Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Με την Κόρα Καρβούνη και τον Νίκο Καραθάνο η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Φωτό: Ορφέας Εμιρζάς
0

Επίκαιρες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα, μεγάλα ονόματα και παραστάσεις... από το άγριο χάραμα αυτό το καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο.

Εδώ και χρόνια, το Φεστιβάλ Αθηνών μεριμνά ώστε οι λιγοστές παραστάσεις που φιλοξενούνται στη Μικρή Επίδαυρο να «συγγενεύουν» με τον θεματικό άξονα του προγράμματος της Επιδαύρου, λειτουργώντας συμπληρωματικά.

Φέτος, που το γενικό πρόσταγμα φαίνεται να είναι η εμπιστοσύνη σε νέους δημιουργούς, νέες ιδέες και επίκαιρες προσεγγίσεις (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου έχουμε να αναμένουμε γνωστά, πλην εναλλακτικά ονόματα, σπουδαίους ερμηνευτές –με κορυφαίο τον Δημήτρη Καταλειφό–, παράτολμες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα και αναπάντεχες ώρες παράστασης (αξημέρωτα, στις 6 το πρωί, λόγου χάριν...).

Χοηφόροι

Σε αυτό το πνεύμα η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Η συνέργεια Ηλέκτρας - Ορέστη - Πυλάδη στην εξόντωση της Κλυταιμνήστρας προσεγγίζεται καταιγιστικά, με στόχο να γίνει πεδίο προβληματισμού για τη σύγκρουση των ανθρώπινων ενστίκτων με την κοινωνική υπόσταση. Εδώ ο Χορός αναλαμβάνει ρόλο διαδραστικό, στοχεύοντας στη βαθύτερη εμπλοκή των θεατών στην εξέλιξη της τραγωδίας.

Info:

6-7/7, 21:30

Ομάδα Vasistas - Αργυρώ Χιώτη

Χοηφόροι του Αισχύλου

Αντιγόνη

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Ποιος είναι το πραγματικό κέντρο της τραγωδίας; Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας προσεγγίζει το δίπολο Αντιγόνης - Κρέοντα με διάθεση που ταιριάζει στην εποχή της ταυτότητας των φύλων.

Από τη μια η ηρωίδα να θάβει τον αδελφό της, κάνοντας δουλειά αντρική, και από την άλλη ο Κρέοντας να θρηνεί συντετριμμένος, ωστόσο μόνο να θρηνεί... Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Info:

20-21/7, 21:30

Κωνσταντίνος Ντέλλας

Αντιγόνη του Σοφοκλή

Προμηθέας Δεσμώτης

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Με τον Νίκο Καραθάνο και την Κόρα Καρβούνη, η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Στόχος εδώ είναι η απόδειξη της δύναμης του λόγου, η μελωδική απόδοση του κειμένου με ρυθμό, μέτρο και αισθητικό πλαίσιο αυστηρά ορισμένο από την αρχαιοελληνική γραμματεία.

Όλη η παράσταση αντιμετωπίζεται ως μουσική και κινησιολογική παρτιτούρα, γι' αυτό και η θεατρικότητα και το ερμηνευτικό πάθος εδώ θα υποβοηθηθούν από τη χρήση μάσκας. Ο Χορός έχει συμβουλευτεί τη Μαρίνα Σάττι για τη σωστή, εύηχη απόδοση του δικού του μέρους.

Info:

3-4/8, 21:30

Μάρθα Φριντζήλα

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου

Ευμενίδες

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Στις Ευμενίδες, ήδη από το 2015 στο Φεστιβάλ Αθηνών, στόχος ήταν ιδανικά ο θεατής να βλέπει εκείνο που ο ηθοποιός φαντάστηκε. Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία: το τέλος της ενοχής του Ορέστη –που εδώ παρουσιάζεται ως δημιουργική άσκηση– να αποδοθεί σαν ταξίδι αυτογνωσίας.

Οι ενοχές, οι Ερινύες που δύσκολα εξευμενίζονται, είναι όλες οι φωνές και όλα τα πρόσωπα που συνυπάρχουν στον άνθρωπο. Όλα ωραία, μόνη δυσκολία η ώρα της παράστασης, αφού έχει προγραμματιστεί για τις 6 το πρωί!

Info:

14-15/7, 6:00

Στεφανία Γουλιώτη

Ευμενίδες του Αισχύλου,

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Θέατρο / Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Ένα δειλό πείραμα επιχειρεί φέτος να διευρύνει τη θεατρική σεζόν, πέρα από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέατρο το καλοκαίρι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Θέατρο / «Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Ο Oύγγρος δεξιοτέχνης του θεάτρου και του κινηματογράφου έρχεται με το Proton Theatre στο Φεστιβάλ Αθηνών και εξετάζει αν μπορούμε να ορίσουμε τη μοίρα μας ή αν είναι προδιαγεγραμμένη
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT