Πριν βγείτε ραντεβού με έναν (ή μια) συγγραφέα

Facebook Twitter
2

Η αναγνώστρια του Book Room, Σταυρούλα Χρυσοχόου, η οποία είχε στείλει και το "κορίτσι που δεν διαβάζει", έστειλε ακόμη ένα κείμενο: 

Οι συγγραφείς ως αντικείμενα ερωτικού πόθου μέσα από τα μάτια μιας συγγραφέως ή αλλιώς τα υπέρ και τα κατά του «ραντεβουδείν» με έναν εραστή του λόγου. Από το thoughtcatalog.

 

Μερικά πράγματα που θα ήταν καλό να γνωρίζετε πριν βγείτε ραντεβού με ένα συγγραφέα

Αυτή η ιστορία του επαγγελματία συγγραφέα είναι το μόνο παιχνιδάκι που έχω. Στο χώρο ενός μπαρ, τα μάτια του ανυποψίαστου υποψήφιου συντρόφου με ατενίζουν όπως μια οποιαδήποτε διοπτροφορούσα γυναίκα με μακριά σκούρα μαλλιά. Αλλά όταν φτάνουν στην επίμαχη ερώτηση περί των ενδιαφερόντων μου, και εγώ απαντώ «είμαι συγγραφέας, επιμελήτρια, ποιήτρια, φωτορεπόρτερ και επιπλέον διαχειρίζομαι ένα blog που βρίσκεται στο TOP 100 των εναλλακτικών blogs του κυβερνοχώρου» πέφτουν σαν τα ώριμα φρούτα. 

Καταλαβαίνω την επιθυμία κάποιου να το κάνει με ένα συγγραφέα, ή έστω να βγει ραντεβού. Δεν μπορώ να σας κατηγορήσω. Είμαστε γοητευτικοί, μυστήριοι, ρομαντικοί, πνευματώδεις. Αλλά νομίζω ότι επιβάλλεται να γνωρίζετε που ακριβώς μπλέκετε.

Είμαστε απένταροι

Στην πραγματικότητα, δίνουμε την ψυχή μας σε δουλειές που μας βγάζουν το λάδι και από λεφτά τζίφος. Και αυτό βέβαια σημαίνει ότι η λέξη κέρασμα δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο.

Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε

Πάντα σκάρωνα ιστορίες. Όταν ήμουν πιτσιρίκι έγραφα και από ένα έργο στις διακοπές το οποίο και παίζαμε με την αδελφή μου. Τον επόμενο χρόνο το ξεσκόνιζα και το διόρθωνα ώσπου να αγγίξει την τελειότητα. Επίσης, παίζαμε ραδιόφωνο βάζοντας προσωπικότητες της επικαιρότητας να λένε πιασάρικες φράσεις ή μαγνητοφωνούσαμε συνεντεύξεις που παίρναμε η μια από την άλλη ανάμεσα σε τραγούδια που είχαμε γράψει από το ραδιόφωνο. Μέχρι και οικογενειακή εφημερίδα έφτιαξα όταν οι γονείς μου αγόρασαν έναν υπολογιστή, παίζοντας με τις γραμματοσειρές και προσθέτοντας φωτογραφίες στις ιστορίες μου. Ταυτόχρονα, πίεζα τους γονείς μου να μου στέλνουν γράμματα σαν εκδότρια που ήμουν. Εν ολίγοις, πάντα είχα μια τάση για επικοινωνία και σε αυτές τις περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι μη αναστρέψιμο.

Μερικές φορές τρώω φλας έμπνευσης και πρέπει ανεξαρτήτως χώρου ή χρόνου να κάνω κάτι για αυτό 

Ζητώ συγνώμη αν δεν είμαι πολύ συνεπής σε αυτά που κανονίζουμε παρέα ή αν κατά την διάρκεια μιας συνεύρεσης μας διακόψω για να σημειώσω κάτι. (Όπως ανέφερα παραπάνω πρόκειται για κάτι στο οποίο δεν μπορώ να αντισταθώ). Εάν έχω έμπνευση για γράψιμο πρέπει οπωσδήποτε να το εκμεταλλευτώ, ειδικά όταν το μεγαλύτερο διάστημα πιέζω τον εαυτό μου να γράφω επί πληρωμή. Στο κάτω-κάτω, έγραψα ένα από τα καλύτερα ποιήματα μου περιμένοντας το τραίνο μισομεθυσμένη ενώ ταυτόχρονα ψηλάφιζα θυμωμένη την τσάντα μου ψάχνοντας να στρίψω τσιγάρο. Ποτέ δεν ξέρεις η έμπνευση πότε θα χτυπήσει.

Πιθανότατα θα δείτε τον εαυτό σας να αντανακλάται στο έργο

Εάν βγαίνετε με έναν συγγραφέα και δεν γράφει για εσάς –είτε για καλό, είτε για κακό- τότε δεν είναι ερωτευμένος μαζί σας. Γιατί έτσι απλά δεν είναι. Γιατί οι συγγραφείς ερωτευόμαστε άτομα που μας εμπνέουν. Γιατί  σε ρωτάω, εάν δεν μπορείς να βάλεις φωτιά στην πένα μου τότε πες μου σε παρακαλώ, πως θα βάλεις φωτιά στο κρεβάτι μου;

Μπορείς να ανακαλύψεις περισσότερα από όσα θα ήθελες να μάθεις ποτέ για εμάς στο Διαδίκτυο.

