Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
24

Οι δικοί μου ζούσαν για κάποια χρόνια στην περιοχή Αγίας Σοφίας, οπότε εκεί ήταν, ας πούμε, το δεύτερο σπίτι μου. Μια περιοχή τέλεια, που έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και όμορφη χάρη στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας (απ' την Τσιμισκή μέχρι την Μ. Κινγκ). Ο πρόχειρος πεζόδρομος που υπήρχε μέχρι τώρα, επιτέλους θα φύγει και στη θέση του θα μπει κάτι πολύ καλύτερο. 

Οι βελτιώσεις εγκρίθηκαν και το έργο θα γίνει συντομότατα. Με αγχώνει λίγο το πώς θα κινούνται τα αυτοκίνητα στο κέντρο, ελπίζω να βρεθεί μια λύση, ή να έχει γίνει το μετρό μέχρι τον Ιούνιο (χα,χα). 

Το voria.gr γράφει για τη νέα μελέτη:

Στη διαμόρφωση της Αγίας Σοφίας σε κανονικό πεζόδρομο αναμένεται να προχωρήσει τους επόμενους μήνες ο δήμος Θεσσαλονίκης. Συντριβάνια, χυτά δάπεδα, ψηφιδωτά, «αστικοί φάροι» και πράσινο προβλέπονται μεταξύ άλλων στη μελέτη εφαρμογής από την ομάδα «Αντώνιος Νουκάκης & Συνεργάτες», η οποία θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Δευτέρα κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Η μελέτη αφορά το τμήμα του άξονα της Αγίας Σοφίας, που ορίζεται από τις οδούς Μακένζυ Κινγκ και Τσιμισκή καθώς και στην αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου. Η διαμόρφωσή του στοχεύει «στην υποδοχή ανεμπόδιστης πυκνής κίνησης πεζών, ως καθημερινή διέλευση και ως περίπατος και στην παροχή τόπων, ως πεδίο δρώμενων και συλλογικών εκδηλώσεων».

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού Ανδρέα Κουράκη, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του είναι επτά μήνες. «Βάλαμε τόσο μικρό διάστημα υλοποίησης, καθώς δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και στην εμπορική κίνηση» τόνισε ο κ. Κουράκης, μιλώντας στη Voria.gr. Όπως ανέφερε, τα υλικά που σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθούν, «αντέχουν στο χρόνο και έχουν ποιότητα».

 

Η εκτέλεση του έργου θα γίνει με δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό με το σύστημα προσφοράς με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης. Το έργο πεζοδρόμησης της Αγ. Σοφίας και των δυο πεζόδρομων είναι προϋπολογισμού 2,180 εκατ. και εκτιμάται με την έκπτωση από τους υποψήφιους εργολάβους μπορεί να «πέσει» στο 1,5 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από ίδιους πόρους.  

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

Η μελέτη

 

Το τμήμα του άξονα από τις οδούς Μακένζυ Κινγκ και Τσιμισκή που μελετάται έχει τον χαρακτήρα εμπορικού δρόμου, με σταθερό πλάτος 19,50 μέτρων. Ο δρόμος θα οργανωθεί σε ζώνες χρήσεων με ορθολογικές επιλογές, που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία. Ένα έγχρωμο «χαλί» από χυτό δάπεδο θα διατρέχει τον πεζόδρομο σε όλο του το μήκος και θα εισχωρεί στις πλατείες, ενώ ένας αρμός «ποταμός» θα διατρέχει αξονικά τον δρόμο.

 

Στις παρειές εκατέρωθεν και μεταξύ της κεντρικής περιοχής του «χαλιού» και της περιοχής της καθημερινής κίνησης πεζών, μια ζώνη πλάτους 2,10 μέτρων θα παραλαμβάνει ποικίλα στοιχεία αστικού εξοπλισμού όπως δενδροστοιχίες, φωτιστικά σώματα, καθιστικά, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, καλάθια απορριμμάτων.

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

Οι δύο παρειές ορίζονται ως ζώνες κίνησης των πεζών, που λόγω διαστάσεων επιτρέπουν και τη διέλευση οχημάτων ανάγκης. «Θα υπάρχουν και κολωνάκια αποτρεπτικά βυθιζόμενα στην αρχή και στο τέλος προκειμένου να μην έχουμε το σημερινό φαινόμενα με τα αυτοκίνητα» σημείωσε ο κ. Κουράκης.

 

Ο άξονας ορίζεται από μια ρυθμική δενδροστοιχία και τη σειρά των φωτιστικών σωμάτων. Σε επιλεγμένα σημεία της διαμόρφωσης προτείνεται υπαινικτική αναφορά στα βυζαντινά ψηφιδωτά που αποτελούν μοναδικά στοιχεία της ιστορίας του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.

 

Ο φωτισμός του δρόμου γίνεται με φωτιστικά σώματα σύγχρονου σχεδιασμού και τεχνολογίας διακριτικής παρουσίας. Φωτεινές σημάνσεις –«αστικοί φάροι»- διατρέχουν το σύνολο της διαμόρφωσης και σηματοδοτούν τόπους λειτουργώντας ως συμβολικά ενοποιητικά στοιχεία που εμπλουτίζουν την αντιληπτική εικόνα της πόλης.

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

Οι δυο μικροί πεζόδρομοι και τα μικρά συντριβάνια

 

Στους δύο πεζοδρόμους, της Αγίας Θεοδώρας και του Γεωργίου Σταύρου, προτείνεται ενιαία δαπεδόστρωση από γρανιτοκυβόλιθο. Διακριτική θα είναι η παρουσία του νερού. Συγκεκριμένα, στον δρόμο της Αγίας Σοφίας σε δύο σημεία που ορίζονται από την συμβολή με τους δύο πεζόδρομους Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου, θα εγκατασταθούν ρηχά συντριβάνια από ολόσωμο μαύρο γρανίτη υπερυψωμένα από το δάπεδο και λαξευμένη λεκάνη σε στρογγυλό σχήμα με περιμετρική υπερχείλιση. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, «θα ακολουθήσει ειδική κανονιστική διάταξη που θα έρθει σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο που θα καθορίζει τα θέματα με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος».   

 

Η μελέτη έχει υποβληθεί για έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές Υπηρεσίες και έχει ήδη λάβει θετική γνωμοδότηση από το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας.  Για την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος έχει ήδη ληφθεί η απόφαση δημοτικού συμβουλίου.

 

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος είχε προκηρύξει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων για την ανάπλαση του άξονα και είχε κατακυρωθεί το 1ο Βραβείο στην μελετητική ομάδα Αντώνιος Νουκάκης & Συνεργάτες ΕΕ. Το ΥΠΕΚΑ εκχώρησε στο Δήμο το δικαίωμα ανάθεσης της μελέτης στην ομάδα του 1ου Βραβείου.

 

Έτσι θα γίνει οριστικά ως πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter

 

 

