίζουμε μονοτερμα. Erst das Fressen, dann die Moral, πρώτα κάτι να φάμε, να επιβιώσουμε , μετά πάμε στην ηθική. Τσιτατο ειναι. Ο Ραμφος παρ όλο πολύ διαβασμένος και διανοητης, επεσε σε παγίδα. Η παγίδα ειναι η διανοητικως εύκολη και μονοδιαστατα εξήγηση όλων των κακών και των στραβων. Κάπως έτσι πορεύεται και η θρησκεία η χριαστιανικη εδώ και αιώνες. Μετανοητε και προσεχευσθε, αμαρτωλοι, ολοι. Την Ορθοδοξία ειχε εντοπίσει ο Ραμφος στα γραπτά του πριν απο δυο χρόνια, ως αιτία βασική της διανοητικής μας καθυστέρησης. Τώρα τα μάζεψε λίγο και επικεντρώνεται αλλού. Η διανοητική διαύγεια πρέπει να βγάζει και ...μέτρα. Ελλειψει δικής μας διαυγείας, μας τα εφέραν τα μνημονια. Έξ εσπεριας η ανάταση.
Για να λέμε την αλήθεια, την κλάψα την έχουμε λιγουλάκι οι Έλληνες ! Παραπονιάρηδες, μοιροχτυπημένοι, παρεξηγημένοι μονίμως, το παραπεταμένο και ριγμένο παιδί μιάς οικογένειας άπονης και άστοργης. Καζαντζίδης !Μήν τύχει και τραβήξει λίγο τ'αυτί κάποιος σ'αυτό το παιδάκι και πέφτει πάνω του η... Διεθνής Αμνηστεία και το Χιούμαν Γουώτς της Αριστεράς. Ηρεμα, μάγκες, ρωτήστε λιγάκι τον παππού πώς καλλιεργούσαν κάποτε τα καπνά, και κυρίως ΤΙ ώρα ξυπνούσαν τα χαράματα.
Ας οργανωσει ο κ. Ανανδρανιστακης καμια ομαδουλα "αγανακτισμενων" νεων να μπουκαρουν σε εστιατοριο που γευματιζει ο Ραμφος και να αλαλαζουν ενεντιον του. Κι αμα πιασει αυτη η παραστασουλα, συνεχιζουν με Ψαριανο.
προσωπικα διαβαζω τον ραμφο καμια 20ετια και δεν εχω βρει ουτε ενα λογο που θεωρειτε σπουδαιος. κοινοτοπιες και κενολογιες και αυτο ανεξαρτητα απο ιδεολογιες.απλα ειναι αγαπημενο παιδι των (ελληνικων) μμε διοτι απλα "δεν σπαει αυγα".ειλικρινα μπορει καποιος εστω για πλακα να τον συγκρινει με τον αξελο ή τον καστοριαδη?
Αρχικά, δεν νομίζω ότι αποκάλεσε κανείς τον Ράμφο βλάκα... κατά δεύτερον, δεν είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να προσκυνάμε τις ίδιες αυθεντίες (καμία αυθεντία θα έλεγα αλλά δεν είναι του παρόντος)... Η προσέγγιση του Ράμφου - από αυτά που έχω ακούσει, έχω διαβάσει και με τον τρόπο με τον οποίο εγώ τα αντιλήφθηκα - σε πολλά ζητήματα με "καλύπτει", εν προκειμένω, βρήκα την παρέμβαση του αυτή ιδιαίτερα ιδεαλιστική, μονομερή και συστημική... φιλοσοφικά δεν αντιλαμβάνονται όλοι τους υλικούς όρους της ζωής των ανθρώπων με τον ίδιο τρόπο, οπότε...Νομίζω ότι το άρθρο κριτικάρει τον νομιμοποιητικό ρόλο μέρους της διανόησης στον κυρίαρχο Λόγο (δεν είναι απαραίτητο άλλωστε η τελευταία να είναι μόνο και πάντα αντισυστημική)- σε κάποια σημεία άκομψα ίσως.
Εντάξει ρε παιδιά. Βλάκας ο Ράμφος. Πάντως με τον Σαμαρά πως συνδέεται? Με την λογική ότι όποιος δεν είναι μαζί μας είναι με τον αντίπαλο? ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός? Ο εγκλωβισμός στο "δίπολο" όπου κάθε έναν που έχει αντίθετη άποψη τον "χρεώνεις" στους "απέναντι" είναι η "λογική" ενάντια στον "παραλογισμό"?. Το ότι η κρίση είναι ηθική αμφισβητείται? Η διαφθορά, η βία, η ανομία, η αναξιοκρατία, η ευτέλεια, κτλ που επικρατούν στην Ελληνική κοινωνία εδώ και πολλά χρόνια δεν είναι ηθική παρακμή? Τα φακελάκι, τα γρηγορόσημα, τα αυθαίρετα, τα βύσματα, τα σκυλάδικα, η μαγικιά, είναι τωρινά φαινόμενα? Το προφανές διαπιστώνει ο Ράμφος.Αλλά ξέχασα. Μέχρι το 2009 ζούσαμε στην χώρα πρότυπο και ήρθε η οικονομική κρίση και το μνημόνιο και τα κατέστρεψαν όλα.
Ε όταν αναλύεις τη σκέψη ενός ανθρώπου με βάση τα soundbites που χωράνε στον τηλεοπτικό χρόνο καταλήγεις σε αναλύσεις του τύπου "Αν δεν έχετε γάλα, δώστε τους Γρηγόριο Παλαμά".Σας πρόλαβε άλλος βέβαια σε τέτοιες μεθόδους. Α ναι, ο αριστερός λόγος είναι εξ ορισμού δημοκρατικός και προοδευτικός οπότε τι βλακείες σκέφτομαι;