Logo Acropolis: Το καλύτερο μουσείο - το χειρότερο λογότυπο.

Facebook Twitter
0

Το είδα στο google+ του Νάσου Κ. ο οποίος γράφει:

ΝΕΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
ή αλλιώς "Πώς τα καταφέραμε πάλι!"...

Το ελληνικό design βάλθηκε αυτή την εβδομάδα να προσβάλει κάθε δείγμα αισθητικής που μας έχει απομείνει.

Μετά την ΕΡΤ [που βράβευσε ως σχέδιο ιστοσελίδας της μια αντιγραφή του σάιτ του BBC], σειρά έχει το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο παρουσίασε τον νέο του λογότυπο.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου,
«Το νέο λογότυπο σχεδίασε η Λουκία Κατζουράκη, που με σπουδές graphic design στο London School of Printings, 25η εμπειρία και σημαντικές εργασίες».

Τι να πει κανείς; Για κάποιο λόγο μου ήρθε το #logo31 στο μυαλό. Μπορεί, βέβαια, να μην το κατανοώ.

Γιατί το ΔΤ συνεχίζει με την εξαιρετική τεκμηρίωση του σχεδιασμού:

«Κατά την προεργασία του σχεδιασμού συγκεντρώθηκε μεθοδικά και μελετήθηκε το σύνολο σχεδόν των λογότυπων των αρχαιολογικών, αλλά και των πιο γνωστών, Μουσείων διεθνώς.

Η σύνθεση του νέου σήματος ακολουθεί τη λογική ενός οπτικά απλού και ευνόητου, διακριτού, παντού και πάντοτε, σχεδίου με κρυφή, συμβολική αξία:

Σε πρώτο επίπεδο, το γράμμα Α σε παραδοσιακή χάραξη, εξεικονίζει την μεγάλη, κλασική σημασία του μνημείου.

Σε δεύτερο επίπεδο, το γράμμα Μ σε μοντέρνα γραμμή και πλάγια, κινητική θέση, υποδηλώνει το νέο Μουσείο και τον δυναμισμό του. Το σήμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή/και σε συνδυασμό με την επεξήγηση: ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, σε Ελληνική ή Αγγλική γραφή.

Μόνιμη μέριμνα και σταθερή επιδίωξη κατά το σχεδιασμό ήταν να διαφυλάσσεται η διακριτότητα του λογότυπου σε οποιαδήποτε χρήση, μεγέθυνση, εκτύπωση, κλπ, έτσι ώστε να αντιστοιχεί στη μοναδικότητα του Μουσείου, για ένα τόσο σημαντικό μνημείο, και να αποτελεί την οπτική ταυτότητα του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.»

Μερικά σχόλια:

Α. Λ. Υπάρχει μήπως κανένα blog να μαζεύουμε όλη αυτή την αποτυχία που βλέπουμε καθημερινά, τύπου hall of shame; Να το βλέπουμε όταν είμαστε στις καλές μας και να τσατιζόμαστε. Αυτό το μουσταρδοασπρομπλέ να μένει μόνιμα front page.

Κ. Α.: Το καλύτερο μουσείο. Το χειρότερο λογότυπο. Η τεκμηρίωση του έλειπε!

Μ. Π.: Πιστεύω οτι ειμαι ο μόνος που βλέπει προοπτικές σ αυτο το logo. αν του προσθεσεις με το style τις συλλαβές ''λακια'' από διπλά πάει για red dot.

Δ.Κ.:  Το να κριτικάρουμε το τελικό αποτέλεσμα από το κάθε τι είναι εύκολο, ας μην ξεχνάμε πως πολλές φορές ο πελάτης βάζει το χέρι του και το αποτέλεσμα είναι... |

Ν.Κ.: Είναι εμφανής η "παρέμβαση του πελάτη" αλλά υπάρχουν και όρια. Αν τα ξεπεράσει, υπάρχει και η λύση "λυπάμαι, τα μαζεύω και φεύγω".

Σ. V.: Σάπιο. Κανένα 'φρέσκο' στοιχείο. Δείχνει σαν να έχει σχεδιαστεί το 1950 (ασε που υπάρχουν λογότυποι του '50 που είναι 100δες χρόνια μπροστά..) όπως τα λες. Κρίμα.

[+] Ξεκίνησαν κι οι παρωδίες

Το Cookie Monster τρώει το λογότυπο, δια χειρός @ArsonDPI

[++]

Η δική μου πρόταση: Το ίδιο άσπρο φόντο, χωρίς το μουσταρδοασπρομπλε πράγμα.

Αφού θέλουν μινιμαλισμό και απλότητα...


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