Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter
56

Έδωσε λοιπόν συνέντευξη σε γυναικείο περιοδικό, στα 90 της και δεν άφησε κανέναν όρθιο. 

Νιώθεις μια αμηχανία μπροστά στα λεγόμενά της - για να μην πω κάτι πιο χοντρό.

Σε μια άλλη, παλιότερη συνέντευξή της είχε πει "Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ανησυχώ για μικροπράγματα". Την θαυμάζω, γιατί και υπάρχουν πράγματα που φοβάμαι και ανησυχώ μερικές φορές για μικροπράγματα. Επίσης όμως δεν έχω το θάρρος της γνώμης μου για να μιλήσω για νεκρούς μύθους, αλλά -μάλλον ευτυχώς- δεν έχω και την απερισκεψία. 

Θεωρώ ότι για να απορρίψεις συλλήβδην και δημοσίως ένα σωρό καλλιτέχνες όταν εσύ δεν είσαι καλλιτέχνης και δεν έχεις πετύχει κάτι ούτε στο ελάχιστο ισάξιο μ' αυτούς

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter

θέλει κότσια και κάποιο θράσος. Πολύ θράσος μάλλον.

Λέει πχ. σήμερα για τη Μελίνα Μερκούρη:

«Ήταν ελεεινή ηθοποιός. Μιλώ ανεξάρτητα από ό,τι ηθικό της έχω προσάψει. Στη "Μήδεια" ήταν ανυπόφορη. Είχε νευριάσει, θυμάμαι με την Ντένη Βλαχιώτη, που της είχε κάνει ένα υπέροχο κοστούμι, που αυτή τη στιγμή εκτίθεται στο Τόκυο. Για να της πάει κόντρα, αγόρασε στην Αμερική ένα πολύ λαϊκό κοστούμι. Όμως, σύμφωνα με το συμβόλαιο, έπρεπε στην πρόβα τζενεράλε να φορέσει της Ντένης. Πήγαινε λοιπόν μπροστά της, σήκωνε το κοστούμι και φυσούσε τη μύτη της για να δείξει πόσο την περιφρονεί...

Μονο στη "Στέλλα" ήταν καλή, γιατί είχε προσαρμόσει ο Κακογιάννης το ρόλο στο δικό της στυλ. Έκανε τον εαυτό της. Αυτό το ύφος είχε και στην πραγματικότητα. Ήταν πολύ κακή ηθοποιός. Έκανε νάζια επί σκηνής. Όταν την έβλεπα να παίζει, ντρεπόμουν που ήμουν γυναίκα...»

Για τον σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο:
«Δεν μου άρεσε καθόλου. Ήταν γελοίος. Δεν ήξερε να γράψει διάλογο. Άκουγες ένα παιδί τεσσάρων ετών να λέει: "Κατά βάθος, αγαπούσαμε τη μαμά μας". Τα παιδιά δεν αγαπούν κατά βάθος. Είναι αστεία φράση».

 

Για την Αλίκη Βουγιουκλάκη:

«Ήταν μεγάλο ταλέντο, αλλά ήθελε να αρέσει στον κόσμο. Την πρωτοείδα μαθήτρια του Εθνικού και είπα "Τι φαινόμενο είναι αυτό το κορίτσι"! Ύστερα διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε. Εγω όλες αυτές τις ταινίες δεν τις θεωρώ κινηματογράφο».

"Δεν σας άρεσε δηλαδή ο Δαλιανίδης που ήταν φίλος σας;" ρωτά ο δημοσιογράφος του Εγώ.

"Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία. Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

 

(Επίσης είπε: 'Βαριέμαι τον Ρουβά, τη Βίσση, οι μετριότητες δεν είναι για μένα...' αλλά δεν είναι ούτε νεκροί ούτε ιερές αγελάδες.)

==

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter

Παρ' όλα αυτά δεν ένιωσα το μίσος για την Σώκου που διάβασα στα social media γι' αυτήν, παρ' ό,τι εξεπλάγην, τη φανταζόμουν γλυκομίλητη και αγαθούλα, σα τη γιαγιά μου όταν ήταν περίπου στην ηλικία της.

Μετά όμως θυμήθηκα πως η γιαγιά μου στην ηλικία της, μην έχοντας τίποτα να χάσει, θύμιζε λίγο άτακτο παιδάκι, που έλεγε αυτό που σκεφτόταν. Το ύφος της ήταν πονηρό, και η γλώσσα της πήγαινε ροδάνι. Είχε αποφασίσει να ζήσει τη ζωή της -όση της απέμενε- χωρίς να στρογγυλεύει τα λόγια της, κάνοντας αυτό που ήθελε.

Περιέργως αυτή τη φάση της γιαγιάς μου αναπολώ συχνότερα, τώρα που είναι νεκρή εδώ και πολλά χρόνια. Τότε που ήταν ο εαυτός της επιτέλους: γλυκιά, και πονηρούτσικη, και ελεύθερη, και ατρόμητη - ταυτόχρονα. 

==

*Κάποτε είχα κόψει ένα απόκομμα από περιοδικό, με την Ροζίτα Σώκου, που την είχε βάλει φωτογραφία μόνο και μόνο εξαιτίας εύστοχης, αυτοσαρκαστικής της ατάκας... 

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter
56

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Αξιότιμε κύριε Δημοκίδη στο νεαρό της ηλικίας σας συγκριτικά με την κυρία Σώκου, τι θεωρείτε ότι σας καθιστά κατάλληλο να κρίνετε πως ''δεν έχεις πετύχει κάτι ούτε στο ελάχιστο ισάξιο μ' αυτούς'' αναφερόμενος σε εκείνη; Αν δεν σας κάνει κόπο κάντε μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο και θα καταλάβετε από μόνος σας τις χαζομάρες που λέτε. Έχει πλάκα πραγματικά, ένας νεαρός δημοσιογράφος να κρίνει με τόση εμπάθεια μια γυναίκα δημοσιογράφο με τα τριπλάσια χρόνια του που σε περιόδους κατά τις οποίες οι γυναίκες στην Ελλάδα φόραγαν ποδιά και δεν έβγαιναν από την κουζίνα τους, εκείνη έκανε την διαφορά και εκπροσωπούσε την χώρα μας διεθνώς. Σας παραθέτω κάποιες από τις τιμές που έχει δεχτεί η κυρία Σώκου ''Έχει τιμηθεί από τη Γαλλική Κυβέρνηση με το παράσημο Ιππότης του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών (Chevalier de l' Ordre des Arts et des Lettres) για τις υπηρεσίες της στον κινηματογράφο (1986)και από το Ίδρυμα Μπότση (1988) γιά την προσφορά της στη δημοσιογραφία γενικότερα. Το Μάρτιο του 2009 τιμήθηκε από την ΕΣΗΕΑ, μαζί με πέντε άλλες γυναίκες δημοσιογράφους, "για την καταξιωμένη δημοσιογραφική της πορεία, το επαγγελματικό ήθος της και την προσφορά της στον κλάδοΤο Νοέμβριο του 2009 βραβεύτηκε στην τιμητική εκδήλωση «Από το 1 στο 50: Το 50ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συναντά την 1η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου», η οποία έγινε την Τρίτη 17 Νοεμβρίου, στo Ολύμπιον, στο πλαίσιο της 50ης επετειακής διοργάνωσης, ανάμεσα σε άλλα πρόσωπα που σηματοδότησαν την ίδρυση και την εξέλιξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης''. Αυτά τα ''λίγα'' και η μακροχρόνια πορεία της στον χώρο ως κριτικός τέχνης την καθιστούν την πιο κατάλληλη να κρίνει όλους αυτούς που έκρινε,πόσο μάλλον όταν τους ήξερε και τους ζούσε. Τέλος θεωρώ ότι είναι πρέπον να δείχνετε έστω και λίγο σεβασμό στα άτομα στα οποία ασκείτε την κριτική σας. Ειδικά όταν εκείνα έκαναν με τόση επιτυχία την ίδια δουλειά με εσάς.
