ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν;

Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν; Facebook Twitter
68

Αν μου πέφτει λόγος, υποστηρίζω απόλυτα το δημόσιο θηλασμό. 

Όμως -προσέξτε αυτό-

δεν μου πέφτει λόγος

Δεν πέφτει σε κανέναν λόγος πέρα από τις μητέρες. Από τη στιγμή που δεν είμαι γυναίκα, αλλά ούτε και μητέρα δεν είναι στο χέρι μου να αποφασίσω, να εγκρίνω ή να νουθετήσω. 

Η Σώτη Τριανταφύλλου βέβαια είδε το θέμα από άλλη σκοπιά, ανθρωπιστική. Δεν ξέρω γιατί έπεσαν να την φάνε όλοι - και αν διάβασαν όλο το απόσπασμα απ' το άρθρο της για το Καράκας το οποίο επισκέφτηκαν ή αν απλώς απομόνωσαν μια ατάκα εκτός context. (Απ' την όλη ιστορία πάντως βγήκε και ένα χρήσιμο και ενδιαφέρον άρθρο της Αυγής για τον θηλασμό στη Βενεζουέλα).

ΕΓΡΑΨΕ Η ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ:

"Ένας από τους πρωταρχικούς δείκτες της υπανάπτυξης είναι η μεταχείριση των παιδιών: στη Βενεζουέλα τα παιδιά φαίνονται εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους.

Όχι μόνο στη Βενεζουέλα: προ ημερών, στο κέντρο της Αθήνας, είδα μια τσιγγάνα που θήλαζε το μωρό της καταμεσής στο πεζοδρόμιο: ο θηλασμός στο πεζοδρόμιο απαγορεύεται – τα παιδιά έχουν ανάγκη από στέγη κι όποιος δεν έχει στέγη πρέπει πρώτα να βρει κι ύστερα να γίνει γονιός. Θεωρητικά.

Στη Βενεζουέλα, οι άνθρωποι των λαϊκών τάξεων κάνουν παιδιά χωρίς να έχουν εξασφαλίσει τις βασικές συνθήκες με αποτέλεσμα οκτάχρονα να περιφέρονται στους δρόμους και, όχι σπάνια, να προσχωρούν σε συμμορίες."

Όλο αυτό μεταφέρθηκε κάπως στα ελληνικά social media, ότι η Σώτη είναι εναντίον του δημόσιου θηλασμού κλπ, ενώ στην πραγματικότητα είναι εναντίον του "άκριτου γεννοβολήματος που οδηγεί σε δυστυχισμένα παιδιά". 

Όταν γεννάς 10 ή 15 παιδιά έχοντας μηδέν χρήματα σκεπτόμενος ότι "ε, έχει ο Θεός και θα μας δώσει" και δεν καταλαβαίνεις ότι και δεν έχει ο Θεός και δεν θα σου δώσει, παίρνεις ένα μεγάλο ρίσκο. Δικαίωμά σου βέβαια, όμως η απόφαση και η ευθύνη να μεγαλώσεις τα παιδιά με φροντίδα και να τους παρέχεις τα απαραίτητα είναι δική σου.

Στην πατρίδα μας οι πολύτεκνοι είναι χρήσιμοι για την υπογεννητικότητα κλπ, όμως υπάρχουν κι αυτοί που κάνουν 15 παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν μπορούν να τα μεγαλώσουν και μετά κατηγορούν το κράτος που δεν τους δίνει αρκετά χρήματα - το οποίο θα έπρεπε να φροντίσει βέβαια να τους μάθει τους τρόπους προφύλαξης, αντισύλληψης κλπ. (Δεν μιλάω για ανθρώπους φτωχούς που θέλουν να κάνουν ένα, δύο, τρία παιδιά. Μιλάω για αυτούς που κάνουν άπειρα, χωρίς να νοιάζονται για το πώς θα τα θρέψουν, ή που στο τέλος τα στέλνουν να ζητιανεύουν.)

Έτσι λοιπόν, χωρίς να μασάει τα λόγια της, η Σώτη νομίζω ότι μιλά για τους γονείς που δεν κάνουν οικογενειακό προγραμματισμό (χωρίς φυσικά να μιλά για νόμους που προωθούν την ευγονική ή άλλα απαράδεκτα πράγματα) με αποτέλεσμα δυστυχισμένα παιδιά που ζουν στο δρόμο -και τα θηλάζουν εκεί- και όχι στο απωθητικό ή όχι θέαμα του θηλασμού μωρών. 

Μπορεί βέβαια και να θεωρεί απωθητικό και το ίδιο το θέαμα -δεν το γνωρίζω, σε τέτοια περίπτωση θα διαφωνούσα κάθετα μαζί της- δεν μοιάζει όμως να μιλά για αυτό, αλλά για τα παιδιά που μεγαλώνουν στο πεζοδρόμιο, χωρίς σπίτι, χωρίς φροντίδα. 

Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν; Facebook Twitter
68

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Το συγκεκριμένο κείμενο μου βγάζει πρωτίστως μια μιζέρια και μια σύγκριση άνισων καταστάσεων που δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω σχολιασμό, οπότε θα αρκεστώ μόνο στον τίτλο του. Από μικρό παιδί ποτέ δεν κατάλαβα για πιο λόγο οι άνθρωποι γεννούν τόσα παιδιά χωρίς να υπάρχουν ούτε καν οι βασικές προϋποθέσεις για την ανατροφή τους. Ανήκω και εγώ σε μία τέτοια πολυμελή οικογένεια που πορεύτηκε με φρικτές στερήσεις και γκρίνια και πάντα γύριζε στο κεφάλι μου η εξής απορία: Γιατί τόση ανευθυνότητα;;; Εφτασα 40 ετών και ποτέ μέχρι στιγμής δεν θέλησα να κάνω παιδί (ευτυχώς ο σύζυγος δεν είχε πρόβλημα), ίσως από απλή ευθυνοφοβία ή και κανονικό φόβο (γιατί κανένας απ τους δύο μας δεν έχει σταθερή δουλειά) μήπως και μία στο εκατομμύριο το παιδί μου περνούσε αυτά που πέρασα εγώ και τ' αδέρφια μου. Πέρυσι ένας παλιός δάσκαλος μου είπε "Να ξέρεις.. Οι ευθυνόφοβοι άνθρωποι καμιά φορά είναι και οι πιο Υπεύθυνοι!!!" και τον ευχαριστώ, έγινε το μότο μου.
Ο καθολικισμός των λατινοαμερικάνων σε τέτοια θέματα φυσικά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά σε αυτές τις χώρες η κοινωνική τάξη καθορίζει πολλά. Οι παραδοσιακά πλούσιοι, συνήθως λαμβάνουν πολύ στα σοβαρά τη θρησκεία και ακολουθούν τις προσταγές του Βατικανού με ευλαβικό φανατισμό - είναι και θέμα κύρους, αλλά και επιβίωσης των προνομίων τους καθώς μέχρι πολύ πρόσφατα οι δεξιόστροφες απολυταρχικές τους κυβερνήσεις απολάμβαναν και την εύνοια του εκάστοτε Πάπα. Αυτές οι κάστες πάντα κυριαρχούσαν και είχαν τον έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. Οι μεσαία τάξη είναι σχετικά πρόσφατη υπόθεση (επτά ή και οκτώ δεκαετιών δημιουργία) και λόγω της μόρφωσης της είχε πιο χαλαρές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Όμως τη συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων αυτών των χωρών την αποτελούσαν πάντα οι εξαθλιωμένα πάμπτωχοι ιθαγενείς ινδιάνοι ή και μιγάδες. Ο αποκλεισμός τους από κάθε είδους κοινωνικής παροχής - είτε αυτή αφορά την υγεία, είτε την παιδεία κλπ - τους άφησε να ζουν σε αυτό που εμείς οι δυτικοί ονομάζουμε μεσαίωνα. Πολλές φορές μιλάνε τις γλώσσες τους και ελάχιστα ισπανικά ή πορτογαλλικα, έχουν δε διατηρήσει πολλά από τα προκολομβιανά τους χαρακτηριστικά στη νοοτροπία, στην καθημερινότητα, στο τρόπο που ζουν τέλος πάντων. Είναι και αυτοί θρησκόληπτοι, αλλά έχουν διατηρήσει και προσμίξει πολλά παγανιστικά χαρακτηριστικά τον καθολικισμό τους. Φυσικά έννοιες όπως ο οικογενειακός προγραμματισμός ή η σωστή ανατροφή των παιδιών τούς είναι εν πολλοίς άγνωστες ή για να έρθουμε στην εποχή μας, τις βλέπουν με μισό μάτι καθότι προτείνονται από τον παραδοσιακό δυνάστη τους, τον λευκό (η τον λευκότερο, οι περισσότεροι είναι μιγάδες). Ας μην προσθέσουμε σε αυτή τη μίξη και την πρόσφατη εντυπωσιακή διείσδυση πάσης φύσεως ευαγγελιστών και παρεμφερών θρησκευτικών ομάδων, διότι θα πάμε αλλού. Η θέση της γυναίκας μέσα σε αυτές τις συνθήκες εξαθλίωσης είναι περίπου στον πάτο του βαρελιού. Οι σεξουαλικές σχέσεις σε αυτές τις κάστες πολλές φορές έχουν χαρακτηριστικά βιασμού ή και εξαπάτησης, ακόμα και εντός της οικογένειας. Η ιδέα της μεγάλης οικογένειας είναι και θέμα υπερηφάνειας, καθώς ο άντρας με τα πολλά παιδιά (και εξώγαμα) κάνει πιο αρσενικό, άσχετα αν ο ίδιος είναι πολλές φορές άχρηστος τεμπέλης μέθυσος. Σε αυτές τις συνθήκες ας προσθέσουμε και τα ναρκωτικά και την αχαλίνωτη εγκληματικότητα (φαινόμενα που εισήχθησαν σε αυτές τις κοινωνίες τα τελευταία σαράντα χρόνια), οπότε βλέπουμε πόσο εύκολο είναι να καταλήγουν αυτά τα παιδιά σε συμμορίες - φυσικά δεν είναι όλα σε συμμορίες, αλλά οι συμμορίες αποτελούνται κατά κανόνα από άτομα που ανήκουν σε αυτές τις κάστες. Όσο για το θέμα του δημόσιου θηλασμού, αυτό μάλλον ενοχλεί μόνο όσους έχουν συμπλέγματα πουριτανισμού. Είναι πολύ φυσικό ένα μωρό να πεινάσει όταν είναι και στο δρόμο, και είναι φυσικό η μάνα του να το θηλάσει.. Αυτό που δεν βρίσκω καθόλου φυσικό είναι να κάθεται ο άλλος να χαζεύει και μετά να αγανακτεί κιόλας που τόλμησε μια μητέρα να ταΐσει το παιδί της. Αν τον ενοχλεί τόσο πια, ε ας γυρίσει το βλέμμα του αλλού.