24

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

12 σχόλια
"Ένα έγχρωμο «χαλί» από χυτό δάπεδο θα διατρέχει τον πεζόδρομο σε όλο του το μήκος" Πηγή: www.lifo.grΕίναι πάλι αυτό το μίγμα από χαλίκια που έχουν στρώσει και αλλού; (παραλία, δημαρχείο) Τα καημένα τα μωρά - κροταλίζουν τα πηγουνάκια τους πάνω στα καρότσια.
ΕΙμαι το μονο ατομο που προσεξε οτι απο τοτε που πεζοδρομηθηκε η Αγ. Σοφιας τα εμπορικα καταστηματα αρχισαν να εχουνε προβληματα; Καλοι οι πεζοδρομοι και τα δεντρακια (προσωπικα το συγκεκριμενο σχεδιο δεν μου αρεσει αλλα τες πα) αλλα μεσα στο εμπορικο κομματι της πολης πρεπει να γινονται εργα που να βοηθουν προς αυτην την κατευθυνση. Η πεζοδρομηση της Νικης δημιουργει εναν τεραστιο παραθαλασσιο πεζοδρομο με πληθορα καφε-μπας εστιατορια για τα περισσοτερα γουστα...και οταν υπαρχει η παραλια λιγοι θα συγκινηθουν να κατσουν αναμεσα σε πολυκατοικιες. (και χωρις την Νικης δηλαδη παλι παραλια προτιμαμε)Ενα εργο που αποτυγχανει και ως εμπορικο κεντρο και ως ψυχαγωγικο. πεταμενα λεφτα!
Ό,τι κ αν αποφασίσουν να κάνουν, θα φαίνεται όμορφο γιατί τελικά είναι η πόλη που είναι όμορφη. Το μόνο που δε πρέπει να αγγίξουν ποτέ είναι το χρώμα και τη μυρωδιά του παραδοσιακού και του παλιού από τα οποία το κέντρο είναι πλημμυρισμένο. Όποτε επισκέπτομαι την Θεσ/νικη η βόλτα στο κέντρο με αναζωογονεί.
Κάτι που μου κάνει εντύπωση στις αστικές αναπλάσεις στην Ελλάδα είναι η παντελής έλλειψη κρηνών που να μπορεί κάποιος περαστικός να πίνει νερό χωρίς να είναι υποχρεωμένος να σκάσει το 50λεπτο στο περίπτερο και να προσθέσει ένα επιπλέον πλαστικό μπουκαλάκι στο καλάθι των αχρήστων. Είναι πραγματικά αστεία η απουσία τους από τις μεγάλες πόλεις αν σκεφτεί κανείς πως πρόκειται για κάτι που υπάρχει παραδοσιακά στον ελληνικό χώρο, από τα αρχαία μνημεία μέχρι τα χωριά.
Πολύ σωστός. Και δεν είναι μόνο θέμα παράδοσης. Είναι και θέμα ανάγκης που δημιουργούν επικρατούσες στην Ελλάδας περιβαλλοντολογικές συνθήκες. Άσε που αντί για αυτά τα μικρά δεντράκια θα είχε νοήμα να φυτεύονταν και κανένας πλάτανος
Σιγά μην σπάσουν τα ωά ,Αγίας Σοφίας μιλαμε τώρα για 100 μέτρα μακρος δρόμο ολο κι ολο το 1/3 δηλαδη -και λιγότερο μην σου πώ-της αθηναίκης Ερμού . Να δώ που θα χωρεσει και το μετρο ετοιμάζουν την σταση του 50 μέτρα πιο πανω απ την Μακέζυ κινγκ στην Εγνατία δηλαδής την οποία ΘΑ διασχίζει το μετρο για 5 στασεις αρχικά κάθε 100-200 μετρα .Μεχρι να κατεβεις να μπεις και να ανέβεις δηλαδη θα το είχες κανει με τα πόδια.και μετα εγινε το μετρο μεχρι το ΙΚΕΑ(σταθμός μετεπιβίβασης ανατολικά αστικών λεωφορίων-30 με 40 λεπτά κανει το αστικο απο αγίας Σοφίας ) ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΑΝΕΙ. όσοι πανε ανατολικά γιατι μενουν ανατολικά παλι λεωφορίο μέχρι το ΙΚΕΑ .τοσα χρόνια που μασ τα σπάσαν με το μετρο Θα είχαν κανει 2 γραμμες τραμ που θα δουλεύαν ήδη κ τελος τα προβλήματα .Αλλα απ ενα ΤΡΑΜ τί λεφτα να φας.Ουτε το υπεχωδε που παίρνει και νόμιμη μίζα δεν θα "χόρταινε".... Μην ξεχασουν μόνο εκει στην Αγίας Σοφίας με την ανάπλαση να βαλουν στην μέση και καμια βρύση να δροσίζεται ο κοσμάκης το κατακαλόκαιρο που θα ανεβοκατεβαινει τα 100 -κι αν- μέτρα της αναπλασμένης Αγίας Σοφίας. Ελλαδάρα ρε!!
Η ανάπλαση δεν περιορίζεται στα 100 μέτρα. Σε δεύτερη φάση θα ανεβει μέχρι την αχειροποίητο και από τσιμισκή ως παραλία. Έσπασαν την υλοποίηση στα δυο για να ετοιμαστούν οι μελέτες και να ξεκινήσουν γρηγορότερα τα έργα.Για το τράμ συμφωνώ απόλυτα!
1) Λανσάρεις ένα Real Estate Private Equity fund (300εκ ευρώ πρέπει να είναι αρκετά)2) Κάνεις επενδυτικό συνδικάτο με άλλους επενδυτές (optional)3) Εξαγοράζεις τις γύρω πολυκατοικίες, κάνεις ανακαινίσεις και ίσως κάποιες γίνονται ξενοδοχεία4) ??????5) Profit!
Καλό το "μακέτο" Άρη, αλλα...Μιά είναι η προτεραιότητα για τη Θεσσαλονίκη, να πεζοδρομηθεί η Τσιμισκή και οι κάθετοι δρόμοι της. Και φυσικά, με τίμημα την Νίκης (διαπλάτυνση), ή την υπογεια παραλιακή αρτηρία.
Ίσα ίσα. Πρέπει να πεζοδρομηθεί η Νίκης και να έχει τραμ. Είναι ελλεινή η πρόσοψη της πόλης ως έχει, με 5 μέτρα περιθώριο να περπατάς και απο δίπλα σου να τρέχουν οι κάγκουρες με τα καγιέν για να πουλήσουν μόστρα στην επίσης καγκουράδικη Νίκης. Και μην ακούσω ότι το χώρο τον καταχρώνται οι μικροπωλητές και οι ποδηλάτες... ΔΕΝ ΧΩΡΑΜΕ! Και η παραλίες δεν είναι για αμάξια, είναι για φραπέ και ρέμβη στο Θερμαικό. Και, από όλο το κέντρο, από Βενιζέλου μέχρι Αγγελάκη και Εγνατία να μείνουν για τα αμάξια οι Βενιζέλου, Δραγούμη, Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Π Μελά, Ερμού Σβώλου και η Παλαιών Πατρών. Είναι κεντρικοί δρόμοι που θα παρέχουν πρόσβαση στο κέντρο αλλά και να διασχίζεις την πόλη για να μετακινείσαι ανατολικά-δυτικά. Δύο πάρκινγκ στις παρυφές του κέντρου χρειάζεται(ΔΕΘ, Λιμάνι ή παλιός σοδηροδρομικός), μετά μετρό, τραμ, και μονά-ζυγά. Να δεις τότε τί άνετα που θα παιρνε και ποδήλατο κανείς, και πόσο θα μειωνόταν η μόλυνση του κέντρου. Αν γίνει κάτι καλύτερο και με τα σκουπίδια το πράγμα απογειώνεται. Και επίσης ότι χτίζεται πλέον να πρέπει να έχει πάρκινγκ στο ισόγειο. Αλλά...
Η προτεραιότητα γιά τη θεσσαλονίκη θα έπρεπε να είναι το να απομακρυνθούν τα ιχ από ολόκληρη την πόλη (όχι μόνο από το κέντρο). Και το να δυσφημιστεί - ξεφτιλιστεί η νοοτροπία «έχω αυτοκίνητο άρα είμαι κάποιος».Οταν τα αγοράζατε, σκατόβλαχοι, θεωρούσατε δεδομένο οτι θα τα αραδιάζετε όπου νάναι στο δημόσιο χώρο. Το κράτος σαν άλλος αγύρτης, εκμεταλλεύτηκε αυτή σας τη δίψα γιά επίδειξη και αδιαφόρησε ωστε να πλουτίζει προς όφελος των εκάστοτε κυβερνώντων.Απλώς το ιχ δεν χωράει σε πόλεις. Και κόψτε το λαιμό σας γιά το τι θα το κάνετε, όπως εσείς κόβετε τον δικό μου κάθε μέρα εδώ και δεκαετίες.
Καλά είναι τα έργα και οι αναπλάσεις στις πόλεις, ευπρόσδεκτες δεν λέω αλλά στο Ελλάντα πάντα στην αρχή ενθουσιαζόμαστε και μετά άντε γεια.Αυτο που εννοώ είναι ότι όταν τα σχέδια και οι ωραίες μακέτες υλοποιηθούν με το καλό (το ελληνικό χρονοδιάγραμμα είναι άλλη συζήτηση), μετά τα παρατάμε και δεν σκεφτόμαστε τον κόστο της απαιτούμενης συντήρησης.Τρανό απράδειγμα η πλ Συντάγματος στην Αθήνα. Όταν πρωτοφτιάχτηκε ήταν ωραία με τα πλαϊνά τηε συντριβάνια κτλ κτλ αλλά επήλθε τέτοια κατάρρευση που στεναχωριόσουν όταν την διέσχιζες. Βέβαια τώρα τελευταία έχουν φτιάξει το κεντρικό συντριβάνι και γενικά υπάρχει μία αρχή "επισκευής" της.Αλλά για να μην ξεφεύγω από την Θεσσαλονίκη, εύχομαι να γίνει το έργο πραγματικότητα, όπως και άλλα έργα (ναι το Μετρό εννοω) για να γίνει η Θεσσαλονίκη πέρα από ωραία (που ήδη είναι) και λειτουργική.