Σήμερα ο Κώστας Φέρης και Νίκος Ζερβός υποστήριξαν τη Σώκου στην απομυθοποίηση, επιτέλους, του Αγγελόπουλου και της Μερκούρη. Η μέθοδος του να δείξετε την πολυβραβευμένη κριτικό δίπλα στον Αλέξανδρο Πετρίδη είναι γνωστή μέθοδος του αυριανισμού και κάκιστη δημοσιογραφία. Τη Μερκούρη την πρόβαλαν αρχικά ως το πρότυπο της χειραφετημένης γυναίκας και κατέληξε υπερπροβεβλημένο είδωλο λόγω της ανόδου του λαϊκίστικου αυριανισμό. Έπαιζε με μια αφόρητη μανιέρα (με τον ίδιο τρόπο) και υπερβολική πόζα σε μια εποχή όπου υπήρχαν ηθοποιοί θρύλοι στην Επίδαυρο και έτριζαν τα μάρμαρα. Έχουμε ξεχάσει τους πραγματικά σπουδαίους θεατράνθρωπους αυτού του τόπου, την Παξινού, τον Κατράκη, το Μινωτή, το Βολανάκη, την Κυβέλη, την Κοτοπούλη, και τον κορυφαίο όλων, τον Κουν. Ήταν καλή και απέσπασε βραβείο στις Κάνες όταν έπαιζε τον εαυτό της. Αυτή τη μανιέρα εκμεταλλεύτηκαν τόσο ο Ντασέν στο Ποτέ την Κυριακή (ο οποίος αναγκάστηκε και ήρθε στην Ελλάδα επειδή μπήκε στη μαύρη λίστα του Χόλιγουντ λόγω των πολιτικών πεποιθήσεών του) όσο και ο Κακογιάννης στη Στέλλα. Σε όλα τα άλλα είχε μία υπερβολική πόζα που έκανε το ρόλο καρικατούρα. Δείτε πόσο κακή ήταν στη Μήδεια, σώζονται αποσπάσματα. Τώρα ως υπουργός η Μερκούρη έχει κάνει δύο εγκλήματα που έχουν αποσιωπηθεί. Το ένα είναι το πλιάτσικο της συλλογής Ιόλα (μαζί με την αμαύρωση της φήμης του με τις ευλογίες της, χρειάστηκε να συνυπογράψουν 400 Γάλλοι ακαδημαϊκοί με τον Γαβρά για να μιλήσουν για την τεράστια προσφορά του) και το άλλο το ότι έχασε τη συλλογή Κωστάκη με τα έργα ρωσικής πρωτοπορίας, απαιτώντας υπέρογκη φορολόγηση για τη δωρεά. Ο ίδιος ο Ιόλας δήλωνε ότι τα δάκρυα της Μελίνας για τα Ελγίνεια είναι κροκοδείλια. Εχει επίσης κατηγορηθεί για νεποτισμό διορίζοντας τον Ντασέν διευθυντή του Εθνικού, τον αδελφό της στο υπουργείο πολιτισμού αλλά και πολύ δεύτερο δικό της κόσμο σε περίεργα μικροιδρύματα πολιτισμού μια εποχή που ξεκοκάλιζαν όλοι μαζί τα πακέτα της ΕΟΚ. Οπωσδήποτε στη Μερκούρη δεν αξίζει τόση υπερπροβολή, αλλά στην Ελλάδα έχει γίνει προβολή των μέτριων σε σχέση με τους κορυφαίους. Υπερπροβεβλημένη η Μελίνα. Πρόκληση το αφιέρωμα της στα φετινά Πρέσπεια. Μέτριος ο Αγγελόπουλος, με μόνη ενδιαφέρουσα ταινία το Θίασο, αφόρητα φιλάρεσκος στα πλάνα του, φτηνός μιμητής του Ταρκόφσκι σε μια εποχή όπου το στιλ αυτό το 60 είχε πολύ καλύτερους μιμητές, υπερπροβεβλημένος λόγω του συστήματος. Δυστυχώς δεν υπάρχει η βασική παιδεία για να καταλάβουμε γιατί το Singapore Sling του Νικολαίδη ή οι Βοσκοί της αναταραχής του Παπατάκη είναι από τις σημαντικότερες ελληνικές ταινίες μαζί με τους σκηνοθέτες τους. Είναι τραγικό να φτάνουν στα γεράματα κάποιοι και να έχουν δει δέκα φορές την Αλίκη στο Ναυτικό και ούτε μία πχ την Εαρινή σύναξη των Αγροφυλάκων του Αβδελιώτη. Υπερπροβεβλημένος ο Χατζιδάκις αν τον συγκρίνουμε με κολοσσούς όπως το Σκαλκώτα, το Χρήστου ή τον Ξενάκη, ακόμη κι από τον Καλομοίρη, που παραμένουν άγνωστοι. Και αυτή η υπερπροβολή του μέτριου και του κακού γούστου δεν είναι βέβαια τυχαία. Οι μέτριοι βοηθούν την αποκοίμηση και τη μαζοποίηση.
Έχεις καμιά πηγή γι' αυτά; πχ για το περιστατικό με τον Ιόλα. Δεν το λέω κατηγορώντας σε - απόδειξε αυτά που λες..Απλά θέλω να διαβάσω περισσότερα πάνω σ' αυτό το θέμα, γιατί γενικότερα έθρεφα κι εγώ μια αόριστη αντιπάθεια για τη Μερκούρη. Καιρός να την συγκεκριμενοποιήσω :p
Να σας πω την αλήθεια δεν με νοιάζει και πολύ η κακία της κυρίας Σώκου. Με στενοχωρεί πιο πολύ όταν βλέπω ότι είναι αρκετοί αυτοί που χάρηκαν μόλις άκουσαν κακία για τη Μελίνα . Φυσικά όλα αυτό πηγάζει από το μίσος τους για τον πολιτικό χώρο που πρέσβευε η Μελίνα ... Δεν πειράζει... Νομίζω οτι η Μελίνα εκεί που είναι δεν εχει ανάγκη την κακία τους ! Το ότι την ξέρει όλη η υφήλιος της αρκεί ... (και μην ακούσω πάλι ποια υφήλιος γιατί θα τραβήξω τα μεγάλα μου αυτιά ) !
Αυτό που με φοβίζει είναι πως στους ανθρώπους ανω μιας ηλικίας το μυαλό τους γίνεται πουρές, με εμφανή αποτελέσματα στον περίγυρο...Έτσι θα γίνω και 'γω; ουφ... Ειδικά με την μαλάκινση των new media κλπ, έχει κατέβει και ο μέσος όρος "πουρο-ποίησης"...
Το Δαλιανίδη τον απορρίπτει επικαλούμενη το ότι καμιά ταινία του δεν πήγε στις Κάννες. Τον Αγγελλόπουλο τον απορρίπτει παρ΄όλο που οι ταινίες του και πήγαν και διακρίθηκαν στις Κάννες και αλλού. Τελικά οι Κάννες αποτελούν ή όχι κριτήριο καταξίωσης,κατά την κυρία Σώκου;
Εμένα η Ροζίτα Σώκου μου αρέσει, πάντα μου άρεσε γιατί δεν μάσαγε και δεν μασάει τα λόγια της. Ήταν δίκαιη σε όσα έλεγε ή έγραφε. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι ενοχλούνται με όσα είπε για την Μερκούρη, τον Αγγελόπουλο και τον Δαλιανίδη. Όλοι μας λίγο-πολύ μέσα σε παρέες τα ίδια έχουμε πει. Το ότι η Μελίνα ήταν πληθωρική και σε πολλούς συμπαθητική (και σε εμένα) αυτό δεν αναιρεί πως δεν ήταν τόσο καλή ηθοποιός. Παρατηρείστε την σε ταινίες της. Σχεδόν το ίδιο πράγμα σε όλες. Πολύ σωστό αυτό που είπε η Σώκου πως η Μελίνα έπαιζε τον εαυτό της. Όπως και πολλοί άλλοι της γενιάς της έπαιζαν τους εαυτούς τους. Μου έρχεται τώρα στο μυαλό και ο αείμνηστος Γιώργος Φούντας. Τι να πω; Τρομερά "κόντρα" οι ρόλοι και γι΄ εκείνον. Σάμπως και εκείνος τον εαυτό του δεν έπαιζε; Μπρουταλιά-μαγκιά-τσαμπουκάς και ξανά μανά τσαμπουκάς-μαγκιά και μπρουταλιά... Για τον Αγγελόπουλο είχε πει το εξής εύστοχο ο Ντίνος Κατσουρίδης (διευθυντής φωτογραφίας, σκηνοθέτης, μοντέρ), σοβαρός και ευθύς άνθρωπος. Είχε πει πως ο Αγγελόπουλος γύριζε μονίμως την ίδια ταινία σε συνέχειες. Εξαιρώντας τις ταινίες "Αναπαράσταση", "Ο Θίασος" και "Μέρες του 36". Όλες οι άλλες είναι ένα και το αυτό.Την βρήκα πολύ εύστοχη παρατήρηση.Όσο αφορά το σχόλιο για την εκπομπή που παρουσιάστηκε (πρώτη φωτογραφία), αυτό που έχω να πω είναι πως ο Σπύρος Μπιμπίλας είναι πραγματικά ένας αξιόλογος και καλλιεργημένος άνθρωπος. Ένας ηθοποιός με πολλούς ρόλους στο ενεργητικό του και με άπειρες ώρες μεταγλώττισης παιδικών σειρών κινουμένων σχεδίων.Κι εμένα ίσως μου έκανε περίεργη εντύπωση ότι παρουσιάστηκαν στην συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή, καθήμενοι και συνεντευξιαζόμενοι στον λαχανί καναπέ στον οποίο έχουν κάτσει διάφορα τραγικά σούργελα, και ουσιαστικά αναβαθμίζοντας κατά πολύ τους τηλεοπτικούς τους οικοδεσπότες...Από την άλλη, χωρίς να θέλω με τίποτα να δικαιολογήσω πρόσωπα, φανταστείτε να μένατε κλεισμένοι σε έναν χώρο με τον Αγγελόπουλο την Βουγιουκλάκη και τον Δαλιανίδη... Κάτι που λέει πως πολύ καλύτερα θα περνάγατε στον ίδιο χώρο παρέα με τον Αλέξανδρο Πετρίδη και την Ζέτα Θεοδωροπούλου... Χμμμ;... Και ο Δαλιανίδης τον Πετρίδη θα επέλεγε...
onar η Μελινα ηταν η μονη ΕΛΛηνιδα που κερδισε βραβειο ερμηνειας στις Καννες,και επισης υποψηφιοτητα για οσκαρ πρωτου γυναικειου ρολου ο αγγελλοπουλος ο μονος Ελληνας, που κερδισε χρυσο φοινικα στις Καννες,το πρωτο βραβειο δηλαδη γιατι μαλλον ασχετος μου φαινεσαι,επισης το βραβειο στο φεστιβαλ της Βενετιας,αργυρος λεων για να μαθαινεις,και φετος το φεστιβαλ της βενετιας τον τιμα στην επισημη αφισσα του,μαζι με τον Φελλινι,κλπ..
Η Μελίνα δεν ξέρω αν ήταν καλή ηθοποιός πάντως ήταν σταρ με διεθνή αναγνώριση. Κάνετε λάθος αν πιστεύετε ότι η δόξα της είναι μόνο εγχώρια, ακόμα και σήμερα η φήμη της αντέχει, αν έχετε φίλους ή γνωστούς στο εξωτερικό ρωτήστε τους αν την ξέρουν ή καλύτερα ρωτήστε τους στο άσχετο αν γνωρίζουν κάποιον Έλληνα ηθοποιό ή κινηματογραφικό αστέρα να δούμε τι θα σας πουν. Λέτε το πασοκικό σύστημα να έχει πέραση και εκτός συνόρων;Το ίδιο ισχύει και για τον Αγγελόπουλο. Έχει τεράστια καταξίωση στο εξωτερικό για το έργο του, το σεβασμό και την αναγνώριση μεγάλων δημιουργών και κριτικών κινηματογράφου. Μπορεί να μην σας αρέσει, όπως και της Σώκου και δικαίωμά σας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλος ο κόσμος στραβώθηκε και μόνο εσείς βλέπετε την αλήθεια.
Αν ήθελε να κάνει κριτική και να πει με αξιοπρέπεια τη γνώμη της, έστω και αρνητική, για τους μεγάλους καλλιτέχνες που ανέφερε, δεν θα ήταν κακό.Ο τρόπος όμως που μίλησε και η χολή που έβγαλε (ειδικά για τη Μελίνα έχει πει πολύ χειρότερα σε άλλη συνέντευξη και όχι μόνο για το ταλέντο της) δείχνει απλά ότι στην ψυχή της έχει δηλητήριο. Αν δε σεβόμουν τα χρόνια της θα έγραφα αυτά που σκέφτομαι για την κα Σώκου, αλλά καλύτερα να την αφήσω στην κοσμάρα της και στις παρέες της που φαίνονται στη φωτογραφία και ως γνωστόν ανεβάζουν το πολιτιστικό επίπεδο των τηλεθεατών.
O τρόπος έκφρασης με ενοχλεί πιθανά,αλλά επί της ουσίας..Η Μ Μερκούρη ηταν όντως μετριότατη ηθοποιός με εξαίρεση τη "Στέλλα" και το "ποτέ την Kυριακή".H Aλίκη είχε πράγματι μεγαλύτερες δυνατότητες υποκριτικά από αυτές που χρησιμοποίσε ως "εθνική σταρ" αλλά της ήταν αδύνατο να φανταστεί τον εαυτό της ως κάτι άλλο πέρα από αυτό.Κάποιες από τις ταινίες της, τις παλιότερες, τις βρίσκω χαριτωμένμες πάντως.Τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη μου άρεσαν και όταν τα πετυχαίνω στν tv πάντα θα τα χαζεψω με ευχαρίστηση.Ο κινηματογράφος του Θ Αγγελόπουλου με εξαίρεση το "Θίασο" δεν είναι το είδος κινηματογραφικής γραφής που μου πάει..
Μπραβο, συχαρητηρια, φοβερα τα σχολια και οι κριτικες και της κας Σιωκου και οι δικες σας που ακολουθησαν. Μπορειτε και πρεπει να κρινετε και αλλους δηθεν, οχι μονο αυτους που απασχολησαν την κα Σιωκου πχ τον Ελυτην τον Σεφερη τον Παπανδρεουν τον Καραμανλη τον Δομαζον τον Σιδερη τον Βαρδινογιαννη την Μενεγακη τον Καζατζιδη τον Αλαφουζο ή ολα τα ονοματα που εχει ενας τηλεφ.καταλογο και τις συνωνυμιες. Αφου εισαστε γνωστες παντων!
ΛΑΤΡΕΥΩ:Για τον Δαλιανίδη: Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες;Για τον Αγγελόπουλο (που ΔΟΞΑΣΤΗΚΕ πολλάκις στις Κάννες): Δεν μου άρεσε καθόλου. Ήταν γελοίος. Δεν ήξερε να γράψει διάλογο. ε μα Ροζίτα μου, με τίποτα δεν ευχαριστιέσαι. Να μας πει τουλάχιστον ποιος της αρέσει σ'αυτη τη ρημαδοχώρα...
ελλαs-ελληνων-<<χριστιανων>>-χουντικων μικροαστων....αντε να ξεσηκωθει και ο ζαχοs να ολοκληρωθει το παρτυ του <<πουλιου>>...σε αλλα-κρυφτοφασιστικα-sites κανουν παρτυ οι φασιστεs!ναι σε ολα αυτα τα sites που χθεs σκυλεψαν εναν νεκρο ανθρωπο...τελικα ολα εχουν εξηγηση...
Συμφωνώ ότι είναι άστοχος ο χρονισμός της, βέβαια επειδή ζούμε στην Ελλάδα εαν τολμούσε να τα πει όλα αυτά τότε ποτέ δεν θα είχαν τυπωθεί. Μη δουλευόμαστε.Σαν θεατής και φιλοθεάμων κοινό ασπάζομαι τις απόψεις της.Οι ταινιες του Αγγελοπουλου ειναι γελοιες,όπως και του Λάνθιμου ο Κυνόδοντας,η Βουγιουκλάκη εαν μπορούσε να παίξει μάλλον δεν την ενδιέφερε γτ σε κάποια θεατρικά της ήταν πραγματικά εξαιρετική αλλά στο κινηματογραφικό ήταν άθλια.
Επιτέλους κάποιος-α με μεγάλη μόρφωση, εργατοώρες στην πλάτη, και αλληλεπίδραση με προσωπικότητες όπως ο Τσαρούχης και ο Νουρέγιεφ λέει ανοιχτά τη γνώμη του για "ιερά τέρατα". Σε μία χώρα που μέχρι το 70 οι γυναίκες δεν τελείωναν το Λύκειο, μέχρι το 80 επαγγέλονταν οικιακά, και το 20-30% του πληθυσμού ασχολούνταν με πρωτόγονο τρόπο με τη γεωργία, για ποιον κινηματογράφο μιλάμε; για ποια αστική τάξη μιλάμε και ποιο γούστο; στους τυφλούς ο μονόφθαλμος βασιλεύει ... Στον κινηματογράφο και το τραγούδι έχουν καταρακώσει πολλά ταλέντα προβάλοντας συγκεκριμένους ανθρώπους συντεχνιών με μέτριο ταλέντο αλλά πολλά μέσα ... Γι' αυτό έξω τους ξέρουν μόνο ως εξέχοντες από τον ελλαδικό χώρο και όχι ως χαρισματικούς γενικώς ... Είναι άλλο έχω κάνει πράγματα άλλο έχω όντως ταλέντο και αυτό θέλει να πει η Σώκου ...
Προσωπικά βρήκα λίγο "φτηνές" τις εκφράσεις που χρησιμοποίησε.Επίσης μου αρέσουν πολύ στα ελληνικά μέσα αυτά τα "οι άνδρες της ζωής μου" με τη φωτογραφία του Μπράντο από κάτω που μου θυμίζουν φυλλάδιο αιώνιου επαρχιακού πολιτευτή που αντί βιογραφικού κοτσάρει τη "θερμή" χειραψία με τον Πρόεδρο.
Η συνέντευξη αποτελείται μόνο από τις μικρότητες και κατινιές σαν αυτές που παραθέτεις; Από την άλλη βέβαια τι να την ρωτούσαν, τα σχέδιά της για το μέλλον; Σοβαρά πάντως, άλλο είναι το να λες τη γνώμη σου επειδή δεν έχεις και τίποτα να χάσεις και άλλο το να ξεκατινιάζεις.Επίσης Άρη, άλλο η καλή μας η γιαγιά, που τη θυμόμαστε με αγάπη (και η δική μου έτσι πονηρούτσικη ήταν τα τελευταία χρόνια της) και άλλο η Σώκου, που από απλά ξινή έγινε τώρα στα ύστερά της σκέτο βιτριόλι.
Αν αποδεχτούμε πως υπάρχει η έννοια του ιερού, είτε θεός λέγεται αυτό η Ρουβάς, Βανδή η Μητέρα Τερέζα, Αγγελόπουλος η Όμηρος Ευστρατιάδης, τότε η Σώκου κακως κάνει και βλασφημεί. Αν όμως όχι; Παρενθεντικα επειδή έχω συνυπαρξει αρκετα (λόγω δουλειάς- κάμεραμαν) και με την ίδια πολλες φορες στο σπιτι της, αλλα και με αρκετούς απ όσους αναφέρεται- βασικα πλην Μελινας και Φώσκολου, ολους (περιλαμβάνοντας και το "παρεακι" τις φωτογραφίας -Πετρίδη και Μπιμπίλα) πιανω κι μια inside παιχνιδιαρικη διαθεση...
Η Μελίνα Μερκούρη, ασήμαντης παιδείας (απόφοιτος δημοτικού) ήταν όντως κακή ηθοποιός, μέτρια τραγουδίστρια (πουλούσε απλώς τον αισθησιασμό που τη χαρακτήριζε) και στο υπουργείο πολιτισμού (που πήγαινε όταν ξυπνούσε, μετά τις 12) ευνόησε κυρίως τα μπουλούκια των ηθοποιών, ποτέ τα γράμματα ή τις τέχνες. Βέβαια, ήταν μια προσωπικότητα που τραβούσε τα βλέμματα επάνω της και γι' αυτό όλη η δημοσιότητα που πήρε το θέμα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα οφείλεται αποκλειστικά σε αυτήν και για να είμαστε δίκαιοι της το χρωστάμε. Λέγεται, πάντως, ότι ο τελευταίος τόμος των "Ημερών" του Σεφέρη δεν έχει κυκλοφορήσει λόγω βαρύτατου χαρακτηρισμού γι' αυτήν. Και για να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους, η φήμη της Μελίνας οφείλεται κατά πολύ στο ancien régime του πασοκικού κράτους (όλα τα πολιτιστικά κέντρα Μ. Μερκούρη, όλα τα νοσοκομεία Γ. Γεννηματάς)...
σωστά, επί των ημερών της δεν θριάμβευσε η πασοκίλα και ο αυριανισμός - πρέπει να είχαν ανοίξει καμμιά ντουζίνα Λούβρα και ήρθαν μετά οι σύντροφοί της και τα κλείσανε. Επί Παγκάλου ξέσκισε η αυριανή τον Ιόλα;
Σώπα καλέ, δεν είσαι καλά ενημερωμένος, η Μελίνα ήταν μόνο απόφοιτος νηπιαγωγείου και στο υπουργείο πήγαινε μετά τις πέντε το απόγευμα. Ήταν διάσημη σε όλο τον κόσμο και είχε επαφές με τις μεγαλύτερες προσωπικότητες επειδή είχε μαθευτεί ότι μετά τον θάνατό της θα έδιναν το όνομά της σε πολλά πολιτιστικά κέντρα.Εσύ φυσικά είσαι πολύ αντικειμενικός και αξιόπιστος.
Βλέπω ότι η δικιά σου (σας) σημαντική παιδεία σου δίνει την ευχέρεια να λες εξυπνάδες επί του κανα-πέος.Μιλάς για αυτή την "αγράμματη" γυναίκα που αγωνίστηκε με πάθος κατά της χούντας (μια δυο φορές προσπάθησαν να τη δολοφονήσουν). Μιλάς για αυτή που στο εξωτερικό έβγαλε την οργή όλης της Ελλάδας για την αρχαία κλεμμένη ιστορία της. Όχι απλά "δημοσιότητα" όπως αναφέρεις, αλλά κληρονομιά, φωνή που υπάρχει ακόμη. Κληρονομιά που οι δειλοί νεότεροι παπαγάλοι δεν τολμούν να χρησιμοποιήσουν.Πολύ ξεφτέρια γίναμε όλοι ξαφνικά
Νισάφι πια μ'αυτό το παραμύθι της αντίστασης. Ζωάρα επί χούντας κάνανε όλοι αυτοί οι "εξορισμένοι" στην Ευρώπη! 40 χρόνια περάσανε και τσουρέκια μας τα κάνουνε ακόμη με δαύτους. Λίγο σεβασμό στους ανθρώπους που φάγανε τη ζωή τους στα κωλονήσια και δεν το έπαιζαν επαναστάτες εκ του ασφαλούς από τα Παρίσια!
@RanRanΕπειδή δεν το ξέρεις ίσως, η Μερκούρη στο πραξικόπημα ήταν ήδη στην Αμερική. Όταν άρχισε τον αγώνα της εκεί, της πήραν το διαβατήριο. Και μετά οι απόπειρες. Μην τα λες τόσο απλά και ανάλαφρα. Άλλωστε, κι αυτοί που ήταν στο εξωτερικό έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Γιατί να τους το στερήσουμε; γιατί είμαστε μήπως οργισμένοι; ο Εθνάρχης (σου) που ήταν τότε; από που ήρθε το '74 για να σώσει την Ελλάδα; από το κωλονήσι;
@IIIatriΞΚαθόλου απλά και ανάλαφρα δεν τα λέω! Απλά και ανάλαφρα τα λέτε εσείς που εξισώνετε τους ανθρώπους που τον αγώνα τους για ελευθέρια τον πλήρωσαν με την ίδια τους τη ζωή με την συγκεκριμένη "κυρία" η οποία καυλάντιζε στα Παρίσια και στις Αμερικές. Μετά αναρωτιόμαστε πως φτάσαμε ως εδώ που επί σειρά ετών κάναμε το κάθε τσόλι ήρωα.