"Οι παραδοσιακά πλούσιοι, συνήθως λαμβάνουν πολύ στα σοβαρά τη θρησκεία... Η μεσαία τάξη είναι σχετικά πρόσφατη υπόθεση (επτά ή και οκτώ δεκαετιών δημιουργία) και λόγω της μόρφωσης της είχε πιο χαλαρές θρησκευτικές πεποιθήσεις."Επιτρεψε μου να διαφωνησω. Ζωντας πολυ κοντα σε Ισπανοφωνες χωρες της Νοτιου Αμερικης, και γνωριζοντας πολλους απο τις χωρες αυτες διαφωνω εντελως. Το μεγαλυτερο ποσοστο του κοσμου στις χωρες αυτες ειναι βουτηγμενοι μεχρι το λαιμο στη θρησκεια. Εχετε περπατησει σε φτωγογειτονιες σε διαφορες χωρες στη Νοτιο Αμερικη για να δειτε σε αυλες παμφτωχων ολοκληρα αγαλαματα της Παναγιας και του Χριστου; Επισης εχετε δει ποτε κανενα πλουσιο ή σε ανωτερη ταξη απο τις χωρες αυτες να εχουν γεμισει το σωμα τους με τατουαζ της Παναγιας και του Χριστου; οχι βεβαια αυτα τα αφηνουν για τους φτωχους, οι πλουσιοι σ' αυτες τις χωρες ξερουν και εκμεταλευονται τα φτωχαδακια μια χαρα, τα μασουλανε ολα κι αφηνουν τον φτωχο κοσμο να βαραει τατουαζ την Παναγια...
Πρώτα-πρώτα έχω ζήσει στη Λατινική Αμερική περίπου μια δεκαετία και ασχολήθηκα ιδιαίτερα με αυτές τις αντιθέσεις, καθώς επίσης βρέθηκα και έζησα από την αρχή μια από τις επαναστάσεις, έως τον εκφυλισμό της. Στα χρόνια που ζούσα εκεί τα τατουάζ δεν ήταν και τόσο διαδεδομένη πρακτική. Αλλά οι φτωχογειτονιές στις πόλεις ήταν πάντα και παντού γεμάτες με αγάλματα κατάφορτα με κάθε είδους παγανιστικά φυλακτά στις όποιες αυλές ή στις εισόδους ή ακόμα και στις ταράτσες αλλά σε σημείο εμφανές από το δρόμο. Πολλές φορές μάλιστα υπάρχουν και μικρά αγάλματα της Παναγίας ή διάφορων αγίων ενσωματωμένα κάπου στο εξωτερικό των σπιτιών ώστε να αποτρέπονται οι διάφοροι να ανακουφίζουν τις κύστεις τους στη θέα των Θείων (οι πολυκατοικίες είναι άγνωστες στις φτωχογειτονιές, οι περισσότεροι ζουν κολλητά σε μικρά αυθαίρετα σπιτάκια χτισμένα με τσιμεντόλιθους ή τούβλα από κατεδαφισμένα κτίρια και τις περισσότερες φορές οι τοίχοι είναι τελείως γυμνοί εξωτερικά καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για επιχρίσματα με σοβάδες και γύψους). Φυσικά και υπάρχει θρησκοληψία και θρησκομανία - όποιος δεν έχει ζήσει Πάσχα και δη αναπαράσταση της Σταύρωσης με την άνοδο στο Γολγοθά σε χώρα της Λατινικής Αμερικής δεν μπορεί να φανταστεί το τι γίνεται εκεί... Όμως αυτό δεν σημαίνει πως η φανατισμένη πίστη είναι αποκλειστικό προνόμιο των φτωχών, απλά εκφράζεται πολύ διαφορετικά από τους λιγότερο εξαθλιωμένους (η μεσαία τάξη έχει πληγεί απίστευτα με τις απανωτές κρίσεις τα τελευταία 25 χρόνια, απλά πολλοί κατορθώνουν να ζουν κάπως πιο άνετα) ή από τους ζάπλουτους. Μπορεί λοιπόν να μην υπάρχουν αγάλματα σε αυλές και κήπους, πολύ σπάνια όμως θα βρείτε σπίτι χωρίς έστω κι ένα μικρο εικονοστάσιο ή μια γωνία με αγαλματάκια και εικονίτσες δίπλα από τα ποτήρια - κεριά που καίνε πάντα. Είναι δε πολύ συχνό το φαινόμενο οι εκκλησίες νωρίς το πρωί να φίσκα από πιστούς που δεν βάζουν ούτε μπουκιά στο στόμα τους αν δεν κοινωνήσουν, και μιλάμε για τις καθημερινές... Ένα φαινόμενο που διαπίστωσα και σκάλισα πολύ ήταν οι σχέσεις του Βατικανού με την ανωτάτη οικονομικά τάξη. Η διείσδυση της ακροδεξιάς και αφάνταστα αντιδραστικής θρησκευτικής καθολικής οργάνωσης Όπους Ντέι είχε πάρει μορφή χιονοστιβάδας και φυσικά δέχεται στους κόλπους της μόνο όσους μπορούν να την ενισχύουν πλουσιοπάροχα, με το αζημίωτο πάντα. Έχω δε ζήσει σκηνές απείρου κάλους στην επαρχία για παράδειγμα, σε μέγαρα τσιφλικάδων, όπου στα παρεκκλήσια τους ερχόταν ο παπάς της περιοχής για την καθημερινή πρωινή λειτουργία και μετά πήγαινε στη εκκλησία της ενορίας του για να λειτουργήσει τους κοινούς θνητούς και να τους νουθετήσει κατά τα γούστα των τσιφλικάδων. Αυτά και άλλα πολλά δεν συνέβαιναν το 19ο αιώνα, άλλα τα έζησα σχετικά πρόσφατα, πριν από καμιά δεκαριά χρόνια. Στην ουσία kospaps δεν διαφωνούμε - δεν πήρα θέση για την απόλυτη εκμετάλλευση των φτωχών από τους πλούσιους ΚΑΙ με την αγαστή αρωγή της καθολικής εκκλησίας, διότι δεν σχετίζεται άμεσα με το άρθρο της Τριανταφύλλου, αν και θα έπρεπε - απλώς προσπάθησα να καταθέσω αυτά που έζησα. Και ναι, έχοντας μεγαλώσει τελείως διαφορετικά ΤΝΚΣ, μου φαινόταν τελείως παράλογη η καχυποψία των ινδιάνων απέναντι στους 'λευκούς': στο τέλος τέλος γινόταν μια προσπάθεια να βελτιωθεί η καθημερινότητα τους. Με τα χρόνια όμως κατανόησα σε μεγάλο βαθμό τους λόγους της εχθρότητας αυτής, που είναι και πολιτισμικοί, αφού διαιωνίζουν την Προκολομβιανή ταξική οργάνωση της κοινωνίας. Εμείς οι δυτικοί προσπαθούμε να επιβάλουμε αυτό που θεωρούμε καλό σε κοινωνικές ομάδες και λαούς τους οποίους κατά βάθος έχουμε την τάση να υποτιμούμε, μισούμε δε τη διαφορετικότητα τους, έστω και αν αυτή εμπεριέχεται στην εξαθλίωση της διαβίωσης τους. Και δυσκολεύομαι πραγματικά να πιστέψω πως τα πράγματα θα αλλάξουν εύκολα, διότι και αυτές τις κοινωνίες είναι εμποτισμένες στη διαφθορά. Έχω δε τη γνώμη πως ακόμη κι αν δεχθούν όσα τους προτείνουμε, θα υιοθετήσουν και τα κακά μας χαρακτηριστικά, όπως το διαπίστωσα σε ένα ινδιάνικο χωριό που το γνώρισα πριν τη "δυτικοποίηση του" και μετά... (Συγνώμη για το κατεβατό...)
Λες ότι αυτά τα στρώματα αυτοαποκλείονται από το δικαίωμα στην ευκαιρία και τον πλουτισμό, αλλά είναι αποκλεισμός από τους λευκούς που λες, σε χαμηλόμισθες δουλειές και διαιώνιση των λύσεων για πλουτισμό και επάρκεια που ανέφερες, που με την σειρά τους διαιωνίζουν και τις "ανάρμοστες" συνήθειες τους και που και αυτές με την σειρά τους διαιωνίζουν την απομόνωσή τους. Και αφού αυτή δεν αποτελεί λύση εξόδου, για όλους τους λόγους που αναφέραμε και οι δύο, μοιάζει ότι αυτοί απομονώνονται από επιλογή τους. Έτσι η δική τους 'αστική" κουλτούρα "αυτοσυντηρείται" και παράλληλα συντηρεί την ευχέρεια της εχθρικής αστικής κουλτούρας των λευκών. Η καχυποψία τους και η άρνησή τους να μετέχουν σε "ευγενικές" συνήθειες είναι στάση εγωισμού και περηφάνιας κοιτώντας μέσα από το νοητό κελί προς τον υπαίτιο της κατάστασης: αυτόν που σε κατέταξε εκεί, τον μπάτσο σου, το αφεντικό σου, τον κύριο ανταγωνιστή σου, δηλαδή τον άποικο.
"Έτσι λοιπόν, χωρίς να μασάει τα λόγια της, η Σώτη νομίζω ότι μιλά για τους γονείς που δεν κάνουν οικογενειακό προγραμματισμό...."H Σώτη ως 'πνευματικός', και καλά, άνθρωπος νομίζω ότι οφείλει να μιλά όχι για τους γονείς που δεν κάνουν σωστό προϋπολογισμό, αλλά για τις κυβερνήσεις που δεν επιτρέπουν στις οικογένειες να ζήσουν ανθρώπινα και μας εχουν εξυτελισει. Και μιλώ για οικογένειες που έχουν ακόμη και ΕΝΑ παιδι. Ντροπή της.
ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΣΩ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ Ή ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΦΗΣΕ ΗΤΑΝ Η ΕΞΗΣ:ΜΙΑ ΜΙΖΕΡΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΓΚΡΙΝΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ. ΚΑΠΟΙΟΙ ΨΕΥΔΟΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΤΡΩΜΑ,ΤΑΞΗ,ΧΩΡΟ,ΠΑΤΡΙΔΑ,ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΗΘΩΡΙΖΟΥΝ ΠΡΟΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ!ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΔΗΘΕΝ.ΑΣ ΖΗΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ!!!
Γιατί πρέπει πάντα σε ένα δημόσιο διάλογο να φέρνουμε σαν επιχείρημα για την άποψή μας το άκρον άωτο. Για να πούμε δηλαδή ότι πρέπει να υπάρχει οικογενειακός προγραμματισμός (σωστό), ότι πρέπει στις προγαμιαίες σχέσεις να χρησιμοποιούνται αντισυλληπτικές μέθοδοι (σωστό), να φέρνουμε σαν παράδειγμα τις οικογένειες της Βενεζουέλας με τα 15 παιδιά που μπλέκουν σε συμμορίες. Έχουμε καμιά σχέση με τη Βενεζουέλα? Κάποιο κοντινότερο παράδειγμα δεν υπάρχει? Εμένα αυτό μου φαίνεται σαν υποσυνείδητη παρότρυνση σε ζευγάρια να μην κάνουν παιδιά. Εδώ έχουμε πρόβλημα υπογεννητικότητας αν δεν το έχετε καταλάβει. Σε 100 χρόνια ο ελληνικός πληθυσμός θα είναι ο μισός από ότι είναι τώρα. Η γνώμη μου είναι ότι αν ένα ζευγάρι θέλει να κάνει παιδί θα πρέπει να βγάλει τον εαυτό του από το προσκήνιο από τη στιγμή που θα συλληφθεί. Θα ζεί πλέον για το παιδί και τις ανάγκες του και θα πρέπει να βάζει δεύτερες τις προσωπικές του ανάγκες. Δυστυχώς τα περισσότερα ζευγάρια σκέφτονται ότι θα χάσουν τη βόλεψή τους και θα κάνουν πολλές εκπτώσεις στα θέλω τους αν κάνουν παιδί.
το "εδώ" δεν χρησιμοποιήθηκε ως τοπικό επίρρημα αλλά ως εκφραστικό επιφώνημα με την έννοια του "κοίτα εδώ να δεις τί πάθαμε"...έτσι κι αλλιώς όμως δε με θεωρώ τόσο πολίτη του κόσμου για να αντιληφθώ την έννοια του "εδώ" ως τον πλανήτη γη...άλλωστε δεν έχουμε ακόμα μετοικήσει σε άλλους πλανήτες...απ' όσο ξέρω δηλαδή...
EΠΙΤΕΛΟΥΣ καποιος ειχε τα κοτσια να το πει δημοσια! Δεν ξερω ποια ειναι η Σωτη, αλλα ναι ρε φιλε, σταματησε να γεννοβολατε χωρις λογο. Δεν εχει σημασια μονο το "θελω ενα παιδι", δεν ειναι ολοι οι ανθρωποι ικανοι να μεγαλωσουν παιδια, ουτε οικονομικα αλλα πολυ πιο βασικα δεν εχουν ΚΑΝ επιπεδο! Τα παιδια τι σας φταινε?
Αλλο ο δημοσιος θυλασμος στο πεζοδρομια και αλλο σε εναν "πολιτισμενο" εξευγενισμενο χωρο που για να γινω γραφικος θα μπορουσε να θυμιζει κατι απο αμστερνταμ και ελβετια.Ειναι θεμα πλαισιου. Η ιδια ακριβως πραξει νοηματοδοτειται και επικοινωνει εντελως διαφορετικα πραγματα συναστηση του πως και πως γινεται. Απο τον ευφτελισμο και την εξαθλιωση της ζωης ως την απενοχοποιηση και "φυσικοποίηση" της γυναικίας/μητρικης φυσης απελευθερωμενης απο το βαρος της πατριαρχιας.
