Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter
0

 

Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης/ Συνέντευξη: Χρήστος Παρίδης

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

 

Η χρυσοχοϊα είναι μία εφαρμοσμένη τέχνη. Συνδυάζει το εμπορικό με το δημιουργικό δαιμόνιο. Εγώ ξεχώρισα γιατί είχα γερές βάσεις και στα δύο.

 

Την πρώτη ιδέα για να πλησιάσω την αρχαία χρυσοχοϊα και να τη μεταφέρω στη δική μας εποχή μού την εμφύσησε ο Κωνσταντίνος Τσάτσος. Όταν το 1957 πρωτοπαρουσίασα κοσμήματα επηρεασμένα από αρχαία μοτίβα, όλοι με θεώρησαν τρελό. Τρία χρόνια αργότερα οι ίδιοι άνθρωποι άρχισαν να με μιμούνται.

 

Προόδευσα χάρη στους ξένους πελάτες μου.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Οι βιτρίνες μου ήταν πάντα ανοιχτές ώστε να γίνουν έναυσμα για τους άλλους συναδέλφους μου. Ευελπιστούσα όχι ότι θα με αντιγράψουν αλλά ότι θα εμπνευστούν και θα προχωρήσουν ακόμα παραπέρα. Οι περισσότεροι όχι μόνο δεν έκαναν καμία προσπάθεια να διαφοροποιηθούν, αλλά παρουσίαζαν τις δημιουργίες μου ως δικές τους.

 

Ο άνθρωπος με το πέρασμα των αιώνων έχει αλλάξει μόνο εξωτερικά. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κανείς μέσα από την τέχνη.

 

Στο computer design βλέπεις την ελληνική γεωμετρική εποχή. Ένα άλμα 3.000 ετών. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν το computer μέσα τους.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Το χρήμα δεν μπορεί να είναι η κινητήριος δύναμη για τη ψυχή και το πνεύμα του ανθρώπου.

 

Κάθε τρία χρόνια εμφανίζεται μία νέα αστική τάξη στο προσκήνιο. Με νέες κάθε φορά απαιτήσεις.

 

Έμεινα πιστός στη χρυσοχοϊα. Αρνούμαι να κατασκευάσω αδαμάντινα κοσμήματα. Μπορώ να δημιουργήσω μόνο με το χρυσό. Είναι το μέταλλό μου. Είναι η ζωή μου.

 

Η σχέση μας με το κράτος πρέπει να είναι σαν τη σχέση μας με έναν καλό φίλο. Είναι φίλος μας όχι γιατί απαραίτητα το αξίζει, αλλά γιατί τον αγαπάμε.

 

 

 Ηλίας Λαλαούνης: εξομολογήσεις Facebook Twitter

 

Το ελληνικό κράτος δεν έχει κάνει τίποτα για μένα. Παρ’ όλα αυτά δεν έχω διαπράξει ποτέ μου φοροδιαφυγή. Ως προς αυτό υπήρξα τρομερά σχολαστικός.

 

Δεν είμαι καθόλου τυχερός. Η γυναίκα μου αντιθέτως είναι και το μετέδωσε και σε μένα. Η τύχη μου άλλαξε με το που παντρευτήκαμε.

 

Μία πετυχημένη οικογένεια συμπληρώνει μία πετυχημένη σταδιοδρομία και η μεγάλη επιτυχία ολοκληρώνει την οικογενειακή ευτυχία. Η οικογένεια πάντως είναι πάνω απ’ όλα.

 

 

 

Είμαι πιστός Χριστιανός. Οι εξάρσεις λαϊκισμού της ηγεσίας της Εκκλησίας μας αντί να την εξυψώνουν την ευτελίζουν.

 

Αν το παγκόσμιο εκκλησιαστικό σύστημα δεν εναρμονιστεί με τη σύγχρονη τεχνολογία και επιστήμη, δεν θα επιβιώσει. Μια μέρα η θρησκεία θα καταλήξει να θυμίζει ένα παλιό κειμήλιο.

 

Ό,τι πέτυχα το οφείλω στον Θεό. Στη βαθιά μου πίστη σ’ Αυτόν και τη δουλειά μου. Σκληρή δουλειά, πίστη και μελέτη. 

                                               

 

 

 

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο ένθετο περιοδικό του Επενδυτή Symbol στις 23 Σεπτεμβρίου 2000. 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