Update:
Ενδιαφέρουσα κουβέντα στο fb της αρχισυντάκτριας της Εφημερίδας των Συντακτών, Βένας Γεωργακοπούλου:
-
Vena Georgakopoulou Oταν διαλεγεις σε μια βολτα που θελει να αναδειξει τα ωραια παλια σπιτια της Κυψελης να σταθεις, μονότονα και θλιβερα, στο θεμα των ξένων, εστω κι αν μετα απο καθε λέξη λές "αλλα εγω τους αγαπάω τους ξενους", ε, ναι, ειναι προβλημα
-
Vivian Efthimiopoulou Δεν στάθηκε εκεί. Στις 1200 λέξεις του transcript υπάρχουν καμία 50ρια μόλις για το θέμα. Μάλιστα πάνω απο δυο φορές εξηγεί ότι ο φόβος δεν πρέπει να οδηγεί σε γενικεύσεις σε βάρος των μεταναστών.Κατα τα λοιπα ειναι αυτονόητο ότι το κείμενο της Δαμιανιδη παρερμηνευτηκε και αντί για σχόλιο χρησιμοποιήθηκε ως πηγή. Αυτό το περίμενα απο τους καφρους του διαδικτύου αλλα δυστυχώς είδα και πολλούς απο εμάς τους υπόλοιπους να κάνουμε το ίδιο. Τόση σπουδή ν πιστωσουμε ανθρώπους και μάλιστα δημοφιλείς στον εχθρό της Δημοκρατίας πλέον;
-
Dimitri Kourtakis Δεν θέλω να ανακατευτώ αλλά το κείμενο της Δαμιανίδη απέχει πολύ από την αλήθεια. Βένα, δεν μίλησε περί κλάψας, ρατσίστρια και ξενοφοβική την αποκάλεσε. Η τοποθέτηση της Δημουλά ήταν πολύ προσεκτική. Το να απομονώσεις παρερμηνεύοντας τα λόγια από το πλαίσιο τους νομιμοποιείς άθελα σου την πρακτική ακραίων ομάδων και την επίθεση τους σε ανθρώπους του πολιτισμού. Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις της Δαμιανίδη αλλά κατά τη γνώμη μου ο ρατσισμός δεν θα αντιμετωπιστεί με την επιβολή μια κάποιας πολιτικής ορθότητας αλλά με ψύχραιμη διαπίστωση του προβλήματος και εύρεση λύσεων.
-
Vena Georgakopoulou Εξακολουθω να βρισκω το κειμενο της Δαμιανιδη ΤΕΛΕΙΟ, δεν αλλαξε ΟΥΤΕ λεξη, τα ειπε ολα η Δημουλα. Και ειναι θλιβερο απο μια ευαισθητη ποιητρια να εκφραζει φοβο και ενόχληση για τους πολλους ξενους και συγχρονως να λέει "¨α, εγω τους αγαπώ τους ξένους". Ε, μπαστα πια. Μπαστα. Η Αννα ειναι απλως η μονη που τολμησε να θιξει τις ιερες αγελάδες μας. Ο Κουμανταρεας ειναι μια ακομα τετοια περιπτωση. Οταν ειπε για τις γυναικες που βιάζονται και ευχαριστιουνται ή οταν δημοσιευει απαραδεκτα βιβλια, το βουλωνουμε ολοι
-
Vivian Efthimiopoulou Ναι αλλα για τον Κουμανταρεα δεν διάβασα κάτι. Μάλιστα ο λόγος που εγώ δεν πήγα ήταν η παρουσία του σιχαμενου του Κουμανταρεα. Κι επίσης δεν αντέχω τον διδακτισμο των ηλικιωμένων κυριών. Ολων των ηλικιωμένων κυριών όμως. Καλημέρα.
-
+ Μέσα σ' όλα και ο Αντρέας Λοβέρδος:
============
Ο απομαγνητοφωνημένος λόγος της, από τα ΝΕΑ, δημιουργεί ερωτήματα για αυτά που μετέφερε η Εφημερίδα των Συντακτών:
«Καλησπέρα λοιπόν στους γείτονες τους αγαπητούς... Ε, όλοι γείτονες είστε, όλη η Αθήνα είναι μια γειτονιά... Τέλος πάντως εγώ ζω στην Κυψέλη 76 χρόνια και στον ίδιο δρόμο. Είναι κάπως μοιραία τα πράγματα,το δικό μου σπίτι ήταν λίγο πιο κάτω από το πατρικό οπότε ούτε ατμόσφαιρα ούτε δεσμά άλλαξα εύκολα.
Εζησα τα ωραία χρόνια της Κυψέλης όσο μπορεί κανείς να δει το ωραίο όταν είναι παιδί που προέχει πάντα αυτή η νεότητα και φτιάχνει τα πράγματα πάντα όπως τα θέλει.
Η Κυψέλη ήταν παράδεισος, η οδός Πυθίας που έζησα ήταν ωραίες μονοκατοικίες με κήπους όλα τα σπίτια, γνώριμοι οι κάτοικοι πάρα πολύ, γραφική η Φωκίωνος Νέγρη όπου κατηφόριζα για το Γυμνάσιο το 6ο για την οδό Επτανήσου.
Τώρα έχουν φυτρώσει πάρα πολλά καφενεία εκεί ,τέλος πάντων έζησα εκεί αφού ήταν του πατέρα μου το σπίτι, μετά παντρεύτηκα το 1954, πήγα δυο γωνίες παρακάτω έζησα και εκεί για 15 χρόνια με μια συνεχή νοσταλγία καθώς άρχισαν να χαλάνε τα πράγματα στην περιοχή να φυτρώνουνε οι πολυκατοικίες οι άχαρες και να γκρεμίζονται εικόνες στην ουσία όχι σπίτια, εικόνες που είχαμε επί χρόνια ενστερνιστεί και άρχισα να γκρινιάζω και να λέω: "Θεέ μου θα φύγω από εδώ θα πάω κάπου αλλού".
Επεισα τον απρόθυμο Αθω Δημουλά και πήραμε ένα δάνειο και πήραμε ένα διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή όπου ζούσε και ο γιος μου εκεί παντρεμένος.
Αγοράσαμε λοιπόν με κόπο και ένα δάνειο ένα σπίτι στην Αγία Παρασκευή και σε έξι μήνες ξαναμετακόμισα στην οδό Πυθίας 26. Είχα μάλιστα καταφύγει σε έναν γιατρό στην γειτονιά, ορθοπεδικό-ποιητή, τον Δημητρη Παπαδίτσα - ήταν στην οδό Πατησίων - του λέω: "Κάτι μου συμβαίνει έχει πλακωθεί η καρδιά μου..."
Μου λέει: "Τα πεύκα σε πειράζουν», τέλος πάντων, με πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια του Αθω Δημουλά μεταφέρθηκα πάλι στην οδό Πυθίας 26, ευφρόσυνα και ευδαίμων.
Εκείνος άπαξ και τον πήγα εκεί δεν είχε μεγάλη μανία, δεν άντεχε και τις μετακινήσεις δεν ήταν και της αντοχής άνθρωπος πάντα αλλά υπέκυψε αφού εγώ δεν ήμουν υποχωρητική κι έζησα αρκετά χρόνια ώσπου πριν εφτά χρόνια η κόρη μου αγόρασε ένα σπίτι, τρία σπίτια πιο κεί, από το πατρικό της Φαέθοντος δηλαδή, έμεινε εκεί οκτώ χρόνια, της ντάντεψα τα παιδιά της και αίφνης κατελήφθη κι αυτή από την μανία του προαστίου, έφυγε εντέλει και με πολύ λύπη το έζησα αυτό: συγχρόνως να εγκαταλείψω το συζυγικό μου σπίτι, διότι είχε πάρα πολλές σκάλες και όντως είχα μεγαλώσει πια αρκετά για να μην μπορώ να σαλτάρω.
Έτσι μεταφέρθηκα Φαέθοντος πάλι 26, γωνία Πυθίας. Επομένως η Πυθία δεν έφυγε από το οπτικό μου πεδίο και ζω τώρα εκεί όχι πάρα πολύ συμφιλιωμένη με την αλλαγή.
Τώρα όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν ήθελα να φύγω...
Μα γιατί όλη μου η ζωή διεπράχθη σε αυτό το μέρος. Πουθενά αλλού. Ό,τι έζησα σημαντικό και δεν έζησα - και κακά και αρρώστιες και δυσάρεστα και εκπλήξεις - έγιναν σε αυτή την περίφημη Κυψέλη.
Θα πει κανείς, δεν έβλεπα τις παραμορφώσεις;
Ξέρετε, ο άνθρωπος έχει και μια φαντασία. Μπορούσε κανείς να γκρεμίζει τα εξαμβλώματα και να προκύπτουν από κάτω παλιές μορφές του τόπου. Νομίζω πως γεωγραφήθηκε αρκετά η αφοσίωσή μου στην Κυψέλη, αν έχετε κάτι άλλο ρωτήστε με...
Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Οι ξένοι (οι Αλβανοί τουλάχιστον) επιστρέφουν βέβαια στις πατρίδες τους. Το μόνο που κάνω για την Κυψέλη είναι να ζω ακόμη εκεί.
Θα πρέπει να το πούμε πάντως και αυτό, πρέπει να πω όμως ότι είναι και ένας συνεχής κίνδυνος, κινδυνεύουν οι ντόπιοι από κλοπές φοβερές ακόμη και στον δρόμο.
Σας λέω ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Πυθίας 42 ήταν το πατρικό μου όπου ζει σε ένα διαμέρισμα η αδελφή μου. Δύο φορές την πήγαν στο νοσοκομείο, δύο φορές την παραμόρφωσε ένας έξω από το σπίτι διότι δεν έβρισκε τα κλειδιά για να μπει μέσα...
Την πρώτη φορά και εκείνη και τον άνδρα της επί δύο ώρες τους έκλεισαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και έκλεβαν το σπίτι ανενόχλητοι.
Περιορισμένα περιστατικά ναι αλλά ο φόβος είναι απεριόριστος. Δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές.
Πάντως εάν πάει κανείς στην πλατεία της Κυψέλης, δεν έχει χώρο να πατήσει. Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι - πολύ φυσικό βέβαια πώς να περάσουν την ώρα τους - και παίζουν κάτι δικά τους χαρτιά και με χαρτάκια γεμίζει ο τόπος.
Βεβαίως οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι.
Παίζαμε πεντόβολα ώρες ολόκληρες στα σκαλάκια του σπιτιού. Ητανε μια άλλη κατάσταση, την νοσταλγώ πάρα πολύ και δεν ξέρω αν αυτός είναι ο λόγος που δεν ακολούθησα την κόρη μου στο προάστιο ή απλά ο φόβος να προσαρμοστώ στο καινούριο.
Εγώ συνήθισα με τους ξένους, να ξυπνώ και να τους βλέπω. Έχω συναντήσει πολλούς μαύρους με καρότσια του σούπερ μάρκετ... έχει όμως κι έναν μόδιστρο πακιστανό η γειτονιά μου που δεν τον φτάνει κανείς στο διόρθωμα, Φαέθοντος βρίσκεται... και ανδρικά και γυναικεία.
Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή.
Μετάβασης, διότι κρίθηκε αυτομάτως επειδή ήταν προσιτή, δεν μπορούσαμε να πάμε στο Κολωνάκι.
Μακάρι να μην υπήρχε αυτό το θέμα της πείνας, μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες, εδώ πια είναι ένα πρόβλημα πώς συντηρούνται αυτοί οι άνθρωποι.
Ευχαριστήθηκα πολύ σήμερα που ήμουν με τους Κυψελιώτες, πάρα πολύ».
======
Τα λόγια της Κικής Δημουλά στην εκδήλωση των Atenistas (κυρίως η αποστροφή για τα παγκάκια που είναι γεμάτα μετανάστες) συζητήθηκαν πολύ μετά την -πολύ χαλαρή απ' ό,τι φαίνεται- μεταφορά και δημοσιοποίησή τους στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Όταν βάλαμε το θέμα στο LIFO.gr μου έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι σχολιαστές την υποστήριξαν, δίνοντας τις δικές τους (απαλλακτικές) ερμηνείες για το τι είπε και πώς το είπε.
Είναι γεγονός ότι αν αυτά που γράφει (όπως τα γράφει) η Εφημερίδα των Συντακτών τα είχε πει πχ. η Βούλα Παπαχρήστου ή ο Notis Sfakianakis οι περισσότεροι θα ήταν έξαλλοι, ενώ τώρα η ποιήτρια αντιμετωπίστηκε με συμπάθεια, έως και κατανόηση.
Έχει όντως μία διαφορά: όχι επειδή μιλάμε για την σπουδαιότερη ποιήτριά μας, αλλά επειδή πρόκειται για μια 82χρονη γυναίκα που νιώθει πλέον φόβο (άσχετη η εθνικότητά του) στην περιοχή που ζει εδώ και δεκαετίες και που δεν βρίσκει κάπου να καθίσει ή να βγει βόλτα. Κι όταν μιλώ για την ηλικία της ΔΕΝ υπονοώ τις αηδίες που διάβασα απ' το πρωί, αλλά το ότι η ζωή των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας σε μια αφιλόξενη πόλη είναι πολύ πιο δύσκολη, και συχνά τρομακτική, απ' ό,τι των νεότερων που με ευκολία κρίνουν.
Τα προβλήματα εξαιτίας κάποιων ανθρώπων, Ελλήνων και μη, είναι υπαρκτά: ας μην απαιτούμε απ' τα δημόσια πρόσωπα να κρύβονται πίσω απ' το δάχτυλό τους και να υποκρίνονται, αλλά κι αυτά -κατά την ταπεινή μου γνώμη τουλάχιστον- ας προσέχουν τις διατυπώσεις για να μην παρερμηνεύονται. Η Χρυσή Αυγή περιμένει στη γωνία. Και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήδη πανυγυρίζει για τις δηλώσεις της Δημουλά (!).
Το πιο εύστοχο σχόλιο νομίζω το έγραψε ο ein steppenwolf:
Οι άνθρωποι της γενιάς της Κικής Δημουλά δεν είχαν ακόμη μάθει να εκφράζονται με πολιτικά ορθό τρόπο. Ίσως θα ήταν καλύτερα αν η Άννα Δαμιανίδη [της Εφημερίδας των Συντακτών] είχε προσπεράσει τη λανθασμένη και αφελή άποψη της ποιήτριας. Τώρα όσοι τη φθονούν βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν πάνω της το άχτι που έκρυβαν μέσα τους.
Από την άλλη ο Αύγουστος Κορτώ:
Πάντως την αρχική μου παγωμάρα και την μεγάλη απογοήτευσή που ένιωσα όταν διάβασα για το συμβάν ακολούθησε μια κάποια ανακούφιση, όταν διάβασα τι πραγματικά είχε πει αλλά και τι απάντησε η Δημουλά σε όσα της καταλογίστηκαν.
Μιλώντας τηλεφωνικά στον Δημήτρη Παπαδημητριάδη του maga.gr εξήγησε τη θέση της (αφήνοντας απέξω οποιαδήποτε αναφορά στην έννοια παγκάκι, πάντως).
Μερικά μικρά αποσπάσματα από τη συνέντευξη (όλη είναι στο maga.gr)
"Δεν θα κάνω δήλωση να πείσω ότι δεν αποκάλεσα όλους τους κλέφτες δολοφόνους. Είπα μια περίπτωση που συνέβη μέσα στην οικογένειά μου και χρειάστηκε να φτάσουμε στο νοσοκομείο και εννοούσα πόσο τρόμο μου δημιουργεί αυτό το πράγμα."
"Δεν μπορώ εγώ να απολογηθώ για ό,τι συμβαίνει. Δεν είπα ότι βγήκα στην πόρτα μου και άκουσα ουρλιαχτά από μια γυναίκα που της είχαν αρπάξει τον σταυρό από τον λαιμό της. Είπα ότι η αδελφή μου ετών 70 και ο άντρας της ετών 75 δέχτηκαν επίθεση. Τους χτύπησε την πόρτα κάποιος, του άνοιξαν, μπήκαν δύο μέσα, τους φίμωσαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και επί δυόμισυ ώρες ανενόχλητοι δεν άφησαν τίποτα. Ξάφρισαν όλο το σπίτι. Κατέθεσαν στην αστυνομία, ήρθαν οι αστυνομικοί και πήραν αποτυπώματα και φυσικά δεν έγινε τίποτα. Και τη δεύτερη φορά, ένας έξω από την πόρτα της αδελφής μου, επειδή δεν του έδωσε το κλειδί να μπει μέσα στο σπίτι της, την χτύπησε και πήγαμε στο νοσοκομείο."
"Μπήκα στον στόχο. Αρχίζω να αισθάνομαι ότι πρέπει να μεταναστεύσω σε άλλη χώρα. Μάλλον δεν με θέλει η Ελλάς εδώ πέρα, έτσι φαίνεται. Εγώ δεν έχω καμία σχέση με αυτές τις διαφορές των φυλών. Οι Πακιστανοί που βρίσκονται τουλάχιστον στα φανάρια θα μπορούσαν να έρθουν μάρτυρες υπερασπίσεώς μου. Λυπάμαι πάρα πολύ τους ανθρώπους που υποφέρουν. Δεν είμαι υποχρεωμένη, ως μη ρατσίστρια, να λυπάμαι και τους φονιάδες όμως. Δεν είμαι. Δεν έψεξα κανέναν, δεν κατηγόρησα κανέναν, δεν αντεπιτέθηκα σε αυτούς που μου επιτέθηκαν. Με συγχωρείτε που θυμώνω. Το λάθος μου είναι ότι πήγα σε αυτή την ιστορία της Κυψέλης. Τελικά πρέπει κανείς να κάθεται μέσα στο σπίτι του και να μην ομιλεί."
"Να ήξεραν από μέσα τους πόσο είμαι με το μέρος των μεταναστών. Να το ήξεραν μόνο. Είναι τρομακτική η κατάσταση. Η υποκρισία του ανθρώπου είναι άλλο πράγμα. Άλλο είναι η επίδειξη συμπόνοιας για τους αδυνάτους με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ό,τι πιο ψεύτικο υπάρχει."
"Τη Χρυσή Αυγή θα ήθελα να τη σκοτώσω γιατί σκοτώνει αυτούς τους ανθρώπους. Ειλικρινά σας λέω με πιάνει ρίγος που τη βλέπω. Εκεί ναι, θα μπορούσα να τους πυροβολήσω που επιτίθενται σε φτωχούς κακομοίρηδες. Άκουσα για το επιλεκτικό συσσίτιο. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Και λένε ότι είμαι εγώ ρατσίστρια;"
Νομίζω ότι το πρόβλημα δεν είναι αν η Δημουλά είναι ρατσίστρια. Φυσικά και δεν είναι (ρατσίστρια). Το πρόβλημα είναι ότι σε μια εποχή που ο ρατσισμός (ξενοφοβία για όσους φοβούνται τις λεξούλες) έχει αγγίξει πολύ υψηλά ποσοστά στην κοινωνία μας, οι, θεωρητικά, προοδευτικότερες φωνές επιχειρηματολογούν ακριβώς όπως η χρυσή αβγή.
Τον τάδε συγγενή μου τον λήστεψαν, τον δείνα φίλο μου τον έκλεψαν, φοβόμαστε να βγούμε από το σπίτι... Αν βγει τώρα ο Μιχαλολιάκος και πει ότι μέχρι και η Δημουλά, η οποία μας μισεί, έχει τις ίδιες απόψεις με μας, ποιος θα φταίει; Ο σαχλεπίσαχλος φυρεράκος ή η "σπουδαιότερη ποιήτρια μας";
Απ'όσα είπε το μόνο σωστό ήταν ότι δεν έπρεπε να μιλήσει στην εκδήλωση. Μερικές φορές, όταν αυτό που έχεις να πεις ζημιώνει, όχι μόνο εσένα, αλλά και μια ολόκληρη κοινωνία, καλύτερο είναι να μη το ανοίγεις το ρημάδι.
Υ.Γ. Αυτό το "μάλλον δεν με θέλει η Ελλάς εδώ πέρα" τι σαχλαμάρα ήταν; Πρέπει να αισθανόμαστε διωγμένοι για να αισθανθούμε τελικά σπουδαίοι;
Υ.Υ.Γ. Σπουδαίος ποιητής δεν σημαίνει αυτομάτως και σπουδαίος άνθρωπος. Η κυρία Δημουλά το επιβεβαίωσε σήμερα. Τουλάχιστον στα δικά μου μάτια...
το χειροτερο ολων θα ειναι να συνηθισουμε την βια. γιατι αυτο σημαινει τοτε οτι πολλοι θα εχουμε προχωρησει και στην ασκηση της.
Όσο για τα υπόλοιπα, νομίζω ότι η χρυσή αβγή πρόλαβε να δικαιώσει τους φόβους μου.
Υ.Γ. Σημείωση αρκετά σημαντική. Εκτιμώ την ποίηση της Δημουλά και μέχρι την απάντηση της (προσοχή, όχι την αρχική της τοποθέτηση περί παγκακίων) δεν είχα κανένα λόγο να μην την εκτιμώ και ως άνθρωπο.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/947344_10200446220792387_1405605169_n.jpg
Εάν όμως είσαι πχ η Κική Δημουλά δεν έχεις το δικαίωμα να πεις το προφανές, γιατί πρέπει να μιλάς ως "προοδευτικός" άνθρωπος. Και στην Ελλάδα (ως είναι επίσης γνωστόν) "προοδευτικοί" είναι μόνον οι αριστεροί (ακόμα και τον Χατζηδάκι, οι πούροι κομμουνιστές τον θεωρούσαν παρακμιακό και εκφυλισμένο μικροαστό). Οπότε, στο θέμα της μετανάστευσης δεν μπορείς να πεις ότι πχ πέρυσι δολοφονήθηκαν από το χέρι αλλοδαπών 39 Έλληνες (πρόκειται για δυσανάλογο ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο των φόνων). Άν το πεις, θα είσαι (προφανώς) ένας ρατσιστής. Και αφού η Δημουλά είναι ποιήτρια, δεν μπορεί να είναι και "ρατσίστρια": Θα πρέπει αναγκαστικά να πιστεύει στον προλεταριακό διεθνισμό, κατάργηση των συνόρων, "είμαστε όλοι μετανάστες", "εργατιά-αγροτιά, μια φωνή και μια γροθιά", κτλ.
Ο φασισμός του politically correct είναι εδώ και τα πρώτα θύματά του (όπως πάντα στα ολοκληρωτικά συστήματα) είναι οι διανοούμενοι. Όταν τελειώσουν με τους opinion leaders, η καθυπόταξη της γνώμης των ανώνυμων πολιτών θα είναι απλή υπόθεση...
το να εχουμε περιοχες ταμπου ειναι το χειροτερο που μπορουμε να κανουμε τωρα. εκχωρουμε την αληθεια και τα γεγονοτα σε εκτρωματα της ΧΑ.
Αυτο που δηλωνει τωρα, οτι απο προσωπικες της εμπειριες αντιμετωπισε καποιες, οχι και τοσο ωραιες οψεις της μεταναστευσης και του Δουβλινου ΙΙ, αλλα οτι ταυτοχρονα απεχθανεται την ΧΑ ειναι το πιο ανοικτο τιμιο και χρησιμο που μπορει, με βαση τις εμπειριες της, να κανει.
Ο λογος με φτηνα ταμπου και στεγανα μακροπροθεσμα δεν βοηθαει.
Ξεπερνιεται απο την πραγματικοτητα. Το παραδειγμα με τα παγκακια ηταν ατυχεστατο βεβαια. θα μπορουσε απλα και λιγοτερο ποιοητικα να πει αυτα που ειπε παραπανω απο την αρχή.
Αντιστοίχως λοιπόν, και οι βίαιες ληστείες δεν είναι φαινόμενο ουρανοκατέβατο. Και το να επισημάνεις ότι υπάρχουν δεν σημαίνει ότι αποδίδεις δολοφονικά ένστικτα στους μετανάστες συλλήβδην. Είναι όμως και τα ακραία περισταικά εκφάνσεις ενός φαινομένου. Θα συμφωνήσω με τον Vangelis1972 ότι η πείνα είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Όποιος αρνείται ολοκληρωτικά ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα, εν τέλει συμβάλλει με τον τρόπο του στην εξάπλωση του ρατσισμού. Δε γίνεται ο κόσμος να μοιράζεται μόνο σε χιτλεράκια και σε σε τύπους που βλέπουν τον κόσμο με ροζ γυαλιά. Πρέπει να υπάρχουν και άνθρωποι που λένε: "Υπάρχει πρόβλημα, αλλά αυτό 1. δεν προέρχεται, φυσικά, μόνο από μετανάστες, 2. δεν προέρχεται κατά κανέναν τρόπο από όλους τους μετανάστες και 3. δεν αφορά εγγενώς τους μετανάστες. Και ακριβώς γι'αυτό η λύση δεν είναι να κραυγάσεις 'Έξω όλοι οι ξένοι' και άλλα συνθήματα 3ου Ράιχ. Ούτε όμως και να καταργήσεις τα σύνορα. Η λύση δεν είναι απλή, εύκολη ή γρήγορη, θέλει κόπο, χρόνο και σκέψη να βρούμε πως θα ζήσουμε όλοι μαζί καλά. ΚΑΙ όλοι μαζί, αλλά ΚΑΙ καλά."
Δεν είναι λυπηρό ότι η πνευματική ελίτ της χώρας "δίνει επιχειρήματα στους τραμπούκους". Λυπηρό είναι ότι κάποια θέματα είναι ταμπού και δεν επιτρέπεται να τα αναφέρεις, διότι κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς ξενοφοβικός.
Η συζήτηση περί εγκληματικότητας, παραβατικότητας, αποκλίνουσας/αντικοινωνικής συμπεριφοράς, κτλ των αλλοδαπών (όπως και των ημεδαπών ή οποιωνδήποτε άλλων) ΠΡΕΠΕΙ να αποτελέσει αντικείμενο σοβαρού δημόσιου διαλόγου. Οι ρατσιστές δεν παίρνουν δύναμη από τη συζήτηση αυτή. Ίσα-ίσα, η ακροδεξιά παίρνει δύναμη από το στρουθοκαμηλισμό γύρω από υπαρκτά ζητήματα που συνδέονται με τη μετανάστευση. Με το να βγάζουμε τρελούς (και ρατσιστές) όσους τα βιώνουν καθημερινά, με το να λέμε ότι προβλήματα δεν υπάρχουν, με το να τα κρύβουμε κάτω από το χαλί, τί καταφέρνουμε; Και δεν λύνουμε τίποτα, και νομιμοποιούμε τη Χ.Α. να πει: «έλα σε μένα φίλε μου, μόνο εγώ σε καταλαβαίνω».
Επομένως, θέτουμε το πρόβλημα στη σωστή του βάση. Π.χ. δεν λέμε ότι οι αλλοδαποί δεν κλέβουν (!) Αλλά εξηγούμε ότι αλλοδαποί ναί μεν κλέβουν, αλλά το κάνουν γιατί πεινάνε – κι’ όχι διότι είναι υπάνθρωποι/ζώα, κτλ.
Δεν διαφωνώ με όσα λες ούτε θεωρώ τη συζήτηση γύρω απ' το μεταναστευτικό ταμπού. Όμως όταν λες "μου τη δίνει οι μετανάστες να πιάνουν τα παγκάκια" είναι ένα ρατσιστικό σχόλιο. Και αυτό γιατί το να στη δίνει να πιάνουν τα παγκάκια οι μετανάστες προφανώς έρχεται σε αντιδιαστολή με το να τα πιάνουν οι έλληνες, οπότε δε στη δίνει. Αλλιώς αρκούσε να πεις μου τη δίνει τα παγκάκια να είναι πιασμένα. Αυτό είναι κοινή λογική.
Κι εγώ δεν πιστεύω ότι είναι ρατσίστρια η Δημουλά αλλά ότι έκανε ένα ατυχές, ρατσιστικό σχόλιο.
Το γεγονός ότι απαιτούμε τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων, δεν συνεπάγεται και ότι όλοι μας είμαστε οι ίδιοι. Ή ότι έχουμε τους ίδιους λόγους να γίνουμε εγκληματίες. Ή ότι έχουμε τους ίδιους λόγους να χέζουμε στην είσοδο της πολυκατοικίας του γείτονα ή καταλαμβάνουμε τα παγκάκια της πλατείας Κυψέλης (λέω εγώ τώρα ένα παράδειγμα). Εάν έχω σπίτι, και έχω τηλεόραση, και έχω PC με internet, και έχω στερεοφωνικό σύστημα, και έχω τουαλέτα, έχω και σοβαρές πιθανότητες να περνάω εκεί το χρόνο μου, να διασκεδάζω και να κάνω την ανάγκη μου. Και άν έχω σπίτι, πιθανότατα θα έχω και κρεβάτι, οπότε θα παίρνω εκεί τη μεσημεριανή σιέστα μου και θα κοιμάμαι εκεί τα βράδυα. Εάν είμαι άστεγος μετανάστης (ή ζω σε μία τρώγλη με άλλους 10) είναι λογικό να τη βγάζω ολημερίς στις πλατείες και να αφοδεύω στους θάμνους. Τοοοοόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε;;; Η διαπίστωση αυτού του προφανούς γεγονότος αποτελεί ρατσιστική αντιμετώπιση των συνανθρώπων μας;;; Από που κι' ως πού ρε φίλε;;; Πόσο περισσότερο θα πρέπει να τραυματιστεί η κοινωνική συνοχή της χώρας και πόσο περισσότερο πρέπει να πουσάρουμε την ακροδεξιά, και πόσο περισσότερο θα πρέπει να οδηγήσουμε την κοινωνία στην πόλωση, προτού μπορέσουμε να συμφωνήσουμε στα αυτονόητα;;;
Έτσι
Το ο,τι στο χώρο που μένει αντιπετωπίζει,υπαρκτά προβλήματα,και μίλησε γι αυτά την καθιστά ειλικρινή,και διαβάζοντας και τις πρόσφατες εμπειρίες που είχε,και τη συναισθηματική φόρτιση που όλο αυτό της δημιούργησε,δεν γινόταν να μη μιλήσει.
Το ό,τι η κα Δαμιανίδη επέλεξε να την εκθέσει με τον τρόπο που το έκανε για να κάνει εντύπωση είναι κάτι παραπάνω από προφανές στα δικά μου μάτια,πιθανότατα να μην την συμπαθεί κιόλας οπότε ευκαιρίας δοθείσης..
Η απάντηση της ποιήτριας με κάλυψε πάντως.
Άκρατος λαϊκισμός με επιλεκτική απομόνωση του λόγου κάποιου, με σκοπό την προβολή. Χωρίς κόπο και εντελώς επιπόλαια.
Έλεος δικαστές του καφενείου, εκτίθεστε.
Εχω αηδιάσει σήμερα, απο ανθρώπους που την περίμεναν στη γωνία.Απο ανθρώπους που το παίζουν επαναστάτες,και διακυρρήτουν απο αμβωνες του fb μανιφέστα υπέρ της ανθρώπινης ισότητας και ζητούν την κεφαλή της Δημουλά επι πίνακι, αλλά εχουν βολέψει το μισό τους σόι.Και κανείς τους δεν έχει γράψει στίχους τόσο μεγαλειώδεις.
Με έχουν αηδιάσει.Εκανε ένα λάθος.Είπε μια μεγάλη χοντράδα.Αλλά δεν ήμουν παρούσα για να ακούσω αν το είπε η Δημουλά κατ'αυτόν τον τρόπο και δεν ξέρω κατα πόσο πρέπει να πιστέψω ανθρώπους που το θυμήθηκαν 10 μέρες αργότερα.
σημείωση οι Σφακιανάκης και λοιποι κάνανε τις δηλώσεις τους σε εκπομπές με κάμερα και σε διάρκεια συνέντευξης
Η Κα Δαμιανίδη είπε τη γνώμη της σεβαστό μεν αλλά έβλαψε με τον τρόπο που εκφράστηκε τη Δημουλά που στα ηλεκτρονικά μέσα παρουσιάζεται ως ρατσιστρια ποιήτρια αν έχει λίγο φιλότιμο ας βγει να ζητήσει συγνώμη. Όχι για τη γνώμη της αλλά για τον τρόπο που την είπε μονόπλευρα χωρίς πλήρη αντιπαράθεση
Της συνέντευξης ώστε ο άλλος να κρίνει αν έχει δίκιο ή άδικο . Με το " φασιστικό " αν θες δημοσιογραφικό ύφος του αυτό είπα αυτό είναι! Και επικαλείται και έλλειψη παιδείας διαχείρισης ρατσιστικού λόγου! Ποιά παιδεία μαντάμ Άπό χθες την έκανες κουρέλι τη γυναίκα με τις σαχλαμάρες που έγραψες πάρε και μια δεύτερη γνώμη πριν γράψεις Άπό ένα πιο έμπειρο πριν κάνεις ανεπανόρθωτα κακό στον άλλο σκέψου υπεύθυνα!
Δημοσιογραφική ηθική μηδέν!
Μας ζητήθηκε Σφακιανάκηδες, Τράγκες να τους αντιμετωπίσουμε ως γραφικούς. Μας ζητήθηκε να βλέπουμε τις διακοπές του Κασιδιάρη με την Παπαχρήστου στο STAR ως μια lifestyle είδηση που δεν θα φέρει την καταστροφή. Μας ζητήθηκε να βλέπουμε "ανθρώπινες" συνεντεύξεις του Κασιδιάρη. Μας ζητήθηκε να βλέπουμε τον Μιχαλολιάκο να βγαίνει 2 φορές σε συνεντεύξεις λάδι και να λέμε δώσε τόπο στην οργή. Κακός χειρισμός. Μας ζητήθηκε να μην είμαστε αυστηροί με την Παπαχρήστου. Μην της καταστρέψουμε την καριέρα. Μας ζητήθηκε να μην είμαστε αυστηροί με τον Κατίδη. Παιδί είναι (20τόσο). Τώρα μας ζητούν να μην είμαστε αυστηροί με την Δημουλά. Είναι μεγάλη. Προσωπικά δεν αντέχω άλλο. Σαν άνθρωπος δεν αντέχω άλλο τόσο μίσος. Θέλω λίγη αγάπη στην κοινωνία. Όχι τόσο μίσος. Και το μίσος ανθρώπινο συναίσθημα είναι. Δεν είναι εξωγήινο. Και είναι εξέλιξη του φόβου. Ναι αλλά επιβαλλόμαστε στα συναισθήματά μας. Διαφορά να δώσουμε συγχωροχάρτι και στον παιδόφιλο. Και αυτός σε συναισθήματα ενέδωσε. Άρρωστα αλλά επίσης ανθρώπινα. Για τον Θεό δεν είναι ο 666 η Δημουλά. Δεν το ισχυρήστηκε κανένας. Και η κριτική που της ασκήθηκε δεν εμπεριήχε μίσος ή καν εμπάθεια άσε που σχεδόν δεν υπήρξε. Και φυσικά από ένα χοντρό σφάλμα δεν αναιρείται ό,τι έχει γράψει. Αλίμονο. Αλλά που να με πάρει, πάνε όλοι να της σβήσουν ακόμα και αυτό το ολίσθημα. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ. Δεν το δέχονται. Θα γραφτούν τα πάντα. Στεναχωριέμαι. Και για τους ανθρώπους και για όλα όσα ζούμε και για το ότι χάθηκαν οι φωνές που δεν φοβούνται να κοντραριστούν ανοιχτά με το λάθος. Ακόμα και αν αυτό εκφράζεται από σημαντικά πρόσωπα. Ό,τι σχόλιο έχω διαβάσει από τον λογοτεχνικό κόσμο, είναι υπέρ της.
Στα της απάντησής της (γιατί η κοροϊδία πρέπει να τελειώνει και αν θέλεις να λες την γνώμη σου να τη λες και να μην παίρνεις τίποτα πίσω).
Αμυντική στάση και η απάντηση του πνευματικού ανθρώπου είναι ότι ΔΕΧΟΜΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ. ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ. Παπαπαπαπα. Σαματάς. Προσπαθεί να τα μαζέψει, εγω δεν είμαι ρατσίστρια και μπλα μπλα μπλα.
Αν παραποιήθηκαν δηλώσεις της και τελικά είναι αντίφα η Κική, να κάνει μήνυση τόσο στη Δαμιανίδη προσωπικά, όσο και στην Εφημερίδα των Συντακτών και να απαιτήσει ανάκληση του κειμένου, διόρθωση και δημόσια συγνώμη. Τόσο απλά. Ή τα είπες ή δεν τα είπες. Αν δεν τα είπες και έχουν αλλαχτεί ή είναι out of context υπάρχει νομική οδός. Όχι άλλα σουπα μούπες, δεν εννοούσα αυτό. Εγώ δεν το δέχομαι αυτό από τη Δημουλά. Γιατί η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ είναι... ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ. Ήξερες τι είπες, πως, που και πότε. Αν σου έριξαν λάσπη να αποκαταστήσεις την αλήθεια. Το χρωστάει όχι μόνο στον εαυτό της αλλά και σε εμάς τους αναγνώστες της εφημερίδας. Να ξέρουμε αν οι συντάκτες της μας κοροϊδεύουν. Δεν μπορείς να λες δεν τα είπα και να αφήνεις έκθετη την δημοσιογράφο έτσι απλά. Νομική οδός.
ΥΓ. Πέταξε και ένα δεν σέβονται την ηλικία μου (Ε Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ)
ΥΓ2. Πέταξε και ένα για νόμπελ
ΥΓ:απορώ αν εκείνο το δάνειο που κόπιασε να πάρει για το σπίτι,το πήρε με τους ευνοϊκούς όρους που έχουν τα δυο παιδια της που διόρισε στην εθνική τράπεζα χωρίς να έχουν κανένα προσόν.
Εδώ υπάρχουν ολόκληρες πολιτικές παρατάξεις που ελπίζουν να ανέβουν στην εξουσία για να απονείμουν ελληνική υπηκοότητα στους πάντες (και έτσι να εξασφαλίσουν ισόβια σίγουρη εκλογική πελατεία από τους «ελληνοποιηθέντες»).
Εδώ υπάρχουν κάποιοι που σκέφτονται ότι χωρίς το φόβητρο της Χ.Α., οι ίδιοι θα ξαναγυρίσουν στο 0,5%: Έτσι όμως είναι βέβαιο ότι δεν θα έχουν κανένα λόγο να δουν τα πράγματα αντικειμενικά. Και μαζί τους θα παρασέρνουν και καλοπροαίρετο κόσμο που έχει παραπλανηθεί από τη δημαγωγία τους.
σημερα κανουν ...διορθωτικεs δηλωσειs!
καθε εποχη εχει και τουs ποιητεs που τηs αξιζει...
Ρατσισμός είναι να προσάψεις σε μια εθνικότητα/ράτσα ότι είναι κακή απο τη φύση της.
Ρατσισμός δέν είναι να πείς οτι τα ποσοστά εγκληματικότητας είναι υψηλά στους μετανάστες (σε σχέση με τον αριθμό τους) και αυτό είναι πρόβλημα, ειδικά σε κάποιες περιοχές. Τότε και η στατιστικές αρχές είναι ρατσιστικές/ναζιστικές οργανώσεις αν το πάμε έτσι.
Γι αυτό η πολιτική ορθότητα που ευαγγελίζεται η "δημοσιογράφος" είναι για τα μπάζα. Γιατί μόνο κατά τύχη μπορεί να είναι και (σκέτο) ορθή. Και όλους θα έπρεπε να τους απασχολεί τι είναι ορθό (σκέτο, χωρίς πάγο) και όχι τι είναι πολιτικά ορθό.
Μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση θα μπορούσε να πάει κάπως έτσι:
- Είναι όντος υψηλά τα ποσοστά εγκληματικότητας στους αλλοδαπούς και είναι αυτό πρόβλημα; NAI.
- Είναι απο τη φύση τους εγκληματίες; OXI
- Είναι όλοι έτσι; Φυσικά ΟΧΙ
- Ευθύνονται που δεν υπάρχουν δουλειές; OXI, δεν υπάρχουν δουλειές γιατί χρεοκοπήσαμε και όλοι ψάχνονται να φύγουν, Έλληνες και μετανάστες!
- Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό το πρόβλημα; Και κάπου εδώ μπορεί να αρχίσει σοβαρή συζήτηση...
Τέλος το άρθρο της Άννας Δαμιανίδη ήταν απλά μια προσωπική επίθεση απο αρχή μέχρι τέλους. Προφανός δέν υπάρχει πάτος ούτε στην "δημοσιογραφία". Είναι δύσκολο να μην το δεί αυτό κάποιος, πρέπει να βλέπει ρατσιστές/σεξιστές κτλ και στον ύπνο του. Έτσι είναι όλα τα άρθρα στην εφημερίδα των συντακτών; Tότε και τα ψάρια θα έπρεπε να αρνηθούν να τυλιχτούν στην εφημερίδα.
Μήπως και αυτο δεν είναι φασιστική συμπεριφορά?
Ζω στην Ουγγαρία και έχουμε „το ίδιο πρόβλημα με τα παγκάκια”. Απλά εδώ δεν κάθονται εκεί μετανάστες, αλλά άστεγοι. Γεννημένοι στην ίδια χώρα που σε κάποιο σημείο κατάντησαν σαν απόβλητοι της κοινωνίας. Ππου 10χιλιάδες άτομα μόνο στη πρωτεύουσα. Πολλοί σκέτα πλαγιάζουν στα ούρα τους μεθυσμένοι όπου να ναι…
Σας λέω, το ίδιο πράγμα είναι. Οι κοινωνίες μας παράγουν αυτά τα προβλήματα μέσα σε πολλά χρόνια και πρέπει να εισαι πολύ παιδί για να πιστευεις ότι με επιπόλαιες δηλώσεις ή δράσεις πολιτικών κομμάτων θα εξαλειφθούν. Και πρέπει να είναι πολύ πολιτικοποιημένο πλέον το μυαλό σου να μην καταλαβαίνεις το φόβο του συνανθρώπου σου.
Το θέμα στη πραγματικότητα δεν είναι οι μετανάστες αλλά ο φόβος και είναι υποκριτικό να παραγνωρίζεται.
Όσοι μένουν σε αυτές τις περιοχές γνωρίζουν ότι υπάρχουν μεγάλες ομάδες ανθρώπων οι οποίοι είναι άνεργοι, άστεγοι, φτωχοί, απελπισμένοι, κυνηγημένοι. Κάποιοι από αυτούς καταφεύγουν στη βία, δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Δεν είναι βίαιοι γιατί είναι μετανάστες, η εξαθλίωση είναι κακός σύμβουλος και η επιβίωση αρχέγονο ένστικτο.
Η κατανόηση δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Όχι μόνο οι ηλικιωμένοι, οποιοσδήποτε έχει το αίσθημα της ανασφάλειας, δε μπορεί ένα ζεστό βράδυ του καλοκαιριού αμέριμνα να βγει και να αράξει σε ένα παγκάκι ή χαράματα να διασχίσει τους δρόμους για να πάει στη δουλειά του.
Μορφώματα τύπου Χρυσής Αυγής επενδύουν στο φόβο και στο μίσος, στα κατώτερα ένστικτα για να παράγουν πολιτική και να έχουν λόγο ύπαρξης.
Κάποιος που φοβάται γιατί το πρόβλημα της ανασφάλειας είναι υπαρκτό δεν είναι ρατσιστής απλώς περιγράφει αυτό που βιώνει.
Τυγχάνει να λέγεται Κική Δημούλά και να μένει Κυψέλη, δεν είναι λόγος να τη φάμε ζωντανή.
Κακώς που απολογήθηκε. Και χειρότεροι αυτοί που της ζήτησαν να απολογηθεί.
Ποιός είναι ο κύριος auguste corteau; Αυτά που λέει αναδίδουν ιεροεξεταστική και σταλινική μπόχα.
Έχουμε πλέον χάσει την αίσθηση του μέτρου σ'αυτή τη χώρα.
Ο φόβος και η ανασφάλεια είναι υπαρκτά φαινόμενα και δυστυχώς έχουν καταλήξει να θεωρούνται ρατσιστικές ή ξενοφοβικές υστερίες ενώ οι μόνοι κερδισμένοι από αυτή τη κατάσταση είναι οι κρετίνοι της Χρυσής Αυγής (και παράλληλα χαμένοι είναι και οι ιθαγενείς και οι αλλοδαποί).
Επιτέλους ας καταλάβουμε ότι υπάρχουν ΜΕΓΑΛΑ προβλήματα που είναι αποτέλεσμα μιας ανεπαρκούς μεταναστευτικής πολιτικής.
Αυτά (κι άλλα πολλά) δεν είναι αντιρατσισμός, είναι πολιτική ορθότης. Ένα άθλιο ιδεολόγημα δηλαδή, ασχέτως αν επαίρεται γι αυτό η κα Δαμιανίδη. Ε ο καθένας όπως νομίζει...
Εάν ο Κομαντάντε Μάρκος ζούσε στην Κυψέλη, θα ήταν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ η κάθε γιαγιά που φοβάται να βγει απ' την πόρτα κι ο κάθε ξένος που τρέμει μην πέσει στους νεοναζί ή τους αστυνόμους. Διότι η γκετοποίηση και η παρακμή μιας γειτονιάς γεννά μόνο φόβο κι ο φόβος, απ' όπου κι αν προέρχεται, είναι η πηγή του φασισμού.
Δεν είναι μόνο η βαρβαρότητα των νεοναζί και η αφέλεια των ψηφοφόρων τους που με τρομάζει. Είναι και η πρόστυχη υπόδειξη των καλοταϊσμένων Ρηγάδων, των δημοσιοτακτοποιημένων Συριζαίων (πρώην του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ Εσωτερικού και της Οικολογίας) και των... "λουλού αριστερών" (κατά το κανίς των σαλονιών) προς το πόπολο που κέντρου και των λαϊκών συνοικιών να πάψουν να διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση της γειτονιάς τους. Από πότε η αριστερά (ως κοσμοθεωρία) υπερασπίζεται την γκετοποίηση και το στοίβαγμα, από πότε η αριστερά (ως πολιτική θεώρηση) αντιλαμβάνεται την εξαθλίωση ως πολιτικό μήνυμα; Πώς καταντήσαμε η "αριστερά" των πολιτικών μηχανικών, των αρχιτεκτόνων, των ιατρών και των δικηγόρων να προασπίζεται από τις... επάλξεις των ακριβών προαστίων τους κολασμένους τούτου του κόσμου; Τι έχεις να περιμένεις όταν το τελευταίο κοινοβουλευτικό ανάχωμα στον ναζισμό και στην ξενοφοβία είναι ο Γιώργος Πάντζας, ο Αλέξης Μητρόπουλος, οι πρώην εργατοπατέρες του ΠΑΣΟΚ και οι μέχρι πρότινος υπάλληλοι των κάθε λογής ΜΚΟ του Σημίτη και του Παπανδρέου;
η εφημεριδα των συντακτων εχει καποιο talking να κανει. το αρθρο εχει απομονωσει για λογους εντυπωσιασμου μια φραση μεσα σε χιλιαδες αλλες.
ντροπη.
Τρέχουν οι εξελίξεις. Τα Νέα που έχουν μαγνητοφωνημένη (όπως λένε) την ομιλία της Δημουλά την δημοσιεύουν κατά λέξη. Ομολογουμένως (αν και με μπερδεύει σε σημεία) βγαίνει μια πολύ διαφορετική εικόνα από αυτή που μετέφερε το άρθρο της κ. Δαμιανίδη.
Θα κάνω μια αυτοκριτική (όχι όπως την εννοεί ο Βενιζέλος) γιατί νιώθω ηλίθιος και μπερδεμένος και θα ζητήσω συγνώμη για ό,τι έγραψα σήμερα στο lifo.gr από τους υπόλοιπους χρήστες. Νομίζω πως σε ένα μεγάλο βαθμό ό,τι έγραψα είναι άτοπο.
Δεν ξέρω αν θα μάθουμε ποιά είναι η αλήθεια (μάλλον στη μέση;), εγω το μάθημά μου το πήρα. Θα περιμένω αρκετή ώρα μέχρι να σχολιάσω σοβαρά θέματα και θα κρατάω μικρό καλάθι.
Kική Δημουλά: "Δεν αντέχω τους μετανάστες στην Κυψέλη, πιάνουν όλα τα παγκάκια!" (συρραφή λέξεων απο εφημερίδα των συντακτών)
Kική Δημουλά: "Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Bεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους, αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν. Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή." (συρραφή φράσεων απο εμένα.)
Να χαίρονται τη δημοσιογραφία τους.
Καλως η κακως πλεον ισχυει σε υπερθετικο βαθμο η λογικη του "δεν πιστευω τιποτα απ'οσα ακουω και τα μισα απ'οσα βλεπω", γι αυτο θα παραμεινω επιφυλλακτικος και για το ορθον της απομαγνητοφωνησης!
Εκπληκτικο το επιπεδο της δημοσιογραφιας μας. Πρεπει να κανεις το δικο σου ρεπορταζ για να μαθεις την αληθεια.
> Η Αριστερά αντιδρά σπασμωδικά έναντι οποιουδήποτε δεν είναι «δικός της»: η Κική Δημουλά δεν είναι δική της. Και γι’ αυτό επικρίνεται ακόμα και η ποίησή της ως «μικροαστική» και «ναρκισσιστική»: ο Ζντάνοφ, ο Μπέρια, όλη η σταλινική ομάδα της λογοκρισίας βρίσκονται στο κύτταρο της ελληνικής Αριστεράς και τροφοδοτούν την επιθετικότητά της. Επαινείται ακόμα η στρατευμένη λογοτεχνία, εκείνη των ψευτο-λόγιων χωρικών που εξυμνούν το χώμα, το αίμα και τον ιδρώτα του λαού. Η Κική Δημουλά δεν είναι ούτε από αυτούς.
Πάλι η αριστερά φταίει;
Πάντως με την κα Δημουλά να λέει ότι λέει από τη μία και με την κα Αλ Σάλεχ (την οποία εκτιμάτε) να λέει ότι λέει (άλλες στιγμές) είναι δύσκολο να μην μπερδευτεί το πράγμα λίγο..! Άλλωστε οι λέξεις πλέον έχουν χάσει το νόημά τους (σημεία των καρών και της γεικότερης κρίσης)!
Να τη χαίρονται οι συνάδελφοί της και η εφημερίδα στην οποία γράφει.
Θα έπρεπε να ντρέπονται όσο έσπευσαν να την κατασπαράξουν.
Θα ήθελα επίσης να πω ότι εντυπωσιάστηκα από το πόσοι γνωρίζουν την Κική Δημουλά και το ποιητικό της έργο. Παιδιά,ειλικρινά μπράβο που διαβάζετε ποίηση. Εγώ λίγο Ρίτσο και Καβάφη είχα διαβάσει από τους νεότερους και πάλι δύσκολοι να τους καταλάβεις. Αναρωτιέμαι δε μήπως κάνουν κάποιο ποίημά της στο σχολείο ή αν όντως το επίπεδο των σχολιαστών είναι τόσο υψηλό. Εγώ πραγματικά, μόνο το όνομά της είχα ακούσει.. Μπράβο
Θλίβομαι για την κ. Δαμιανίδη!(κι όχι για την Κική Δημουλα που δεν είπε αυτά που η κ.Δαμιανίδη περίμενε ν΄ακούσει απ' αυτήν...)
Πιο πανω ενας auguste corteau μας πληροφορει οτι δεν γινεται οι πνευματικοι ανθρωποι και ποσο μαλλον οι ποιητες του τοπου να μην μιλανε πιο "χυμα" γιατι δεν συναδει με το υφος και το κυρος τους. Μαλλον θα του διαφευγει η ταινια Amadeus ,που μεταξυ αλλων δειχνει εναν απο τους 3 καλυτερους μουσικους ολων των εποχων σε πιο “αναλαφρες” στιγμες περα απο το εργο του αυτο καθε αυτο,δειχνοντας οτι ενας ανθρωπος , τοσο φτασμενος μπορει και ειναι απολυτα λογικο και ανθρωπινο να μην ειναι παντα in character, και να μην ενδιαφερεται για το αν θα βρεθει ενας auguste να απομονωσει εκφρασεις και να τις σκαναρει με υφος αυστηρου κριτη , και μαλιστα ο φιλος το παει ακομα παραπερα και το συγκρινει με την συγγραφη ποιηματος.Μαλλον θα του διαφευγει επισης του φιλου οτι ενα ποιημα μπορει να παρει μηνες για να γραφτει , ενω μια δηλωση μολις μερικα λεπτα , χωρις ιδιαιτερη σκεψη.
Οσον αφορα την δηλωση , η κυρια ειναι 80 κατι χρονων ηλικιωμενη , σε μια απο τις πλεον ζορικες συνοικιες της αθηνας , με τα εξης facts :
1) περισσοτερους κατοικους απο οσους αντεχει
2) αυξημενη εγκληματικοτητα που προερχεται κυριως απο αλλοδαπους(δεν ξερω ποια ειναι η politically correct λεξη για να μην χτυπησει ο compiler –auguste , αλλα δν δινω δεκαρα)
3) ηλικιωμενους ανθρωπους που ειναι εντελως ευαλωτοι ,
απο εκει και περα κανεις μας δεν ξερει(μαλλον ουτε ο auguste) τι μπορει να εχει κανει η κυρια δημουλα για τους μεταναστες, αν δινει χρηματα στα φαναρια η σε γειτονες της ξενους, αν δινει φαγητο , ρουχα η οποια αλλη βοηθεια κρινει αυτη, μπορει να μην κανει τπτ απο ολα αυτα μπορει και πολυ περισσοτερα, μπορει εκεινη την στιγμη που εκανε την δηλωση να εφερε στο μυαλο της τους ανθρωπους της που επεσαν θυματα βιας, και σε μια εντελως ανθρωπινη και αυθορμητη σκεψη να εκανε την συνδεση (λογικη σε μεγαλο βαθμο) με τους μεταναστες και την εγκληματικοτητα.
Μπορουμε να μιλαμε για ωρες για την ατομικη ευθυνη του αλλοδαπου στο εγκλημα, καθως προκειται για ανθρωπους φτωχοτατους ,με τεραστιες αναγκες , σκληρα βιωματα και δραματικο background , ωστοσο αυτα δεν μπορουν να γραφτουν σε μια απλη δηλωση ,
Bottom line λοιπον, μου προκαλουν εμετο ανθρωποι που ενω υπαρχουν τοοοσες παραμετροι σε ενα ζητημα , και τοσες ερμηνειες και Αν σε μια δηλωση καποιου, επιλεγουν τον ευκολοτατο δρομο του αφορισμου και της απλουστευμενης κριτικης του κωλου ,και δυστυχως to net ειναι γεματο τετοιους.
Στο τέλος θα πρέπει να απαντάμε όλοι όπως οι διαγωνιζόμενες στα καλλιστεία: Θέλω Παγκόσμια Ειρήνη και Αγάπη (ουπς! μήπως ήταν και αυτο κάπως... σεξιστικό;!)
Είναι κάτι πολύ χειρότερο: Φασισμός!
Και αυτός δεν έχει κατευθύνσεις...
Που ν' ακούσουν αυτοί! Είδε κι απόειδε, παίρνει το τραπέζι του χασάπη και βάζει απάνω το κεφάλι του.
"Να τα μας, να τα μας, νάτος
δος του και δος του και δος του
να του βρομιάρη, να του ψωριάρη!" (...)
Δ. Σαββόπουλος "Αχαρνής"
Αλλά δεν πειράζει, ο σκοπός επετεύχθη, ο ντόρος έγινε, τα φύλλα πουλήθηκαν. Άριστοι επαγγελματίες, keep up the day job.
Εχει οδηγησει πολλες φορες σε ακραιες αντιδρασεις απο την πλευρα των αντ-ρατσιστων(στους οποιους ανηκω και εγω ) χαρακτηριζοντας λογια η κρισεις ανθρωπων ως αντιδραστικα, που απλα περιγραφουν μια πραγματικοτητα. Η Δημουλα στη περιπτωση αυτη,δεν ειναι παρα μια ηλικιωμενη κυρια που αισθανεται αδυναμη και ανασφαλης.
Δεν νομιζω ,οτι μιλησε ο "πνευματικος ανθρωπος" ,παρα το ενστικτο του γερασμενου και ανημπορου ανθρωπου.... Ας ειμαστε λιγο πιο ψυχραιμοι !
Χαμηλότατο επίπεδο και καφενειακά επιχειρήματα, από άνθρωπο που θελει να θεωρεί τον εαυτό του πολιτικό με αξιωσεις.
Η γυναίκα ζεί εκεί πέρα 76 χρόνια και δεν μπορεί να εκφέρει λόγο για να μη θίξει τις politically correct απόψεις της κάθε δημοσιογράφου που καραδοκεί στη γωνία με την καραμπίνα. Και απο κάτω οι κάριες να ζητοκραυγάζουν για περισσότερο αίμα.
Πόση μα πόση υποκρισία!
Ή μήπως οι απροκάλυπτα κιτρινιστές είναι τελικά πιο ηθικά στοιχεία από τους δήθεν ανωτάτου;
Κυρία Άννα, κυρία Βένα, και λοιποί σύγχρονοι "τάξις και ηθική", όσοι (λένε ότι) υπερασπίζονται υψηλά ιδανικά, ας είναι τουλάχιστον και άψογοι δημοσιογραφικά.
Η Κ. Δημουλά αποτύπωσε απλά κάποιες πραγματικότητες.
Είπε απλά κάποιες αλήθειες.
Αλλά το έκανε με τρόπο που όλα τα ζώα αυτού του (υπο)κόσμου θα "έχουν πάτημα" να χρησιμοποίησουν τα λόγια της προς όφελος τους.
Δηλαδή της ζητάς να μην πει αυτό που σκέφτεται γιατί είσαι ήδη έτοιμος να το παρεξηγήσεις. Όπως θα παρεξηγήσεις τα λόγια οποιουδήοποτε αλλά της Κ. Δημουλά είναι ιεροσυλία οπότε καλά θα κάνει να μην μιλά καθόλου. Άμα πια!
Άμα κυρία μου το μυαλό σου είναι πιο μπροστά από του μέσου Έλληνα (που σαν κοινωνία έχει εκπρόσωπο Ναζί στην Βουλή), ΜΗΝ ΜΙΛΑΣ.
Η πέσε στο επίπεδο του Σφακιανάκη πρώτα και μίλα μετά να μην σε πάρουν στα σοβαρά.
Οπότε κανείς ποτέ δεν θα μπορέσει να μιλήσει ειλικρινά ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να δώσω βάρος στον λόγο του.
Εύγε σχολιαστές, αυτή είναι κοινωνία!
Και τώρα συνεχίστε να βρίζετε και να αναλύετε ΑΝ έπρεπε να μιλήσει η όχι..
Διότι αυτές ΔΕΝ είναι δημοσιογράφοι αλλά μπάτσοι του λόγου και της σκέψης και χαφιέδες πολιτικής ορθότητος, όπως αυτές οι κυρίες αυθαίρετα την εννοούν και την ερμηνεύουν.
Συνοψίζω την αθλιότητα που διέπραξαν:
α) Απέδωσαν στην κα Δημουλά φράση που ουδέποτε είπε (κάτι που αντίκειται σφόδρα στην δημοσιογραφική δεοντολογία)
β) Ακόμη και αν είχε πει την επίμαχη φράση, με ποιο δικαίωμα την εγκαλούν και προβαίνουν σε χαρακτηρισμούς; Αν έλεγε “δεν αντέχω τους Γερμανούς” θα το έκαναν θέμα;
γ) Το πλέον σκανδαλώδες όμως ήταν το ύφος και το ήθος με το οποίο η “αρχισυντάκτρια” της φυλλάδας προσπάθησε να δικαιολογήσει την “δημοσιογράφο”. Όπου σε άθλια (ή μήπως “ψιλοάθλια” σύμφωνα με την αργκό της) ελληνικά εγκαλεί την κα Δημουλά διότι μίλησε ως Δημουλά και όχι όπως θα ήθελε η “δημοσιογράφος”!!
Κυρίες μου όντως έχετε ξεφύγει. Ποιος σας εκχώρησε αυτό το δικαίωμα; Ποιες νομίζετε ότι είστε; Δεν θα σας κάνουμε την χάρη να γίνετε νταβατζήδες του λόγου και της σκέψης μας!
Αυτό δεν θα περάσει.
No Pasarán!
Δεν βλέπω τίποτα ξενοφοβικό ούτε στο πρώτο ούτε στο δεύτερο άρθρο για την κα Δημουλά.
Αναφέρει για την Κυψέλη πως α) οι περισσότεροι παλιοί κάτοικοι έχουν αποχωρήσει, β)έχει εποικιστεί η περιοχή από μετανάστες, γ) ότι τους πονάει σαν ανθρώπους, καθώς έχουν έρθει για να βρουν καλύτερη ζωή και δ) ότι υπαρχουν και κάποιοι που είναι εγκληματίες από αυτούς.
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είπε την αλήθεια. Δεν έκανε γενικεύσεις όπως οι περισσότεροι και πρώτοι απ'όλοι κάποιοι ρηχοί συντάκτες της Lifo.
Τώρα αν το θέμα είναι ότι χρησιμοποίησε την λέξη ''ξένος'' αντί για ''μετανάστης'', είναι ψιλά γράμματα, καθώς το πολιτικά ορθό είναι ευμετάβλητο συνεχώς. Πχ σε πολλές χώρες, όπως στην Γαλλία οι έγχρωμοι αυτοαναφέρονται ως "black" και στην Ιταλία η Ιταλίδα Αφρικανικής καταγωγής υπουργός λέει φωναχτά πως δεν είναι "έγχρωμη" αλλά "μαύρη". Που αρχίζει και που σταματάει το σωστό και ποιες είναι οι περιστάσεις που κάτι είναι ορθό και ποιες όχι.Αυτό αγαπητοί συντάκτες και φίλοι θα ήταν ένα καλό άρθρο!
Τα υπόλοιπα τί είπε ο τάδε για το δείνα και πως απάντησε ο τάδε αρχίζουν να ομοιάζουν με φτηνό κουτσομπολίστικο περιοδικό-ιστότοπο.
…κι ένα σχόλιο!
ANTIΦΩΝΟ, Κική Δημουλά ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ ΑΙΩΝΕΣ
Σάββατο, 28 Απρίλιος 2012 22:23 Γραπτός Λόγος
inShare
Ιδού η μικροτάτη Παρασκευή πάλι
σε βαφή Μεγάλης βουτηγμένη.
Μέτωπο αιμάτινο σου πλέκουν τ' ακανθώδη
έθιμα
και επί τον ιματισμόν σου έβαλαν κλήρο
η νηστεία ο Μπαχ τα βαρελότα και η μέθοδος
να φτάνει με καρφιά στα άκρα του ο πόνος.
Τι κι αν εσχίσθη το καταπέτασμα των χαμομηλιών
τι κι αν χρωμάτων στρατιαί εξεπλήττοντο
σταύρωσον σταύρωσον αλαλάζουν
τα κρεοπωλεία οι ψησταριές κι οι φούρνοι.
Δε μ' άκουσες.
Αφησες ανύμφευτη την κόμη της Μαγδαληνής
και σπατάλησες το σπάνιο Νυμφίο άρωμά σου
για να κάνεις τεστ αληθείας στην αγάπη, στον πλησίον.
Σου φώναζα να τους αφήσεις όπως είναι
όπως τους παραλάβαμε από την υπαρξιακή παράδοση
όπως περιγράφτηκαν από στόμα σε στόμα
από πικρό ποτήριον σε πικρότερο. Δε γλίτωσε
σταυρώθηκε όποιος διανοήθηκε να τους επαληθεύσει.
Προσκυνώ το οικείον προσφιλές μου σφάλμα σου.
Εν συντριβή περιστρέφω τη σούβλα
αδημονώντας σε αμνέ μας.
Σχόλιο(1)
Η Κική Δημουλά δεν είναι μια ποιήτρια που με συγκινεί ιδιαίτερα. ΄Ομως η επίθεση που δέχεται τελευταία είναι τουλάχιστον αήθης. Αλήθεια, βγήκε κανένας "πνευματικός άνθρωπος", καμιά "Εταιρία συγγραφέων", κανένας θιασώτης της "άμεσης δημοκρατίας" να την υπερασπιστεί;
Α.Κ.
Κι εσείς στη lifo πάντως, έχετε εμμονή με την πολιτική ορθότητα, μέσα από την οποία χάνεται η ουσία και η αλήθεια πολλές φορές!Ο τύπος κόντρα στην ουσία! Να μη θυμίσω τί είχε πει ο Βολταίρος...Αυτό ήταν διαφωτισμός! Τώρα δεν μπορείς πεις αυτό που πιστεύεις γιατί κάποιος θα σου κολλήσει μια ταμπέλα! Αυτό είναι σκοταδισμός και μάλιστα πολύ επικίνδυνος.
Ο καθένας μπορεί να πιστεύει και να λέει ό,τι θέλει, αρκεί να μην προβαίνει σε επιθετικές ενέργειες ή να μην ωθεί άλλους ανθρώπους σε επιθετικές ενέργειες προς τρίτους!Να σεβεται δηλαδή την ελευθερία των άλλων! Οι κοινωνίες μέσα από τους νόμους προσπαθούσαν να ελέγξουν τις πράξεις. Τώρα έχουμε φτάσει στο εξοργιστικό σημείο να θέλουμε να ελέγξουμε ακόμα και τον τρόπο σκέψης και την έκφραση στην σκέψης αυτής.Όλοι ίδια μυαλά, ίδια γλώσσα, ίδια οπτική; Κάπως επικίνδυνη μου φαίνεται αυτή η απαίτηση. ποιος κατέχει την απόλυτη αλήθεια;
Θυμάμαι μια σκηνή στο Shutter island. Μια τρόφιμος του ασύλου λέει στον Ντι Κάπριο πως το μόνο που χρειάζεται είναι να πεις κάποιον τρελό. Ακόμα κι αν δεν είναι οι άνθρωποι δε θα σταματήσουν ποτέ να αμφιβάλλουν και να τον κοιτούν με καχυποψία.
Οι κάτοικοι της Κυψέλης είναι πολλοί... και Έλληνες, και Έλληνες πολίτες και παράνομοι μετανάστες.
Οι κάτοικοι της Κυψέλης γενικά δεν είναι ρατσιστές, και επειδή ανήκουν στην αστική τάξη κυρίως, μπορούσαν να φύγουν για αλλού αλλά ΔΕΝ έφυγαν.
Οι κάτοικοι της Κυψέλης αφήνουν φρεσκοπλημενα ρούχα σε καθαρές σακούλες δίπλα στους κάδους, αφήνουν φορεμένα παπούτσια που ακόμα κρατάνε, αφήνουν και περισευούμενα τρόφιμα-όχι όμως ληγμένα.
Βλέπουν θεάματα 1ης τάξης, ας πούμε στα δεκάδες θέατρα που την τρυγυρίζουν,και στους δρόμους ανθρώπους που τρώνε ωμό κρέας από σκουπίδια (πχ. Πλατεία Αγίου Γεωργίου), βλέπουν ηληκιωμένες γυναίκες να σέρνονται στο πεζοδρόμιο από μια αλυσίδα μέχρι να σπάσει και να την κλέψουν, βλέπουν πολλά αλλά κυρίως υπομένουν.
Οι κάτοικοι της Κυψέλης συμμερίζονται τον πόνο των μεταναστατών, ΔΕΝ αντέχουν τη βία των παράνομων εγληματιών που έχει κυριέυσει τις γειτονιές.
Δεν είναι όλοι χρυσαυγίτες, ούτε δυστυχισμένοι ρατσιστές.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗς ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΝΟΜΠΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΡΟΑΣΤΕΙΩΝ, με την απελπιστική άγνοια όσων δεν κατοικούν στο κέντρο
Αν η Δημουλά είναι ρατσίστρια so am i
Eπίσης θα πρότεινα στην κυρία Δαμιανίδη να κάνει έναν περίπατο στην Πατησίων μετά τις 12 ... με τα πόδια αν της βαστάει.
Το ίδιο και οι "δηλώσεις" της διευθύντριας στο φειςμπουκ.