Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος)

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
2

 

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

Είναι μερικοί καλλιτέχνες που ενδίδουν τόσο απενοχοποιημένα και ολοκληρωτικά στην πολύχρωμη δίνη της ποπ αρτ και της border line κιτς αισθητικής, που δεν γίνεται να μην σε μαγνητίσουν.

Τουλάχιστον, δεν γίνεται να μην μαγνητίσουν εμένα.

Ο λόγος για την νεαρή Λετονή ζωγράφο Vera Elena Solodovnikova, που τα τελευταία χρόνια ζει και δημιουργεί στην Βαρκελώνη, και της οποίας την τελευταία δουλειά "Life is Full of Little Pleasures" ερωτεύτηκα.

Η Solodovnikova φαντάζεται έναν κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι έχουν εκλείψει, και τη θέση τους έχουν πάρει στιλιραζαρισμένοι ανθρωπόμορφοι σκύλοι που πίνουν χρωματιστά κοκτέιλ σε ένα ούλτρα tiki περιβάλλον.

Ένα κόσμο γεμάτο ροζ φλαμίνγκο, ανανάδες, κύματα, και κοκοφοίνικες.

Έναν κόσμο όπου είναι πάντα καλοκαίρι.

Αφού συνειδητοποίησα ότι δεν χορταίνω να κοιτάω τους πίνακες της, οι οποίοι αποπνέουν μία κόμικ αισιοδοξία, αποφάσισα να την βρω και να της ζητήσω να με μυήσει στον κόσμο της.

Ιδού!

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Από που προέρχεται η έμπνευση σου;

- Κυρίως από τη ζωή μου, κι από τα πράγματα τα οποία συμβαίνουν σ' αυτήν. Πρέπει κανείς να φροντίζει να απολαμβάνει πραγματικά τη ζωή, γιατί μ' αυτόν τον τρόπο έρχεται και η έμπνευση από μόνη της. Χρησιμοποιώ τα έντονα και φωτεινά χρώματα γιατί κάπως έτσι θα ήθελα στην πραγματικότητα να μοιάζει ο κόσμος γύρω μου.

- Λες ότι με τη δουλειά σου προσπαθείς να αποτυπώσεις έναν κόσμο στον οποίο το ανθρώπινο είδος έχει εκλείψει.

Πώς θα ήταν αυτό στην πραγματικότητα;

-Ένας παράδεισος με μία ατελείωτη αρμονία. Όπως ακριβώς ήταν και πριν εμφανιστεί ο άνθρωπος στη γη. Ιδανικά, θα ήθελα να μοιάζει με τον κόσμο που γεννιέται μέσα από την ζωγραφική μου.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Αν είναι έτσι, θα ήταν ένας πραγματικά παράξενος κόσμος...

-Αντιθέτως! Οι άνθρωποι είναι αυτοί που έκαναν τον κόσμο περίεργο :)

- Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείς ανθρωπόμορφα ζώα στους πίνακες σου;

-Μου αρέσει η ιδέα ότι η εποχή κατά την οποία τα ζώα ζούσαν και λατρεύονταν σαν Θεοί θα επιστρέψει μία μέρα.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Και γιατί προτιμάς αυτή τη συγκεκριμένη ράτσα σκύλου, η οποία μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή-;

- Πρόκειται για την επόμενη μου μετενσάρκωση!

-Μάλιστα.

Οι πίνακες σου θυμίζουν έντονα καλοκαίρι. Συμφωνείς ότι η Βαρκελώνη είναι μία πόλη όπου το καλοκαίρι δεν φεύγει ποτέ;

-Φυσικά και συμφωνώ. Η Βαρκελώνη σου δίνει την αίσθηση ενός καλοκαιριού που δεν τελειώνει ποτέ. Είναι μια πόλη στην οποία μπορείς να πίνει κοκτέιλ σε ταράτσες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Τέλος, Vera, ποιες είναι οι δικές σου μικρές καθημερινές απολαύσεις;

-Κολύμπι το πρωί, ένα ποτήρι κρασί ή σαμπάνια, και το να σχεδιάζεις μελλοντικά ταξίδια.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

*Facebook

2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια