Η επεισοδιακή παρισινή πρεμιέρα της Ιεροτελεστίας της 'Ανοιξης.

Facebook Twitter
4

Χορεύτριες των Ρωσικών Μπαλέτων του Sergei Diaghilev στην Ιεροτελεστία της 'Ανοιξης του 1913. Βλ. vanderburgreadingdiary.wordpress.com.

 

Προσχέδιο του ρώσου ζωγράφου Nikolai Roerich για τον πρώτο πίνακα (Η Λατρεία της Γης) των σκηνικών της Ιεροτελεστίας.  Βλ. wikipaintings.org.

Sergei Diaghilev, Vaslav Nijinsky, Igor Stravinsky, μαζί σε μία φωτογραφία του 1912 τραβηγμένη από την αδελφή του Nijinsky, τη ρωσίδα χορεύτρια και χορογράφο Bronislava Nijinska. Βλ. artsjournal.com και lesdiagonalesdutemps.com.

 

Το Théâtre des Champs-Elysées όπου πρωτοπαρουσίαστηκε η Ιεροτελεστία. "Βγήκα από την αίθουσα από τα πρώτα ήδη μέτρα του πρελούδιου, που ευθύς αμέσως προκάλεσαν  γέλια και κοροιδίες. Εξοργίστηκα. Οι αντιδράσεις αυτές, οι οποίες ήταν στην αρχή  μεμωνομένες, σε λίγο γενικεύτηκαν προκαλώντας αντίθετες αντιδράσεις, και εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα σε μία φρικτή οχλαγωγία" (Igor Stravinsky, Το χρονικό της ζωής μου). Βλ. bourdelle.paris.fr.

 

Ο Igor Stravinsky, ο Sergei Diaghilev και ο ρώσος ζωγράφος Leon Bakst μαζί με μία άγνωστη γυναίκα στην Ελβετία το  1915. Βλ. barcarole.tumblr.

 

Ο Vaslav Nijinsky. Δεξιά, σε μία φωτογραφία του 1908. Το πανδαιμόνιο στην παρισινή πρεμιέρα προκλήθηκε τόσο από τη μουσική του Stravinsky, όσο και από την "άγρια" χορογραφία του Nijinsky. Το σοκ (και η σημασία) της Ιεροτελεστίας συγκρίθηκε από πολλούς με την ανάλογη υποδοχή των Δεσποινίδων της Αβινιόν,και την τομή που επέφερε στην ιστορία της ζωγραφικής το έργο αυτό του Pablo Picasso. Βλ. Library of Congress και theredlist.fr.

 

Βλ. silive.com.

 

Ο Vaslav Nijinsky. Βλ. russianmind.com.

 

Ο Sergei Diaghilev με τον Igor Stravinsky. Βλ. brendanball.com.

 

'Αφιξη των χορευτών των Ρωσικών Μπαλέτων με τον Sergei Diaghilev αναμεσά τους. Βλ. my-little-madrid.com.  

 

Ο Sergei Diaghilev με τον Serge Lifar, διάσημο γάλλο χορευτή και χορογράφο (ουκρανικής καταγωγής), το 1928. Βλ. London Archives of the Dance Associated. 

 

Ο Igor Stravinsky με τη Nana Gollner, και τον ρωσο-αμερικανό χορογράφο Adolph Bolm το 1940. Βλ. Los Angeles Philharmonic Archives,  cdlib.org.

Βλ. Ritual Dance of the Young Zappa.

 

Ο Sergei Diaghilev με τον γάλλο ποιητή Jean Cocteau. Δεξ., δύο κατάλογοι για τις παραστάσεις των Ρωσικών Μπαλέτων (την Ιεροτελεστία του 1913 και το Φάντασμα του Τριαντάφυλλου του 1911) με σχέδια του Cocteau. Βλ. fantomasen-cavaletumblr, turnofthecenturytumblr και the new york times.com.

 

Η Ιεροτελεστία του 1913. Φωτ. Keystone-France/Getty. Βλ. npr.org.

 

Αριστ., σκίτσα της γαλλίδας ζωγράφου Valentine Hugo για τις κινήσεις που εκτελεί η ηρωίδα ατην σκηνή του ιερού χορού. Βλ. forumgratuit.org. Δεξ., βλ. misspandora.fr.

Βλ. scmp.com.

 

Αριστ., δημοσίευμα σχετικό με τις (θριαμβευτικές) παραστάσεις της Ιεροτελεστίας της 'Ανοιξης στη Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη. Βλ. philorch.org, thetimes.co.uk, new york times.com και blavatskynews.blogspot.

 

Κοστούμια του Nikolai Roerich για την Ιεροτελεστία του 1913. Βλ. wikipaintings.org.

 

Βλ. wikipaintings.org.

 

Βλ. wikipaintings.org.

 

Βλ. Nicholas Roerich Museum New York και wikipaintings.org.

 

Σχέδιο του Nikolai Roerich για τα σκηνικά της Ιεροτελεστίας του 1913. Βλ. blavatskynews.blogspot.com. 

 

Προσχέδιο του Nikolai Roerich. Βλ. jasonweinberger.comtumblr.

 

Βλ. fineart-china.com.

 

Βλ. jasonweinberger.comtumblr.

 

The Joffrey BalletRite of Spring. Φωτ. Herbert Migdoll. Βλ. walkerart.org.

Η Anna Kaszuba στην Ιεροτελεστία του Michael Keegan-Dolan (Fabulous Beast Dance Theatre). Βλ. independent.co.uk. 

 

Η Ιωάννα Τουμπακάρη στην Ιεροτελεστία του Αντώνη Φωνιαδάκη. Βλ. ethnos.gr.

Mystic Circle ou le Sacre du Printemps - Nijinsky 1913. Μία απόπειρα απόδοσης της πρώτης παράστασης μέσα από φωτογραφίες και σκίτσα της Valentine Hugo από τον Christian Comte.

 


Stravinsky - The Rite Of Spring. Απόσπασμα από τη γαλλική ταινία Coco Chanel et Igor Stravinsky(2009) του Jan Kounen, που δείχνει στην αρχή πως υποδέχτηκε το παρισινό κοινό το έργο του Stravinsky.

 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Περισσότερο κι από τη μουσική του Stravinsky, που θεωρήθηκε "ακατανόητη" και "δυσάρεστη", ενόχλησε η χορογραφία του Nijinsky. Ένας κριτικός είχε γράψει τότε πως "οι χορευτές σέρνονταν σαν τις φώκιες".