ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Η γέννηση ενός αθηναικού συμβόλου

Η γέννηση ενός αθηναικού συμβόλου Facebook Twitter
8

9 Φεβρουαρίου 1954: ο ανδριάντας του έφιππου Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, τοποθετείται στη νέα του θέση, μπροστά στην Παλαιά Βουλή στην Αθήνα.

8

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
Πενήντα χρόνια πριν μετακινηθεί, το άγαλμα βρισκόταν όχι μακριά: σε μια μικρή νησίδα στην αρχή της Κολοκοτρώνη. Το έργο όμως έπρεπε να μετακινηθεί όταν αποφασίστηκε η ανάπλαση της πλατείας.Η αρχική θέση του έφιππου νοηματοδοτούσε και τη στάση του αφού ήταν προσανατολισμένος ώστε να δείχνει προς τον Μωριά. Στη νέα του θέση όμως και έπειτα από την περιστροφή του, γεννήθηκε ο -εθνικιστικός- μύθος ότι το άγαλμα δείχνει κατά την Ισταμπούλ.Έχω κάπου ακούσει και την εκδοχή πως δείχνει τα προπύλαια του πανεπιστημίου (κατά τη ρήση του αρχιστράτηγου ότι το πανεπιστήμιο θα "ρίξει" το παλάτι).Τέλος, ο αδριάντας φέρει και το εξής παράδοξο: η χρονολογία που αναγράφεται σε κάποιο σημείο του αλόγου, μαζί με την υπογραφή, είναι μεταγενέστερη του έτους φιλοτέχνησής του.