Γιάννης Αγγελάκας: ''Χρειαζόμαστε πλέον ένα κίνημα *Αποφασισμένων*''

Facebook Twitter
6
Συνέντευξη του Γιάννη Αγγελάκα στον Κωνσταντίνο Ζαγάρα

Την περασμένη Κυριακή, το ραντεβού μας ήταν προγραμματισμένο σε ένα καφέ στον σταθμό των τραίνων της "συμπρωτεύουσας". Απλός, κεφάτος, προβληματισμένος και "αποφασισμένος", ήταν εκεί, σε ένα διάλειμμα από τη νέα μουσική δουλειά που ετοιμάζει, έτοιμος να συζητήσει για όλα, από πολιτική, μουσική και ποίηση ως οικονομία και ποδόσφαιρο.

"Χρειαζόμαστε ένα κίνημα Αποφασισμένων", υπογράμμισε στην "Αυγή" της Κυριακής ο ίδιος, για να προσθέσει πως οφείλουμε να εγκαταλείψουμε αντιλήψεις και πρακτικές που μας έφεραν ως εδώ. Υποστηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ ως την καλύτερη πολιτική επιλογή, αλλά κρατώντας, όπως λέει "μικρό καλάθι", ενώ τονίζει την ανάγκη να αντιδράσουμε στην άνοδο της Ακροδεξιάς.

* Σε παλαιότερη συνέντευξή σας είχατε τονίσει ότι "η παλιά Ελλάδα έχει φύγει από μπροστά μας". Τι βλέπετε να γεννιέται;
Έλα ντε, δεν βλέπω και τίποτα να γεννιέται. Η παλιά Ελλάδα έφυγε κι έχω την αίσθηση πως τίποτα δεν φαίνεται να αλλάζει.


Είναι αλήθεια πως περίμενα, μετά από όλα αυτά που έχουν συμβεί, κάτι να λειτουργήσει θετικά. Επαναστατικά, θα έλεγα, στη σκέψη μας. Εν μέρει, συνέβησαν θετικά πράγματα στα μυαλά και στις συμπεριφορές ανθρώπων, ωστόσο παρατηρώ ότι με τις ίδιες αυταπάτες που πορευόμασταν και φτάσαμε έως εδώ, με τις ίδιες αυταπάτες προχωράμε και τώρα για να ξεπεράσουμε τα όποια μας προβλήματα. Ξαφνιάστηκα, να πω την αλήθεια, με όλο αυτό, προσδοκούσα άλλα πράγματα...

* Είπατε ωστόσο ότι "συνέβησαν και θετικά πράγματα". Όπως;
Πράγματι, συνέβησαν και θετικά πράγματα. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς. Εγώ πιστεύω πως από τις τάξεις των νέων και από τα πιο φτωχά στρώματα, που είναι και οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, από τους πιο αδικημένους δηλαδή, από αυτούς που κουβαλάν ανησυχίες, όνειρα, από αυτούς λοιπόν βλέπω ότι συμβαίνουν και μπορούν να συμβούν θετικά πράγμα.

Στη φετινή μας περιοδεία το είδα αυτό. Ήταν πραγματικά από τα πιο συγκινητικά καλοκαίρια. Υπήρχαν δηλαδή στιγμές επικοινωνίας με το ακροατήριο χωρίς προηγούμενο, στιγμές που δεν υπήρχαν παλαιότερα. Κάτι φαίνεται να συμβαίνει μες στις ψυχές των ανθρώπων, ιδιαίτερα των νέων, αλλά και μεγαλύτερων. Παραδόξως, φέτος στις συναυλίες ήρθαν και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, με τα παιδιά τους. Κι αυτοί φαίνεται να είχαν ένα "σάλεμα" θετικό μες στο μυαλό τους, κάπως δηλαδή άρχισε να σπάει η στεγνότητα περασμένων ετών.

* Ο Παζολίνι έχει υποστηρίξει ότι η ελπίδα είναι ένα δημιούργημα των πολιτικών για να κρατάνε το εκλογικό σώμα σε ευφορία. Ελπίζετε στις μέρες μας σε κάτι;

Νομίζω πως η νέα γενιά είναι η μαγιά για να δημιουργηθεί κάτι καινούριο. Το να ανδρώνεται μια γενιά, όπως αυτή, σε δύσκολες συνθήκες, όπως οι τωρινές, δεν είναι και εντελώς "κακό". Κάποιες φορές είναι χειρότερο να μεγαλώνεις σε συνθήκες όπως αυτές της δεκαετίας του '90, στις οποίες περνούσαν πιο εύκολα οι ηθικές αξίες της εποχής εκείνης.

* Τότε που ως "Τρύπες" απαντούσατε σε όλη αυτή τη life style κατάσταση που εξέφραζε ο Κωστόπουλος και το περιοδικό του, το "Κλικ", πως "η ζωή είναι μεγάλη, μην την κάνεις καρναβάλι".

Πράγματι, τότε επικρατούσε η αντίληψη "όλα πάνε καλά, θα πάνε καλύτερα, έχουμε λεφτά, αυτοκίνητα, δανεικά, ανησυχίες για το πού θα πάμε διακοπές, μπουζούκια, το κόμμα ιερό" κι άλλα.
Το συζητάω αυτό το πράγμα ακόμη και με παιδιά των 30-35 που μεγάλωσαν στις τάξεις του ΠΑΣΟΚ και πίστευαν πως "η κοινωνία είναι πολύ ωραία και δεν υπάρχει τίποτα στραβό".

* Αισθάνεστε δικαιωμένος για το σπάσιμο αυτής της "φούσκας", της ψευδαίσθησης που τότε επικρατούσε και έγκαιρα τότε εσύ κι άλλοι την κατακεραυνώνατε;
 
Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος, που δεν έβλεπε μόνο τον εαυτό του, αλλά κοιτούσε και λίγο παραπέρα, που άπλωνε λίγο τη σκέψη του και είχε διάθεση να δει τι γίνεται στην κοινωνία, παρατηρούσε τι γινόταν πραγματικά.
 
Υπήρχε λοιπόν τότε κόσμος που αντιστεκόταν σε όλο αυτό. Μόνο που κινδυνεύαμε να χαρακτηριστούμε "γραφικοί", "πεσιμιστές" κι άλλα παρόμοια. Το "δεν θέλουμε θλιμμένους στη γιορτή μας", ήταν γραμμένο σε μια περίοδο ανόδου του ΠΑΣΟΚ, σε μια εποχή κατά την οποία έπρεπε, λες και ήταν υποχρεωτικό, να είσαι χαρούμενος και αισιόδοξος. Ήταν εποχές που αν ήσουν σε μια παρέα και αμφισβητούσες την "καλοπέραση" και την ευμάρεια, ήσουν τουλάχιστο εκτός κλίματος.
 
* Ήδη από το 2010, είχατε αναφέρει πως "είναι καλύτερα να πτωχεύσουμε".
 
Ναι, ενστικτωδώς το είπα. Αν θες, καταλάβαινα πως ήταν η αρχή ενός πολύ χειρότερου μέλλοντος που έρχεται και δυστυχώς επαληθεύτηκε. Ηταν ολοφάνερο πως ερχόμασταν κατά δω. Την πρόταση αυτή δεν την είπα από οικονομική σκοπιά. Δεν είμαι οικονομολόγος, αντίθετα, το είπα με μια πιο φιλοσοφική διάθεση, ως μια ευκαιρία να ξεκινήσουμε όλοι πάλι από το μηδέν. Να αφήσουμε πίσω όλες τις σάπιες αξίες των περασμένων δεκαετιών και να πορευτούμε σε νέα μονοπάτια. Αυτό, βέβαια, προδιέθετε και μια σοβαρή πολιτική εξουσία, που να σκέφτεται τους πολίτες της και να μην είναι υπάλληλος κάποιων και να μεταφέρει απλώς εντολές. Αν κι αυτό δε ξέρω πόσο εφικτό είναι, αφού αν υπήρχε ένας ηθικός πολιτικός με εξουσία στα χέρια του, την άλλη μέρα ίσως τον βρίσκαμε κάπου νεκρό. Εν πάση περιπτώσει, θεωρώ πως τελικά αποδείχθηκε πως αυτή η πρόταση και οικονομικά ήταν ορθή και καλή.
 
* Πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται πού βρίσκονται σήμερα οι διανοούμενοι. Θεωρείτε ότι δεν υπάρχουν πλέον διανοούμενοι;
 
Εσύ πιστεύεις ότι μόνο τώρα δεν υπάρχει η δημόσια παρέμβαση των διανοούμενων; Ο λόγος και η παρέμβασή τους έπρεπε να υπήρχαν τότε που όλα έδειχναν ότι τα πάντα πάνε καλά. Τότε μας λείψανε πραγματικά οι διανοούμενοι.
 
Όταν τότε εμείς βγαίναμε, με τις "Τρύπες", και τραγουδούσαμε αυτά που τραγουδούσαμε, λέγανε τα τόσα. Από το ότι ήμασταν και απευθυνόμασταν σε ναρκομανείς -που δεν είναι κακό να απευθύνεσαι και στους ναρκομανείς, το αντίθετο- και δνε ξέρω εγώ τι άλλο.
 
Δυστυχώς, επικρατούσε ένας μεσοαστισμός και μια τέτοια κουλτούρα και στους διανοούμενους. Παίζανε τον δικό τους ρόλο στα σαλόνια και στις εκκλησίες...Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα δεν έχει έναν Γκαλεάνο όλη αυτή την περίοδο.
 
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, υπάρχει και μια γκρίνια, πού είναι οι διανοούμενοι, οι καλλιτέχνες, κι αν βγεις καμιά φορά και πεις κάτι, όπως έκανα κι εγώ με το θέμα του Νταλάρα, λένε "έλα μωρέ, και ο Αγγελάκας δεν βγάζει λεφτά;".

* Μιας και αναφερθήκατε στον Νταλάρα. Υποστηρίξατε πρόσφατα ότι δεν συμφωνούσατε με τα γιαούρτια που εκσφενδονίστηκαν εναντίον του στις συναυλίες που έδωσε. Εσείς επιλέξατε να τον "γιαουρτώσετε" με έναν συμβολικό τρόπο, με δημόσια επιστολή. Τι σας έσπρωξε προς αυτή την κατεύθυνση;

 

Καταρχήν, για μένα δεν είχε κανένα νόημα το γιαούρτωμα στον Νταλάρα. Δεν είμαι οπαδός της βίας εξάλλου. Αν δεν σου αρέσει κάτι, δείξ' το με την απουσία σου.

Σε ό,τι αφορά την επιστολή στον ίδιο, προσβλήθηκα όταν άκουσα να λέει όσα είπε, ότι αισθάνεται ενοχές για τα λεφτά που έχει βγάλει. Μου φάνηκε πολύ φθηνό και εύκολο τρυκ, αυτό που έκανε. Αυτό που έλεγα και προηγουμένως δηλαδή, συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως με τις ίδιες αυταπάτες που μας ρίξανε στον λάκκο με τα σκατά, μ' αυτές πάλι θα ξαναβγούμε και θα ξαναβάλουμε το νερό στ' αυλάκι. Γελοία, επικίνδυνη και εφιαλτική θεώρηση της πραγματικότητάς μας.
 


* Πέρυσι συμμετείχατε στις κινητοποιήσεις των "Αγανακτισμένων". Τώρα ο κόσμος ξαναβγαίνει στους δρόμους. Θεωρείτε ότι οι κινητοποιήσεις του μπορεί να αποφέρουν χειροπιαστά αποτελέσματα;

 

Οι κινητοποιήσεις των "Αγανακτισμένων" είχαν ενδιαφέρον, γοητεία και νόμιζες ότι κάπου μπορεί να πάει η κατάσταση, αλλά τελικά δεν προχώρησε πολύ. Σε αυτό είχες βέβαια έτοιμο και οργανωμένο το σύστημα, να το αντιμετωπίσει και να το "λερώσει", κάτι που εν μέρει το κατάφερε, καθώς πολύ κόσμος θεωρεί ότι το να βγει στον δρόμο δεν μπορεί να αλλάξει κάτι. Από την άλλη όμως, δείχνει όλο αυτό ότι δεν αρκεί και μόνο να βγεις στον δρόμο. Εμένα δεν μου άρεσε και ο όρος "Αγανακτισμένοι". Τι θα πει "Αγανακτισμένος"; Ότι δεν μπορείς πλέον να έχεις προνόμια που είχες πριν, όπως η υπερκατανάλωση κ.λπ.; Εγώ πιστεύω ότι χρειαζόμαστε πλέον ένα κίνημα "Αποφασισμένων", ένα συλλογικό όραμα. Πιστεύω ότι θα δημιουργηθούν νέες συλλογικότητες, ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους, κι έστω κι αν προς το παρόν είναι μικρές εστίες, εκτιμώ ότι μελλοντικά θα δυναμώσουν.
 


 * Η Αριστερά, και εννοώ τον ΣΥΡΙΖΑ πρώτιστα, πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλει στην ανατροπή αυτής της κατάστασης;
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ μου φαίνεται πιο συμπαθής. Έχει έναν διαφορετικό λόγο και άλλη αντίληψη, αλλά διατηρώ αμφιβολίες και επιφυλάξεις. Προτιμώ, βέβαια, να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές, για να τον δούμε κι αυτόν, αλλά κρατάω μικρό καλάθι. Το ιστορικό παράδειγμα του ΠΑΣΟΚ, αυτά που θα έχει να αντιμετωπίσει, και βλέποντας τα στεγανά που επικρατούν στην Ελλάδα, δείχνουν πως δεν ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς.
 


* Είδατε τα σκηνικά της Χρυσής Αυγής έξω από την παράσταση του "Corpus Christi". Πώς θα αντιδρούσατε αν γινόταν κάτι παρόμοιο έξω από κάποια συναυλία σας; Σας φοβίζει η άνοδος της Ακροδεξιάς;
 
Δεν με φοβίζει, μ’ απογοητεύει, καθώς σε βάζει να κάνεις μαύρες σκέψεις γι’ αυτόν τον λαό. Μήπως τελικά ήμασταν πάντα ρατσιστές, απλώς τώρα που οι συνθήκες το επέτρεψαν το βγάλαμε πιο εύκολα; Κι αυτή είναι η λύση τελικά; Να κυνηγάμε τους ξένους; Μου δίνει την αίσθηση όλο αυτό του πληγωμένου κτήνους.
 
Αν γινόταν σε συναυλία μου κάτι παρόμοιο, προφανώς και θα αντιδρούσα. Πρέπει όμως να υπάρξει γενικότερη αντίδραση. Πού είναι και πάλι οι διανοούμενοι και οι καλλιτέχνες σε όλο αυτό;
 


 * Τον ρόλο των ΜΜΕ σε όλο αυτό πώς τον βλέπετε;
 
Οι άνθρωποι των δελτίων ειδήσεων έχουν μεταμορφωθεί εντελώς κυνικά σε κάποιους που μας μαλώνουν, μας προγκάνε, μας φοβίζουν, μας συμβουλεύουν. Έχουν γίνει τα "ντόπερμαν της ενημέρωσης", που λέει κι ο Στάθης.

