Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να μας κοροϊδέψει χρησιμοποιώντας το Χουντικό Σύνταγμα

Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να μας κοροϊδέψει χρησιμοποιώντας το Χουντικό Σύνταγμα Facebook Twitter
Ο ένας απ' τους δύο έχει μείνει στην Χούντα...!Φωτο: Nick Paleologos / SOOC
19

Τον άκουσα κι εγώ στην τηλεόραση τις προάλλες να μιλά για «κάποια κυρία» ζητώντας «να σοβαρευούμε και να μην ακούμε ανοησίες». Μόνο που οι ανοησίες ήταν στην πραγματικότητα αυτά που έλεγε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. 

Το δημοκρατικό Σύνταγμα της χώρας δεν αναφέρει πουθενά όσα είπε ο κ. Ιερώνυμος, ψέγοντας την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας. Δεν λέει ότι «η Παιδεία μας πρέπει να είναι εθνική, ελληνοχριστιανική Παιδεία». Αυτά περί ελληνοχριστιανικής Παιδείας τα έλεγε το χουντικό Σύνταγμα του 1968 και ουχί το δημοκρατικό του 1974, διαβάζω σήμερα στο εξαιρετικό άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή. 

Κι όμως, αν δεν το έγραφε σήμερα ο Μανδραβέλης, όλοι θα είχαμε πέσει στην παγίδα του Αρχιεπισκόπου. Λέγοντας ότι θα έπρεπε να αλλάξει το Σύνταγμα πέταξε το μπαλάκι πίσω, πείθοντας όλους (ακόμα κι εμένα) ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να απλοποιηθεί η απαλλαγή απ' τα θρησκευτικά, μια και αυτό θα ήταν αντισυνταγματικό. 

Μόνο που ο Ιερώνυμος, έχει μείνει στην Χούντα! Νομίζει (ή κάνει ότι νομίζει) ότι το Σύνταγμά μας λέει πως σκοπός της εκπαίδευσης είναι να παρέχει Εθνική Ελληνοχριστιανική Παιδεία. Γράφει ο Μανδραβέλης:

Για να μη λέει καθένας ό,τι θέλει όπως ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος από την κ. Σία Αναγνωστοπούλου, το άρθρο 17 του χουντικού Συντάγματος κανόνιζε ότι «η Παιδεία τελεί υπό την Ανώτατην εποπτείαν του Κράτους, παρέχεται δαπάναις αυτού, σκοπεί δε στην ηθικήν και πνευματικήν αγωγήν και την ανάπτυξιν της εθνικής συνειδήσεως των νέων επί τη βάσει των αξιών του ελληνικού και του χριστιανικού πολιτισμού». Το αντίστοιχο άρθρο 16 του δημοκρατικού Συντάγματος είναι πιο σεμνό: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης». Δεν αναφέρει συγκεκριμένα τη Χριστιανική Παιδεία -πώς θα μπορούσε άλλωστε μετά το άγος του ελληνοχριστιανισμού που επέβαλε και εκμεταλλεύτηκε η χούντα;- αλλά κάθε θρησκευτική συνείδηση· βουδιστική, μουσουλμανική κ.λπ.

Συνεπώς το μάθημα των Θρησκευτικών όπως γίνεται είναι ενάντια στην επιταγή του Συντάγματος το οποίο στο ίδιο άρθρο 16 θέλει ως αποστολή της Παιδείας «τη διάπλασή [των Ελλήνων] σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Ακόμη και η διαδικασία αίτησης και αποχής από το μάθημα των θρησκευτικών είναι αντισυνταγματική. Κατ' αρχάς δημιουργεί διακρίσεις σε βάρος αλλόθρησκων του Αρχιεπισκόπου· κάποια παιδιά αναγκάζονται να φύγουν από τη σχολική αίθουσα, δηλώνοντας μάλιστα τη μη πίστη τους στην κρατούσα θρησκεία.

Κατά δεύτερον, παραβιάζει τη θεμελιώδη διάταξη «Oι Ελληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» (άρθρο 4). Ενώ όλοι οι Ελληνες ανεξαρτήτως δόγματος έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις, δηλαδή πληρώνουν με τους φόρους τους τον μισθό των καθηγητών Θρησκευτικών, κάποιοι δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση.

(...) Η πιο λογική και συνταγματικά ορθή λύση είναι να αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών. Να μεταμορφωθεί από χριστιανική κατήχηση σε μάθημα θρησκειολογίας. Τα περαιτέρω κάθε δόγματος να γίνονται στα κατηχητικά των θρησκευτικών κοινοτήτων. Με τα λεφτά τους...

Αυτό που γίνεται τώρα με το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί μια έμμεση παραδοχή της εκκλησιαστικής ιεραρχίας ότι είναι ανίκανη να διδάξει την ορθόδοξη πίστη και γι' αυτό αναθέτει τη δουλειά στα σχολεία. Επί της ουσίας δηλώνουν αναρμόδιοι για το έργο που τους ανατέθηκε -να προσελκύσουν, διά των διδαχών και του παραδείγματός, τους νέους στον Χριστιανισμό- και γι' αυτό πρέπει να το επιβάλει το κράτος. Ακόμη και με στρέβλωση του Συντάγματος...

 

Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να μας κοροϊδέψει χρησιμοποιώντας το Χουντικό Σύνταγμα Facebook Twitter
Φωτ. Nick Paleologos / SOOC
 

 

Εννοείται ότι σήμερα ο Φίλης έτρεξε να συναντήσει τον Ιερώνυμο, έκανε τις απαραίτητες κωλοτούμπες,

το απαραίτητο γλέιψιμο,

 και δήλωσε: 

 

«Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η θρησκεία διαδραματίζει ηθικό και αγαθό ρόλο στην Ελλάδα» (!!!)

και

«Δεν θα υπάρξουν μονομερείς ενέργειες στο θέμα των Θρησκευτικών». 

 

Καταλαβαίνω απόλυτα πως τώρα που θα υπάρχουν κοινωνικές αντιδράσεις για το Μνημόνιο, η κυβέρνηση δεν θέλει να ανοίξει πόλεμο με την Εκκλησία. Ας μην άνοιγε όμως η ίδια! Η υφυπουργός Παιδείας υποσχέθηκε απλοποίηση στις απαλλαγές απ' τα Θρησκευτικά, κάνοντας μπρος πίσω!

Ελπίζω όταν και αν λυθεί ποτέ το οικονομικό πρόβλημα, η κυβέρνηση να μη δείξει τόση ατολμία όση δείχνει εδώ και 8 μήνες. (Αλήθεια τι έγινε η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας που συμφώνησαν Τσίπρας και Ιερώνυμος τον Απρίλιο;)

Έκανα δύο ριτουίτ, και, δυστυχώς, τα πιστεύω απόλυτα. 