Διάβασα ολόκληρο το άρθρο της Σώτης με προσοχή. Αρκετές από τις τοποθετήσεις της με ενόχλησαν. Ακουμπάει δύσκολα και ενδιαφέροντα θέματα αλλά εκλαμβάνω τη γραφή της ως δογματική. Δεν καταλαβαίνω τι θα πει 'ο θηλασμός στο πεζοδρόμιο απαγορεύεται'. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, θα προτιμούσα να το αμφισβητήσουμε και να το αλλάξουμε αντί να το αποδεχτούμε. Έπειτα, τι σχέση έχει η στέγη με τον θηλασμό σε δημόσιο χώρο – στην ίδια πρόταση; Η Σώτη υποθέτει πως η γυναίκα αποφάσισε να θηλάσει το μωρό της σε δημόσιο χώρο επειδή ήταν άστεγη; Αλήθεια, δεν καταλαβαίνω.Για το τέλος αφήνω αυτό που μου φαίνεται το πιο δύσκολο θέμα απ'όλα: Πως μπορώ να πω σε ένα ζευγάρι το οποίο ζει σε πλίνθινο σπίτι ή σε καταυλισμό ή σε χώρα με κρίση ή κάτω από συνθήκες φτώχειας ή ακόμα και σε εμπόλεμη ζώνη ότι δεν έχει δικαίωμα να κάνει παιδιά; Δε νιώθω πως έχω αυτό το δικαίωμα. Και με ποια ανωτερότητα να κάνω κήρυγμα για προφυλακτικά και μεθόδους αντισύλληψης σε κοινωνίες που ακρωτηριάζουν τα γεννητικά όργανα των κοριτσιών ή σε μια κοπέλα την οποία πούλησαν οι γονείς της στο σύζυγό της; Ξέρουμε πια όλοι πως οι περισσότερες κόρες αυτών των εκατοντάδων χιλιάδων γυναικών έχουν συχνά την ίδια μοίρα με τις μανάδες τους. Για να κάνω λίγο το συνήγορο του διαβόλου, λοιπόν, θα πω πως ναι μεν αυτά τα κορίτσια έχουν στέγη αλλά μήπως δεν τους αρκεί ώστε να έχουν μια καλή και αξιοπρεπή ζωή;
Συμφωνω 1000% μαζι σου, απ ολα τα σχολια νομιζω οτι το δικο σου ηταν το πιο ευστοχο.Κι εμενα ακριβως αυτο μου εβγαλε το αρθρο, εναν δογματισμο κι εναν παντογνωστη συγγραφεα που κρινει ως Θεος ποιος επιτρεπεται και ποιος οχι να κανει παιδια αναλογα με την τσεπη του. Απογοητευτηκα απιστευτα γιατι αγαπω το γραψιμο της Σωτης και την ακολουθω σε καθε της συγγραφικο βημα.Αλλα αυτο το θεμα μ ενοχλησε τοσο γιατι δεν νιωθω οτι εχει κανεις την εξουσια να ορισει ποιος επιτρεπεται να τεκνοποιησει, και αν ειναι ετσι οπως τα λεει τοτε να μας εξηγησει επισης γιατι η ιδια, εφ οσον εχει και στεγη και σεβαστη οικονομικη επιφανεια δεν απεκτησε παιδια. Αν επιτρεπεται σε εκεινη η επιλογη αυτη, αλλο τοσο θα επρεπε και για τους υπολοιπους ανθρωπους, συμφωνα με την αρχη της ισοτητας. Αυτο το -ο θηλασμος στο πεζοδρομιο απαγορευεται- με τσιμησε σαν καρφιτσα γιατι ηταν απολυτο(δεν μιλαει εδω μονο για τσιγγανα, αλλα για ολες τις γυναικες) και μου θυμισε κατι πικραμενες γεροντοκορες(καλη ωρα) που κοιταζουν με μισος τις γυναικες που νιωθουν την ευλογια της μητροτητας.Ισως να μην με πονουσε τοσο αν δεν ημουν παθουσα, εχω 2 μικρα παιδια που τα θηλασα, και μπορει να τυχαινε καποιες φορες το μωρο να πεινουσε πριν προλαβουμε να γυρισουμε σπιτι(τα μωρα πεινανε πολυ συχνα, και οταν πεινουν δεν εχουν καθολου υπομονη!)- ειναι το χειροτερο συναισθημα να νιωθεις οτι πρεπει να κρυφτεις απ τα ματια του κοσμου με το μωρο σου,λες και πας να βαρεσεις πρεζα.Θα ηθελα λιγη περισσοτερη κατανοηση και εξευρωπαισμο, το περιμενω ειδικα απο ταξιδεμενους κι ανοιχτομυαλους ανθρωπους οπως πιστευα ως τωρα οτι ειναι η Σωτη.Κατα τ αλλα συμφωνω με το ρεζουμε του αρθρου, οπως προειπα σε προηγουμενο σχολιο μου, για να μην παρεξηγηθω.
Συμφωνώ με τη Σώτη και τον Άρη.Όπως σε Αφρική και Ασία: γεννοβολούν αβέρτα επειδή "Ο Θεός είναι μεγάλος" και μετά κατηγορούν την Ευρώπη που δεν τα δέχεται!
Θεωρίες...οι περισσότεροι απλά σοκάρονται δυσάρεστα με τη θέα μιάς μάνας που θηλάζει. Τόσο απλά ! Το θέμα είναι γιατί. Δέν το ξέρω, ίσως γιατί ασυναίσθητα φοβούνται, ανατριχιάζουν απ'το αίσθημα του δέους που προκαλεί αυτή η σκηνή. Και τους βγαίνει σάν ενόχληση, αηδία.Και τί σκηνή ! Τα μάτια της μάνας, το βλέμμα του βρέφους - πάντα ίδια κι απαράλαχτα, στους αιώνες...ο χρόνος που πετρώνει, οι γραμμές που σκληραίνουν, σάν μολυβιές, ο χώρος που λές και πυκνώνει γύρω τους να τους προστατέψει, η ιερή σιωπή που τους περιβάλλει... ένας πίνακας ! Το μόνο σίγουρο όμως είναι οτι αυτοί που αισθάνονται έτσι είναι οι γυναίκες που δέν θήλασαν και οι άντρες που δέν τους θήλασαν ποτέ.
Έλα, μην το τραβάς κι εσύ από την άλλη! Είμαι πέρα για πέρα υπέρ του μητρικού θηλασμού για χίλιους λόγους παρόλο που ούτε παιδιά έχω, ούτε και με θήλασε η μάνα μου.