* Στίχοι και μουσικές από τις "Τρύπες" και την προσωπική σας διαδρομή θα λέγαμε ότι είναι το σάουντρακ της εποχής.
 
Εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ οικοιοποιήθηκε το "Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ", που ήταν και ο λόγος που αρνηθήκαμε να παίξουμε στα φεστιβάλ του. Και αρνηθήκαμε γιατί θα ήταν σαν να υπάρχει μια ανταλλακτική σχέση μαζί του.
 


* Σας ενόχλησε αυτό;
 
Όχι, απλώς γελάω. Ψάχνω το χιούμορ σε ανάλογες καταστάσεις. Σε ό,τι αφορά το περί "σάουντρακ", έχε υπόψη σου ότι όλα αυτά γραφτήκανε πριν από την κρίση...
 


* Ο Θ. Μικρούτσικος έχει πει ότι κάνεις πολιτικό τραγούδι. Τελικά, υπάρχει πολιτικό τραγούδι και πώς ορίζεται;
 
Από μια άποψη, όλα πολιτικά τραγούδια είναι, τα πάντα είναι πολιτική. Και η Πάολα που έσκισε φέτος το καλοκαίρι, κι αυτό μια πολιτική αντίληψη των πραγμάτων δεν είναι; Μια ένδειξη του τι κυριαρχεί σε ιδεολογικό και αισθητικό επίπεδο;
 
Πολιτικό τραγούδι με τη μεταπολιτευτική έννοια δεν υπάρχει, αλλά εμείς, και εγώ προσωπικά, από τον πρώτο δίσκο με τις "Τρύπες" είχαμε το ανάλογο ύφος με το σημερινό.
 


* Η συγκυρία σάς επηρεάζει στον τρόπο δουλειάς σας;
 
Προφανώς. Τώρα ετοιμάζω και τον νέο μου δίσκο, που είναι άμεσα επηρεασμένος από αυτή την πραγματικότητα που ζούμε.
 


* Πότε θα είναι έτοιμος;
 
Όταν θα είναι έτοιμος, τότε θα κυκλοφορήσει, δεν τα πάω καλά με τα χρονοδιαγράμματα.
 


 * Στη σημερινή ελληνική σκηνή τι ξεχωρίζετε;
 
Πάντα το μυαλό, οι σκέψεις και οι αναζητήσεις μου ήταν πιο παγκόσμιες. Τώρα, με το Ίντερνετ, η αναζήτηση είναι και πιο εύκολη.
 
Από ελληνική σκηνή, τα τελευταία χρόνια μου άρεσαν κάποιοι δίσκοι του Παυλίδη, του Θανάση Παπακωνσταντίνου, των Στέρεο Νόβα και του Κωνσταντίνου Β. και του Ψαραντώνη.
 


* "Τολμάς να νοσταλγείς";
 
Δεν θέλω να νοσταλγώ, δεν μου αρέσει. Άλλο η νοσταλγία κι άλλο να πηγαίνεις προς τα πίσω με χαρά, με δύναμη, να ψάχνεις και να βρίσκεις πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν και να σου δώσουν ώθηση για το τώρα και το μέλλον.

Αρχείο
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Αγγελάκας: «Η παλιά Ελλάδα έχει φύγει από μπροστά μας»

Συνεντεύξεις / Γιάννης Αγγελάκας: «Η παλιά Ελλάδα έχει φύγει από μπροστά μας»

