Όταν η αριστερά ηθικολογεί. Από τον Χρήστο Χωμενίδη

Όταν η αριστερά ηθικολογεί. Από τον Χρήστο Χωμενίδη Facebook Twitter
Eικονογράφηση : Aτελιέ/ LIFO
23

 

Σύσσωμη σχεδόν η ελληνική κοινωνία στάθηκε στο πλευρό του Γαβριήλ Σακελλαρίδη.

 

Ακόμα κι όσοι είχαν συμμετάσχει ως θεατές, βρυκολακιάζοντας με πίτσες και μπύρες μπροστά στους δέκτες τους, στο τηλεοπτικό λιντσάρισμα του Μιχάλη Ασλάνη και του Στέφανου Κορκολή, φαίνεται πλέον να αποδοκιμάζουν τούς κατ’επάγγελμα λασπολόγους. Τους λούμπεν τύπους που -με πρόσχημα την «αποκαλυπτική δημοσιογραφία» και με όπλα κρυφές κάμερες και αλλοιωμένα βίντεο- κατεδαφίζουν προσωπικότητες και οδηγούν όποιον βάλουν στο στόχαστρο στον ηθικό ή και στον φυσικό ακόμα θάνατο. Δεν είναι μοναδική η περίπτωση του συμπολίτη μας ο οποίος αυτοκτόνησε γιατί δεν άντεξε την διαπόμπευση που του επιφυλάχθηκε χάρην της τηλεθέασης. Το πιο φρικτό; Ο προ ετών θάνατος ενός φτωχοδιάβολου -που ήθελε να μπερμπαντέψει στα εξήντα του και πιάστηκε στο δόκανο μιας τσαπερδόνας «ρεπόρτερ»- δεν επέσυρε την παρέμβαση του εισαγγελέα ή του ραδιοτηλεοπτικού συμβουλίου, δεν προκάλεσε ανακοινώσεις κομμάτων. Πρώτη φορά, για την ακρίβεια, ύστερα από δεκαετίες, ένας πολιτικός αντέδρασε κατά τρόπο σαφή, κατηγορηματικό και όσο έπρεπε επιθετικό στις πρακτικές της Ζούγκλας. Με την προχθεσινή του δήλωση, ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης έπεισε ότι ήρθε για να μείνει στη δημόσια ζωή.

 

Διαβάζοντας ωστόσο την δήλωση του Γαβριήλ Σακελλαρίδη, το μάτι δεν μπορεί παρά να σταθεί και στην τελευταία της φράση: «Η Αριστερά δεν εκβιάζεται» καταλήγει ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ στον Δήμο Αθηναίων. Σε αντίθεση, προφανώς, με άλλους –ίσως και με όλους τους άλλους- πολιτικούς χώρους...

 

Η αντίληψη για την ηθική υπεροχή, για το αδαμάντινο φρόνημα της Αριστεράς, κάθε άλλο παρά καινούργια είναι στην Ελλάδα.

 

Ξεκίνησε από τις αρχές του 20ου αιώνα, όταν το να ενταχθείς στο ΚΚΕ ή σε κάποιον συγγενή του χώρο συνεπαγόταν μετωπική σύγκρουση με το καθεστώς και ανατροπή της καθημερινότητάς σου. Ενισχύθηκε από τους αγώνες και τις θυσίες του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ κατά τη διάρκεια της Εθνικής Αντίστασης. Και επισφραγίσθηκε από του λιναριού τα πάθη που τράβηξαν οι ηττημένοι στον Εμφύλιο. Όταν μια κουβέντα, μια δήλωση μετανοίας σου, αρκούσε για να επιστρέψεις στην κανονική ζωή και εσύ προτιμούσες να κρατάς το στόμα σφαλισμένο και να σταυρώνεσαι κυριολεκτικά στην Μακρόνησο, τότε κέρδιζες επάξια το φωτοστέφανο του μάρτυρα. Γινόσουν άλλος άνθρωπος, πέρα και πάνω από τα τετριμμένα. Γινόσουν «πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας», όπως ποιητικότατα το εξέφρασε ο Γιάννης Ρίτσος.

 

Η Ελληνική Αριστερά εξέθρεψε μυριάδες τέτοια πέτρινα λιοντάρια, που ενέπνευσαν τον σεβασμό ακόμα και των ορκισμένων αντιπάλων τους. Τα εξέθρεψε, τα έριξε στη μάχη, τα θρήνησε και τα προέβαλε όχι μονάχα με την προπαγάνδα αλλά και με την υψηλή τέχνη.

 

Εκείνο που επιμελώς απέκρυπτε η επίσημη Αριστερά ήταν πως πλάι στα πέτρινα λιοντάρια της, δρούσαν –και έπαιρναν συνήθως τις πιο κρίσιμες αποφάσεις- μουλωχτοί γραφειοκράτες, τυχοδιώκτες, αριβίστες και προσωπολάτρες, τύποι έτοιμοι να θυμιατίσουν τον εκάστοτε «Πατερούλη». Εκείνο που ακόμα αποκρύπτει ή έστω συσκοτίζει ένα μεγάλο τμήμα της Αριστεράς είναι πως πολλά από τα πέτρινα λιοντάρια της εξοντώθηκαν από συντροφικό χέρι. Και φτάνουμε έτσι στο σημερινό παράδοξο στο εικονοστάσι του ΚΚΕ να φιγουράρει ο Νίκος Ζαχαριάδης αλλά και ο ΄Αρης Βελουχιώτης. Ο θύτης, δηλαδή, πλάι στο θύμα. «Όλα είναι μακρινά κι ευτυχισμένα και το χιόνι πέφτει από ψηλά…» όπως τραγουδάει ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Ολαρία-Ολαρά.

 

Μακρινά; Κάθε άλλο. Με την κατάρρευση του κράτους και την καθίζηση της κοινωνίας, ο ΣΥΡΙΖΑ μπήκε ορμητικός στο κέντρο της πολιτικής σκηνής προβάλλοντας δύο βασικούς ισχυρισμούς: Πρώτον, ότι η Αριστερά είναι ηθικώς ανώτερη. Δεν διεφθάρη, δεν διεπλάκη, δεν αλλοτριώθηκε όπως τα κόμματα που κυβέρνησαν κατά την Μεταπολίτευση. Δεύτερον, συνέπεια εν πολλοίς του πρώτου, ότι η Αριστερά μπορεί να προασπίσει καλύτερα τα συμφέροντα των Ελλήνων έναντι των ξένων δανειστών. Όχι γιατί διαθέτει υπέρτερες διαπραγματευτικές ικανότητες - όχι επειδή τα στελέχη της είναι γατόνια της πιάτσας, προικισμένοι και πεπειραμένοι deal makers. Αλλά διότι έχει τη φωλιά της καθαρή. «Εμάς δεν μας κρατάει κανείς στο χέρι!» έχει πει επανειλημμένα ο Αλέξης Τσίπρας, αφήνοντας εύγλωττα υπονοούμενα για την εξάρτηση των «συστημικών» αντιπάλων του από το γερμανικό πολιτικοοικονομικό κατεστημένο.  

 

Ακόμα και αν δεχθούμε –δεν θα απέχει δα και τόσο απ’την αλήθεια- ότι η Μεταπολίτευση σάπισε εκ των ένδον, παρήγαγε φαύλους πολιτικούς, λαμόγια επιχειρηματίες, χρηματιζόμενους δημοσιογράφους που εν χορδαίς και οργάνοις οδήγησαν το εθνικό σκάφος στα βράχια… Ακόμα και αν δεχθούμε ότι τον τόνο στον ΣΥΡΙΖΑ δεν δίνει το πρώην βαθύ ΠΑΣΟΚ ούτε όσοι συμμετείχαν περιφερειακά στο φαγοπότι, μεγαλοσυνδικαλιστές και κοτζαμπάσηδες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης… Το επιχείρημα περί άσπιλης και άμωμης Αριστεράς είναι επί της ουσίας τόσο διχαστικό, όσο και αδύναμο.

 

Διχαστικό επειδή χωρίζει τους Έλληνες, τις ηγεσίες αλλά και τους πολίτες που τις ακολουθούν, σε καλούς και κακούς. Σε εκείνους οι οποίοι εκβιάζονται -επειδή έχουν προφανώς σκελετούς στην ντουλάπα τους- και σε εκείνους που δεν μπορείς να τους πιάσεις από πουθενά αφού στην πλάτη τους φυτρώνουν φτερούγες αγγέλων. «Ή εμείς ή αυτοί!» όπως έλεγε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, συσπειρώνοντας μεν τους δικούς του μα αντισυσπειρώνοντας όλους τους άλλους.

 

Αδύναμο αφού όποιος είναι έξω απ’τον χορό πολλά τραγούδια ξέρει. Εάν η Αριστερά επικαλείται με τέτοια έμφαση το γεγονός πως δεν κυβέρνησε μέχρι σήμερα ποτέ, οι αντίπαλοι της εύκολα μπορούν να το αντιστρέψουν: «Δεν διαφθαρήκατε επειδή ακριβώς δεν είχατε πρόσβαση στη διαφθορά. Για να σας δούμε τώρα, που σιγά-σιγά μπαίνετε στο παιχνίδι…» Και φυσικά κάθε άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ προς άλλους χώρους, κάθε διάθεση συναίνεσης ή έστω συνεννόησης θα καταγγέλλεται ευθύς σαν προδοσία των αρχών και του ήθους της Αριστεράς. Προ ημερών ήδη, 43 στελέχη και 10 βουλευτές κατηγόρησαν τον κύριο Τσίπρα πως έχει γίνει σαλονάτος, ότι αργά αλλά σταθερά προδίδει την κινηματικότητα…

 

Όπως στην καθημερινή ζωή η εντιμότητα αποτελεί συχνά φύλλο συκής των ανικάνων, έτσι στην πολιτική η ηθικολογία γίνεται το καταφύγιο εκείνων που δεν έχουν τίποτα το συγκεκριμένο και το εναλλακτικό να προτείνουν. Τίμιοι, μη εκβιάσιμοι, πολιτικοί υπάρχουν σε όλους τους χώρους πλην του νεοναζισμού. Η Αριστερά –θα ήλπιζε κάθε πολίτης- διαθέτει ένα άλλο σχέδιο για τη χώρα.    

 

Ας το προβάλλει λοιπόν με συγκεκριμένες και ρεαλιστικές προτάσεις. Κι ας πάψει να εγκλωβίζεται και να αρκείται στο ρόλο του καλού παιδιού.

 

 

    

 