Τα κείμενα της Τριανταφύλλου συνήθως απαξιώ να τα σχολιάσω διότι όζουν ενός αφόρητου ημι-συγκεκαλυμμένου συντηρητισμού που πρόσφατα πάντως τείνει να αποχαλινώνεται (βλ. την επίμαχη άποψη για γκέι γάμο), και ο οποίος αυτοαποκαλείται πρωτοπορία ενώ πρόκειται για αίσχιστο σνομπισμό του πίσω μέρους των γοφών.Το εν λόγω "άρθρο" συγκαταλέγεται και αυτό στην αποχαλίνωση.Τόσα είδε, τόσα κατάλαβε η Σώτη από τη Βενεζουέλα. Σχολιάζει τον τρίτο κοσμο, ξεχνώντας ότι είναι δημιούργημα του πρώτου. Ποιος έφτιαξε τη Βενεζουέλα που είδε; Μα, η χώρα που η Σώτη λατρεύει, οι ΗΠΑ. Βέβαια δεν είδε τη Βενεζουέλα όπως πραγματικά την ήθελαν οι ΗΠΑ: έπρεπε να πάει πριν από 15-20 χρόνια, προτού αναλάβουν οι βδελυροί λαϊκιστές, όταν το 80% του πληθυσμού ήταν κάτω από το όριο της φτώχιας και το προσδόκιμο στα 40-45. Αυτό ήταν πραγματικά αποτέλεδσμα σκληρής αμερικάνικης δουλειάς, με χούντες εμπόριο παιδιών κλπ.Σήμερα η βελτίωση στους δείκτες φτώχιας και βιοτικού επιπέδου είναι θεαματική. Μπορείς βέβαια πάντοτε να βλέπεις επιλεκτικά: έχεις έναν μαθητή του 11, που παλιά ήταν μαθητής του 4, και οι βαθμοί του βελτιώνονται, και προσπαθείς να τον παρουσιάσεις σαν παράδειγμα προς αποφυγή, ενώ παράλληλα διαφημίζεις τον παλιό του δάσκαλο, αυτόν που τον είχε στο επίπεδο του 4.Αν η Σώτη ενοχλείται από τις φτωχές που γεννοβολούν και τα παιδιά τους καταλήγουν σε συμμορίες (-Έλα ρε, έχει συμμορίες στο Καράκας; -Χέζουν οι αρκούδες στο δάσος; ), να πολιτογραφηθεί Αμερικάνα και στις εκλογές να ψηφίσει Τζέλο Μπιάφρα, ειδάλλως τσάμπα μας χαρίζει την ενόχλησή της (είναι συνεπής, σωστά, ή μήπως όχι;)Η τεκνοποιία δεν είναι δικαίωμα κάποιων μορφωμένων πλούσιων που μένουν στο Νότιν Χιλ. Πάντοτε όταν υπάρχει φτώχια, οι άνθρωποι κάνουν πολλά παιδιά, γιατί τα παιδιά είναι χέρια (λεφτά) και δύναμη στη μικροκλίμακα της γειτονιάς. Αυτό γινόταν και στην Ελλάδα, όταν οι πάμπτωχοι παππούδες μας έκαναν 8 παιδιά έκαστος. Δεν το ωραιοποιώ, ούτε το επιλέγω, αλλά το να κρατώ το μύτη μου όταν το βλέπω δεν είναι μόνο ξιππασιά αλλά και ανιστορησιά και άγνοια της ιστορίας του ίδιου του τόπου όπου ζούμε, αλλά και της ιστορίας του ανθρωπίνου γένους.Το ίδιο ισχύει και για το θηλασμό. Όσο υπάρχουν φτωχοί, θα υπάρχουν και μη ιδεατές καταστάσεις, όπως ρακένδυτες που θηλάζουν στο δρόμο. Δεν γίνεται να επικρίνουμε τους πάμφτωχους, λες και έχουν 1.000.000 επιλογές και διαλέγουν την πιο κακόγουστη. Διότι περί αυτού πρόκειται, εστετισμός του χειρίστου είδους, που με αφετηρία την αισθητική ενόχληση πολιτικολογεί και κυρίως φιλοδοξεί να σκανδαλίσει τους κρυφοσυντηρητικούς φίλους των πτωχών.Όχι άλλο προβοκατόρικο συντηρητισμό, προτού διαβάσουμε 3 σελίδες από την ιστορία της λατινικής αμερικής, γραμμένες από παθόντες.
"Ποιος έφτιαξε τη Βενεζουέλα που είδε; Μα, η χώρα που η Σώτη λατρεύει, οι ΗΠΑ." Με αλλα λογια κατα την γνωμη σας η Καθολικη θρησκεια δεν εχει παιξει ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ρολο στη μιζερια των λαων της Νοτιου Αμερικης, και απλα για την δυστυχια και την μιζερια των λαων στην Νοτιο Αμερικη φταινε μονο οι ΗΠΑ;
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ!!!ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ Ή ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ κας.Σ.Τ.!!!ΚΑΡΑΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟΣ Κ ΨΕΥΔΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΟΥ ΧΑΪΔΕΥΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΔΗΘΕΝ Κ ΜΙΚΡΟΝΟΪΚΩΝ!
Δεν ξέρω πόσοι από τους σχολιάσαντες καθώς και η κ.Τριανταφύλλου έχουν θηλάσει ή έχουν παιδιά. Το θέμα είναι το εξής όμως,όπως είπε και κάποιος πιο πάνω, με τις μεγάλες καταστροφές/φτώχιες/κρίση κλπ δεν θα έπρεπε να γεννιούνται παιδιά. Σήμερα έχουμε άλλα πρότυπα για το πώς θα πρέπει να μεγαλώνει ένα παιδί, που σαφώς δεν ισχύουν παγκόσμια. Δεν ξέρω αν κάνουμε μεγαλύτερο καλό ή κακό, σε λίγα χρόνια θα το μάθω, αλλά τα παιδιά είναι ευτυχισμένα πραγματικά κυρίως με αγάπη και με πολύ λιγότερα από ότι τους προσφέρουμε οι γονείς. (για να σας προλάβω, όχι ότι δεν χρειάζονται φαγητό ή αγαθά, αλλά μάλλον κακό τους κάνουμε με όλον αυτόν τον υπερκαταναλωτισμό κυρίως οι νέες μανούλες, παρά κακό... Γνώμη μου πάντα..)
Τα εχετε μπερδεψει πολυ.. το 40 αν δεν πηγαινες σχολειο δεν εγινε και τπτ. Σημερα πρεπει να πας σχολειο, να ξερεις 1-3 γλωσσες, να σπουδασεις, να εχεις ιντερνετ, pc, κινητο γιατι αλλιως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να ενσωματωθεις στην κοινωνια...Αν θελετε στο ονομα του "θελω να κανω παιδι" να εχει το παιδι προβληματα αργοτερα , οκ δωστε τα στα ladose μετα , τι να σας πω. Δεν επιτιθεμαι προσωπικα σε εσενα :)
