Η Άννα Γουίντουρ στην Κίνα

Η Άννα Γουίντουρ στην Κίνα Facebook Twitter
0

Στις αρχές της χρονιάς η Άννα Γουίντουρ βρέθηκε στην Κίνα για να προωθήσει την έκθεση "China: Through the Looking Glass" που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενδύματος. Η πτέρυγα του Μητροπολητικού Μουσείου Τέχνης που η ίδια η Γουίντουρ έχει ιδρύσει, υποδέχθηκε στις 7 Μαΐου τη νέα έκθεση η οποία εξετάζει την ιστορία και την επιρροή που άσκησε η κινεζική τέχνη και ο κινηματογράφος στους δυτικούς σχεδιαστές μόδας.

Κατά την παραμονή της στο Πεκίνο, η "σιδηρά κυρία" της μόδας συναντήθηκε με μερικούς νέους Κινέζους σχεδιαστές. Ντόπια ανερχόμενα αστέρια της μόδας όπως η Ούμα Γουάνγκ τράβηξαν την προσοχή της, καθώς η ίδια πιστεύει ότι, παρά το γεγονός πως η βιομηχανία της μόδας στην Κίνα βρίσκεται ακόμα σε πολύ εκκολαπτόμενο στάδιο, αυτό πρόκειται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια. "Η ευαισθησία και η ηθική της δουλειάς τους είναι μοναδική. Όταν επιστρέψουν στην Κίνα, η επιρροή που θα έχουν στην επόμενη δεκαετία και τις νέες γενιές θα είναι τεράστια" δήλωσε στην ρεπόρτερ του CNN, Κρίστι Λου Στάουτ, συμβουλεύοντάς τους να μην παραδοθούν στην πρόσκαιρη λάμψη των social media και στην ευκαιριακή δόξα. "Ο παραδοσιακός δρόμος είναι καλύτερος, να μάθουν ξεκινώντας ως βοηθοί. Έχει πολύ περισσότερο νόημα να δουλέψουν με κάποιον σχεδιαστή που θαυμάζουν και από τον οποίο θα εμπνευστούν και θα μάθουν την τέχνη και τη βιομηχανία της μόδας".

Όποια γνώμη κι αν έχεις για τα social media, το διαδίκτυο ή τις selfies, είναι μέρος της ζωής μας. H Vogue οφείλει να κατανοεί και να αντικατοπτρίζει αυτές τις τάσεις.

Η Γουίντουρ έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο από τότε που ανέλαβε την αμερικανική Vogue το 1988. Εδώ και τρεις δεκατίες, η 65χρονη πλέον Λονδρέζα διευθύντρια της "βίβλου της μόδας" έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, μετατρέποντας το έντυπο σε επιδραστικότατο στοιχείο της παγκόσμιας βιομηχανίας και δημιουργώντας ένα κοινό που αριθμεί 12 εκατομμύρια αναγνώστες. Από τη δεκαετία του '90, διοργανώνει το ετήσιο Met Gala, που πριν από λίγες μέρες μονοπώλησε και φέτος το ενδιαφέρον των παγκόσμιων fashion media. Υπό τη δική της επίβλεψη, η διοργάνωση έχει καταφέρει να μαζέψει πάνω από 145 εκατομμύρια δολάρια προς όφελος του Ινστιτούτου Ενδύματος.

Η Άννα Γουίντουρ στην Κίνα Facebook Twitter

Παράλληλα, η διορατικότητα είναι ένα στοιχείο που τη χαρακτηρίζει αφού έβαλε στο εξώφυλλο της Vogue ονόματα που αργότερα θα αναδεικνύονταν σε ποπ φιγούρες πολύ πριν από όλους τους άλλους - από την Όπρα Γουίνφρεϊ μέχρι την Λένα Ντάναμ. Για την περσινή επιλογή της, όμως, να βάλει στην ίδια θέση το αμφιλεγόμενο ζευγάρι Κάνιε Γουεστ-Κιμ Καρντάσιαν της ασκήθηκε έντονη κριτική και η ίδια δηλώνει, μεταξύ άλλων: "Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο όριο σήμερα. Όποια γνώμη κι αν έχεις για τα social media, το διαδίκτυο ή τις selfies, είναι μέρος της ζωής μας. H Vogue οφείλει να κατανοεί και να αντικατοπτρίζει αυτές τις τάσεις. Ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του, αλλά το να τις αγνοήσουμε θα ήταν γελοίο. Θεωρώ ότι θα ήταν τεράστιο λάθος η Vogue πάντα να έχει γούστο, να είναι σε όλα τέλεια. Είναι σημαντικό να ξεφεύγουμε λίγο, αλλιώς ρισκάρουμε να καταλήξουμε άσχετοι ως προς τις εξελίξεις και να χάσουμε επαφή με το κοινό".

Τα ρίσκα της Γουίντουρ δεν σταματούν στις εκδοτικές της επιλογές αλλά συνεχίζονται και σε άλλες εκφάνσεις της δουλειάς της. Ίδρυσε το ταμείο ενίσχυσης νέων σχεδιαστών του CFDA (Συμβούλιο Αμερικανών Σχεδιαστών Μόδας) για να βοηθήσει τις νέες γενιές ταλέντων. "Η πλατφόρμα αυτή είναι μοναδική. Για μένα, το να μπορείς να βοηθάς είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα" αναφέρει. 

Η Άννα Γουίντουρ στην Κίνα Facebook Twitter

Παρά το γεγονός ότι η Γουίντουρ έχει συμβάλει στην ανάδειξη της καριέρας τεράστιων ονομάτων της βιομηχανίας, ωστόσο το όνομά της αποπνέει φόβο και δέος, καθώς διαθέτει τη φήμη μιας στυγνής επαγγελματία. "Νομίζω ότι είμαι αποφασιστική και θέλω όλα να γίνονται γρήγορα. Αν αυτό προκαλεί φόβο στους άλλους, λυπάμαι. Απλώς θέλω τα πράγματα να γίνονται σωστά". Στη δημιουργία αυτής της εικόνας συντέλεσε σίγουρα και η προ δεκαετίας τεράστια επιτυχία του μπεστσέλερ "Ο Διάβολος Φοράει Πράντα", καθώς και της ταινίας που βασίστηκε σε αυτό στην οποία την υποδυόταν η Μέριλ Στριπ. Γραμμένο από την πρώην βοηθό της, Λόρεν Γουαϊζμπέργκερ, το βιβλίο έβαλε τη Γουίντουρ στη σφαίρα του μέινστριμ. Η ίδια δηλώνει πλέον ότι δεν θεώρησε την όλη κίνηση της πρώην βοηθού της ως προδοσία της εμπιστοσύνης που της είχε δείξει, αλλά περισσότερο ως ευκαιρία. "Θα έπρεπε να της είμαι ευγνώμων γιατί έφερε τη Vogue και τον κόσμο της μόδας στο επίκεντρο της προσοχής".

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