UPDATED: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις (+ Τι είπε στην πραγματικότητα η Δημουλά για τους μετανάστες)

UPDATED: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις (+ Τι είπε στην πραγματικότητα η Δημουλά για τους μετανάστες) Facebook Twitter
79

Φωτογραφία: Σπύρος Στάβερης / LIFO

Update: 

Ενδιαφέρουσα κουβέντα στο fb της αρχισυντάκτριας της Εφημερίδας των Συντακτών, Βένας Γεωργακοπούλου:

Eπειδη ταχω παρει που ολοι σας ξαφνικα ανακαλυψατε οτι η Δαμιανιδη παραποιησε την Δημουλα και η ποιητρια δεν ειπε και τιποτα κακο, ε, ολο "παντως", και "βεβαιως" ηταν ο λογος της. Ελεγε μια κακια κουβεντα, μετα την ψιλοέπαιρνε πισω, εσπερνε φοβο για τους ληστες και μετα ελεγε δεν ειναι και ολοι οι ξενοι ληστες. Και αυτο το "οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν, αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι", γιατι κανεις δεν το ΒΛΕΠΕΙ; Να μοιραστουν οι χωροι, κυρια Δημουλα; Να μοιραστουν; Και λιγα εγραψε η Αννα Δαμιανιδη.
 
 
  • Vena Georgakopoulou Oταν διαλεγεις σε μια βολτα που θελει να αναδειξει τα ωραια παλια σπιτια της Κυψελης να σταθεις, μονότονα και θλιβερα, στο θεμα των ξένων, εστω κι αν μετα απο καθε λέξη λές "αλλα εγω τους αγαπάω τους ξενους", ε, ναι, ειναι προβλημα
  • Vivian Efthimiopoulou Δεν στάθηκε εκεί. Στις 1200 λέξεις του transcript υπάρχουν καμία 50ρια μόλις για το θέμα. Μάλιστα πάνω απο δυο φορές εξηγεί ότι ο φόβος δεν πρέπει να οδηγεί σε γενικεύσεις σε βάρος των μεταναστών.
    Κατα τα λοιπα ειναι αυτονόητο ότι το κείμενο της Δαμιανιδη παρερμηνευτηκε και αντί για σχόλιο χρησιμοποιήθηκε ως πηγή. Αυτό το περίμενα απο τους καφρους του διαδικτύου αλλα δυστυχώς είδα και πολλούς απο εμάς τους υπόλοιπους να κάνουμε το ίδιο. Τόση σπουδή ν πιστωσουμε ανθρώπους και μάλιστα δημοφιλείς στον εχθρό της Δημοκρατίας πλέον;
  • Dimitri Kourtakis Δεν θέλω να ανακατευτώ αλλά το κείμενο της Δαμιανίδη απέχει πολύ από την αλήθεια. Βένα, δεν μίλησε περί κλάψας, ρατσίστρια και ξενοφοβική την αποκάλεσε. Η τοποθέτηση της Δημουλά ήταν πολύ προσεκτική. Το να απομονώσεις παρερμηνεύοντας τα λόγια από το πλαίσιο τους νομιμοποιείς άθελα σου την πρακτική ακραίων ομάδων και την επίθεση τους σε ανθρώπους του πολιτισμού. Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις της Δαμιανίδη αλλά κατά τη γνώμη μου ο ρατσισμός δεν θα αντιμετωπιστεί με την επιβολή μια κάποιας πολιτικής ορθότητας αλλά με ψύχραιμη διαπίστωση του προβλήματος και εύρεση λύσεων.
  • Vena Georgakopoulou Εξακολουθω να βρισκω το κειμενο της Δαμιανιδη ΤΕΛΕΙΟ, δεν αλλαξε ΟΥΤΕ λεξη, τα ειπε ολα η Δημουλα. Και ειναι θλιβερο απο μια ευαισθητη ποιητρια να εκφραζει φοβο και ενόχληση για τους πολλους ξενους και συγχρονως να λέει "¨α, εγω τους αγαπώ τους ξένους". Ε, μπαστα πια. Μπαστα. Η Αννα ειναι απλως η μονη που τολμησε να θιξει τις ιερες αγελάδες μας. Ο Κουμανταρεας ειναι μια ακομα τετοια περιπτωση. Οταν ειπε για τις γυναικες που βιάζονται και ευχαριστιουνται ή οταν δημοσιευει απαραδεκτα βιβλια, το βουλωνουμε ολοι
     
  • Vivian Efthimiopoulou Ναι αλλα για τον Κουμανταρεα δεν διάβασα κάτι. Μάλιστα ο λόγος που εγώ δεν πήγα ήταν η παρουσία του σιχαμενου του Κουμανταρεα. Κι επίσης δεν αντέχω τον διδακτισμο των ηλικιωμένων κυριών. Ολων των ηλικιωμένων κυριών όμως. Καλημέρα.

  • Stamatis Kraounakis Τον νιαρχο τον νιαρχοοοοο

+ Μέσα σ' όλα και ο Αντρέας Λοβέρδος:

 

============

Ο απομαγνητοφωνημένος λόγος της, από τα ΝΕΑ, δημιουργεί ερωτήματα για αυτά που μετέφερε η Εφημερίδα των Συντακτών:

 «Καλησπέρα λοιπόν στους γείτονες τους αγαπητούς... Ε, όλοι γείτονες είστε, όλη η Αθήνα είναι μια γειτονιά... Τέλος πάντως εγώ ζω στην Κυψέλη 76 χρόνια και στον ίδιο δρόμο. Είναι κάπως μοιραία τα πράγματα,το δικό μου σπίτι ήταν λίγο πιο κάτω από το πατρικό οπότε ούτε ατμόσφαιρα ούτε δεσμά άλλαξα εύκολα.

Εζησα τα ωραία χρόνια της Κυψέλης όσο μπορεί κανείς να δει το ωραίο όταν είναι παιδί που προέχει πάντα αυτή η νεότητα και φτιάχνει τα πράγματα πάντα όπως τα θέλει.

Η Κυψέλη ήταν παράδεισος, η οδός Πυθίας που έζησα ήταν ωραίες μονοκατοικίες με κήπους όλα τα σπίτια, γνώριμοι οι κάτοικοι πάρα πολύ, γραφική η Φωκίωνος Νέγρη όπου κατηφόριζα για το Γυμνάσιο το 6ο για την οδό Επτανήσου.

Τώρα έχουν φυτρώσει πάρα πολλά καφενεία εκεί ,τέλος πάντων έζησα εκεί αφού ήταν του πατέρα μου το σπίτι, μετά παντρεύτηκα το 1954, πήγα δυο γωνίες παρακάτω έζησα και εκεί για 15 χρόνια με μια συνεχή νοσταλγία καθώς άρχισαν να χαλάνε τα πράγματα στην περιοχή να φυτρώνουνε οι πολυκατοικίες οι άχαρες και να γκρεμίζονται εικόνες στην ουσία όχι σπίτια, εικόνες που είχαμε επί χρόνια ενστερνιστεί και άρχισα να γκρινιάζω και να λέω: "Θεέ μου θα φύγω από εδώ θα πάω κάπου αλλού".

Επεισα τον απρόθυμο Αθω Δημουλά και πήραμε ένα δάνειο και πήραμε ένα διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή όπου ζούσε και ο γιος μου εκεί παντρεμένος.

Αγοράσαμε λοιπόν με κόπο και ένα δάνειο ένα σπίτι στην Αγία Παρασκευή και σε έξι μήνες ξαναμετακόμισα στην οδό Πυθίας 26. Είχα μάλιστα καταφύγει σε έναν γιατρό στην γειτονιά, ορθοπεδικό-ποιητή, τον Δημητρη Παπαδίτσα - ήταν στην οδό Πατησίων - του λέω: "Κάτι μου συμβαίνει έχει πλακωθεί η καρδιά μου..."

Μου λέει: "Τα πεύκα σε πειράζουν», τέλος πάντων, με πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια του Αθω Δημουλά μεταφέρθηκα πάλι στην οδό Πυθίας 26, ευφρόσυνα και ευδαίμων.

Εκείνος άπαξ και τον πήγα εκεί δεν είχε μεγάλη μανία, δεν άντεχε και τις μετακινήσεις δεν ήταν και της αντοχής άνθρωπος πάντα αλλά υπέκυψε αφού εγώ δεν ήμουν υποχωρητική κι έζησα αρκετά χρόνια ώσπου πριν εφτά χρόνια η κόρη μου αγόρασε ένα σπίτι, τρία σπίτια πιο κεί, από το πατρικό της Φαέθοντος δηλαδή, έμεινε εκεί οκτώ χρόνια, της ντάντεψα τα παιδιά της και αίφνης κατελήφθη κι αυτή από την μανία του προαστίου, έφυγε εντέλει και με πολύ λύπη το έζησα αυτό: συγχρόνως να εγκαταλείψω το συζυγικό μου σπίτι, διότι είχε πάρα πολλές σκάλες και όντως είχα μεγαλώσει πια αρκετά για να μην μπορώ να σαλτάρω.

Έτσι μεταφέρθηκα Φαέθοντος πάλι 26, γωνία Πυθίας. Επομένως η Πυθία δεν έφυγε από το οπτικό μου πεδίο και ζω τώρα εκεί όχι πάρα πολύ συμφιλιωμένη με την αλλαγή.

Τώρα όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν ήθελα να φύγω...

Μα γιατί όλη μου η ζωή διεπράχθη σε αυτό το μέρος. Πουθενά αλλού. Ό,τι έζησα σημαντικό και δεν έζησα - και κακά και αρρώστιες και δυσάρεστα και εκπλήξεις - έγιναν σε αυτή την περίφημη Κυψέλη.

Θα πει κανείς, δεν έβλεπα τις παραμορφώσεις;

Ξέρετε, ο άνθρωπος έχει και μια φαντασία. Μπορούσε κανείς να γκρεμίζει τα εξαμβλώματα και να προκύπτουν από κάτω παλιές μορφές του τόπου. Νομίζω πως γεωγραφήθηκε αρκετά η αφοσίωσή μου στην Κυψέλη, αν έχετε κάτι άλλο ρωτήστε με...

Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Οι ξένοι (οι Αλβανοί τουλάχιστον) επιστρέφουν βέβαια στις πατρίδες τους. Το μόνο που κάνω για την Κυψέλη είναι να ζω ακόμη εκεί.

Θα πρέπει να το πούμε πάντως και αυτό, πρέπει να πω όμως ότι είναι και ένας συνεχής κίνδυνος, κινδυνεύουν οι ντόπιοι από κλοπές φοβερές ακόμη και στον δρόμο.

Σας λέω ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Πυθίας 42 ήταν το πατρικό μου όπου ζει σε ένα διαμέρισμα η αδελφή μου. Δύο φορές την πήγαν στο νοσοκομείο, δύο φορές την παραμόρφωσε ένας έξω από το σπίτι διότι δεν έβρισκε τα κλειδιά για να μπει μέσα...

Την πρώτη φορά και εκείνη και τον άνδρα της επί δύο ώρες τους έκλεισαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και έκλεβαν το σπίτι ανενόχλητοι.

Περιορισμένα περιστατικά ναι αλλά ο φόβος είναι απεριόριστος. Δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές.

Πάντως εάν πάει κανείς στην πλατεία της Κυψέλης, δεν έχει χώρο να πατήσει. Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι - πολύ φυσικό βέβαια πώς να περάσουν την ώρα τους - και παίζουν κάτι δικά τους χαρτιά και με χαρτάκια γεμίζει ο τόπος.

Βεβαίως οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι.

Παίζαμε πεντόβολα ώρες ολόκληρες στα σκαλάκια του σπιτιού. Ητανε μια άλλη κατάσταση, την νοσταλγώ πάρα πολύ και δεν ξέρω αν αυτός είναι ο λόγος που δεν ακολούθησα την κόρη μου στο προάστιο ή απλά ο φόβος να προσαρμοστώ στο καινούριο.

Εγώ συνήθισα με τους ξένους, να ξυπνώ και να τους βλέπω. Έχω συναντήσει πολλούς μαύρους με καρότσια του σούπερ μάρκετ... έχει όμως κι έναν μόδιστρο πακιστανό η γειτονιά μου που δεν τον φτάνει κανείς στο διόρθωμα, Φαέθοντος βρίσκεται... και ανδρικά και γυναικεία.

Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή.

Μετάβασης, διότι κρίθηκε αυτομάτως επειδή ήταν προσιτή, δεν μπορούσαμε να πάμε στο Κολωνάκι.


Μακάρι να μην υπήρχε αυτό το θέμα της πείνας, μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες, εδώ πια είναι ένα πρόβλημα πώς συντηρούνται αυτοί οι άνθρωποι.

Ευχαριστήθηκα πολύ σήμερα που ήμουν με τους Κυψελιώτες, πάρα πολύ».

======

Τα λόγια της Κικής Δημουλά στην εκδήλωση των Atenistas (κυρίως η αποστροφή για τα παγκάκια που είναι γεμάτα μετανάστες) συζητήθηκαν πολύ μετά την -πολύ χαλαρή απ' ό,τι φαίνεται- μεταφορά και δημοσιοποίησή τους στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Όταν βάλαμε το θέμα στο LIFO.gr μου έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι σχολιαστές την υποστήριξαν, δίνοντας τις δικές τους (απαλλακτικές) ερμηνείες για το τι είπε και πώς το είπε.

Είναι γεγονός ότι αν αυτά που γράφει (όπως τα γράφει) η Εφημερίδα των Συντακτών τα είχε πει πχ. η Βούλα Παπαχρήστου ή ο Notis Sfakianakis οι περισσότεροι θα ήταν έξαλλοι, ενώ τώρα η ποιήτρια αντιμετωπίστηκε με συμπάθεια, έως και κατανόηση. 

Έχει όντως μία διαφορά: όχι επειδή μιλάμε για την σπουδαιότερη ποιήτριά μας, αλλά επειδή πρόκειται για μια 82χρονη γυναίκα που νιώθει πλέον φόβο (άσχετη η εθνικότητά του) στην περιοχή που ζει εδώ και δεκαετίες και που δεν βρίσκει κάπου να καθίσει ή να βγει βόλτα. Κι όταν μιλώ για την ηλικία της ΔΕΝ υπονοώ τις αηδίες που διάβασα απ' το πρωί, αλλά το ότι η ζωή των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας σε μια αφιλόξενη πόλη είναι πολύ πιο δύσκολη, και συχνά τρομακτική, απ' ό,τι των νεότερων που με ευκολία κρίνουν. 

Τα προβλήματα εξαιτίας κάποιων ανθρώπων, Ελλήνων και μη, είναι υπαρκτά: ας μην απαιτούμε απ' τα δημόσια πρόσωπα να κρύβονται πίσω απ' το δάχτυλό τους και να υποκρίνονται, αλλά κι αυτά -κατά την ταπεινή μου γνώμη τουλάχιστον- ας προσέχουν τις διατυπώσεις για να μην παρερμηνεύονται. Η Χρυσή Αυγή περιμένει στη γωνία. Και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήδη πανυγυρίζει για τις δηλώσεις της Δημουλά (!). 