Η γιαγια μου και ο παπους μου αφου πρωτα εχασαν τα παντα στην Μικρασιατικη καταστροφη, κατοπιν εγκατασταθηκαν στην Μακεδονια. Εχτισαν σπιτια καλιεργησαν χωραφια και συνολικα ειχαν... 13 παιδια!!! Ομως κατα την διαρκεια της Γερμανικης κατοχης και του εμφυλιου ο παππους πεθανε, τα σπιτια και τα χωραφια καηκαν και η γιαγια βρεθηκε απενταρη ξυπολητη και αστεγη, να τρεχει με ενα τσουρμο παιδια για την Αθηνα για να σωσουν την ζωη τους και να ξαναρχισουν παλι, -για αλλη μια φορα-, απο το τιποτα. Στεγη δεν υπηρχε για κανενα τους αλλα ευτυχως τα καταφεραν για αλλη μια φορα. Κανενα παιδι δεν βγηκε στη ζητιανια, και κανενα παιδι δεν εγινε κλεφτης επειδη δεν ειχαν στεγη. Παρ ολο οτι το "αν δεν εχεις στεγη καλυτερα να μην εχεις παιδια" ειναι αρκετα δυσκολοχωνευτο, παρ ολα αυτα, καταλαβαινω παρα πολυ καλα τι ακριβως θελει να πει η Σωτη στην προκειμενη περιπτωση, αλλα νομιζω οτι πολλοι θα την κατακρινουν χωρις να πολυσκεφτουν, για τον απλουστατο λογο οτι οι πιο πολλοι απο εμας "αισθανομαστε" -ειτε ζουμε μεσα στη φτωχια ειτε μεσα στο πλουτο- οτι ειμαστε "αναντικαταστατοι βασιλιαδες" που πρεπει οπωςδηποτε να αφησουμε πισω μας πριγκιπες και πριγκιπισσες...
Στην Ελλάδα απλα για να πεις τη γνώμη σου πρεπει να βάζεις 40 παρενθεσεις για να εξηγείς στον καθένα τι ακριβως θες να πεις. Απο που βγήκε το συμπέρασμα οτι η Σωτη ειναι αντίθετη με το δημόσιο θηλασμο δεν μπορω να καταλάβω . Και επίσης δεν ειναι κάν αυτο το θέμα του σχολίου της.
Το συμπέρασμα της Τριανταφύλλου είναι ότι πρέπει να τηρούμε τους πολιτισμένους νόμους μας, όχι να τους αλλάξουμε, και να κάνουμε και καινούριους, διακρισιακούς νόμους, που να δίνουν το δικαίωμα να γεννάνε παιδιά μόνο σε όσους βγάζουν καλά λεφτά. Γιατί οι φτωχοί, θηλάζουν στα πεζοδρόμια.
Ο τίτλος «Αναμνήσεις υπανάπτυξης» του άρθρου της Σώτης Τριανταφύλλου παραπέμπει στην ταινία «Memorias del subdesarrollo» του Κουβανού σκηνοθέτη Tomás Gutiérrez Alea. Ο ελληνικός τίτλος της ταινίας είναι «Μνήμες υπανάπτυξης». [Memorias del subdesarrollo](http://youtu.be/VY2PsSnsNOA).Άρη, γιατί παραπέμπεις στη Webcache; Το άρθρο υπάρχει στο Protagon: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.kosmos&id=26868&page=100. Το ’χανε κατεβάσει;
Ο Θηλασμός είναι μια ιερή στιγμή. Και σαν τέτοια, έχει και το τελετουργικό της. Το σπίτι, το περιβάλλον, η υγιεινή, η στοργή, το χτύπημα στην πλάτη, η ζεστασιά.Ο θηλασμός σε δημόσιο χώρο είναι ταμπού στην Ελλάδα. Η μητέρα έχει να αντιμετωπίσει αδιάκριτα βλέμματα, πουριτανούς, διαστροφικούς ή και ανώμαλους.Στη Δανία ή την Ολλανδία αυτό φυσικά δεν συμβαίνει. Βρήκαμε άλλο ένα θέμα που μας υπενθυμίζει που/ποιοι είμαστε.
Να πειτε της Κυριας Τριανταφυλλου οτι συμφωνα με πολυ γνωστες οικονομικες θεωριες - εχω δυο μεταπτυχιακα !-δεν υπαρχει ποτε σωστος χρονος για να παντρευτεις και να κανεις παιδια. Να της πειτε επισης οτι ευτυχως για αυτη και για ςμας η δυστυχως για αλλους ο πατερας της δεν σκεφτοταν οπως η συγκεκριμενη, κατα ομολογια της, συγγραφεας -κατ εμε που διαβαζω πανω απο 20 βιλια τον χρονο, παντελως αγνωστη-. Να της πειτε επισης οτι συμφωνα με τα οικονομικα παλι ενα παιδι ειναι υποχρεωση της κοινωνιας και οχι των γονιων του- αλλιμονο αλλωστε αν συναιβαινε αυτο τις εποχες των μαζικων καταστροφων, θα επρεπε να υπηρχε δημογραφικο κενο- .μη επειχηρηματολογια ειναι σαθρη και αδυναμη και παροτι προσπαθει να πει κατι που εχει μια λογικη, η δικη της προτεραιοτητα να παραμεινει εστω και εφημερα γνωστη για βιοποριστικους λογους- εγιναν ξαφνικα της μοδας οι συγγραφεις- ειναι πιο εκδηλη απο τον διδακτικο και ηθικοπλαστικο ρολο του κειμενου της......λυπαμαι πολυ που ακομη προσπαθουμε να εγκαταστσουμε μια κοινωνια γυρω απο την οικονομια, ενω θα επρεπε να κανουμε μια οικονομια γυρω απο μια οικονομια. Το 2040 στη χωρα αυτη θα υπαρχουν 7 εκατομμυρια ανθρωποι και ο αρχαιολογος του μελλοντος θα ανακαλυπτει τα post και τα κειμενα αυτα. Το δημογραφικο κενο θα οφειλεται γιατι το 2010 καποιοι πιστευαν οτι ειχαμε πολλα παιδια και λιγους δρομους......καληνυχτα Κυρια Τριανταφυλλου...
Μολις διαβασα τους τιτλους σπουδων σου παγωσα! Αν διαβαζεις 20 βιβλια τον χρονο και δεν εχεις ακουστα την Σωτη εχεις προβλημα!Αλλο να μην σου αρεσει και αλλο να μην την εχεις ακουστα.
20 βιβλια τον χρονο? Μην κανεις παιδια, δεν θα εχεις χρονο να αφιερωσεις σε αυτα!χαχα Να σου πω, δεν ειναι καμια υποχρεωση της κοινωνιας το παιδι,δεν ειναι ΚΑΝ υποχρεωση, οτι ναναι λετε.
Αδυνατω να συνομιλω με Βαλκανιους αστους (στο μυαλο τους) μου θυμιζουν τους Βαλκανιους με μερσεντες! Παρολα αυτα και στα τρια παραπανω ποστ εβαλα θετικη ψηφο, οχι για αλλο λογο επειδη κατα βαθος και εγω μετατρεπομαι σε καρχαρια που αναζητω αιμα, ας ειναι και το δικο μου. Οπως ειπε και ο Αλμπερ Καμυ ¨ αναμεσα στο θεατρο και το ποδοσφαιρο , προτιμω το δευτερο¨ .