19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
Μάλιστα. Επειδή κερδίσαμε κατά μέτωπο τις αντιδραστικές δυνάμεις του μνημονίου αναγάγαμε σε επόμενη μητέρα των πολιτικών μαχών τον μπουγαδοκαβγά με τους παπάδες, επειδή είναι απλά παπάδες και δεν υπάρχει το κόκκινο κουμπάκι να εξαφανιστούν. Ομοφυλόφιλοι, μετανάστες, διεθνιστές και η λοιπή στρατιά του πολιτικά ορθού στηθείτε στα χαρακώματα.
Εκτός απ το Σημίτη τα είχε βαλει μαζί τους και μαλιστα αρκετα επιτυχημένα και ο Ανδρέας. Κρίμα που δεν κατάφερε να απαλλοτριώσει τη μοναστηριακή περιουσία.
Από τη στιγμή που το Σύνταγμα αναφέρει ταυτόχρονα την εθνική και την θρησκευτική συνείδηση εννοεί προφανώς τις αντίστοιχες συνειδήσεις που εντυπώνονται στην χώρα,την ελληνική και την ορθόδοξη.Όπως είναι παράλογο το κράτος να προωθεί πχ την βουλγαρική συνείδηση επομένως είναι εξίσου παράλογο με βάση το κείμενο να μην προωθεί και την χριστιανική συνείδηση από τη στιγμή που δεν τα διαχωρίζει.Είναι εύκολη και προπάντων πιασάρικη η ταύτιση της εκκλησίας με την χούντα αλλά καλό είναι βλέπουμε και πέρα από τις ταμπέλες.Το θέμα είναι ότι πρόκειται για την κλασσική πλέον τακτική του ΣΥΡΙΖΑ που πετάει ένα πυροτέχνημα για εντυπωσιασμό και μετά επανέρχεται στην πραγματικότητα.
Με τα δαχτυλάκια μας βγάζουμε τα ματάκια μας,εγώ αυτό ξέρω και λέω!Γιατί,ρε αθεόφοβοι,δεν θέλετε θρησκευτικά στο σχολείο; Δεν θυμάστε ότι το λέγαμε "η ώρα του παιδιού"; Για μένα ήταν μία ευκαιρία ανάμεσα στο άγχος των αρχαίων,των μαθηματικών και τόόόσων άλλων γήινων μαθημάτων που μισούσα,να ξεσκάσω και λίγο μαθαίνοντας ανάλαφρες ιστορίες για τύπους,οι οποίοι αγωνίζονταν "τον καλό αγώνα",πέθαιναν για τον Χριστό και κέρδιζαν την αιώνιο ζωή! Τί καλύτερο απ' αυτό;Γιατί σας ενδιαφέρουν τα γήινα κι όχι τα επουράνια; Τα προσωρινά κι όχι τα παντοτινά;
Γιατί είναι ακριβώς μια χαμένη ώρα. Όταν τα παιδιά (ειδικά στο λύκειο) χτυπάνε κάθε μέρα 7ωρα, ακόμη και οι δυο ώρες των θρησκευτικών είναι υπερβολικές. Τα επουράνια και τα παντοτινά μπορούν να τα μάθουν, αν θέλουν, στην Εκκλησία ή το κατηχητικό. Η κατήχηση δεν είναι δουλειά του σχολείου.
Ο καθένας όσο φτάνει το μυαλό του λέει. Εσύ λες αυτό, ο άλλος λέει το άλλο με τον Μωάμεθ, ο τρίτος λέει για τον Βούδα. Και υπάρχουν και κάποιοι που λένε ότι κανένας από τους παραπάνω δεν μπορεί επί 12 χρόνια να έχει σαν υποχρεωτικό "μάθημα" τον προσηλυτισμό του δικού του δόγματος μέσα στα σχολεία ενός ισόνομου, ανεπτυγμένου, δίκιαιου κράτους. Εκτός και αν παραδεχτούμε ότι είμαστε μία light παραλλαγή του σύγχρονου Ιράν.
Θα ήταν η ώρα του παιδιού αν ήταν απλά ένα αφηγηματικό μάθημα χωρίς υποχρέωση να διαβάσεις, να αποστηθίσεις και να εξεταστείς σε αυτό. Θα μπορούσε να είναι η ώρα της χαλάρωσης και του ύπνου χωρίς περαιτέρω υποχρεώσεις - τότε θα έβλεπες πώς θα ζητούσαν τα παιδιά αύξηση των ωρών των θρησκευτικών.