Αρχείο
23

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

12 σχόλια
Με πολύ συμπάθεια στο πρόσωπο του Γαβριήλ (χωρίς να έχω δει - και ουτε θέλω να δω - κανένα βιντεο) γιατί πιστεύω ότι he fcked up απο ανωριμότητα....:"Σύσσωμη σχεδόν η ελληνική κοινωνία στάθηκε στο πλευρό του Γαβριήλ Σακελλαρίδη": - αυτό που το βγάλατε;- αν ο πρωταγωνιστής με το ζαρζαβατικό ήταν πχ ο γνωστός ευέξαπτος έταιρος ξυρισμένος υποψήφιος....θα ήταν "σύσσωμη" η ελληνική κοινωνία στο πλευρό του; Οχι; Γιατί; Δικαίωμα στην ιδιωτικότητα έχουν μόνο οι αριστεροί;Υποκρισία και λύπη....
Καλες οι πολιτικες αναλυσεις, καλες οι αναλυσεις για τα outings, πραγματικα ειναι μεσα στο βουρκο η ζουγκλα ΑΛΛΑ: αυτος ο τυπος ΕΠΕΛΕΞΕ Ο ΙΔΙΟΣ να βγαλει σε ενα ανεξελεγκτο μεσο τις προσωπικες προτιμησεις του. ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ ΤΩΡΑ?????
Πολύ σωστά ο αρθρογράφος επισημαίνει οτι είναι η πρώτη φορά που ένας πολιτικός βγαίνει και λέει κατάμουτρα σ' αυτόν το βόθρο της δημοσιογρφίας "κάντο αν είναι έτσι" και οχι μόνο είναι καθολική η στήριξη άλλα αυτός ο ατρόμητος κατα τα άλλα χυδαιολόγος κάνει πίσω και κάθεται στ' αυγά του. Εϊτε μας αρέσει είτε οχι αυτό το έκανε ένας πολιτικός που προέρχεται απο την αριστερά! Και αυτό της χρεώνεται είτε το θέλουμε είτε όχι! Δεν ξέρω αν υπάρχει το βίντεο ή όχι, δεν με ενδιαφέρει κιόλας, αυτό που με ενδιαφέρει είναι οτι ξεκινάει μια κουβέντα περι αντίστασης σε ένα σύστημα δημοσιογραφίας που ξεκίνησε από το αυθεντικό πασοκ που ακόμα κυβερνάει και την αυριανή θρέφοντας τον φασισμό σε εποχές που δεν ήταν και πολύ δημοφιλης, δηλητηριάζοντας την κοινωνία εξοικειώνοντάς την με την κλειδαρότρυπα και τα μεσημεριανά του star! Ξεκινάει μια κουβέντα για την ιδιωτικότητα και τις επιλογές του άλλου και η κουβέντα αυτή νικάει! Μια τέτοια κουβέντα είναι κουβέντα που μπορέι να μετασχηματίσει την κοινωνία αφαιρώντας ζωτικό χώρο από συντηρητικές αντιλήψεις που εκμεταλλεύεται και ο προνομιακός συνομιλητής του ζούγκλα (αυτός ντε που συνομιλεί προνομιακά και με τους γενικούς γραμματείς του Σαμαρά και του ΠΑΣΟΚ που δεν είναι ΠΑΣΟΚ γιατί το έχει πάρει όλος ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτός που κατηγορείται και για κάτι φόνους μεταναστών και κάτι άλλα ψιλοπράγματα) και είτε μας αρέσει πάλι είτε οχι αυτη την κουβέντα την ξεκίνησε η αριστερα. Σ' αυτή την κουβέντα κατα την άποψή μου οτιδήποτε άλλο πέρα από την αμέριστη στηριξη αυτής της προσπάθειας είναι απλά μικροπρέπεια!
Oι κομμουνιστές και αριστεροί πάντα είχαν την ''ηθική υπεροχή'' την οποία χλευάζετε, ξέρετε γιατί? Γιατί θυσίασαν τη ζωή τους, φυλακισμένοι ή εξορισμένοι για χρόνια ή εκτελεσμένοι από βενιζέλους, μεταξάδες, Γερμανούς πλαστήρες και παπάγους κτλ΄κτλ και το έκαναν αυτό με απίθανη για κάποιους σήμερα, ανυστεροβουλία, για το κοινό καλό, για την ειρήνη και τη κοινωνική δικαιοσύνη όπως οι ίδιοι τη σκέφτονταν και όπως για το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας ήταν. Ο Ζαχαριάδης;που τόσο απαξιωτικά περιγράφετε ως ''κομματικό γραφιά, προσωπολάτρη, δειλό και εκτελεστή'' ήταν ένας από αυτούς τους ανθρώπους, τους κομμουνιστές και τους αριστερούς γενικά/Προοδευτικός, κοινωνικός επαναστάτης, φυλακισμένος από το καθεστώς Μεταξά γιατί ακριβώς μαχόταν για την ελευθερία, την ισότητα την ειρήνη και τη κοινωνική δικαιοσύνη. Παραδόθηκε στους Ναζί και παρέμεινε έγκλειστος στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και όταν επέστρεψε ως γ.γ πολέμησε με τη σειρά του μαζί με όλους τους ομοίους του, ενάντια σε δουλοπρεπείς κυβερνήσεις των πρώην ταγμαλητών και νυν εξουσιαστών. Μία πολιτική και ιδεολογική διαφωνία δεν καθιστά άγιο τον έναν και σατανά τον άλλον. Εξίσου ο Βελουχιώτης και ο Ζαχαριάδης πολέμησαν για έναν κοινό σκοπό, για να έρχεται έπειτα από 60 χρόνια ένας αρθρογράφος (ένας γραφιάς δηλαδή) και να αποδομεί με τόση ευκολία τέτοιες ιστορικές προσωπικότητες. Είστε αξιοσέβαστος γι'αυτό μπράβο.
Ζεις σε αλλον κοσμο. Οι κουμουνιστες δεν ειναι αυτοι που πηγαιναν απο χωριο σε χωριο στον Εμφυλιο και στρατολογουσαν, σκοτωναν και βασανιζαν αθωους πολιτες; Ειχαν την ψευδαισθηση οτι ειχαν επιρροη στον λαο οταν ξεκινουσαν τον πολεμο και οταν καταλαβαν οτι δεν τους στηριζε κανενας αρχισαν τα εγκληματα. Γι αυτο σε περιοχες οπως η Καστορια δεν παιρνουν πανω απο 7% ποτε. Γιατι ο κοσμος θυμαται τα εγκληματα τους.Ολο αυτο που εγραψα παραπανω ειναι η αλλη ακρη αυτου που εγραψες εσυ. Ιστορικα γεγονοτα ανεφερα. Η αληθεια ειναι οτι οπως και σε αλλα 32549583402 χιλιαδες πραγματα σε αυτην την ζωη και ειναι οτι υπηρχαν οι κουμουνιστες που λες, υπηρχαν και αυτοι που λεω εγω.
δε ζω σε άλλο κόσμο φίλε μου, αν θες να το θέσουμε ιστορικά το ζήτημα και να το αναλύσουμε πολύ ευχαρίστως, ιστορικός είμαι. Η Καστοριά και οι γύρω περιοχές ήταν το επίκεντρο του εμφυλίου και υπέστησαν τις περισσότερες καταστροφές στον εμφύλιο από τις βόμβες των ΗΠΑ από τις υποχρεωτικές κρατικές μετακινήσεις από τις παράνομες υιοθεσίες και τα παιδομαζώματα τις Φρειδερίκης. Δεν ήταν η πιο ευχάριστη κατάσταση. Και μόνο η ύπαρξη της προτομής του βαν φλιτ στη πόλη δηλώνει τις πιέσεις που δέχτηκε εκεί ο πληθυσμός. όταν κατάλαβαν ότι δεν τους στήριζε κανένας? Κάκιωσαν μετά και άρχισαν τα εγκλήματα? Ο αναθεωρητισμός της ιστορίας είναι βέβαια ενδιαφέρων αλλά να υιοθετείς εν έτει 2014 αναθεωρητισμό της δεκαετίας του '50 και του '60 εντάξει. Μπορείς να πεις ότι έτρωγαν και τα παιδιά τους ή τα έστελναν στο ''παραπέτασμα'' για να τα κάνουν στρατιώτες. Αλλά ας σοβαρευτούμε λίγο. Δεν γίνεται επειδή άλλαξε η χιλιετία ή επειδή λόγω κρίσης αναδομούνται τα πάντα, να μαγειρέψουμε την ιστορική μνήμη κατά το δοκούν.
@RetronΕγω δεν εχω την ιδιοτητα σου. Αλλα δεν μπορεις να λες οτι διαστρεβλωνω την ιστορια. Πολλοι συγγενεις και φιλοι εχουν χασει δικους τους ανθρωπους απο τις υποχρεωτικες στρατολογησεις υπο την απειλη του οπλου. Ο παππους μου ηταν φυλακισμενος για 4 μερες πριν σωθει απο θαυμα. Εγκληματα εγιναν κατα τον εμφυλιο απο τους αριστερους και οι αριστεροι τον ξεκινησαν.Ετρωγαν τα παιδια τους; Μαγειρεψουμε την ιστορικη μνημη;Πες μου που ειχα αδικο να το συζητησουμε.
τι μου λες τώρα? δεν μπορώ να συζητήσω στη βάση ''οι κομμουνιστές άρχισαν τον εμφύλιο''. Πόσο μάλλον να κάνω ιστορική ανάλυση στηριζόμενος σε 3 περιπτώσεις ανθρώπων. Αντίστοιχα μπορώ να σου πω ότι ο δικός μου ο παππούς στρατολογήθηκε με τη θέληση του ή ότι συγγενείς μου εξαναγκάστηκαν να γίνουν πολιτικοί πρόσφυγες στην ουγγαρία για 30 χρόνια, τι πάει να πει αυτό? Η ιστορία δεν είναι αναπαράσταση υποκειμενικών μαρτυριών, είναι η ανάλυση αυτών και χιλίων άλλων παραγόντων και γεγονότων. Και επειδή η νέα θεωρία θέλει την ''αριστερά'' να υποτάσσει και να καταπιέζει όλους τους άλλους ως κυριαρχούσα στη πολιτική στη τέχνη και στη σκέψη, μάλλον θα πρέπει να ξαναμάθουμε τι σημαίνει κομμουνιστής ή τι σημαίνει αριστερά.
@Retron 22:37 Γιατι ποιος τον ξεκινησε; Περιπτωσεις 3 ανθρωπων; Χιλιαδες ανθρωποι εζησαν αυτην την κατασταση που σου περιεγραψα παραπανω. Γι αυτο και οταν μαζεψαν τον πληθυσμο οι δεξιοι και οι αριστεροι δεν ειχαν ποιους να στρατολογησουν εχασαν την μεγαλυτερη δυναμη τους.Ειπα εγω οτι δεν εγιναν αυτα που λες; Οτι δεν υπηρχε η Μακρονησος;Εγω ομως ποτε δεν μιλησα για αμολυντη ουτε ηθικα ανωτερη δεξια. Εσυ το εκανες και ξεχνας ιστορικα γεγονοτα που δειχνουν οτι κατι τετοιο δεν ισχυει.Εγω στα σχολια μου ποτε δεν υπερασπιστηκα οτι ''η νέα θεωρία θέλει την ''αριστερά'' να υποτάσσει και να καταπιέζει όλους τους άλλους ως κυριαρχούσα στη πολιτική στη τέχνη και στη σκέψη'' γιατι δεν ισχυει κατι τετοιο. Αυτο που ειπα ειναι οτι εγκληματα εχουν γινει και απο τις δυο πλευρες.
ξέρεις τι δεν είναι το ίδιο? ότι στο ένα στρατόπεδο, αυτό των ''εθνικοφρόνων'' κυριαρχούσαν, πρώην δοσίλογοι, χρεοκωπημένοι παλιοί πολιτικοί, η νέα αστική τάξη αυτών που πλούτισαν επί κατοχής, Άγγλοι αρχικά και έπειτα Αμερικάνοι που καμιά δουλειά δεν είχαν να βρίσκονται εδώ, προσφέροντας οικονομική βοήθεια μέσω βομβών ναπάλμ για να καίνε τα δάση του Γράμμου. Α και φαντάροι έρμαια που τους στρατολογούσαν βίαια για να σκοτώνουν τα αδέρφια τους. Ξέρεις ποιοι ήταν στο άλλο στρατόπεδο? Οι αντάρτες του ΕΛΑΣ, τα μέλη του ΕΑΜ, κομμουνιστές κατά κύριο λόγο και κάθε λογής προοδευτικό στοιχείο, όλοι αυτοί δηλαδή που αφενός πολέμησαν για να τερματιστεί η κατοχή όταν οι 'αντίπαλοι ''ηγέτες'' παραθέριζαν στο Κάιρο και μόλις τελείωσε ο πόλεμος επιβλήθηκαν, και αφετέρου εκπροσωπούσαν το νέο, μια νέα κοινωνία όπως οι ίδιοι τη φαντάζονταν και όχι την επιστροφή στο σάπιο παλιό. Τέλος, ο εμφύλιος φυσικά ξέρεις πότε άρχισε. Όταν ο ΕΛΑΣ εξαναγκάστηκε να παραδώσει τον οπλισμό του, όταν το ΕΑΜ το οποίο συγκέντρωνε τη κοινωνική πλειοψηφία μπήκε στο περιθώριο και όταν παράλληλα τα ένοπλα σώματα των πρώην και νυν ταγμαλητών δολοφονούσαν στην ύπαιθρο και παντού Εαμίτες, κομμουνιστές . Κάπως έτσι άρχισε ο εμφύλιος. Το ότι η κυβέρνηση μάντρωσε τους πληθυσμούς, τους πήρε από τα σπίτια τους και τη γη τους, απήγαγε ουσιαστικά παιδιά τα οποία φυλάκισε στα ανώμαλα ''ορφανοτροφεία'' της Φρειδερίκης και εντέλει ερήμωσε ολόκληρες περιοχές για να μην υπάρχει περιθώριο ανεφοδιασμού για τον ΔΣΕ, δείχνει και τον τρόμο των ''εθνικοφρόνων'' για την εξουσία τους. Και όχι οι ακρότητες δεν έγιναν και από τις δύο πλευρές και δεν είχαν και οι δύο πλευρές το δίκιο με το μέρος τους.
Renton, ο μονος που εδω μεσα προσπαθει να κανει το ασπρο μαυρο και μαλιστα αυτοπροσδιοριζοντας εαυτο ως ιστορικο για περισσοτερο κυρος, εισαι εσυ.Οι κομμουνιστες ηθελαν να μας κανουν Βουλγαρια και να μας προσαρτισουν στην Σοβιετικη σφαιρα επιρροης. Καποιοι πατριωτες ηρωες ευτυχως τους εμποδισαν. Για να μπορεις και εσυ εδω μεσα να λες τα δικα σου, χωρις να φοβασαι οτι θα πας σε στρατοπεδο στη Σιβηρια. Εχει και τα ορια του ο ιστορικος ρεβισιονισμος!Και προφανως τα τελευταια 35 χρονια εχει επικρατησει η αριστερη αφηγηση των γεγονοτων, που θελει ολους τους αριστερους καλους και ολους τους δεξιους φασιστες και γερμανοτσολιαδες.Ειδικα εσενα λοιπον, αφου εισαι και ιστορικος, σου συστηνω το Φωτια και Τσεκουρι του Ε. Αβερωφ. Θα εκπλαγεις να διαβασεις οτι τα πραγματα ενδεχομενος να μην ηταν ακριβως οπως σου τα ειπε ο μπαμπας σου η τα ελεγε ο κυριος Πουλαντζας εκει σε κανενα συνεδριο της ΚΝΕ.
καλά να σου πω, τα παραπολιτικά και αυτά περί ''πατριωτών'' που πολέμησαν ''απάτριδες'' κομμουνιστές θα μπορούσες να τα δώσεις στον Paris productions αλλά δυστυχώς μάλλον για σένα, και οι ''πατριώτες'' του 1967 έπεσαν. Το ότι εγώ δεν παραθέτω ''μαρτυρίες'' τπου πατέρα μου ως ιστορία το ξεκαθαρίσαμε νωρίτερα. όσο για τον Αβέρωφ, θα μπορούσα να τον διαβάσω όπως και το ημερολόγιο του Μεταξά, όχι για να μάθω όμως ιστορία αλλά για να την καταλάβω. Υ.Γ. Τι να κάνουμε τώρα, η ''δεξιά'' σου είναι ταυτισμένη αφενός με τον εθνικισμό, μεσοπολεμικά με τον φασισμό στον β' π/π. με τον φασισμό, τη ξενοδουλεία και τη ρουφιανιά και μεταπολεμικά με όλα τα παραπάνω.
Πραγματικα η αποφαση του Τσιπρα να ενταξει στο κομμα του ατομα που ειχαν στενη σχεση (ειτε οι ιδιοι ειτε μεσω των αφεντικων του) με το ΠΑΣΟΚ ηταν ενα απο τα μεγαλυτερα φαουλ της πολιτικης εβερ. Δεν μπορεις να εχεις τοσα στελεχη του ΠΑΣΟΚ στο κομμα και να δηλωνεις οτι δεν συμμετειχες στην διαφθορα. Περαν αυτων, προφανως η ευθυνη της Αριστερας ηταν μικροτερη εφοσον ειχε μικροτερες ευθυνες. Αλλα πιστευω κανεις δεν πιστευει οτι ηταν αμολυντη και παραδειγμα προς μιμηση.Στην τελικη, ολοι γνωριζουμε οτι το ΚΚΕ δεν κυβερνησε ποτε γιατι δεν ηταν σκοπος του να κυβερνησει (με οτι συνεπαγεται αυτο) σε αντιθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποιος εχει βαλει πολυ νερο στο κρασι του για να αυξησει την δημοφιλια του.
Δυστυχώς πάντα θα υπάρχουν αυτοί που αποζητούν να τραφούν απο τις ζωές των άλλων και τις αδυναμίες τους,για να νιώσουν οι ίδιοι πιο ισχυροί για αυτό και υπάρχουν και οι εκλεκτοί τους και όμοιοι τους για να παραστάνουν το μεγάλο μάτι και λαρρύγγι και για να δίνουν το αναμενόμενο θέαμα και άρτο στο λαό.Το θέμα είναι όταν γνωρίζεις εκ των προτέρων το σύστημα τι κάνεις για να αυτοπροφυλακτείς.
Για τον Ζούγκλα δεν έχω να πω τίποτα,δεν καταδέχομαι,αν και πολύ παλιά γνωριζόμασταν.Δεν ήταν τέτοιος,τότε!Αν όμως το καρότο και τα διάφορα άλλα διαδραματίζονταν με πρωταγωνιστή έναν δεξιό,κεντρώο ή πασόκο,δεν θέλω να σκεφτώ τί θα γινόταν...
Μα είναι δυνατόν, όλη μέρα να ασχολούμαστε με το πώς τη βρίσκει ο καθένας μας στο σπίτι του, χωρίς να βλάπτει ή να ενοχλεί κανέναν γύρω του και μετά να χάνομε άλλη μια-δυο μέρες, να πίνομε στην υγεία αυτού που βγήκε και είπε το αυτονόητο, όχι εξ ονόματος της Αριστεράς, θα σου πω εγώ, αλλά εξ ονόματος της Λογικής και εξ ανάγκης -επειδή εκείνο το τρολ της "δημοσιογραφίας", που όλοι εσείς οι μουτσουνοτεφτερόφιλοι, ψάχνατε δυο-τρεις μέρες τώρα, να δείτε αν τον έχετε φίλο σας για να τον διαγράψετε, έγραψε αυτές τις αδιακρισίες. Εδώ και τώρα ξεπουλάνε οι αναίσχυντοι τα απομεινάρια του δημόσιου πλούτου μας και στο πέρασμά τους διαλύουν τα πάντα, τα χτισμένα με κόπους δεκαετιών... Κι εμείς ασχολούμαστε με ανοησίες, κάνοντας την τρίχα, τριχιά. Όχι, δε διάβασα λεπτομέρειες για τα καρότα και τα υπόλοιπα kinky ούτε και την απάντηση του θιγμένου.. Δεν με ενδιαφέρουν αυτές οι αστειότητες. Περιμένω μόνο υπομονετικά να πάμε παρακάτω... Όπως είναι και το αστείο των ημερών: "Ο Σουμάχερ ξύπνησε, εσύ Έλληνα, πότε θα ξυπνήσεις? — feeling sad.
Τι ειναι Αριστερα;Ποσο πιο αριστερα ειναι ο Συριζα του σημερα απο το ΠΑΣΟΚ του 1981; Σε τι; Το ΠΑΣΟΚ τοτε ηθελε να κρατικοποιησει τα παντα και το εκανε με τα γνωστα αποτελεσματα. Ηθελε να βγουμε απο ΕΟΚ και ΝΑΤΟ. Και τοσα αλλα. Μη σας πω οτι ηταν ακομα πιο Αριστερα απο τον σημερινο Συριζα.Μονο πρωην κομμουνιστες ειναι αριστερα; Σοσιαλιστες δεν ειναι; Η ειναι λιγο;35 χρονια εχουμε αριστερα στη χωρα. Στην κυβερνηση, στα πανεπιστημια, στη δημιοσιογραφια, παντου!Ποσο αριστερα πια, δεν φτανει; Και ειναι σχεδον κωμικο να μιλαμε για τους ηττημενους του Εμφυλιου, γιατι αυτοι εχουν επικρατησει κατα κρατος.
"Ποσο πιο αριστερα ειναι ο Συριζα απο το ΠΑΣΟΚ του 1981;"Πόσο πιο αριστερά είναι ο Παπανδρέου το 81 από τον Λένιν το 17; Πόσο πιο αριστερά είναι ο Καρούλιας από τον Σαραβάκο;Πόσο πιο αριστερά είναι ο αριστερός παράμεσος από τον αριστερό αντίχειρα;Ανιστορικές. Έτσι λέγονται αυτές οι ερωτήσεις.Όσο για τα "35 χρόνια αριστερά" και τους "νικητές" του Εμφυλίου, αυτό λέγεται ανιστορική αναδρομή.