Για τον Γιάννη Αγγελάκα αυτά που συμβαίνουν δεν είναι απροσδόκητα. Μιλούσε για το απέραντο σκυλάδικο της Ελλάδας όταν οι άλλοι πετάγανε γαρίφαλα. Τώρα βλέπει τον κόσμο στην πλατεία με την ίδια σταθερή επιθυμία: να δει αυτήν τη χώρα ν' αλλάζει. Να γίνεται καλύτερη.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΩΤΗ ΒΑΛΛΑΤΟ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Απευθυνόμενη προς PUBLIC ENEMY, θα συμφωνήσω στο ότι οι απόψεις και γνώμες των διασήμων ανθρώπων των τεχνών και των γραμμάτων έχουν σαφώς εξαιρετικό ενδιαφέρον. Τί γίνεται όμως, όταν ένας γνωστός καλλιτέχνης, στην περίπτωσή μας ο Κ. Αγγελάκας δεν έχει να μου πει κάτι το ενδιαφέρον; Τότε θα έλεγα ότι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον , ότι τελικά ο κ. Αγγελάκας δεν έχει τίποτα το ενδιαφέρον να μου πει.
Δεν καταλαβαίνω πως συνδέεται πια αυτόματα η καλλιτεχνική πλευρά με τα πολιτικά του καθενός. Γεμίσαμε επαναστάτες Αγγελάκες και κάτι σάπια αποβράσματα σαν τον Σφακιανάκη. Δεν λέω ότι συγκρίνονται αλλά γίνεται να υπάρξει κάτι ενδιάμεσο παρακαλώ;Όλοι πια ασχολούνται με πολιτικά και οικονομικές αναλύσεις χωρίς καν να ξέρουν γιατί το κάνουν!
Ως έφηβος τις Τρύπες τις είχα λατρέψει. Και ο Αγγελάκας είναι πράγματι μορφή. Αλλά μόλις αρχίσει τη θεωρητική ανάλυση, εκεί, όπως πολλοί καλλιτέχνες (βλέπε Μίκη) αποδεικνύεται ενθουσιώδης και ιδεαλιστής. Αυτά τα, καλύτερα να χρεοκοπούσαμε, να ξεκινήσουμε όλοι πάλι από το μηδέν, ας μην τα πάρουμε και τοις μετρητοίς.
Είπατε ωστόσο ότι "συνέβησαν και θετικά πράγματα". Όπως;Πράγματι, συνέβησαν και θετικά πράγματα. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς. Εγώ πιστεύω πως από τις τάξεις των νέων και από τα πιο φτωχά στρώματα, που είναι και οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, από τους πιο αδικημένους δηλαδή, από αυτούς που κουβαλάν ανησυχίες, όνειρα, από αυτούς λοιπόν βλέπω ότι συμβαίνουν και μπορούν να συμβούν θετικά πράγμα. Στη φετινή μας περιοδεία το είδα αυτό. Ήταν πραγματικά από τα πιο συγκινητικά καλοκαίρια. Υπήρχαν δηλαδή στιγμές επικοινωνίας με το ακροατήριο χωρίς προηγούμενο, στιγμές που δεν υπήρχαν παλαιότερα. Κάτι φαίνεται να συμβαίνει μες στις ψυχές των ανθρώπων, ιδιαίτερα των νέων, αλλά και μεγαλύτερων. Παραδόξως, φέτος στις συναυλίες ήρθαν και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, με τα παιδιά τους. Κι αυτοί φαίνεται να είχαν ένα "σάλεμα" θετικό μες στο μυαλό τους, κάπως δηλαδή άρχισε να σπάει η στεγνότητα περασμένων ετών.>>>πλάκα μας κάνεις Αγγελάκα; Τα θετικά που συνέβησαν ήταν ότι είχατε επκοινωνία με το κοινό στις συναυλίες σας; οτι ήρθαν και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας σου έκανε εντύπωση και το συνδύασες με τη σημερινή κατάσταση; Πάντα συμβαίνουν περίεργες καταστάσεις στις ψυχές των ανθρώπων. Κάτι θετικό δεν έχουμε δει μέχρι στιγμής. Εκτός κα αν μπορεί να θεωρηθεί θετικό το γεγονός ότι πέσαν μάσκες και βγήκαν τα πρόσωπα της οργής, του μίσους, της διχόνοιας κ του φασισμού. Φανήκαν δλδ τα πραγματικά πρόσωπα κάποιων.Οι διανοούμενοι υπάρχουν και υπήρχαν. Το 90 όχι. δεν τους είδε κανείς γιατί η εποχή εκείνη χαρακτηρίζεται απο έντονη υπερκατανάλωση, απο τεμπελιά, ανεμελειά και εύκολο γρήγορο πολύ γρήγορο και μανία για το χρήμα.Τους διανοούμενους τους βρίσκεις μπροστά σου αν καθίσεις να ψάξεις με όποιο τρόπο ή μέσο μπορείς.. Δεν ακούγονται πολύ όμως και αυτό γιατί η Ελλάδα έχει χάσει τη ταυτότητα της απο τη δεκαετία του 80 και έπειτα. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται φαίνεται για διανοουμενίστικες θεωρίες, ούτε για πολλές φιλοσοφίες και είναι ένας λόγος που θυμώνω όταν λεν πως δεν υπάρχουν διανοούμενοι στην εποχή μας, αφού η Ελλάδα και ότι εξουσιάζει τη χώρα αυτή, φρόντισε να θάψει τους διανοούμενους σε ψηλά ράφια και καταχωνιασμένα συρτάρια. Και είναι το στέκι τους όπως λεν τα σαλόνια και οι εκκλησίες; Μα αν είναι εκεί κ. Αγγελάκα τραβάτε να τους ακούσετε. Κάτι θα αποκομοίσετε. Αλλά δεν σας ενδιαφέρει θαρρώ.Οι διανοούμενοι άλλωστε θα φανούν στα σημεία των καιρών σε όλο τον κόσμο, οπότε για αυτό δεν ανησυχώ.Η πτώχευση στη χώρα δεν είναι ένα είδος επαναστατικού κινήματος, τουλάχιστον για μένα προσωπικά. Κ οι καλλιτέχνες σαν και εσάς πως θεωρείτε τον εαυτό σας επαναστάτες με τους στίχους και την κιθάρα; Δε λέω. Τα τραγούδια σας , κάποια είναι όμορφα αλλά καθόλου δε μου κάνουν για τέτοια που έλεγα προηγουμένως. Δεν λέω πως είπατε τον εαυτό σας και τα τραγούδια σας ο ίδιος επαναστατικά, αλλά το ύφος σας αφήνει να εννοηθεί πως καταβάθος έτσι σας θεωρείτε.Θα έπρεπε να σας φοβίζει κ. Αγγελάκα η Χ.Α. και όχι απογοήτευση. Η απογοήτευση; γιατί από που; Σεις δεν είπατε πριν ότι... Τελοσπάντων. Δεν μπορώ να πιάσω τίποτα θετικό απο την συνέντευξη αυτή. Μου έβγαλε μια απίστευτη γενικολογία, αερολογία και μιαν αγαθοσύνη. Α και μια δόση ρομαντισμού. Αυτό σαφώς δεν είναι κακό. Καλύτερα λοιπόν να τραγουδάτε και μόνον να τραγουδάτε.Επίσης και το δικό μου παραλήρημα δεν μπορώ να θυμηθώ τώρα γιατί άρχισε. Δεν έχω κάτι με τον Αγγελάκα. Θυμώνω με τέτοιες συντεντεύξεις που δεν προσφέρουν, δεν έχουν να πουν τίποτα μάλλον.
Κωσταντίνα μη χαλάς τη διάθεση σου, υπάρχει και ο Σφακιανάκης για σένα, άκου αυτόν.Ο Αγγελάκας αποτελεί μια από τις ελάχιστες λαμπρές εξαιρεσεις στο καλλιτεχνικό σκουπιδαριό που μεγαλώσαμε. Και ναι, είναι σπουδαίος ποιητής και φιλόσοφος και ας ενοχλούνται κάποιοι. http://youtu.be/AmaGmFN9FtQ