Βίντεο-ντοκουμέντο: Καταστροφή ξύλινου παραδοσιακού σκάφους στην Λευκάδα

Βίντεο-ντοκουμέντο: Καταστροφή ξύλινου παραδοσιακού σκάφους στην Λευκάδα Facebook Twitter
7

Μου έγραψε ο Δημήτρης Π. για το θέμα της επιδότησης (απο την Ευρωπαϊκη Ένωση) της αποσυρσης των ξύλινων καϊκιών, με προϋπόθεση την καταστροφή τους:

"Προσωπικά το θεωρώ παράλογο και μεγάλο κρίμα να χάνεται με αυτο τον τρόπο ενα κομματι της παράδοσης μας, και να μην επιδοτέιται η αξιοποίηση αυτων των σκαριών με άλλο τρόπο.

Πιστεύω οτι ο κόσμος πρέπει με κάποιο τρόπο να ενημερωθεί, και στην συνέχεια κάπως να δράσουμε. Το πώς θέλει σκέψη, η δημοσιότητα  ισως είναι το πρώτο βήμα."

Το παρακάτω βίντεο έχει μεγάλο ενδιαφέρον:

Ενδιαφέρουσα και η εναλλακτική που ακούγεται: Να παραδοθούν όλες οι άδειες έτσι ώστε να μην κινούνται πλέον τα ξύλινα καϊκια. Έτσι και η βιοποικιλότητα θα είναι ασφαλέστερη και ένα κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς θα μπορέσει -αν το θέλουν κάποιοι απ' τους ιδιοκτήτες- να διατηρηθεί. 

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Ο εύκολος και ανώδυνος τρόπος είναι και ο πιό ηλίθιος. Θυμίζει κάποτε τις επιδοτήσεις γιά θάψιμο πορτοκαλιών. Λες και δεν υπήρχαν άλλες αγορές εκτός ΕΕ να πουληθούν... Μπλιάχ!
ευχαριστουμε που προβαλετε το ζητημα της καταστροφης των παραδοσιακων σκαφων. Αυτο που ολοι οι παροντες κ ακρως ευαισθητοποιημενοι προτιναμε δεν ηταν η ακινησια των σκαφων οπως γραφετε αλλα η αλλαγη χρηση τους απο αλιευτικα σε επαγγελματικα τουριστικα, σε ιδιωτικα, σε εκπαιδευτικα, ακομη κ η πωληση σε αλλοδαπους ωστε να διατηρηθουν λειτουργικα.ΦιλικαΣτεφη Αρέλη
Η υπόθεση είναι χαρακτηριστική της προχειρότητας που αντιμετωπίζουμε κάποια θέματα.Από το 2005 η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε να μειωθεί ο αλιευτικός στόλος για να προστατευτούν οι θάλασσες από την υπεραλίευση επιδοτώντας την απόσυρση αλιευτικών σκαφών. Η υπεραλίευση είναι σημαντικό πρόβλημα και το έχουμε διαπιστώσει ακούγοντας ότι η θάλασσα δεν έχει όσα ψάρια είχε παλιότερα (αν και έχω ακούσει διάφορες εξηγήσεις από το ότι φταίνε οι φώκιες μέχρι ότι φταίνε οι ...ψαροντουφεκάδες και οι ερασιτέχνες ψαράδες).Η απόσυρση δεν περιλαμβάνει απαραίτητα την καταστροφή αλλά το έλεγε ρητά ότι μπορούσε να γίνει αξιοποίηση των σκαφών σε άλλες δραστηριότητες. Δηλαδή θα μπορούσαμε να τα μετατρέψουμε σε σκάφη αναψυχής ή τουριστικά. Με τη μετατροπή και θέσεις εργασίας θα δημιουργούσαμε και το παραδοσιακό επάγγελμα του καραβομαραγκού θα σωζόταν και ίσως να κάναμε και εξαγωγές.Όμως αυτό προϋπέθετε κάποιες μελέτες (πως μετατρέπεται ένα ψαράδικο σε σκάφος αναψυχής ή τουριστικό) και κάποιες επενδύσεις (καρνάγια, διαφήμιση, υποδομές).Εμείς οι έξυπνοι όμως σιγά μην κάτσουμε να ασχοληθούμε με τέτοια πράγματα που αργούν.Τσεπώναμε στα γρήγορα την επιδότηση με την καταστροφή (σιγά μην ψάξω άνθρωπο να το αγοράσει για σκάφος αναψυχής) και γέμισαν οι θάλασσες με "παραδοσιακά" ξύλινα σκάφη αναψυχής και τουριστικά κατασκευασμένα στην Τουρκία (κακοφτιαγμένα κατά τη γνώμη μου, αλλά ίσως είναι θέμα γούστου).Το λυπηρό είναι ότι ακόμα και τώρα στην κρίση δεν έχει σκεφτεί κανένας αυτή την προοπτική.
> θα μπορούσαμε να τα μετατρέψουμε σε σκάφη αναψυχής ή τουριστικά. Με τη μετατροπή και θέσεις εργασίας θα δημιουργούσαμε και το παραδοσιακό επάγγελμα του καραβομαραγκού θα σωζόταν και ίσως να κάναμε και εξαγωγές.Πολύ όμορφη ιδέα!