Όχι μονομερείς ενέργειες με του δανειστές, όχι μονομερείς ενέργειες με την εκκλησία... Τι να πω, καλή λευτεριά! Δε νομίζω ότι πολλοί χάψαμε ότι πρέπει να γίνει αναθεώρηση του Συντάγματος για την απλοποίηση της διαδικασίας. Είναι, τουλάχιστον, γελοίο. Στην πραγματικότητα είναι γραφειοκρατικό το θέμα. Να κάνει και ο Κουρουμπλής αναθεώρηση για να ενοποιήσει αμκα... κλπ.Αλλά, άστο μη το ανοίξουμε κι αυτό γιατί παραμονεύει το χάραγμα. :P
Θρησκευτικά: Το μάθημα που με δίδαξε ως ιστορικό γεγονός στη Γ Δημοτικού τη περιπέτεια του Ιωνά μέσα στη κοιλιά μιας φάλαινας(έκανε γιόγκα και προσευχόταν μέχρι που τον ξέρασε το ζοωντανό)Και για έναν άλλο τύπο,Ιησού του Ναυή νομίζω τον λέγανε.Που γκρέμισε τα τείχη της Ιεριχούς παίζοντας μουσική με την καραμούζα του απ' έξω..Πως να μη λατρέψω τα star wars μετά;
Πολλοί γονείς λένε πως θέλουν να απαλλάξουν τα παιδιά τους από το μάθημα των θρησκευτικών με μία απλή δήλωση. Ταυτόχρονα ζούμε σε μία χώρα όπου ελάχιστοι γονείς τολμούν να μην συμμορφωθούν με τον κοινωνικό περίγυρο στο θέμα της βάφτισης. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν ότι δεν θέλουν το παιδί να αισθάνεται άσχημα όταν θα ακούει από τα άλλα παιδάκια για τη νονά τους που τους φέρνει λαμπάδα το Πάσχα κτλ. Συγγνώμη αλλά εδώ υπάρχει μία αντίφαση. Δεν μπορείς να αυτο-εξαιρείσαι μόνο όταν δεν υπάρχει κοινωνικό κόστος, αλλά μόνο όφελος (ένα μάθημα λιγότερο άρα λιγότερη μελέτη).Ως αγνωστικιστής συμφωνώ απολύτως ότι το μάθημα των θρησκευτικών θα πρέπει να αλλάξει. Λιγότερη κατήχηση, περισσότερα στοιχεία για τις διάφορες θρησκείες του πλανήτη κτλ. Δεν συμφωνώ όμως ότι κάποιος θα είναι πιο ενημερωμένος πολίτης αν βγει απο το σχολείο χωρίς να γνωρίζει τι γράφει η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη ή ποια είναι η λατρευτική παράδοση της Ορθοδοξίας, δηλαδή βασικά στοιχεία του κόσμου και της κουλτούρας στην οποία ζει. Όπως θα πρέπει αντίστοιχα να γνωρίζει πέντε βασικά πράγματα για το Ισλάμ, ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε καθολικούς και προτεστάντες, βουδιστές και ινδουιστές, σουνίτες και σιίτες κτλ. Η άγνοια δεν είναι δύναμη, ούτε είναι δυνατόν να πηγαίνεις κόντρα σε κάτι που δεν το γνωρίζεις καν.
Για το θέμα της βάφτισης δεν μου λέτε όμως. Πως είναι δυνατόν να πηγαίνουμε κόντρα μόνο όταν δεν υπάρχει κοινωνικό κόστος παρά μόνο όφελος;Στο κάτω-κάτω αν μπορεί και επεμβαίνει ο αρχιεπίσκοπος είναι επειδή τους μαθητές τους έχει βαφτίσει σχεδόν όλους. Και έχει τσεπώσει και τα έσοδα.
@ΧαρμίδηςΣυμφωνώ πως οι άθεοι/αγνωστικιστές γονείς δεν θα έπρεπε να βαφτίζουν τα παιδιά τους, και αρκετοί που ξέρω δεν το έχουν κάνει (έκαναν Ονοματοδοσία), χωρίς καμία επίπτωση στη ζωή του παιδιού ή το κοινωνικό περιβάλλον.
"Συγγνώμη αλλά εδώ υπάρχει μία αντίφαση. Δεν μπορείς να αυτο-εξαιρείσαι μόνο όταν δεν υπάρχει κοινωνικό κόστος, αλλά μόνο όφελος (ένα μάθημα λιγότερο άρα λιγότερη μελέτη)."Ενώ συμφωνώ με το υπόλοιπο ποστ, θα ήθελα να σημειώσω ότι, όταν τουλάχιστον ήμουν εγώ στο σχολείο, τα θρησκευτικά ήταν το μάθημα του 19-20, ανεξάρτητα από το διάβασμα που έκανες, κάτι αντίστοιχο με τους υπολογιστές, τη βιολογία ή τα αγγλικά. Αφαιρώντας λοιπόν το ευκολάκι γίνεται πιο δύσκολο να βγάλεις βαθμό με τα υπόλοιπα.
@ Χαρμίδης. Εσυ θεωρείς οτι η απαλλαγή είναι το μόνο εύκολο και έχεις όφελος. Πες το και σε μένα μου είμαστε άθεοι όλοι. Η μητέρα μου πίστευε και γι αυτό επέμεινε για βάφτιση. Μέχρι την τρίτη δημοτικού που άρχισαν τα θρησκευτικά, εγκλιματίστηκε. Θυμάμαι λοιπόν το άγχος που είχα σα μικρή για την κόλαση, τον τρόμο όταν έμπαινα υποχρεωτικά στην σκοτεινή εκκλησία. Τις γριές που με στραβοκοιτούσαν που δεν ήξερα να κάνω το σταυρό μου. Να κοινωνήσεις, να πιείς την Κοινωνία που έβγαζα άφτρες στο στόμα, καλό κάνει και ας διαφωνούν οι γονείς. Στο σχολείο, στο δημοτικό ακόμα, οι γονείς είχαν εξηγήσει το δάσκαλο οτι δεν συμφωνούν με το μάθημα, ούτε τη διδασκαλία του παρόλαυτα σε απροειδοποίητο τεστ... απο όλη την τάξη, εγώ πήρα υπογραφή. Υπογραφή και χαριστικά 8 στα θρησκευτικά. Γυμνάσιο και λύκειο δεν έκανα προσευχή, δεν πήρα απαλλαγή γιατί δεν υπήρχε εναλλακτικό μάθημα και απλώς θα είχα μια κενή ώρα. Οι βαθμοί μου ήταν στο 13 14 και ο καθηγητής πάντα όταν εξέταζε με έκανε ρόμπα.Λοιπόν, σιχτιρ με τα Θρησκευτικά. Είναι κατήχηση, μόνο στη δευτερα Λυκείου ήταν τέλειο γιατί έλεγε για τις άλλες θρησκέιες και τότε ακόμα η κατηχήτρια έκραζε το Ισλαμ, έκραζε το Βουδισμό και τους έλεγε αφελείς και δε συμμαζεύεται.Υ.Γ. Και η νονά μου επείδη δεν ήθελε να κάνει θρησκευτικό γάμο, αφορίστηκε απο το Μητροπολίτη. Οι γονείς μου τη γλύτωσαν επειδή με βάφτισαν. Δε περιγράφω άλλο!
@ Χαρμίδης, να συμπληρώσω οτι στη νονά απαγορεύεται η είσοδος στις εκκλησίες. Σοου έγινε όταν έπρεπε να θάψει τον πατέρα της. Να πρέπει να παλέψεις τον πόνο σου και να πρέπει να παλέψεις και τον παλαβό. Και όχι τότε δεν ήταν εύκολο να πεις δε με νοιάζει. Τα παιδιά της η νονά δε τα βάφτισε. Ειδικά μετά το σκηνικό με τον πατέρα της, είπε ποτέ ξανά. Στα παιδιά της άφησε την επιλογή να διαλέξουν μόνα τους τι θα κάνουν με το μάθημα.
Νομίζεις ότι τα παιδιά του σήμερα, ακόμη και διδασκόμενα τα θρησκευτικά, γνωρίζουν τι είναι Παλαιά και Καινή Διαθήκη και τις λατρευτικές παραδόσεις; Αυτά, αν πρόκειται να τα μάθουν, θα τα μάθουν με τους γονείς, συγγενείς, νονούς και νονές σε διάφορες περιστάσεις. Αν το άμεσο περιβάλλον δεν ενδιαφέρεται να τους τα μάθει, θα περάσουν στο ντούκου από το σχολείο.Εγώ που είχα φάει αρκετή πίεση με εκκλησιασμούς στην παιδική μου ηλικία, μπούχτισα γιατί είχα ήδη σταματήσει να πιστεύω στο όλο παραμύθι, και τώρα, αν με ρωτήσουν τα παιδιά μου τους απαντώ ότι πρόκειται απλά για ένα σύστημα αξιών και συμβολισμών και ότι δεν είναι ανάγκη να παίρνουν τοις μετρητοίς το παραμύθι που τα περιβάλλει. Δεν προσπαθώ να τα κάνω πολέμιους της θρησκείας γιατί δεν εξυπηρετεί σε κάτι αυτό, θέλω όμως να γίνουν σκεπτόμενοι άνθρωποι.
Μπερδεύετε τον "πόλεμο" εναντίον της θρησκείας με την πληρη ανεξιθρησκία και τον χωρισμό εκκλησίας κρατους. Πραγματα αυτονόητα στην Ευρώπη. Είναι δυνατόν να μιλάτε για "πόλεμο" στο πιο θρησκοληπτο και καθυστερημένο κρατος της Ευρώπης; Τα λιγα πρώτα βήματα λογικής είναι...