200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum

200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
3
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Βραδινό παπούτσι με κεντημένο μετάξι και δέρμα. Roger Vivier (1907–98) για τον οίκο Dior (1905–1957), 1958-60. © Victoria and Albert Museum

Δεν είναι μόνο η sold out έκθεση του Alexander Mc Queen που κάνει τα πλήθη να συρρέουν στο πανέμορφο victoria & Albert Μuseum του Λονδίνου. Είναι και μια έκθεση αφιερωμένη σε ένα από τα πιο δημοφιλή αντικείμενα πόθου: τα παπούτσια. Από την αρχή της ιστορίας του ανθρώπου μέχρι και σήμερα, τα παπούτσια δεν ήταν ένα απλό εργαλείο επιβίωσης. Ήταν ένα σύμβολο status, ένας τρόπος για να ξεχωρίζεις, ένας τρόπος έκφρασης αλλά και ένα μια πολύ σοβαρή ένδειξη γούστου του ατόμου που τα φοράει. Πολλές φορές η σημασία τους μεγαλύτερη και από αυτήν των ρούχων. Στην έκθεση οι τυχεροί επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν πάνω από 200 ζευγάρια παπουτσιών από διαφορετικές περιόδους της ιστορίας πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε έκθεση. Από ένα σανδάλι διακοσμημένο με φύλλα καθαρού χρυσού από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τα πιο περίτεχνα σχέδια από σύγχρονους σχεδιαστές αποδεικνύουν πως τα παπούτσια είναι και αντικείμενα τέχνης και δικαιολογούν τη φήμη τους ως το απόλυτο φετίχ. Η έκθεση έχει ξεκινήσει ήδη και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου το 16.

200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Tα κόκκινα παπούτσια μπαλέτου που φορούσε η ηθοποιός και μπαλαρίνα Moira Shearer στην ταινία The Red Shoes (1948) © Northampton Museums and Art Gallery
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Σανδάλι από την αρχαία Αίγυπτο με χρυσό, δέρμα και πάπυρο. © Victoria and Albert Museum, London
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Παπούτσια "Παπαγάλοι". Caroline Groves, Αγγλία 2014. © Dan Lowe
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. © Victoria and Albert Museum, London
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Διακρίνεται το σανδάλι Tendola του Manolo Blahnik, 2014 © Victoria and Albert Museum, London
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Γαμήλιο ξύλινο σανδάλι από την Ινδία, 1800. © Victoria and Albert Museum, London
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Σανδάλια πλατφόρμες από τη Βενετία, 1600. © Victoria and Albert Museum, London
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
InvisibleNakedVersion, Andreia Chaves. 2011 © Andrew Bradley
200 ζευγάρια σπάνια και πανέμορφα παπούτσια στο V&A Museum Facebook Twitter
Λήψη από φωτογράφηση στο Αμερικανικό Vogue. Το μοντέλο Nadja Auermann με καλοκαιρινό ταγέρ Dolce & Gabbana 1995 © Estate of Helmut Newton / Maconochie Photography
Μόδα & Στυλ
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
όχι πως είναι το μεγαλύτερο πρόβλημά μας αυτή τη στιγμή, αλλά το παπούτσι από τη Βενετία και ακόμα πιο πολύ το παπούτσι από την Ινδία δε περπατιούνται με τίποτα. Ανέκθεν υπήρχε μαζοχισμός στα γυναικεία παπούτσια ε;