Το πιο εύστοχο σχόλιο νομίζω το έγραψε ο ein steppenwolf: 

Οι άνθρωποι της γενιάς της Κικής Δημουλά δεν είχαν ακόμη μάθει να εκφράζονται με πολιτικά ορθό τρόπο. Ίσως θα ήταν καλύτερα αν η Άννα Δαμιανίδη [της Εφημερίδας των Συντακτών] είχε προσπεράσει τη λανθασμένη και αφελή άποψη της ποιήτριας. Τώρα όσοι τη φθονούν βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν πάνω της το άχτι που έκρυβαν μέσα τους.

Από την άλλη ο Αύγουστος Κορτώ:

Μια διευκρίνιση. Πολλά λέγονται και γράφονται κάθε τόσο αναφορικά με απρόσεχτες, ατυχείς - ή και απολύτως βλακώδεις - δηλώσεις αναγνωρισμένων, κοσμοαγάπητων ή/και θεσμικών πνευματικών δημιουργών. Και υπάρχουν πολλοί που λένε "Έλα μωρέ, ας μη δίνουμε τόση σημασία σε μια παραδρομή του λόγου, τόσο σπουδαίο έργο έχει αφήσει ο Τάδε και ο Δείνα". Ωστόσο, όταν έχεις ασκηθεί στον γραπτό λόγο (και δη στον ποιητικό, που είναι ο πλέον αφαιρετικός και ως εκ τούτου απαιτητικός κι 'επικίνδυνος'), όταν οι λέξεις που έχεις λειάνει και συνταιριάξει κατά τρόπο θαυμαστό έχουν τύχει τόσης προσοχής και ανάλυσης, είναι αδικαιολόγητο να μεταχειρίζεσαι τις ίδιες λέξεις με απρονοησία, επιπολαιότητα (ή και καραμπινάτη γαϊδουριά) σαν τον πρωτάρη που δεν ξέρει πώς να χειριστεί ένα πανίσχυρο όπλο.

Πάντως την αρχική μου παγωμάρα και την μεγάλη απογοήτευσή που ένιωσα όταν διάβασα για το συμβάν ακολούθησε μια κάποια ανακούφιση, όταν διάβασα τι πραγματικά είχε πει αλλά και τι απάντησε η Δημουλά σε όσα της καταλογίστηκαν.

Μιλώντας τηλεφωνικά στον Δημήτρη Παπαδημητριάδη του maga.gr εξήγησε τη θέση της (αφήνοντας απέξω οποιαδήποτε αναφορά στην έννοια παγκάκι, πάντως).

Φωτογραφία: Φώτης Βαλλάτος / LIFO 

  

Μερικά μικρά αποσπάσματα από τη συνέντευξη (όλη είναι στο maga.gr)

   

"Δεν θα κάνω δήλωση να πείσω ότι δεν αποκάλεσα όλους τους κλέφτες δολοφόνους. Είπα μια περίπτωση που συνέβη μέσα στην οικογένειά μου και χρειάστηκε να φτάσουμε στο νοσοκομείο και εννοούσα πόσο τρόμο μου δημιουργεί αυτό το πράγμα."

"Δεν μπορώ εγώ να απολογηθώ για ό,τι συμβαίνει. Δεν είπα ότι βγήκα στην πόρτα μου και άκουσα ουρλιαχτά από μια γυναίκα που της είχαν αρπάξει τον σταυρό από τον λαιμό της. Είπα ότι η αδελφή μου ετών 70 και ο άντρας της ετών 75 δέχτηκαν επίθεση. Τους χτύπησε την πόρτα κάποιος, του άνοιξαν, μπήκαν δύο μέσα, τους φίμωσαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και επί δυόμισυ ώρες ανενόχλητοι δεν άφησαν τίποτα. Ξάφρισαν όλο το σπίτι. Κατέθεσαν στην αστυνομία, ήρθαν οι αστυνομικοί και πήραν αποτυπώματα και φυσικά δεν έγινε τίποτα. Και τη δεύτερη φορά, ένας έξω από την πόρτα της αδελφής μου, επειδή δεν του έδωσε το κλειδί να μπει μέσα στο σπίτι της, την χτύπησε και πήγαμε στο νοσοκομείο."

"Μπήκα στον στόχο. Αρχίζω να αισθάνομαι ότι πρέπει να μεταναστεύσω σε άλλη χώρα. Μάλλον δεν με θέλει η Ελλάς εδώ πέρα, έτσι φαίνεται. Εγώ δεν έχω καμία σχέση με αυτές τις διαφορές των φυλών. Οι Πακιστανοί που βρίσκονται τουλάχιστον στα φανάρια θα μπορούσαν να έρθουν μάρτυρες υπερασπίσεώς μου. Λυπάμαι πάρα πολύ τους ανθρώπους που υποφέρουν. Δεν είμαι υποχρεωμένη, ως μη ρατσίστρια, να λυπάμαι και τους φονιάδες όμως. Δεν είμαι. Δεν έψεξα κανέναν, δεν κατηγόρησα κανέναν, δεν αντεπιτέθηκα σε αυτούς που μου επιτέθηκαν. Με συγχωρείτε που θυμώνω. Το λάθος μου είναι ότι πήγα σε αυτή την ιστορία της Κυψέλης. Τελικά πρέπει κανείς να κάθεται μέσα στο σπίτι του και να μην ομιλεί."

"Να ήξεραν από μέσα τους πόσο είμαι με το μέρος των μεταναστών. Να το ήξεραν μόνο. Είναι τρομακτική η κατάσταση. Η υποκρισία του ανθρώπου είναι άλλο πράγμα. Άλλο είναι η επίδειξη συμπόνοιας για τους αδυνάτους με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ό,τι πιο ψεύτικο υπάρχει."

 "Τη Χρυσή Αυγή θα ήθελα να τη σκοτώσω γιατί σκοτώνει αυτούς τους ανθρώπους. Ειλικρινά σας λέω με πιάνει ρίγος που τη βλέπω. Εκεί ναι, θα μπορούσα να τους πυροβολήσω που επιτίθενται σε φτωχούς κακομοίρηδες. Άκουσα για το επιλεκτικό συσσίτιο. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Και λένε ότι είμαι εγώ ρατσίστρια;"

79

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Στην εποχή της φρενίτιδας δεν μπορείς καν να περιγράψεις μία εμπειρία. Κινδυνεύεις να ταμπελοποιηθείς. Παραχωρώ λοιπόν το σπίτι μου στην κυψέλη-δίπλα από της Δημουλά- για μία εβδομάδα. Προτεραιότητα θα δοθεί σε άτομα που δεν έχουν μείνει ή εργασθεί στο κέντρο της πόλης την τελευταία πενταετία. Αγαπώ την κυψέλη και το μότο μου είναι ΄΄Δεν πάω πουθενά΄΄-σε αντίθεση με όσους σκόρπισαν σαν τις κατσαρίδες- αλλά ρε παιδιά λίγη σοβαρότητα. Όποιος περιγράφει το τί βιώνει δεν είναι και ρατσιστής..
Ουδεμια σχεση φυσικα αυτό που ειπώθηκε με αυτό που γράφτηκε. Αισχρότατο κείμενο ασχέτως του ποια ειναι και δεν ειναι η Δημουλά.Το ίδιο και οι "δηλώσεις" της διευθύντριας στο φειςμπουκ.
Η γυναίκα δεν έχει κάτι με τους ξένους, με τους εγκληματίες έχει φόβο όπως όλοι μας. Αν η Δημουλά είναι ρατσίστρια so am i Eπίσης θα πρότεινα στην κυρία Δαμιανίδη να κάνει έναν περίπατο στην Πατησίων μετά τις 12 ... με τα πόδια αν της βαστάει.
Ειλικρινά, δε βρίσκω κάτι μεμπτό σε αυτό που είπε η γυναίκα! Ξαφνικά, όλοι θίχτηκαν και θεώρησαν "ρατσιστικό" και "politically incorrect" αυτό που ειπώθηκε, μάλλον επειδή ειπώθηκε από ένα άτομο μεγάλης αξίας και εμβέλειας στο χώρο της τέχνης και τον γραμμάτων. Εννοώ ότι αυτό που είπε όπως και να το κάνουμε είναι αλήθεια, και καθημερινά όλοι μας το βλέπουμε, ειδικά όσοι μένουν σε περιοχές όπως ας πούμε στην Κυψέλη. Αντί να βλέπουμε τα αίσχη που γίνονται εις βάρος των μεταναστών (νομιμων και μη) και τις άθλιες συνθήκες στις οποίες διαμένουν, καθόμαστε και επιτιθέμεθα στην κ. Δημουλά επειδή αναφέρθηκε σε αυτό το θέμα. Λες και δε ζούμε στην Αθήνα και δε βλέπουμε την κατάσταση...
Δεν πίστευα οτι θα το έλεγα αυτό αλλα το επίπεδο δημοσιογραφίας της Εspresso ειναι κλάσης ανώτερο από αυτό της εφημερίδας των Συντακτών, για αυτό και δεν πουλάνε κιολας.
Με τους Δημοσιογράφους ΔΕΝ πάει άλλο! (από Κυψέλη με αγάπη στην Φιλοθέη-ξέρει η Μαντάμ)Οι κάτοικοι της Κυψέλης είναι πολλοί... και Έλληνες, και Έλληνες πολίτες και παράνομοι μετανάστες.Οι κάτοικοι της Κυψέλης γενικά δεν είναι ρατσιστές, και επειδή ανήκουν στην αστική τάξη κυρίως, μπορούσαν να φύγουν για αλλού αλλά ΔΕΝ έφυγαν.Οι κάτοικοι της Κυψέλης αφήνουν φρεσκοπλημενα ρούχα σε καθαρές σακούλες δίπλα στους κάδους, αφήνουν φορεμένα παπούτσια που ακόμα κρατάνε, αφήνουν και περισευούμενα τρόφιμα-όχι όμως ληγμένα.Βλέπουν θεάματα 1ης τάξης, ας πούμε στα δεκάδες θέατρα που την τρυγυρίζουν,και στους δρόμους ανθρώπους που τρώνε ωμό κρέας από σκουπίδια (πχ. Πλατεία Αγίου Γεωργίου), βλέπουν ηληκιωμένες γυναίκες να σέρνονται στο πεζοδρόμιο από μια αλυσίδα μέχρι να σπάσει και να την κλέψουν, βλέπουν πολλά αλλά κυρίως υπομένουν.Οι κάτοικοι της Κυψέλης συμμερίζονται τον πόνο των μεταναστατών, ΔΕΝ αντέχουν τη βία των παράνομων εγληματιών που έχει κυριέυσει τις γειτονιές.Δεν είναι όλοι χρυσαυγίτες, ούτε δυστυχισμένοι ρατσιστές.ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗς ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΝΟΜΠΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΡΟΑΣΤΕΙΩΝ, με την απελπιστική άγνοια όσων δεν κατοικούν στο κέντρο
Ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων γιατί μπορεί να θίξω την "ιερή αγελάδα" κάποιων, αλλά στην Ελευθεροτυπία πάντα επικρατούσε ο νεποτισμός, η αναξιοκρατία και οι κομματικές προσλήψεις - τοποθετήσεις! Δε θα περίμενα τίποτα καλύτερο από την κα Γεωργακοπούλου! Τί ύφος, τί λεξιλόγιο, τί αλαζονεία!!! Ούτε μια μικρή ένδειξη μετάνοιας, έστω διπλωματική, "πολιτικά ορθή" που τόσο αρέσει σε κάποιους!Κι εσείς στη lifo πάντως, έχετε εμμονή με την πολιτική ορθότητα, μέσα από την οποία χάνεται η ουσία και η αλήθεια πολλές φορές!Ο τύπος κόντρα στην ουσία! Να μη θυμίσω τί είχε πει ο Βολταίρος...Αυτό ήταν διαφωτισμός! Τώρα δεν μπορείς πεις αυτό που πιστεύεις γιατί κάποιος θα σου κολλήσει μια ταμπέλα! Αυτό είναι σκοταδισμός και μάλιστα πολύ επικίνδυνος.Ο καθένας μπορεί να πιστεύει και να λέει ό,τι θέλει, αρκεί να μην προβαίνει σε επιθετικές ενέργειες ή να μην ωθεί άλλους ανθρώπους σε επιθετικές ενέργειες προς τρίτους!Να σεβεται δηλαδή την ελευθερία των άλλων! Οι κοινωνίες μέσα από τους νόμους προσπαθούσαν να ελέγξουν τις πράξεις. Τώρα έχουμε φτάσει στο εξοργιστικό σημείο να θέλουμε να ελέγξουμε ακόμα και τον τρόπο σκέψης και την έκφραση στην σκέψης αυτής.Όλοι ίδια μυαλά, ίδια γλώσσα, ίδια οπτική; Κάπως επικίνδυνη μου φαίνεται αυτή η απαίτηση. ποιος κατέχει την απόλυτη αλήθεια;Θυμάμαι μια σκηνή στο Shutter island. Μια τρόφιμος του ασύλου λέει στον Ντι Κάπριο πως το μόνο που χρειάζεται είναι να πεις κάποιον τρελό. Ακόμα κι αν δεν είναι οι άνθρωποι δε θα σταματήσουν ποτέ να αμφιβάλλουν και να τον κοιτούν με καχυποψία.
αυτό που καθόμαστε τους τελευταίους μήνες και χωριζόμαστε σε ρατσιστές και αντιρατσιστές..υπέρ ή κατά της χα..ποιοι είναι μαζί μας ποιοι απέναντι ..αυτό είπε η Κική αυτό είπε ο άλλος..κτλ..ο σκοπός αυτός είναι ; γιατί εγώ πιστεύω πώς για να πάνε οι κοινωνίες μπροστά πρέπει να αποδεχτούμε ο ένας την ύπαρξη του άλλου να αλληλεπιδράσουμε από αυτή την αλληλεπίδραση να κρατηθεί ότι καλό κ όμορφο κ ότι άσχημο και νοσηρό να μείνει πίσω συνειδητά..και μπλα μπλα..μάλλον είμαι αλλού η καημένη...κι όλα αυτό το παιχνιδάκι με χαρά το παίζουν όλοι κανάλια , site κτλ..από όποια πλευρά κι αν είναι.. ωραία..καλό καλοκαίρι..
Δεν βλέπω τίποτα ξενοφοβικό ούτε στο πρώτο ούτε στο δεύτερο άρθρο για την κα Δημουλά.Αναφέρει για την Κυψέλη πως α) οι περισσότεροι παλιοί κάτοικοι έχουν αποχωρήσει, β)έχει εποικιστεί η περιοχή από μετανάστες, γ) ότι τους πονάει σαν ανθρώπους, καθώς έχουν έρθει για να βρουν καλύτερη ζωή και δ) ότι υπαρχουν και κάποιοι που είναι εγκληματίες από αυτούς. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είπε την αλήθεια. Δεν έκανε γενικεύσεις όπως οι περισσότεροι και πρώτοι απ'όλοι κάποιοι ρηχοί συντάκτες της Lifo. Τώρα αν το θέμα είναι ότι χρησιμοποίησε την λέξη ''ξένος'' αντί για ''μετανάστης'', είναι ψιλά γράμματα, καθώς το πολιτικά ορθό είναι ευμετάβλητο συνεχώς. Πχ σε πολλές χώρες, όπως στην Γαλλία οι έγχρωμοι αυτοαναφέρονται ως "black" και στην Ιταλία η Ιταλίδα Αφρικανικής καταγωγής υπουργός λέει φωναχτά πως δεν είναι "έγχρωμη" αλλά "μαύρη". Που αρχίζει και που σταματάει το σωστό και ποιες είναι οι περιστάσεις που κάτι είναι ορθό και ποιες όχι.Αυτό αγαπητοί συντάκτες και φίλοι θα ήταν ένα καλό άρθρο! Τα υπόλοιπα τί είπε ο τάδε για το δείνα και πως απάντησε ο τάδε αρχίζουν να ομοιάζουν με φτηνό κουτσομπολίστικο περιοδικό-ιστότοπο.
Ένας από τους λόγους που δικαιολογούν τη δημοφιλία των νεοναζί στις λαϊκές συνοικίες είναι η αφ' υψηλού αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων που ταλανίζουν τους κατοίκους αυτών των περιοχών. Όταν η "αριστερά" των ακριβών προαστίων δικαιολογεί την υποβάθμιση και την γκετοποίηση ολόκληρων περιοχών, αποξενώνει τους κατοίκους (Έλληνες και μη) από το πραγματικό πολιτικό μήνυμα της Αριστεράς που είναι η ισότητα απέναντι στις ευκαιρίες, στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις. Εάν διαμένεις στη Φιλοθέη και προέρχεσαι από μία οικογένεια ιατρών (όπως η κατά τα άλλα σεβαστή κα Βένα Γεωργακοπούλου) μπορείς να γράφεις με περισσή ευκολία για τα παγκάκια, τις πλατείες και τη διάθεση του δημόσιου χώρου, παραβλέποντας ότι την πραγματική αντίσταση στην εξαθλίωση την καταβάλλουν όσοι παραμένουν στις πατρογονικές εστίες τους (όπως η Δημουλά, ο Κουμανταρέας και τόσοι άλλοι ανώνυμοι βεβαίως). Αυτοί οι άνθρωποι είναι που κατορθώνουν -δεκαετίες τώρα- με τη στάση και τη συμπεριφορά τους να ενσωματώνουν στην τοπική κοινωνία τον κάθε ξένο, από τα χωριά της περιφέρειας ή τα βάθη της ανατολής. Ο φασισμός είναι ο φόβος και οι άνθρωποι που ζουν εκεί φοβούνται την εγκατάλειψη. Φοβούνται επειδή η "αριστερά των σαλονιών" και οι "πνευματικοί υπάλληλοι" της εκάστοτε κυβέρνησης τους εγκατέλειψαν (κι εκείνους και τους όποιους ξένους) στην ελεημοσύνη των ΜΚΟ και στη γροθιά των ναζιστών. Έχοντας μεγαλώσει σ' αυτές τις γειτονιές, φρίττω διαβάζοντας τις αναρτήσεις της κας Γεωργακοπούλου στο Facebook. Σου δημιουργεί την αίσθηση ότι απευθύνεται σε χωρικούς, παραγνωρίζοντας ότι αυτή ακριβώς η αντιμετώπιση των καθημερινών ανθρώπων είναι εκείνη που οδήγησε στην απαξίωση των μέσων ενημέρωσης και των ίδιων των δημοσιογράφων. Υποτίθεται ότι η κρίση θα έβαζε σε όλους μας μυαλό. Σ' αυτήν την ηλικία, όμως, φαίνεται πως η σεβαστή κυρία Βένα είναι αδύνατον να αλλάξει ρώτα...
Κάποιος να μαζέψει αυτές τις κυρίες και την φαιοκίτρινη “δημοσιογραφία” τους!Διότι αυτές ΔΕΝ είναι δημοσιογράφοι αλλά μπάτσοι του λόγου και της σκέψης και χαφιέδες πολιτικής ορθότητος, όπως αυτές οι κυρίες αυθαίρετα την εννοούν και την ερμηνεύουν.Συνοψίζω την αθλιότητα που διέπραξαν:α) Απέδωσαν στην κα Δημουλά φράση που ουδέποτε είπε (κάτι που αντίκειται σφόδρα στην δημοσιογραφική δεοντολογία)β) Ακόμη και αν είχε πει την επίμαχη φράση, με ποιο δικαίωμα την εγκαλούν και προβαίνουν σε χαρακτηρισμούς; Αν έλεγε “δεν αντέχω τους Γερμανούς” θα το έκαναν θέμα;γ) Το πλέον σκανδαλώδες όμως ήταν το ύφος και το ήθος με το οποίο η “αρχισυντάκτρια” της φυλλάδας προσπάθησε να δικαιολογήσει την “δημοσιογράφο”. Όπου σε άθλια (ή μήπως “ψιλοάθλια” σύμφωνα με την αργκό της) ελληνικά εγκαλεί την κα Δημουλά διότι μίλησε ως Δημουλά και όχι όπως θα ήθελε η “δημοσιογράφος”!! Κυρίες μου όντως έχετε ξεφύγει. Ποιος σας εκχώρησε αυτό το δικαίωμα; Ποιες νομίζετε ότι είστε; Δεν θα σας κάνουμε την χάρη να γίνετε νταβατζήδες του λόγου και της σκέψης μας! Αυτό δεν θα περάσει. No Pasarán!
Οπότε για να καταλάβω. Η Κ. Δημουλά αποτύπωσε απλά κάποιες πραγματικότητες.Είπε απλά κάποιες αλήθειες.Αλλά το έκανε με τρόπο που όλα τα ζώα αυτού του (υπο)κόσμου θα "έχουν πάτημα" να χρησιμοποίησουν τα λόγια της προς όφελος τους.Δηλαδή της ζητάς να μην πει αυτό που σκέφτεται γιατί είσαι ήδη έτοιμος να το παρεξηγήσεις. Όπως θα παρεξηγήσεις τα λόγια οποιουδήοποτε αλλά της Κ. Δημουλά είναι ιεροσυλία οπότε καλά θα κάνει να μην μιλά καθόλου. Άμα πια! Άμα κυρία μου το μυαλό σου είναι πιο μπροστά από του μέσου Έλληνα (που σαν κοινωνία έχει εκπρόσωπο Ναζί στην Βουλή), ΜΗΝ ΜΙΛΑΣ.Η πέσε στο επίπεδο του Σφακιανάκη πρώτα και μίλα μετά να μην σε πάρουν στα σοβαρά.Οπότε κανείς ποτέ δεν θα μπορέσει να μιλήσει ειλικρινά ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να δώσω βάρος στον λόγο του. Εύγε σχολιαστές, αυτή είναι κοινωνία! Και τώρα συνεχίστε να βρίζετε και να αναλύετε ΑΝ έπρεπε να μιλήσει η όχι..
Όταν διάβασα την πραγματική ομιλία της Κικής Δημουλά έμεινα άφωνη. Μά τέτοια διαστρέβλωση; Είναι τρομαχτικό. Εάν σοβαρή και επιπέδου υποτίθεται εφημερίδα βιάζει τόσο κατάφωρα, εν ψυχρώ και αδίστακτα το λόγο μιας τόσο φημισμένης αλλά κι αξιοσέβαστης γυναίκας, τότε τί θα γίνει αν πέσουμε εμείς οι ανώνυμοι φουκαράδες στα νύχια κιτρινιστών;Ή μήπως οι απροκάλυπτα κιτρινιστές είναι τελικά πιο ηθικά στοιχεία από τους δήθεν ανωτάτου; Κυρία Άννα, κυρία Βένα, και λοιποί σύγχρονοι "τάξις και ηθική", όσοι (λένε ότι) υπερασπίζονται υψηλά ιδανικά, ας είναι τουλάχιστον και άψογοι δημοσιογραφικά.
Κανιβαλισμός σε όλο του το μεγαλείο.Η γυναίκα ζεί εκεί πέρα 76 χρόνια και δεν μπορεί να εκφέρει λόγο για να μη θίξει τις politically correct απόψεις της κάθε δημοσιογράφου που καραδοκεί στη γωνία με την καραμπίνα. Και απο κάτω οι κάριες να ζητοκραυγάζουν για περισσότερο αίμα.Πόση μα πόση υποκρισία!
Ενα συμπέρασμα βγαίνει τελικα..ευτυχώς που η ράτσα μας όπως έχει καταντήσει δεν πρόλαβε τον Καζαντζάκη,τον Ριτσο,τον Καβάφη,τον Σεφέρη,τον Ελύτη τον Λειβαδίτη και όλους αυτους,γιατι οι μισοι θα ήταν Αναρχικοί και οι μισοι Φασίστες...κι έτσι αφου δεν τους προλάβαμε και δεν τους κριναμε σαν τέλειοι κριτές εμείς έμειναν στην ιστορία σαν Ανθρωποι του πνεύματος. "Καλη σταυρωση στην Κικη Δημουλά" ορνια!
Ο Λοβέρδος κερδίζει βραβείο γελοιότητας, κατά τη γνώμη μου. Σχεδόν δεν βγάζω νόημα από το σχόλιό του. Δηλαδή, αν δεν είχαν ληστέψει συγγενή του, δε θα τη στήριζε; Τη στηρίζει γιατί λήστεψαν συγγενή του, ή γιατί έχει δίκιο; Χαμηλότατο επίπεδο και καφενειακά επιχειρήματα, από άνθρωπο που θελει να θεωρεί τον εαυτό του πολιτικό με αξιωσεις.
μας φλομώνουν καθημερινά στα ψέματα και εσείς εμμένετε στο αν μια τόσο σπουδαία ποιήτρια είναι ρατσίστρια? Ε λοιπόν, δεν είναι. Η παραπληροφόρηση μας έχει κατακλείσει. Η γυναίκα ζει στην δυσπρόσιτη περιοχή, έχει ζήσει πολύ δύσκολα περιστατικά και όχι μόνο δεν είναι ρατσίστρια, αλλά τους κατανοεί. Κακά τα ψέματα, υπάρχει ένα υψηλό ποσοστό κρουσμάτων από αλλοδαπούς, δεχτείτε εσείς οι δήθεν λόγιοι. Αν δεν μπορείτε να το καταλάβετε πάτε να ζήσετε εκεί.