Γιατί δεν ξεσηκώνεται η πλάση όταν χοντρές φάρσες κάνει ο Τζίμης Πανούσης ή η Ελληνοφρένεια

Γιατί δεν ξεσηκώνεται η πλάση όταν χοντρές φάρσες κάνει ο Τζίμης Πανούσης ή η Ελληνοφρένεια Facebook Twitter
50

Η ελληνική τηλεόραση έχει γεμίσει σαχλαμάρες χαμηλού κόστους που βασίζονται στα χαζολογήματα των παρουσιαστών της. Κρίνοντας απ' τις αντιδράσεις, μπορεί κάποιος να νομίσει ότι ο Μάρκος Σεφερλής, στην πρεμιέρα του πρωινού του στο MEGA, σούβλισε τελετουργικά δύο ηλικιωμένους στο πλατώ του καναλιού, σκοτώνοντας και τις οικογένειές τους.

Τα "ψόφα" και τα "να πάθεις καρκίνο κι εσύ κι η μάνα σου" στο ίντερνετ έδωσαν και πήραν: Κατάρες που κατά τη γνώμη μου είναι δυσανάλογα μεγάλες σε σχέση με δυο χαζές τηλεφωνικές φάρσες που πήρε ο Σεφερλής ταράζοντας τζάμπα και βερεσέ δυο ανθρώπους για χάρη της τηλεθέασης. 

Βγάζοντας όμως τα άκρα στην άκρη (αγνοώντας δηλαδή τις υπερβολικές αντιδράσεις απ' τη μία, και την απόλυτη δικαίωση που του επιφύλαξαν οι φανς του απ' την άλλη) παραμένει ένα γεγονός: ότι δεν την χειρίστηκε καθόλου καλά τη φάρσα ο Σεφερλής.

Παρ' ό,τι δεν είναι το χειρότερο τηλεοπτικό σκάνδαλο όλων των εποχών, όπως σωστά, κατά τη γνώμη μου, έγραψε ο Θανάσης Χαραμής το όλο πράγμα απλά δεν ήταν καθόλου αστείο.

Αν ήταν αστείο και τελείωνε εκεί που έπρεπε, ίσως να δικαιολογούνταν η ύπαρξή του. (Μην ξεχνάμε ότι το χιούμορ των κωμικών μπορεί να είναι σφαγιαστικό - ναι, ακόμα και στους ηλικιωμένους. Από την άλλη όλοι ξέρουμε ότι μια φάρσα εμπεριέχει ένα ρίσκο: θυμάστε ίσως τη νοσοκόμα του 'βασιλικού μωρού' που αυτοκτόνησε έχοντας μιλήσει σε αυστραλέζικη ραδιοφωνική εκπομπή φαρσέρ.)

Τηλεφωνικές φάρσες γίνονται από τότε περίπου που εφευρέθηκε το ραδιόφωνο. Το έχει κάνει άπειρες φορές πολύ πετυχημένα ο Πανούσης στη σκηνή -και σε ηλικιωμένους, και πολύ πιο πρόστυχα-, το κάνει σχεδόν κάθε μέρα ο Αποστόλης στο ραδιόφωνο όταν παίρνουν παππούδες και γιαγιάδες στο τηλεφωνικό κέντρο αλλά το σηκώνει αυτός, το κάνουν στο youtube τα πιτσιρίκια.

Και δεν ανοίγει ρουθούνι. Κανείς συνήθως δε νοιάζεται για τα δικαιώματα των 'θυμάτων' μιας τηλεφωνικής φάρσας ούτε έψαξε αν ειδοποιήθηκαν μετά ότι επρόκειτο για φάρσα.

Υπάρχουν ηχητικές φάρσες ονλάιν με 'θύματα' ανθρώπους που ταράζονται τρομερά καθώς ακούνε να τους βρίζει ο φαρσέρ, ή να τους λέει πράγματα εξωφρενικά. Παππούδες και γιαγιάδες που εξοργίζονται περισσότερο κι απ' αυτούς του Σεφερλή. Ξέρει κανείς αν οι άνθρωποι ήταν καρδιακοί ή αν είχαν πίεση και η φάρσα επιδείνωσε την υγεία τους;

Πάντως, το ότι υπάρχουν και χειρότερα, δεν μειώνει τη σημασία της δίκαιης οργής εναντίον του Σεφερλή.

Θεωρώ ότι η οργή ήταν τόσο μεγάλη για τρεις κυρίως λόγους:

1) Πρόκειται για τον Σεφερλή. 

2) Φέρθηκε σαν ερασιτέχνης στο τηλέφωνο. 

3) Έγινε σε εκπομπή μεγάλης τηλεθέασης. 

Ειδικά για το 2ο εκπλήσσομαι. Όταν είχε πρωτοξεκινήσει στην τηλεόραση, έκανε τον ταξιτζή με κρυφές κάμερες. Είχε μια ετοιμολογία απίστευτη: όταν σκούραιναν τα πράγματα ελισσόταν, ήξερε πώς να φερθεί, πώς να εκπλήξει αλλά όχι να προσβάλλει τα θύματά του. 

Καθώς έβλεπα το βίντεο, περίμενα να βγει από μέσα του εκείνος ο καλόκαρδος, ετοιμόλογος ταξιτζής, που αντί να αρμέξει τη φάρσα, ειδικά όταν είδε ότι πήγε στραβά, θα αποκαλυπτόταν και με χιούμορ θα καθησύχαζε τους ηλικιωμένους.

Όταν κάποτε επιχείρησε να το κάνει, ήταν πια αργά. (Και είχε κοροϊδέψει την προφορά και τον τρόπο ομιλίας του παππού στη γραμμή.) Και μετά, αντί να καταλάβουν απ' το κανάλι -ή έστω και ο ίδιος- ότι κάτι δεν πήγε καλά και να ξαναβγάλουν στη γραμμή τους ανθρώπους, ή να μας διαβεβαιώσουν ότι τους πήραν και τους εξήγησαν, γέλασαν λίγο ακόμα και πανηγύρισαν τα υψηλά ποσοστά της εκπομπής τους. 

  

Έχοντας πει αυτό, η ακατάσχετη ηθικολογία εναντίον κάθε φάρσας που μπορεί να ταράξει κάποιον, εκτός αν προέρχεται από ανθρώπους που δεν έχουν πάρει ποτέ φάρσα στη ζωή τους, που δεν έχουν γελάσει με φάρσες του Πανούση ή άλλων, είναι περιττή: Δεν φταίνε οι φάρσες αλλά αυτοί που τις κάνουν λάθος, χωρίς συναίσθηση για το πού ξεπερνιούνται τα όρια. 

50

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Και ποιος σου είπε ότι δεν ξεσηκώνεται η πλάση; Έχεις την εντύπωση ότι ο Πανούσης και η Ελληνοφρένεια απολαμβάνουν καθολική αποδοχή ή ότι μόνο ένα μικροσκοπικό κομμάτι του πληθυσμού τους θεωρεί ανόητους; Υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν συμφωνούν καθόλου με το χιούμορ αυτών που αναφέρεις με τη διαφορά ότι αυτοί δεν έχουν ούτε site, ούτε μπλογκ, ούτε την διάθεση να κάνουν βαθυστόχαστες αναλύσεις στο facebook υπερασπιζόμενοι το χιούμορ που τους αρέσει και κατακεραυνώνοντας όσους έχουν άλλη άποψη. Όσον αφορά τα ΜΜΕ, δεν ξεσηκώνονται γιατί δεν έχουν να κερδίσουν απολύτως τίποτα σε αντίθεση με την περίπτωση του Σεφερλή όπου οι αντίπαλοί του χάνουν τρελά λεφτά και είναι επόμενο να χρησιμοποιούν θεμιτά και αθέμιτα μέσα για να διορθώσουν τη ζημιά. Από κοντά και οι χρήσιμοι ηλίθιοι που ψάχνουν ευκαιρία να δείξουν σε όλους πόσο ανώτεροι είναι με το να λένε ότι σιχαίνονται το χιούμορ του Σεφερλή(μέγιστο κατόρθωμα) αλλά παράλληλα διστάζουν να μας πουν ποιους κωμικούς θεωρούν αστείους φοβούμενοι την πιθανή κριτική. (πείτε monty python παιδιά, σίγουρη επιλογή)
Ο Σεφερλής μια χαρά είναι και μια χαρά προσαρμόζει τη μανιέρα και το χιούμορ του ανάλογα με το που βρίσκεται.Οι φάρσες ΟΚ δεν του βγήκαν. Ήταν ανόητη επιλογή, τον κράξανε, ζήτησε συγνώμη και έληξε.Όταν κάνεις κωμωδία live υπάρχει και ο κίνδυνος της προσβολής. Αλλά αυτά τα κουλά περί μηνύσεων κλπ όταν επί 20 χρόνια γίνονται ανάλογες (και πολύ χειρότερες φάρσες) στην τηλεόραση ε, είναι υποκρισία πως να το κάνουμε. Τα περί ποιότητας τα ακούω βερεσέ καθώς ακόμα και ιερά τέρατα της κωμωδίας έκαναν απίστευτες χυδαιότητες και κανείς δεν θα τολμούσε ποτέ να τους κρίνει ούτε στο ελάχιστο.
Το θέμα με τις φάρσες είναι επίκαιρο εδώ και χρόνια. Άλλες είναι καλόγουστες και προσεγμένες, άλλες χοντροκομμένες και προσβλητικές. Το θέμα είναι αν τα 'θύματα' των παρουσιαστών/καναλαρχών/δημοσιογράφων κλπ επιθυμούν εξίσου την δημόσια διαπόμπευσή τους και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις live στον αέρα, όπως στην προκειμένη περίπτωση. Πώς παίρνουν το δικαίωμα να περιγελούν τον οποιονδήποτε πολίτη κατ'αυτόν τον τρόπο; Δεν ξέρω αν γνωρίζετε κ. Δημοκίδη, αλλά δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο προστασίας του κοινού από 'φαρσέρ' της τηλεόρασης/ραδιοφώνου; Δεν έχει κινηθεί νομικά κάποιος από τους ανθρώπους που διαπομπεύθηκαν δημόσια; Νομιμοποιείται να το κάνει αυτό οποιοσδήποτε βγάζοντας κέρδη εις βάρος πολιτών;
Αυτή η αισθητική ήταν μέινστριμ πριν γίνει μέινστριμ η χρυσή αυγή. Τώρα απλώς γίνεται πιο μέινστριμ. Η κότα έκανε το (χρυσό) αβγό και το αβγό την κότα.
Ελάτε τώρα κε Δημοκίδη και λοιποί που δεν ξέρετε την απάντηση. Ο Πανούσης, Ελληνοφρένεια, Λαζόπουλος, κτλ είναι αριστεροί. Αν πουλάς αριστεροσύνη στην Ελλάδα απλά έχεις το ακαταλόγιστο. Είναι γνωστό αυτό.
Εσείς που δεν είστε προφανώς, πώς το βρίσκετε το χιούμορ του Σεφερλή; Σας αρέσει η κουλτούρα του πρωινάδικου στην πιο κυνική της εκδοχή, επειδή δεν είναι αριστερή;
Η πρωτη πλακα ειναι οτι θα εχεις απολυτο δικιο,αν διορθωσεις λιγο την φραση "ειναι αριστεροι "και την κανεις "ειναι η δηλωνουν αριστεροι".Η δευτερη πλακα,και η καλυτερη,ειναι οτι αν βαλεις στο ιδιο δωματιο (...η πανελ...) Πανουση(αριστεριστης) , Καλαμουκη(ΚΚΕ),και Λαζοπουλο(Συριζα-επι του παροντος),θα γινει το μαλε-βρασε.Αμφιβαλλω αν θα μπορεσουν να ανταλλαξουν μια συγκροτημενη φραση μεταξυ τους.Αφου οχι μονον πολιτικα,αλλα και ως 'χαρακτηρες',μαλλον δεν εχουν κανενα "κοινο σημειο".
Άρη μιλάς για 'κατάρες δυσανάλογα μεγάλες'. Δηλαδή υπάρχουν περιπτώσεις που οι κατάρες που αναφέρεις μπορεί να ειναι εύλογες; Παίρνω την αφορμή να το σχολιάσω, γιατί έχω απηυδήσει να διαβάζω συνέχεια 'ψοφος' κλπ, από 'ευαίσθητους κοινωνικά πολίτες' για ο,τιδήποτε τους ενοχλεί, μικρό ή μεγάλο. Αν δηλαδή οι 'ευαίσθητοι' σκορπίζουν ευχές θανάτου, τί καλύτερο να περιμένουμε από αυτούς, τους οποίους κράζουν;;;
Κι εγώ μαζί σου. Αν ανατρέξεις, όμως, σε άλλα άρθρα στην ίδια σελίδα, θα δεις ότι η κ. Πάνια δεν έτυχε της ίδιας κριτικής. Αυτό λέω με το σχόλιο μου. Θεωρήθηκε εναλλακτική και καλτ. Προσωπικά βρίσκω ελεεινά όλα τα προγράμματα που βασίζονται στον εξευτελισμό ανθρώπων, έστω και με τη δική τους συγκατάθεση.
Δεν καταλαβαίνω γιατί ο εξευτελισμός με τη συγκατάθεση κάποιου είναι προβληματικός. Εκτός αν ο ίδιος δεν είναι σε θέση να συναινέσει (λόγω περιορισμένης δικαιοπρακτικής ικανότητας). Κατά τα άλλα, η συγκατάθεση αίρει πολλά προβλήματα για μένα. Το αν εγώ κάτσω να δω την συγκεκριμένη εκπομπή και το ίδιο κάνουν και άλλοι και ανέβει η τηλεθέασή της είναι άλλο ανέκδοτο: για μένα, το να το δω εγώ είναι το πρόβλημα, γιατί υποτιμά τη δική μου αξιοπρέπεια- και όπως την ορίζω εγώ. Αν άλλοι το βλέπουν, και θεωρούν ότι δεν υποτιμά τη δική τους αξιοπρέπεια τότε που το πρόβλημα; Αν δηλαδή έχετε πρόβλημα με την Πάνια, η πορνογραφία τι σας κάνει; Ξαναλέω, χρειάζεται κανονική συναίνεση, για να μην αρχίσει κανείς τα "η τάδε και ο δείνα φαίνεται να έχουν το ακαταλόγιστο." Άμα όντως το έχουν, αποδεδειγμένα, τότε υπάρχει άλλο πρόβλημα.
Κι εγώ περίμενα να δω χειρότερα. Ας το παραδεχτούμε όμως Άρη. Εμείς φταίμε. Ακόμη και με τη στιγμιαία έκθεση σε ζάπινγκ ή τρέιλερ (δεν βλέπω ποτέ Σεφερλή επί τούτου) συνηθίζουμε αυτή την κουλτούρα, παθαίνουμε μιθριδατισμό.Οι κάθε λογής Σεφερλήδες και η κουλτούρα τους δικαιώνονται απλώς επειδή υπάρχουν. Ό,τι προβάλλεται στην οθόνη γίνεται στάνταρ και ορίζει στάνταρ αυτοδίκαια, αυτο-δικαιώνεται δηλαδή.Και εμείς τα αποδεχόμαστε όλα αυτά σαν στάνταρ, ενώ δεν θα έπρεπε να είναι.Περιμένουμε λοιπόν να δούμε να σπάνε τα σεφέρλεια στάνταρ και να γίνονται τέρατα και σημεία επί της οθόνης, όταν γίνονται τέρατα και σημεία επί της ουσίας.Η ουσία, νέτη σκέτη, ποια είναι; Ένας τύπος με χιούμορ τσογλανίστικο, προσπαθεί να τρομάξει επί ώρα έναν άρρωστο παππού στο τηλέφωνο και από κάτω τον χειροκροτούν. Όλο αυτό προτείνεται σαν τηλεοπτικό θέαμα κατάλληλο για όλους.Ας βγούμε λοιπόν από τον κόσμο του θεάματος και ας κατεβάσουμε τον πήχυ της αγανάκτησης στο σημείο που εμείς ορίζουμε και όχι αυτοί: θα αφήναμε να γίνει μια τόσο κυνική φάρσα στην παρέα μας; Και αν κάποιος φίλος πεταγόταν κι άρχιζε να τα χώνει στον φαρσέρ, θα το θεωρούσαμε όντως δυσανάλογο;
Το έχει κανει "πολύ πετυχημένα", όπως είπατε ο Πανούσης και ο Αποστόλης. Φυσικά και παίζει ρόλο το πετυχημένο στην όλη υπόθεση. Ο Πανούσης έκανε πλάκες σε φίλους ανθρώπων που ήταν εκεί μαζί του ενώ ο Αποστόλης, πέραν του το είναι μιξάζ, το τελικό αποτέλεσμα που ακούμε, στις περισσότερες τα θύματα είναι οι (βαλτοί) "ακροατές" του ρίαλ (οι οποίοι αν ακούσει κάποιος μία ολόκληρη μέρα το σταθμό θα διαπιστώσει ότι ειναι συνήθεις ύποπτοι σε κάθε εκπομπή με διαφορετικό όνομα). Και εν πάσει περιπτώσει, οι δύο προαναφερθέντες έχουν ΧΙΟΥΜΟΡ, άγνωστη λέξη για το σεφερλή.
ο αχαχούχα κατάφερε να κάνει αυτό που ήθελε ο ίδιος και το μέγιστο κανάλι. να ασχοληθούμε μαζί του. και πρέπει να ασχοληθούμε μαζί του (και με το κανάλι που τον πληρώνει). γιατί πρόκειται για ωμή παραβίαση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στη βάση του 'χιούμορ' που έρχεται να πάιξει με φόβους ανθρώπων. Είναι σα να καλείς έναν κακρινοπαθή και να του λες πως αύριο δεν έχει φάρμακα! Και πέραν του σεφερλή, ένα σχόλιο για το κοινό από κάτω...σασκογελούσανε, όμοια ανθρωπάρια δίχως καμία επαφή μετο τι γινόταν. Αν αυτό δεν είναι κανιβαλισμός, τότε τι είναι;
Διάβαζα για τα φοβερά και τρομερά που είπε ο Σεφερλής στην περιβόητη τηλεφωνική του φάρσα και περίμενα να ακούσω τέρατα... Για μια απαλλοτρίωση τους είπε ο άνθρωπος, δεν απείλησε και τη ζωή τους. Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει ίχνος χιούμορ και ότι ο Σεφερλής έχει δυστυχώς χάσει την όποια κωμική του ευελιξία, αλλά από το ότι ήταν μια κρύα φάρσα στο ότι έστειλε δυο γέρους από καρδιά επειδή τους είπε μια μπούρδα, υπάρχει απόσταση. Και στην τελική, μην τρελαινόμαστε. Είναι δυνατόν αυτό να προκάλεσε τέτοιο ξέσπασμα και τόσες κατάρες; Και όλοι ξαφνικά συμπόνεσαν τα γεροντάκια. Οι ίδιοι προφανώς που δεν παραχωρούν καν τη θέση τους στο μετρό σε έναν ηλικιωμένο, ξαφνικά θίχτηκαν από τον Σεφερλή. Ο κόσμος είναι προφανές ότι έχει ανάγκη να ξεσπάσει το μένος του. Και αυτή τη φορά, την αφορμή έδωσε ο Σεφερλής και έτσι στοχοποιήθηκε. Συμφωνώ ότι η φάρσα και ο χειρισμός της ήταν κακή επιλογή. Μέχρι εκεί όμως.
Δε με απασχολεί ουδόλως η φάρσα , ούτε να τη δω δε θα κάτσω!Μήπως όμως έχουμε , όσο και αν δε μου αρέσει το κλισε , την τηλεόραση που μας αξίζει;;;Και μήπως είναι κομματάκι υποκριτικό , να έχουν δει τόσα τα μάτια μας και να έχουν ακούσει άλλα τοσα τα αυτιά μας τόσα χρόνια και να τα προσπερνάμε έτσι απλά;;;;;;
Μα απλά γιατί ο Πανούσης είναι στο ραδιόφωνο και τον ακουνε μόνο όσοι ασχολούνται με το ράδιο,ενώ ο άλλος είναι στην τηλεόραση και στο Mega και σε πρωινάδικο υψηλής τηλεθέασης και από κοινό που δεν έχει εύκολα πρόσβαση σε πιο σύγχρονα μέσα!Μάλλον είναι πολλά τα λεφτά Αρη!Είναι και ντροπή όμως!
Αν ημουν κωμικος και επρεπε να φτασω σε αυτο το σημειο για να νιωσω επιτυχημενος θα ενιωθα παραλληλα μια απιστευτη απογοητευση και ενοχη μεσα μου που δεν θα με αφηνε να ησυχασω, κυριως θα ενιωθα ασχημα που δεν εχω δημιουργικοτητα και φαντασια . Αν ειναι να τραβαω ανθρωπους ανυποπτους στη γελοιοποιηση τους και να λεω μετα οτι ειμαι παραγωγος γελιου και επιτυχημενος τοτε αστα να πανε. Ομως μιλαμε για τον Σεφερλη που πολλοι ποιοτικοι κωμικοι τα τελευταια χρονια τον λανσαραν σαν το νεο υπεροπλο της κωμωδιας στην Ελλαδα ελεγαν οτι πρεπει να παψουμε να διαχωριζουμε τους ηθοποιους σε ποιοτικους και πλακατζηδες της φαπας.....Καπως ετσι φτασαμε να σεβομαστε σαν τηλεπερσονες τον Σεφερλη και αλλους παρατρεχαμενους η ομοιους τους ...Αν δεν υπηρχε βεβαια η κριση δεν υπηρχε περιπτωση να ξεφυγει απο τις περιθωριακες καλοκαιρινες επιθεωρησεις και να βρει παραθυρο στη πρωινη ζωνη.. Οσο για τον Αποστολη και την Ελληνοφρενεια αν εισαι αριστερος και κωμικος συγχωρουνται πολλα και ο εν λογω τυπος εχει ξεπερασει τα ορια προ πολλου το κομμα προστατευει ... Τουλαχιστον οι φαρσες των Πατρινων που ξερουμε ολοι απο το ιντερνετ ειναι εντελως ανωνυμες ..Οσο για τον Σεφερλη οποιοςδηποτε μπορει να δει σε αυτον τον ανθρωπο κατι αλλο παρα μια φαρσο-προσωπικοτητα που κοροιδευει τον κοσμο ειναι αξιος της μοιρας του...Μας επνιξαν οι μετριοτητες και οι μηδενικες αξιες, δυσκολες εποχες , χωρις ορια οπου ο καθενας δοκιμαζει τη τυχη του και οτι βγει..Εμας βγηκε σε Σεφερλη η φαση .. Ερχονται και χειροτερα ..
O Σεφερλής έτσι κι αλλιώς έχει χυδαίο χιούμορ.... Κάνει το είδος της επιθεώρησης που περιέχει 3.000 βρισιές, 10 ζευγάρια βυζιά, προσποιείται τον ανάπηρο και τον καθυστερημένο. Ολόκληρο το ύφος του χιούμορ του είναι προσβλητικό ίσως και για αυτό κάποιοι έφτασαν στα άκρα. Είναι σαν ένας ενοχλητικός γείτονας που σου σπάει τα @ρχίδια κάθε βράδυ αλλά τον ψιλοανέχεσαι. Κάποια στιγμή φτάνει ο κόμπος στο χτένι και βγαίνεις στο μπαλκόνι και του σέρνεις όσα δεν του χεις σύρει τόσο καιρό. Το μένος χτίστηκε με τον καιρό. Για το γελοίο του χιούμορ, για την κακογουστιά του και τη φτηνή επιθεώρηση που κάνει. Όσο τα κρατάς αυτά για τις παραστάσεις σου και την πληρώνουν αυτοί που έρχονται να σε δουν, είναι οκ (ας πρόσεχαν στο κάτω κάτω). Όταν αυτή τη φτήνια την επιβάλεις με το ζόρι σε ανυποψίαστους ανθρώπους τότε θα ακούσεις τα γαμωσταυρίδια σου. Και καλά θα πάθεις.
Η διαφορά μεταξύ σάτυρας και κακής πλάκας είναι καμιά φορά τόσο λεπτή έως και δύσκολα ορατή δια γυμνού οφθαλμού. Βασική στοιχείο όμως της σάτυρας είναι οτι στοχοποιείται κάποιο πρόσωπο για συγκεκριμένες θέσεις, πράξεις, λόγια κλπ που κάποιοι θεωρούν αν μη τι άλλο απορριπτέα. Στη εύκολη πλάκα τύπου Σεφερλή, κοροιδεύουμε τα γερόντια επειδή είναι γερόντια, όπως στο σχολείο βαράμε τον αδύναμο, τον φύτουλα, ή αυτόν που θεωρούμε πιο χαζό, γιατί υποσυνείδητα νοιώθουμε εμείς ανώτεροι με αυτόν τον τρόπο και οτι ανήκουμε στο club των δυνατών. Κατ'εξοχήν στόχοι της σάτυρας είναι τα πρόσωπα εξουσίας που συχνά μας ταλαιπωρούν, πολλές φορές με εξοντωτικό τρόπο. Για το λόγο αυτό αλλά και για το οτι στην πετυχημένη της μορφή είναι συχνά εργαστήριο ευφυίας και τέχνης, η σάτυρα είναι πολιτισμός. Το φανταρο-γυμνασιακού τύπου και κομπλεξικό χαβαλέδιασμα του Σεφερλή απευθύνεται στα κατώτερα ένστικτα των ανθρώπων, διακρίνεται από ασέβεια προς συνανθρώπους μας απλά επειδή είναι πιο αδύναμοι, ομοφυλόφιλοι ή ότι άλλο περισσεύει από το προκρούστειο face control του κάθε Μαρκοαστού. Δεν είναι τίποτα περισσότερο από bullying που μας οδηγεί (;) προς τη σφαίρα του νεατερνταλο-οπαδισμού. Και μια υποσημείωση για τον αγαπημένο μου Τζιμάκο: μερικές φορές ανατριχιάζω και γω με τις φάρσες του και έρχομαι στη θέση του θύματός του (κάτι που μου έχει τύχει ουκ ολίγες φορές αφού είμαι γκρούπι του εδώ και 24 χρόνια και έχω παρακολουθήσει άπειρες από δαύτες). Ποτέ δεν πρόσβαλε την προσωπικότητα κανενός, συχνά έχουν γελάσει και τα ίδια τα θύματά του. Όπως τον αντιλαμβάνομαι τουλάχιστον, χτυπάει τα στερεότυπα, τις αγκυλώσεις κλπ και όχι τους φορείς τους.
Ο Σεφερλης βασικά μπήκε σε ξένα χωράφια και δείχνει να ψιλοπηγαινει καλά στα ποσοστά τηλεθέασης. Ίσως αυτό να ενοχλει τους 'γίγαντες των πρωιναδικων'. Προσωπικά , το μονο που εκτιμησα ήταν το τρέιλερ της εκπομπής με το όποιο και ψιλογελασα. Κατα τ' άλλα μου είναι αδιάφορη η εκπομπη του .
Υπήρξε τέτοια αντίδραση κυρίως επειδή έγινε σε πρωϊνάδικο. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του κόσμου τα μισεί τα πρωϊνάδικα και με κάθε ευκαιρία που του δίνεται ξεσπαθώνει. Και στο θέατρο θίγει ηλικιωμένους, θίγει παχύσαρκους, ουδέποτε δεν έχει γίνει ούτε το 1/3 αυτουνού του χαμού.
Το πιό θλιβερό απ'όλα ήταν το δήθεν ξεκαρδισμένο κοινό-συμπαρουσιαστές της συμφοράς.Δεν είμαι γιατρός, αλλά αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο κύριος που ενόχλησαν δεν είχε "πρόβλημα " προφοράς, αλλά πραγματικό πρόβλημα άρθρωσης, ίσως από εγκεφαλικό.Η ουσία : ακόμη ένα σκαλί χαμηλότερα στου κακού τη σκάλα.