Το φαινόμενο Tavi Gevinson

Το φαινόμενο Tavi Gevinson Facebook Twitter
"Για ποιο λόγο η γνώμη μιας teenager που ενδιαφέρεται για την μόδα είναι λιγότερο σημαντική από αυτή ενός μεσήλικα άντρα; Ελπίζω να γίνει όλο και περισσότερο ξεκάθαρο πόσο απρόσωπη είναι η κουλτούρα του ελιτισμού. Αυτή η σκέψη κρατά αποκλειστικά την μόδα ή την τέχνη για την ελίτ… Ποια αποκλειστικότητα προστατεύουν με αυτόν τον τρόπο;"
0

Το φαινόμενο Tavi Gevinson Facebook Twitter
H Tavi Gevinson σε ηλικία 13 ετών έκανε ανταπόκριση στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης.

 

Σε ηλικία 11 ετών θα γίνει γνωστή μέσα από το fashion blog της «Style Rookie». Ο κόσμος του ίντερνετ θα αγαπήσει το κοριτσάκι που αγαπούσε την μόδα. Σε ηλικία 13 ετών, τον Φεβρουάριο του 2010, θα βρεθεί στις μπροστινές σειρές των ντεφιλέ στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης.

Στα 15 της η ιστορία της θα γίνει θέμα στο περιοδικό New Yorker. Το 2011 η επιτυχία της 16χρονης Tavi Gevinson έμοιαζε να έχει κάνει το κύκλο της. Και τότε εκείνη θα κάνει μια κίνηση βετεράνου. Θα εγκαταλείψει τον κόσμο της μόδας που την ανέδειξε και θα δημιουργήσει το Rookie, ένα online περιοδικό ποικίλης ύλης για «σκεπτόμενες έφηβες». Η κίνηση της αποδεικνύεται σωστή. Μια ματιά στο Rookie και γρήγορα ανακαλύπτεις ότι πίσω από αυτό δεν κρύβεται μια οποιαδήποτε 19χρονη. Το Rookie από την πρώτη στιγμή έκανε αίσθηση με την ύλη του και έγινε γρήγορα η επόμενη μεγάλη της ψηφιακή επιτυχία.

Ο τρόπος με τον οποίο πρωταγωνιστεί στα δεκαεννιά της χρόνια στην βιομηχανία των media είναι από μόνος του μια πρόκληση. Ο κόσμος βλέπει έναν νέο άνθρωπο να κινεί τα νήματα σε μια θέση, που το πιθανότερο πριν από μια δεκαετία να βρισκόταν ένας μεσήλικας.

Από τα 15της δηλώνει ήδη φεμινίστρια η οποία παλεύει με τα στερεότυπα που έχει ο κόσμος για τις γυναίκες. «Το πρόβλημα με όλα αυτά τα flat πρότυπα που προβάλλονται για τις γυναίκες είναι ότι οι γυναίκες προσπαθούν να τα ακολουθήσουν. Και τρελαίνονται επειδή δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Οι γυναίκες είναι περίπλοκες και τρελές όχι επειδή είναι γυναίκες αλλά επειδή είναι άνθρωποι. Οι άνθρωποι είναι περίπλοκοι. Οι άνθρωποι είναι τρελοί» είχε πει στην ομιλία της στην TED σε ηλικία 15 ετών, εισπράττοντας τα πρώτα γέλια επιβεβαίωσης.

Το φαινόμενο Tavi Gevinson Facebook Twitter
Selfie απο τον λογαριασμό της στο instagram

Όμως, δεν είναι μόνο αυτό το στερεότυπο με το οποίο έχει να παλέψει η Gevinson αυτή την στιγμή. Ο τρόπος με τον οποίο πρωταγωνιστεί στα δεκαεννιά της χρόνια στην βιομηχανία των media είναι από μόνος του μια πρόκληση. Ο κόσμος βλέπει έναν νέο άνθρωπο να κινεί τα νήματα σε μια θέση, που το πιθανότερο πριν από μια δεκαετία να βρισκόταν ένας μεσήλικας. Η Gevinson φαίνεται να ξέρει τι θέλουν οι συνομήλικες της αυτή την στιγμή και τον τρόπο με τον οποίο θα τους το δώσει. H απότομη αλλαγή σκυτάλης σε καίριες θέσεις χωρίς την απαιτούμενη πείρα φοβίζει κάποιους;

«Για ποιο λόγο η γνώμη μιας teenager που ενδιαφέρεται για την μόδα είναι λιγότερο σημαντική από αυτή ενός μεσήλικα άντρα; Και ειλικρινά ποια είναι η μεγαλύτερη πληθυσμιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται τα περιοδικά μόδας; Ελπίζω να γίνει όλο και περισσότερο ξεκάθαρο πόσο απρόσωπη είναι η κουλτούρα του ελιτισμού. Αυτή η σκέψη κρατά αποκλειστικά την μόδα ή την τέχνη για την ελίτ… Ποια αποκλειστικότητα προστατεύουν με αυτόν τον τρόπο; Ποιες αξίες μολύνονται; Δεν νομίζω ότι είναι χρήσιμο να ορίζουμε ποιος αξίζει να μιλήσει για κάτι.» λέει στην τελευταία της συνέντευξη που έδωσε τον Μάιο στο The Talks.

Εκτός από το Rookie η Gevinson εξερευνά τις ικανότητες της στην υποκριτική. Στα 18της θα κάνει το ντεμπούτο της στο Broadway με το έργο «This is Our Youth» του Kenneth Lonergan. Θα φωτογραφηθεί  από την Annie Leibovitz  ανεβασμένη σε ένα δέντρο στην αυλή του σπιτιού της στο Illinois για το Vanity Fair. Ο Lonergan θα γράψει ένα κομμάτι για το περιοδικό.

«Δεν είχα ιδέα ποια ήταν. Οι άνθρωποι μου μιλούσαν συνεχώς με τα καλύτερα λόγια για αυτή. Από την μια χαιρόμουν γιατί στον κύκλο μας κάποιος που είναι διάσημος στα 18 δεν είναι και αξιαγάπητος. Έτσι περίμενα με ενδιαφέρον την πρώτη μας συνάντηση. Κατά την πρώτη μας συνομιλία είχα την αίσθηση ότι η Tavi κρατούσε υπό έλεγχο την τεράστια ευφυΐα της με τον τρόπο που κρατά ο Σούπερμαν την δύναμη του όταν χαιρετάει τους ανθρώπους» γράφει ανάμεσα σε άλλα.

«Mοιάζει με τον πεντάχρονο Michael Jackson όταν τραγουδούσε για την αγάπη. Για αυτόν ήταν μόνο λέξεις» είχε πει ο γνωστός Fashion blogger Sartorialist όταν είχε ρωτηθεί για την επιτυχία της 11χρονης τότε Tavi. Οκτώ χρόνια μετά, ίσως ξανασκεφτόταν την απάντηση του για κάποια που επιβάλει στον κόσμο των media τον δικό της ρυθμό.

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