Αν διαβαζετε μονο βιβλια που αφορουν τα μεταπτυχιακα σας και οχι λογοτεχνια ελληνικη και παγκοσμια, λογικο να μην ξερετε την κ. Τριανταφυλλου. Ειναι πολυ καλη συγγραφεας. Δυστυχως αντι να γραφει καλα βιβλια προτιμαει να σχολιαζει την επικαιροτητα με αποτελεσμα να της ξεφευγουν αρκετες... μπουρδες. Ετερον εκατερον!
Παντα χαιρομαι ρε Αρη πως αναδημοσιοποιεις αρθρα ή δηλωσεις που σηκωνουν φουρτουνες και παιρνεις το μερος των συγγραφεων και προσπαθεις να τους δικαολογησεις. Σε θαυμασα και στην Κικη Δημουλα. Πρεπει να εισαι πολυ καλοψυχος ανθρωπος.Στο θεμα μας: Ειδα τον φανατισμο και τι εγινε στις ομαδες μαμαδων-θηλασμων κτλ και οντως, τα ακρα ειναι παντοτε υπερβολικα και λαθος. Καταλαβαινω τι εννοουσε η Σωτη για τα φτωχα παιδια της Βενεζουελας που γεννιουνται καταδικασμενα, δεν εχουν στον ηλιο μοιρα και συμφωνω. Διαφωνω ομως με τον παραλληλισμο της τσιγγανας στην Αθηνα. Οι τσιγγανοι εχουν εναν διαφορετικο τροπο ζωης και νοοτροπια απο μας, και στο πλαισιο αυτο δεν νομιζω οτι τους λειπουν αγαθα οπως τ αντιλαμβανομαστε με τον δικο μας τροπο ζωης.Αλλα ενω ειμαι φαν της Σωτης και ειναι η αγαπημενη μου ελληνιδα συγγραφεας με ενοχλησε πολυ η φραση στην παυλα-ο θηλασμος στο πεζοδρομιο απαγορευεται- θελω να πω οτι ο δημοσιος θηλασμος, ειτε ειναι στο παγκακι, ειτε στο πεζοδρομιο, ειτε σε μια πεζουλα, ειτε σε μια μερια του δρομου οχι μονο δεν απαγορευεται αλλα ειναι ενα (θα πρεπε)αυτονοητο δικαιωμα της μητερας που επισης κατοχυρωνεται απ το ελληνικο Συνταγμα. Μπορει το θεμα της συγγραφεως οντως να ηταν η παιδικη ανεχεια, ομως οταν βαζεις κατι τετοιο σε παυλες-οντας συγγραφευς, ξερεις οτι το περνας εντεχνα και με πλαγιο τροπο. Συγνωμη για το τεραστιο σχολιο, αλλα το σκεφτομαι απο χτες που το διαβασα. Αλλη μια φορα με απογοητευσε η Σωτη, εχει ξεσηκωσει ξανα σαλο με τις δηλωσεις της περι αμβλωσης.
Πώς αναδημοσιοποίησα το θέμα της Δημουλά δηλαδή;Πρώτα όπως ισχυρίστηκε η συντάκτρια της Εφημερίδας των Συντακτών ότι τα είπε η Δημουλά >> http://www.lifo.gr/now/culture/26729Και μετά όπως τα είπε στ' αλήθεια η Δημουλά >> http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/38098Ξέρεις, συχνά, στον ανθρωποφαγικό μας οίστρο δεν διαβάζουμε καν τι λέει κάποιος, απλώς νομίζουμε ότι είπε κάτι και το διαιωνίζουμε. Χαίρομαι όταν σπάω αυτήν την απρόσεκτη παραφιλολογία - στη συγκεκριμένη περίπτωση με τον δημόσιο θηλασμό της Τριανταφύλλου.
Μαζί σου. Η ψύχραιμη θεώρηση των πραγμάτων είναι σπάνιο πράγμα. Μερικά πράγματα δεν πρέπει να τολμάμε να τα πιάνουμε στο στόμα μας ή να τα αναφέρουμε. Αμέσως ξεκινάει η ανθρωποφαγία. Λές και χτυπάνε φλέβα ιεροσύνης, σαν να πιάνουμε την παναγία την οικογένεια και την μητέρα κάποιου στο στόμα μας αντιδρούν.Όμως η λογική πρέπει να υπερέχει των συναισθημάτων, μόνο έτσι θα πάμε μπροστά. Αλλιώς μιλάμε για τον απόλυτο σκοταδισμό, και σαν τους άραβες, από οργή απλά θα λιντσάρουμε, λιθοβολούμε όσους τα λαϊκά δικαστήρια κρίνουν ένοχους. Λαικό δικαστήριο θα ήταν όποιου η φωνή είναι πιο δυνατή. Γιατί σε μια κραυγή δυστυχώς δεν υπάρχει "αντι-κραυγή" να την σιωπήσεις.
Mα αυτο ακριβως ειπα κι εγω! Συμφωνω 100% μαζι σου καιχαιρομαι παντα να διαβαζω τα αρθρα σου! Εννοουσα κυριολεκτικα ο,τι εγραψα και λυπαμαι αν τα εξελαβες ως ειρωνεια :-(
Για να είμαστε ακριβείς, η παύλα ακολουθούσε την πρόταση για τον θηλασμό και προφανώς ήταν εκεί για να δώσει έμφαση στην επεξήγηση που ακολουθούσε.
"Οι τσιγγανοι εχουν εναν διαφορετικο τροπο ζωης και νοοτροπια απο μας"Το μικρό αθώο πλάσμα, στην αγκαλιά της μάνας του έξω στα κρύα τις ζέστες και τις σκόνες, το ξέρει;Έχω δει τσιγγάνες μάνες στις γωνιές των δρόμων να συμπεριφέρονται στα μικρά τους σαν να είναι τσουβαλάκια. Τι σόι επιλογή είναι αυτή;
Και υπάρχει και ολόκληρη έρευνα η οποία αποδεικνύει ότι οι τσιγγάνοι κρατούν τα παιδιά αυτά σε κατάσταση ηρεμίας δίνοντας τους ναρκωτικά. Πολλές φορές μάλιστα - λέει η έρευνα - τα παιδιά πεθαίνουν στην αγκαλιά της τσιγγάνας από υπερβολική δόση και η τσιγγάνα το κρατά πεθαμένο στην αγκαλιά της μέχρι να τελειώσει η "βάρδια" της. Το πως μεγαλώνει ένα παιδί δεν είναι θέμα "προσωπικό", ούτε πρόβλημα του κάθε αμόρφωτου και ανεγκέφαλου το οποίο δεν αφορά όλους τους υπόλοιπους.....
Αλλουτερο,αυτό δεν συμβαίνει ειδικά από τσιγγάνες μητέρες ούτε από όλες τις τσιγγάνες μητέρες.Η πρακτική αυτή σχετίζεται με ψυχαναγκαστική ή εκμεταλλευόμενη εργασία, συνδεδεμένη με μαφίες, εγχώρια και μη δίκτυα εκμετάλευσης, υπόκοσμο, παρακράτος, κτλ.Συνήθως δε, αν όχι πάντοτε, δεν πρόκειται καν για δικά τους παιδιά.
Ακριβώς έτσι ερμήνευσα και εγώ το συγκεκριμένο σημείο του άρθρου της Τριανταφύλλου, το οποίο, όμως, θα μπορούσε ίσως να έχει διατυπωθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια.