5 σκέψεις για την αφαίρεση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση απ' τα σχολεία

5 σκέψεις για την αφαίρεση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση απ' τα σχολεία Facebook Twitter
Gustav Klimt, "Árbol de la vida" (1909)
7

Κάθε μέρα μια καινούργια δυσάρεστη έκπληξη. Κάθε μέρα και περισσότεροι λόγοι για να νιώσεις ότι γυρίζουμε πίσω στο 1950 - για να μην πω στο Μεσαίωνα.

Διαβάζω σήμερα στις Ειδήσεις του LIFO.gr:

Σταματά η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Γυμνάσιο

Αφαιρείται από την ύλη της Βιολογίας

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, οδηγία που βασίζεται στην εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής αφαιρεί από τη διδακτέα ύλη της Βιολογίας της Α' Γυμνασίου το κεφάλαιο για την αναπαραγωγή του ανθρώπου.

Όπως τονίζουν σε ανακοίνωση διαμαρτυρίας οι βιοεπιστήμονες «προφανώς με την απόφαση αυτή αφαιρείται και η μοναδική ευκαιρία που έχουν οι μαθητές του Γυμνασίου να γνωρίσουν το αναπαραγωγικό σύστημα».

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων εκφράζει την ελπίδα να πρόκειται για παράβλεψη, που θα διορθωθεί.

=====

Πέντε σκέψεις:

1) Υπήρχε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία; Κλασικό: Με το που μαθαίνω αυτό το ελπιδοφόρο νέο, μαθαίνω ότι κόβεται κιόλας, όπως όταν μαθαίνεις ότι πέθανε η Σίρλεϊ Τεμπλ, και λες "ζούσε ακόμα η Σίρλεϊ Τεμπλ;!"

2) Όχι, δεν υπήρχε ακριβώς σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία. Δεν υπήρχε δηλαδή ειδικό μάθημα -όπως θα έπρεπε- ούτε ξεχωριστή ώρα, ούτε ξεχωριστό βιβλίο.

Απλώς στο βιβλίο της Βιολογίας υπήρχε κάποιο κεφάλαιο για το αναπαραγωγικό σύστημα των ανθρώπων, και αυτά τα ψήγματα εμμεσων πληροφοριών τα θεωρούσαν *σεξουαλική διαπαιδαγώγηση*. Τώρα ίσως τα κόψουν κι αυτά. 

 

3) Υπάρχουν χιλιάδες άχρηστα πράγματα στο σχολείο τα οποία μαθαίνουν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές (και όχι μόνο αυτοί που θα ακολουθήσουν κάποιον συγκεκριμένο κλάδο). Ακόμα και τα σημαντικά όμως, τα πολυδιαφημισμένα, όπως ήταν πχ. το Θεώρημα του Πυθαγόρα, δεν πιάνουν μία με ένα ζήτημα που είναι απ' αυτά που λέμε "ζήτημας ζωής και θανάτου".

Και στην τελική, ποια ήταν η τελευταία φορά που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσετε το Πυθαγόρειο Θεώρημα στην ενήλικη ζωή σας;  

4) Σχόλιο: 'Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι μαθητές του Γυμνασίου έχουν λάβει την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση απο το... ίντερνετ, στο οποίο δεν αντιλέγει κανείς. ΔΕΝ θεωρεί σωστό ομως να υπάρξει η κατάλληλη παιδεία και καθοδήγηση απο κάποιον καθηγητή για να μπορεί το παιδί να φιλτράρει αυτα που διαβάζει απο το οποιοδήποτε website;'

Προτιμά δηλαδή ο Υπουργός Παιδείας να μαθαίνουν οι έφηβοι για το σεξ απ' τον διαστρεβλωμένο κόσμο του πορνό, κι απ' τον κάθε άσχετο online;' 

5) Και να μην κοπεί τελικά το κεφάλαιο για το αναπαραγωγικό σύστημα, δεν θα πανηγυρίσουμε.

Δεν αρκεί με τίποτα ένα κεφάλαιο στη Βιολογία με γενικότητες. Πρέπει να υπάρξει σοβαρή προσπάθεια που θα μαθαίνει με έγκυρο τρόπο πράγματα σημαντικότατα για την υγεία και τη ζωή μας.

Δεν έχουμε τη Χρυσή Αυγή για κυβέρνηση, αλλά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ: Ας σταματήσουν να φέρονται λες και είμαστε 100 χρόνια πίσω. 

Όπως λέει και ο LaodamasQuale: 

"Αυτό που υπήρχε στην Βιολογία 1ης Γυμνασίου δεν ήταν καν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αλλά ανάλυση της βιολογίας του αναπαραγωγικού συστήματος. Είναι σαν να διδάσκεις ορνιθολογία και να περιμένεις ο μαθητής να μάθει να πετάει...!"

Χρειαζόμαστε κάτι καλύτερο, και κάτι περισσότερο. 

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

3 σχόλια
κ. Δημοκίδη,θα σταθώ λίγο σε μια τυπικότητα, αλλά επειδή ξανακάναμε λόγο στα σχόλια, δε μπορώ να μη σταθώ. Λέτε: «Και στην τελική, ποια ήταν η τελευταία φορά που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσετε το Πυθαγόρειο Θεώρημα στην ενήλικη ζωή σας;». Παρατηρώ γενικά μια τάση από τους ανθρώπους του ανθρωπιστικού κλάδου (όπου στην Ελλάδα κυριαρχούν, στους τομείς του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης), να απαξιώνουν τις θετικές γνώσεις. Δεν ξέρω αν το ξέρετε, αλλά για το κομπιούτερ που χρησιμοποιείτε για τα περισσότερα πράματα, οι γνώσεις αυτές χρειάζονται, και μάλιστα πρέπει να διδάσκονται κι από μικρές σχετικά ηλικίες, διότι δεν είναι παρά μια εισαγωγή στα πανεπιστημιακού επιπέδου ζητήματα. Επίσης σημειώστε ότι με τη διάδοση της υψηλής τεχνολογίας, υψηλότερου επιπέδου θετικές γνώσεις γίνονται απαραίτητες για όλο και περισσότερους ανθρώπους. Αν θέλετε να φέρετε παράδειγμα, γιατί δε φέρνετε λ.χ. τους αρχικούς χρόνους κάποιων ανώμαλων ρημάτων στα αρχαία, ή το συντακτικό, φάση «τί τύπος προσδιορισμού είναι το τάδε και το δείνα πράμα;».Τέλος, είμαι σίγουρος πως η «κατάργηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης» είναι τυπικό αποτέλεσμα ενός θεωρητικοκρατούμενου συστήματος εκπαίδευσης. Και προσθέτω πως, καλά κάνει και διδάσκεται η αναπαραγωγή του ανρθώπου ως κεφάλαιο της Βιολογίας, διότι αφ' ενός θα πρέπει να μπαίνει στη συνείδηση των παιδιών ότι δεν είναι θέμα ταμπού, αλλά και όχι λιγότερο σημαντικό με τα υπόλοιπα, αφ' ετέρου διότι στο σχολείο δε μπορεί να δίνεται "γραμμή" για το σεξ, αυτό το αποκτάει κάθε άτομο από τα δικά το προσωπικά ερεθίσματα. Και μη μου απαντήσετε σας παρακαλώ ότι «δεν είναι για να δώσει γραμμή, αλλά για να πληροφορήσει για σημαντικά θέματα όπως η αντισύλληψη και το και το..», διότι τέτοια ζητήματα ΥΠΑΡΧΟΥΝ στην ύλη της Βιολογίας. Αν δε διδάσκονται, είναι πρόβλημα των καθηγητών. Αν δε συγκρατούνται, πρόβλημα των μαθητών.[Σχόλιο Άρη: Να βάλω τα αρχαία ως παράδειγμα, αν το προτιμάτε, που είναι ένα μάθημα απαίσιο και αγχωτικό έτσι όπως διδάσκεται (μια ξένη γλώσσα, παπαγαλία των ρημάτων, γραμματική και συντακτικό). Καλά και τα αρχαία και τα μαθηματικά, δεν χρειάζεται όμως όοολοι οι μαθητές να εντρυφούν σε κάθε λεπτομέρεια αυτών των μαθημάτων - ας το κάνουν όσοι πρόκειται να ακολουθήσουν τον κάθε κλάδο. Και με τις ώρες που θα περισσεύουν, ας μάθουν χρησιμότερα και πρακτικότερα πράγματα γενικής παιδείας και καθημερινότητας. ]
κ. Δημοκίδη,με αναγκάζετε να επανέλθω για να ξεκαθαρίσω το εξής:στοιχεία μαθηματικών όπως το πυθαγόρειο, οι ορίζουσες, ακόμα και στοιχειώδης ολοκληρωτικός και διαφορικός λογισμός πλέον, είναι ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣΤΑΤΕΣ γνώσεις, που θα πρέπει να έχουν ΟΛΟΙ οι μαθητές, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Όχι μόνο επειδή δε μπορεί κανείς να προδικάσει την κατεύθυνση που θα πάρει ένα παιδί, αλλά είναι πράγματα που φαίνονται λ.χ. στα ΜΜΕ, όπου, ενώ σε ανεπτυγμένες χώρες κατά κόρον ο αναγνώστης έρχεται αντιμέτωπος με αριθμητικά στοιχεία για τα γεγονότα (φερ' ειπείν η έκβαση της οικονομίας, τα αποτελέσματα ενός μέτρου -εδώ παραβάλετε το σχόλιο του wolf13 που βρίθει στατιστικών και συγκρίσεων για τις συνέπειες της κατάργησης σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης [πιο εντός θέματος πεθαίνεις που λένε]), στην Ελλάδα επικρατούν τα "greek statistics". Θέλω να καταλήξω ότι οι θετικές επιστήμες (και τα Μαθηματικά και η Βιολογία) είναι εξίσου σημαντικό να μαθαίνονται όπως η γλώσσα.
Η στατιστική και οι βασικές αρχές οικονομίας είναι σίγουρα χρήσιμες για να καταλαβαίνει κανείς τη σημαντικότητα των γεγονότων που συμβαίνουν γύρω του. Αλλά σίγουρα ο ολοκληρωτικός και διαφορικός λογισμός ΔΕΝ είναι σηματνικά αν δεν ασχοληθείς με μαθηματικοφυσικές επιστήμες ή πληροφορική... Μπορεί πολλά να βασίζονται σ αυτά αλλα αν δεν τα χρειαστείς ΔΕ σου μένει απολύτως τίποτα (όπως δεν έμεινε ούτε σε εμένα, έχοντας γράψει 19000 μορια στη θετική κατεύθυνση πριν 10 χρόνια) και ήταν μια σπατάλη χρόνου σε μια ηλικία που θα μπορούσες να μάθεις πολλά σημαντικότερα πράγματα...
Γνωριζω συγκεκριμενο σχολειο, στο οποιο η καθηγητρια δεν διδασκε καν το κεφαλαιο αυτο. Οταν υποχρεωθηκε να το κανει, εβγαζε τα αγορια εξω(!!!) απο την ταξη, απευθυνοταν στα κοριτσια, και εκανε το αντιστροφο στο επομενο μαθημα. Ολα αυτα με την ανοχη του διευθυντη. Τι θελω να πω; Εχουμε πολλα απωθημενα να λυσουμε πριν απευθυνθουμε στα παιδια. Πραγματικα με αφησε αναυδη το υπουργειο και με την αποφαση και με το σκεπτικο που τη συνοδευει.
θεωρητικα θα συμφωνησω μαζι σου. πρακτικα ομως θα πω το εξης. περα απο το κομματι της βιολογιας που θεωρω αστειο να το κανει ξεχωριστα σε αγορια και κοριτσια, εχω 2 εμπειριες απο σεξ. διαπαιδαγωγηση στο σχολειο.την πρωτη φορα ειχε ερθει καποια κυρια στο σχολειο μας (Δεν θυμαμαι με ποια ιδιοτητα δυστυχως) και μας εκανε κανονικοτατη σεξ. διαπαιδαγωγηση, ή τελος παντων ο,τι μπορει να ειπωθει σε 2 ωρες. αγορια και κοριτσια μαζι. δεν μου εμεινε τιποτα, ειχε γινει πανικος απο τα γελια και τα σπρωξιματα.την δευτερη φορα βιολογος γυναικα και θεολογος αντρας αποφασισαν να χασουμε λιγο μαθημα για να μας κανουν σεξ. διαπαιδαγωγηση σε κοριτσια και αγορια αντιστοιχα. εμεις με την βιολογο μαθαμε πολυ ενδιαφεροντα πραγματα, δεν υπηρξε ουτε ενα γελακι, λυθηκαν πολλες αποριες, μπορεσαμε και εφραστηκαμε. δεν γνωριζω τι ακριβως εκανε ο θεολογος γιατι στο κανονικο μαθημα ηταν κατα των προγαμιαιων σχεσεων και το τονιζε συχνα αλλα θελω να πιστευω οτι σε συνεννοηση με την βιολογο θα ειπε τα πραγματα οπως θα επρεπε να ειπωθουν. ας μην βρισκουμε τοσο ευκολο ενα 14 χρονο κοριτσι να εκφρασει τις αποριες του μπροστα στα αγορια της ταξης. επισης και οι γονεις οταν κανουν παιδια καλο θα ειναι να ενημερωνονται γι αυτα. η πλειοψηφια των γνωστων μου (κι εγω μεσα) δεν εμαθε τιποτα απο τους γονεις λογω ντροπης.
Πριν 14 χρόνια πάντως που πήγαινα γυμνάσιο θυμάμαι ότι μας έβαλε τεστ η καθηγήτρια στο κεφάλαιο αυτό. Τα αγόρια να περιγράψουν το αναπαραγωγικό σύστημα της γυναίκας και τα κορίτσια το αναπαραγωγικό σύστημα του άντρα. Δε θέλω να φανταστώ τι περιγραφές διάβασε η κακομοίρα...Δε θεωρώ πάντως τραγικό η όποια σεξουαλική διαπεδαγώγηση να γίνεται ξεχωριστά σε αγόρια και κορίτσια στην ηλικία αυτή, καθώς όντως μέσα στην τάξη γίνεται χαμός από τα σχόλια των αγοριών ειδικά. Και είναι μάλλον απίθανο ένας έφηβος να κάνει κάποια ερώτηση στο κλίμα αυτό. Το καλύτερο θα ήταν να υπήρχαν ψυχολόγοι στα σχολεία ή τουλαχιστον να πήγαιναν κάποιες ώρες τη βδομάδα και ίσως θα μπορούσαν να κάνουν και μαθήματα σεξουαλικής διαπεδαγώγησης. Ένας βιολόγος δεν είναι ειδικός για κάτι τέτοιο...