Είμαστε όλοι συγγραφείς

Facebook Twitter
0

 

 

140 χαρακτήρες: μέσα σ’αυτό το όριο έχουμε μάθει να κλείνουμε ραντεβού, να τσακωνόμαστε, να ειρωνευόμαστε και να χωρίζουμε. Αρχικά με τον περιορισμό των κινητών, τώρα με τον περιορισμό του Twitter. Έχουμε προπονηθεί τόσο πολύ που αν σταδιακά οι περιορισμοί αυξηθούν  οι επόμενες γενιές θα γράφουν χαϊκού από το δημοτικό.

140 χαρακτήρες: είναι λίγοι, οπότε πρέπει να μπεις κατευθείαν στο θέμα, ταυτόχρονα είναι τόσο λίγοι, που μπορείς να αποφύγεις το θέμα. Οι ετοιμόλογοι μπορούν να χωρέσουν πολλά επίπεδα νοήματος που μοιάζουν σα να προέκυψαν τυχαία αλλά φυσικά έχουν προκύψει μετά από πολύ σκέψη. Οι λιγότερο ετοιμόλογοι γράφουν κάτι επίπεδο που μέσα στον περιορισμένο χώρο μοιάζει πιο σημαντικό. Το Twitter εξισώνει.

140 χαρακτήρες: γίναμε όλοι εκδότες του εαυτού μας. Παλιά γράφαμε πολυσέλιδα γράμματα στους φίλους και στους εραστές μας, προορισμένα μόνο για τα μάτια τους. Τώρα γράφουμε κοιτάζοντας στον καθρέφτη για να δούμε πώς φαινόμαστε μέσα από αυτόν τον αριθμό. Μπορεί να απευθυνόμαστε σε κάποιον, αλλά το σημαντικό είναι να αρέσει και στους υπόλοιπους. Οι πιθανότητες αυτοεπιβεβαίωσης αυξάνονται, αν παίξουμε σωστά τα χαρτιά μας.

140 χαρακτήρες: αυτός ο περιορισμός δεν υπάρχει στο Facebook. Γι’αυτό το Facebook είναι λαϊκό, και η είσοδος επιτρέπεται σε όλους. Το follow back του Twitter δείχνει μεγαλύτερη αποδοχή: η φλυαρία σου θα φανεί στο timeline του άλλου, δε μπορεί να σε αποφύγει πια. Ο διαγωνισμός εξυπνάδας είναι ασταμάτητος.

140 χαρακτήρες: με το Twitter είδαμε μέσα στο μυαλό διασημοτήτων. Η Kim Kardashian ενθουσιάζεται κάθε φορά που βγαίνει ο ήλιος, προωθώντας παράλληλα διάφορα προϊόντα. Η Lindsay Lohan επιμένει ότι έχει κόψει τα ναρκωτικά και ότι όλοι θέλουν το κακό της. Η Courtney Love καταφέρνει και μπλέκεται σε μηνύσεις λόγω επιθετικών tweets, εισάγοντας νέα ζητήματα στο δικαστήριο. Είναι τα tweets ισάξια με δημόσιες δηλώσεις; Το δικαστήριο είπε ναι.

140 χαρακτήρες: προσωπικότητες που δεν βρίσκονται στη ζωή ή που δεν θα είχαν δημόσιο Twitter βρίσκουν φωνή από ανώνυμους δότες και η ανταπόκριση του κόσμου δείχνει τη συλλογική μας αντίληψη. Τι θα έγραφε ο δικτάτορας της Βορείου Κορέας, ο Λένιν, η Βασίλισσα της Αγγλίας; Μεγάλοι ατακαδόροι του παρελθόντος θα ήταν αναμφισβήτητα πολύ καλοί παίκτες. Ο Ντίκενς, ο Όσκαρ Ουάιλντ, ο Τσόρτσιλ, ο Μαρκ Τουέιν θα είχαν αυξήσει τους οπαδούς τους κατά εκατομμύρια.

140 χαρακτήρες: off-beat προσωπικότητες έγιναν διασημότητες. Η Lena Dunham η οποία πλέον γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη νέα πετυχημένη σειρά Girls περιγράφει το Twitter με το χαρακτηριστικό της χιούμορ: «Ο πατέρας μου λέει ότι το Twitter είναι απείρως αδιάφορο. Λέει, γιατί να θέλω να πω στον οποιονδήποτε τι έφαγα για σνακ; Είναι κάτι το προσωπικό! Κι εγώ του απαντώ, γιατί να θέλεις να φας ένα σνακ αν είναι να μην το πεις σε κανέναν; Γιατί να μπεις στον κόπο να φας;»

Υ.Γ. Δεν είμαι υπεράνω. Θα με βρείτε στο @lenfou.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Βιβλίο / To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Κόντρα στα κυρίαρχα ήθη, ο Μεσοπόλεμος υπήρξε διεθνώς μια εποχή σεξουαλικής ελευθεριότητας. Μια πρωτότυπη έκδοση από τους Τάσο Θεοφίλου και Εύα Γανίδου εστιάζει στις επιδόσεις των Αθηναίων στο «παράνομο» σεξ, μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής, με τα ευρήματα να είναι εντυπωσιακά, ενίοτε και σπαρταριστά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εύα Στεφανή: «Με συγκινεί ακόμα ο «Πεισίστρατος» του Γιώργου Χειμωνά»

The Book Lovers / Εύα Στεφανή: «Βρίσκω θεραπευτικά τα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Εύα Στεφανή, σκηνοθέτιδα και καθηγήτρια Κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τη διαδρομή της από την Δάφνη ντι Μοριέ στον Ε.Χ. Γονατά κι από τον Τσβάιχ στον Γιώργο Χειμωνά.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Βιβλίο / Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Οι «Αλεπούδες του Περ-Λασαίζ» είναι ένα μυθιστόρημα άριστα δομημένο, με πυκνό λόγο και πλήθος πραγματολογικών στοιχείων, που αναπλάθει τη γαλλική επαρχία των ’50s μέσα από μια απελπισμένη ερωτική ιστορία με φεμινιστική χροιά. 
M. HULOT
Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Βιβλίο / Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Ο σπουδαίος αρχιτέκτονας και στοχαστής, που έβαλε ποίηση στο σκυρόδερμα και συνέδεσε τα οράματα ενός σύγχρονου «Blade Runner» με τον Παρθενώνα, μοιάζει σήμερα να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο και σημασία όσο ποτέ. Η «Συζήτηση με τους φοιτητές της αρχιτεκτονικής» από εκδόσεις ΠΕΚ αποδεικνύει γιατί.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Βιβλίο / Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Τα κεραμικά των Δαρδανελλίων, ο συσχετισμός τους με την ταυτότητα, με το συναίσθημα. Ένα γοητευτικό βιβλίο δείχνει πώς τα «λαϊκά», «αγροτικά» κεραμικά συνδέονται με το κίνημα Arts & Crafts, με τον ιαπωνισμό, με τις διακοσμητικές τέχνες και το ντιζάιν στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τζούντιθ Μπάτλερ: Μιλώντας για το «φάντασμα του φύλου» χωρίς φόβο και πάθος

Βιβλίο / Τζούντιθ Μπάτλερ: Μιλώντας για το «φάντασμα του φύλου» χωρίς φόβο και πάθος

Mία από τις σημαντικότερες θεωρητικούς της εποχής μας, που έχει δεχθεί επιθέσεις και έχει λογοκριθεί για τις απόψεις της μόλις κυκλοφόρησε το τελευταίο της βιβλίο με τίτλο «Ποιος φοβάται το φύλο;» το οποίο αναμένεται να συζητηθεί, ενώ πολλοί αναρωτιούνται αν η ίδια έγινε mainstream.
EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