Σοβαρά τώρα. Απλά γκούγκλαρε με.

Οι συγγραφείς είναι «δραματολάγνοι» και συχνά κουτσομπόληδες

Ανεξάρτητα από το τι γράφει κάποιος, σε όλους μας αρέσει να ακούμε ιστορίες των άλλων και να τις αφηγούμαστε. Επίσης είμαστε επιρρεπείς στην δραματοποίηση των καταστάσεων και στην υπερβολή. Ποτέ δεν θα παραδεχτούμε πόσο δραματικοί είμαστε, αλλά μην περιμένεις τίποτα λιγότερο από το σχεδιασμό των πιο απίθανων εναλλαγών στη δράση και ακραία ανάπτυξη χαρακτήρων την ώρα που φλυαρούμε ανέμελα με το μανάβη.

Οι συγγραφείς είναι τρελοί

Και δεν εννοώ τρελοί με την έννοια που οι άνθρωποι δίνουμε στο χαρακτηρισμό οποιουδήποτε διαφωνεί μαζί μας. Εννοώ πραγματικά ανισόρροποι. Συχνά είμαστε παρεξηγημένοι και βαθιά συγχυσμένοι. Είναι απαραίτητο να είμαστε τουλάχιστον τόσο δα διανοητικά διαταραγμένοι, αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε. Αλήθεια, ποιος θέλει να διαβάσει κάτι που έχει γράψει ένας βαρετός, λογικός άνθρωπος? Σίγουρα όχι εγώ. 

Στην πραγματικότητα δεν είμαστε τίποτα το φοβερό.

Καταλαβαίνω ότι μπορεί να φαίνεται κάτι φοβερό να βγάζεις λεφτά από τη συγγραφή, αλλά δεν είναι. Είναι απλά μια δουλειά. Δεν διάγω πολυτελή βίο. Η συγγραφή μπορεί να απασχολεί ως επί το πλείστον το πνεύμα -  μολονότι αυτό πιθανόν να συμβαίνει στον καναπέ ανάμεσα σε καταμουσκεμένα από τον ιδρώτα σεντόνια και γατιά-  ωστόσο δεν παύει να πρόκειται για εργασία. Επίσης ο ήλιος δεν μας βλέπει σχεδόν ποτέ. Σοβαρά τώρα. Βγάλτε μας έξω για μια μεσημεριανή βόλτα ή κάτι παρόμοιο γιατί μάλλον είναι απαραίτητη μια παύση από το κόλλημα στις δύο παραγράφους που έχουμε γράψει από το πρωί.

Όλοι οι συγγραφείς χρειάζονται έναν καλό επιμελητή, αλλά αυτός ο επιμελητής πιθανότατα δεν είστε εσείς

Μπορεί να ζητήσουμε την γνώμη σας σχετικά με την δουλειά που κάνουμε, ωστόσο θα τα πάρουμε αν είστε επικριτικοί για το «με αίμα και ιδρώτα γραμμένο» πόνημα της ζωής μας. Εκτός και αν είστε κάτοχος Pulitzer ή αντίστοιχου βραβείου. Βεβαίως, αυτό ισχύει και αντίστροφα. Μου έχει συμβεί να έχω εραστές που μου ζητούσαν να κοιτάξω την δουλειά τους και όταν την έκανα φύλλο και φτερό με έκαναν στην άκρη. Τι περιμένετε στα αλήθεια; Υπάρχουν άνθρωποι που με πληρώνουν για να επιμεληθώ την δουλειά τους. Εάν δεν θέλετε πραγματικά την επαγγελματική μου άποψη καλύτερα να μην την ζητάτε καθόλου.

Οι συγγραφείς είναι πομπώδεις «πιτουροκέφαλοι» που πίνουν. Πολύ όμως.

Κυρίως ουίσκι. Ποτάμια ουίσκι. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από εμάς θα έπρεπε να πληρώνονται σε ουίσκι. Έτσι δεν θα χρειαζόταν καν να υπάρχει ενδιάμεσος όπως ο μπάρμαν που έχει απομνημονεύσει την παραγγελία ή ο τύπος που με ξέρει ονομαστικά στην κάβα της γωνίας.

Έχουμε στην καλύτερη των περιπτώσεων περίεργα προγράμματα

Τη μια μέρα μπορεί να έχω να γράψω τρία κομμάτια των χιλίων λέξεων και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να δουλεύω μέχρι τις 4 το πρωί, την επόμενη μέρα μπορεί να ξεκινήσω να πίνω με φίλους μέρα μεσημέρι στο πάρκο, και πάει λέγοντας. Επειδή δεν έχω γραφείο να πάω αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι και ελεύθερη. 

 

Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια