Στα θολά απόνερα του «Σώτη-gate»

Στα θολά απόνερα του «Σώτη-gate» Facebook Twitter
Όσο μου είναι αδύνατον βιολογικά να αντιπαθήσω τη Σώτη –που εκτός από κάποια υπέροχα βιβλία που έχει γράψει, στο μυαλό μου είναι καταχωρισμένη διαχρονικά ως γενναίο και πραγματικά φιλελεύθερο πρόσωπο, τόσο αδυνατώ να παρακολουθήσω εσχάτως τη σκέψη της.
12

Δύσκολο να κυκλοφορήσεις αυτές τις μέρες στην κοινωνία και κυρίως στη διασταλτική γυάλα των κοινωνικών μέσων χωρίς να έχεις άποψη για το «Σώτη- gate» που προέκυψε μετά τη μήνυση-επίκληση του αντιρατσιστικού νόμου για παλαιότερο κείμενό της, όπου φιλοξενήθηκε και το εξής νόστιμο γνωμικό, το οποίο αποδόθηκε στον Μάρκο Πόλο: «Φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι». Ιδανικά διαβάζεται με υπόκρουση στο τέλος στοιχειωμένου γέλιου-κονσέρβας από παλιά κωμική σειρά. Με το που έσκασε η είδηση της μήνυσης, ήταν εντελώς προβλέψιμο ότι θα επακολουθούσε, εν μέσω δηλητηριωδών αναθυμιάσεων, το γνωστό όργιο εμφυλιοπολεμικού οπαδισμού, αυτοματικής εργαλειοποίησης και ξεχειλώματος του «καυτού ζητήματος» που ανέκυψε, καθώς εμπίπτει σε συζητήσεις για τα όρια της ελεύθερης έκφρασης, τους περιορισμούς του αντιρατσιστικού νόμου, τη νεοελληνική δικομανία κ.λπ. Το πλαίσιο γιγαντώθηκε ξαφνικά και πλέον αντανακλαστικές αποκρίσεις του τύπου «για διάφορους λόγους η Σώτη Τριανταφύλλου νιώθει πιο άνετα τα τελευταία χρόνια να γράφει τέτοια μισαλλόδοξα και να τα παίρνει πάνω της, οk, δικαίωμά της» ακούγονται ως ψίθυροι ανάμεσα στις κραυγαλέες αντιπαραθέσεις με αντικείμενο την ελεύθερη έκφραση.


Όσο μου είναι αδύνατον βιολογικά να αντιπαθήσω τη Σώτη –που εκτός από κάποια υπέροχα βιβλία που έχει γράψει, στο μυαλό μου είναι καταχωρισμένη διαχρονικά ως γενναίο και πραγματικά φιλελεύθερο πρόσωπο που έχει συγκρουστεί τόσο με το ελληνοχριστιανικό ιδεώδες όσο και με τον αριστερισμό της ζεμπεκιάς, ενώ η ατάκα της για την Ελλάδα ως «μια συντηρητική, αριστερή χώρα» παραμένει πολυσήμαντη, τόσο αδυνατώ να παρακολουθήσω εσχάτως τη σκέψη της. Όχι μόνο στο επίδικο, πλέον, κείμενο, αλλά και σε πολλά άλλα και ειδικά στο πρόσφατο βιβλίο της, που μου άφησε μια πολύ δυσάρεστη γεύση ως καταγγελία-οδοστρωτήρας του πολυπολιτισμικού μοντέλου με μένος αντίστοιχο με αυτό που η σύγχρονη αριστερή θεωρία καταφέρεται εναντίον της νεωτερικότητας συλλήβδην.

Η μήνυση είναι αστεία και βαθιά νυχτωμένη στο πεδίο του «να 'χαμε να λέγαμε», ενώ γνήσιες ρατσιστικές αντιλήψεις εκδηλώνονται καθημερινά δίπλα μας αλλά και εντός μας.


Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι είναι εύκολο πλέον να ξεφύγει κανείς σε τραμπικές και λεπενικές ατραπούς. Κάποια πράγματα απλώς είναι λάθος. Και να τα πιστεύεις και να τα γράφεις δημοσίως χωρίς κανένα φιλτράρισμα του θυμικού, ακόμα και ως εν θερμώ αντίδραση σε απάνθρωπες σφαγές αθώων, όπως αυτή στο Μπατακλάν. Δεν στέκει να τσουβαλιάζεις και να πετάς στη θάλασσα τόσο κόσμο, εμπεριέχει φυλετικό μίσος, πώς να το κάνουμε, τελεία και παύλα. Ναι μεν η θρησκεία είναι άλλο πράγμα από τη φυλή (ευχαριστούμε για τη συγκλονιστική πληροφορία όσους εμφατικά το τονίζουν αυτές τις μέρες), όλοι όμως ξέρουμε ότι εν προκειμένω «μουσουλμάνοι» σημαίνει ουσιαστικά «αραβικός κόσμος και τα πέριξ». Αντίστοιχες ισοπεδωτικές και φολκλόρ χοντράδες –και μάλιστα χωρίς αυτοσαρκαστικά ελαφρυντικά– στην Αμερική φιλοξενούνται μόνο σε τραμπικής αντίληψης μέσα και πάντως σε κανένα απ' όσα επιθυμούν να αυτοαποκαλούνται έγκυρα και έγκριτα. Κατά την άποψή μου, εκεί είναι το θέμα. Αν κάτι μπορεί να διαχωρίζει το έγκυρο μέσο από τον ορυμαγδό κραυγών και σύγχυσης που κατακλύζει το σύγχρονο μιντιακό σύστημα, είναι ακριβώς να αποθαρρύνει τη δημοσίευση αγρίως προβοκατόρικων και εντελώς ανούσιων θέσεων αντίστοιχου ύφους. Από πλατφόρμες ελεύθερης έκφρασης για να γράφει ο καθένας τη μαλακία του, «δόξα τω Θεώ» να φάνε κι οι κότες πλέον.

 
Στην Αμερική επίσης (και στη χειμαζόμενη Δύση γενικότερα, που, σύμφωνα με το βιβλίο της Σώτης, βρίσκεται εγκλωβισμένη «σ' ένα αδιέξοδο αυτο-απέχθειας και υπερσυναισθηματισμού») έχουν υποστεί –δικαίως, αλλά και αδίκως συχνά– διώξεις και καταγγελίες άτομα για την έκφραση πολύ πιο ήπιας «ρητορικής μίσους», ενώ αντίθετα δεν θα διωκόταν, ούτε και θα καταδικαζόταν φυσικά, ποτέ κάποιος σατιρικός περφόρμερ σαν τον ατυχή Παστίτσιο που κατηγορήθηκε για βλασφημία, ούτε όμως και ο καθηγητής Ρίχτερ, που σύρθηκε σε δικαστική περιπέτεια, επίσης με όχημα τον αντιρατσιστικό νόμο, ως «αρνητής εγκλημάτων του ναζισμού» (έχετε γεια, βρυσούλες και χαιρέτα μου τον πλάτανο, τους Αμβρόσιους και τη Χρυσή Αυγή).


Η μήνυση είναι αστεία και βαθιά νυχτωμένη στο πεδίο του «να 'χαμε να λέγαμε», ενώ γνήσιες ρατσιστικές αντιλήψεις εκδηλώνονται καθημερινά δίπλα μας αλλά και εντός μας. Κάποιοι βιάζονται να μας βάλουν πρόωρα στη δίνη των «πολιτισμικών πολέμων» και κάποιοι άλλοι, εξίσου πρόωρα, σκιαμαχούν ενάντια στην επέλαση ενός νέου, μη μου άπτου δογματισμού που επιβάλλουν η περιβόητη πολιτική ορθότητα αλλά και το «πολυπολιτισμικό μοντέλο», λες και ήμασταν ένας παράδεισος με το μοντέλο της (εθνικής και θρησκευτικής) ομοιογένειας. Γενικώς, φοβού αυτόν που αγανακτεί πολύ έντονα εναντίον της πολιτικής ορθότητας, αργά ή γρήγορα θα βρεθεί στην πλευρά του λάθους. Αυτό υπαγορεύει η πρόσφατη διεθνής εμπειρία.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Shortcut
12

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

7 σχόλια
(Θα το ποστάρω σε διάφορα σχετικά άρθρα. Θα με ενδιέφεραν οι σκέψεις ενός μουσουλαμάνου)Πόσο σωστή είναι η πλήρης σιγή του μετριοπαθούς μουσουλμανικού κομματιού; Αρκεί μία sjw καραστημένη/ για τα μάτια κατ εμέ μαντηλοφορούσα μάζωξη που έγινε τις προάλλες;Δηλαδή ρε αδερφέ, εδώ στην «θεοκρατία» όπου κάποιοι σας σκίσατε τα πληκτρολόγια για την Αγία Ελένη να πούμε και σήμερα είστε παναγίτσες, βγαίνει ο Αμβρόσιος και λέει ότι λέει. Βγαίνει όμως την επαύριο ένας Παπαθανασίου, ένας Μεσογαίας, ένας Γιαναράς (λέμε τώρα) ένας π. Βασίλειος Θερμός ένας …. και γράφουν πέντε πράγματα. Ποστάρουν, αυτοκριτικάρονται, ΒΓΑΖΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ, προτείνουν διαφωνούν μεταξύ τους, υπάρχει μία δημιουργική καλή εσωστρέφεια, μία αυτοκριτική, μία κίνηση υγιής που έχει αντίκρισμα και από κάτω. Εκεί στο Ισλάμ -το δυτικό- τί παίζει; Υπάρχει κάποιος στοχαστής κάποιος να κάτσει να πεί ρε παιδιά τι κάνουμε; Τι λένε τα ιερά μας κείμενα; Που ζούμε; Να τα βάλουμε κάτω; Να κάνουμε μια -εμβληματική όμως- πορεία να βρεθούμε να απομονώσουμε τους μανιακούς να ΚΑΤΑΔΩΣΟΥΜΕ κινήσεις ύποπτες. Πώς βλέπουμε τις γυναίκες; Πως τις έχουν εδώ στη δύση; Μήπως να το ξανασκεφτούμε το ζήτημα; Πού σφάλουμε; ΠΟΥ ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ;
Καλησπέρα...έχω μείνει μ@λ@κ@ς (σορυ ...με ανοιχτο το στόμα ήθελα να γράψω (το διορθωνω αυτοβούλως))Βέβαια ...όταν αποκαλείς κάποιον βλάκα, κομπλεξικό, νούμερο κλπ., δεν περιμένεις αγκαλιές και φιλιά (ή μήπως όχι;)Περιμένω ...με αγωνία τα ντοκουμένα ...του προσώπου που έκανε ρεπορτάζ ...δίπλα στον Μάριο Πόλο (σόρυ Μάρκος είναι)Τέλος, όποιος έχει γνώμη, άντερα κλπ. και δεν φορά πάνες εκτίθεται και δεν προσφεύγει σενεκρούς κλπ. ακόμα κι αν λέγεται Μωυσής, Αϊνστάιν, Μάρξ (βάλτε οτιδήποτε), τους οποίους εδώ στα ορεινά τους αποκαλούμε χαϊδευτικά ...καλοούζους
Εκείνους τους αδικοσκοτωμένους του Charlie Hebdo κανείς δεν βγήκε στην ουσία να τους υπερασπιστεί. Τα μεγάλα ΜΜΕ αρνήθηκαν να αναδημοσιεύσουν τα σκίτσα που προκάλεσαν το θάνατό τους. Πολλοί, κατά τα άλλα υπέρμαχοι της ελευθερίας του λόγου, όχι όμως όταν αυτός επικρίνει το Ισλάμ, είπαν πως οι σκιτσογράφοι το είχαν παρακάνει, κατηγορώντας στην ουσία τα θύματα. Αυτό ήταν νομίζω το κρίσιμο σημείο. Τώρα δεν τους σταματάει τίποτα. Με φόβητρο τον όρο "Ισλαμοφοβία" θα φιμώσουν τους πάντες. Σιγά τώρα μη φοβηθούν έναν άνθρωπο χωρίς πολιτικά ερείσματα σαν τη Σώτη.
Το θέμα δεν είναι αν συμφωνείς ή διαφωνείς με τη Σώτη. Το θέμα είναι αν έχει δικαίωμα να λέει ελεύθερα τη γνώμη της. Ουδέποτε ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ κάποιον σε ρατσιστικές πράξεις, όπως απαιτεί ο νόμος αυτός. Αν τώρα πρέπει να διωχθεί επειδή απέδωσε εσφαλμένα στο Μάρκο Πόλο μια φράση, τι να πω... Ο Μάρκο Πόλο είναι η εγγύηση της αλήθειας δηλαδή? Αν το είχε πει αυτός τι θα άλλαζε? Ας πούμε ότι τη φράση την επινόησε πρώτη η Σώτη. Τι αλλάζει? Μια έκφραση είναι απλά από κάποια που δεν συμπαθεί το ισλάμ. Αν γράψω ότι πχ οι Αγγλίδες είναι κακόγουστες και οι Γάλλοι σωβινιστές είμαι για τη φυλακή? ΕΛΕΟΣ. Και η Χρυσή Αυγή ακόμα να δικαστεί. Η Σώτη όμως πρέπει άμεσα. Τι υποκριτική κοινωνία.
Δημήτρη, αυτό που μάλλον υπαγορεύει η πρόσφατη διεθνής εμπειρία είναι το φοβού αυτόν που υποστηρίζει πολύ έντονα την πολιτική ορθότητα.Διότι αν κάποια πράγματα δεν μπορούν να συζητηθούν επειδή κάποια ευαίσθητη ψυχούλα θα το χαρακτηρίσει προσβλητικό/ ρατσιστικά γενικευτικό κτλ κτλ τότε καταλήγουμε στο Rotherham. Σε αυτήν την Αγγλική κωμόπολη, επι δεκαετίες, χιλιάδες παιδιά βιάστηκαν από «αραβικά και πέριξ» κυκλώματα και η αστυνομία δεν έκανε τίποτα απ’ τον φόβο μην τυχόν κατηγορηθούν για ρατσισμό. Το ίδιο και οι επιτροπές που διενεργούσαν αυτές τις καταγγελίες μέχρι που μπήκαν τα ΜΜΕ στην μέση και κύλησε το πράγμα. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να συλλάβουν ένα απ΄ τα χιλιάδες θύματα όταν κατάγγειλε το περαστικό και περιέγραψε τους δράστες ως «μουσουλμάνους».
Το πρόβλημα φαίνεται να είναι η εισαγγελέας , και δυστυχώς δεν βλέπω να επικεντρωνωμαστε εκεί. Όσο βλακεία και να είπε η Σώτη έχει κάθε δικαίωμα να το κανει.
μπορεί να έχετε δίκιο ουσιαστικά για την ιστορία της μήνυσης και σίγουρα υπάρχουν χειρότερες εκδηλώσεις πάσης φύσεως ρατσισμού.Ωστόσο από την άλλη, η κ. Τριανταφύλλου είναι αμετροεπής και ανυπόφορα αλλαζονική. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Όμως να που φτάσαμε στις μηνύσεις. Λίγη μεσότης θα έκανε καλό σε όλους μας, σε όλες τις πλευρές.
Καλησπέρα...δεν είναι αμετροεπής και αλλαζονική ...δυστυχώςΑν έχεις εκδόσει βιβλία, αλλά κλάνεις μέντες και χρησιμοποιείς τεχνάσματα, για να διατυπώσεις γνώμη μοιάζεις με μ@λ@κ@ (μεταφορικά μιλώ)Διαφωνώ μαζί της, αλλά σέβομαι τον σαλμαν ρουσντι για την στάση του προς το Κοράνι
Μπορεί να έχετε δίκιο από την πλευρά σας, η γνώμη μου για εκείνη δεν αλλάζει. Κι όπως εκείνη έχει δικαίωμα να μιλά ελεύθερα λέει, έτσι κι ο οποισδήποτε άλλος έχει δικαίωμα να της κάνει μήνυση. Δεν παίρνω το μέρος καμίας πλευράς, μια διαπίστωση κανω.