O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική

O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική Facebook Twitter
Ο Shepherd εμφανίστηκε στα τελειώματα της dubstep σκηνής του Λονδίνου και με τα γυαλιά και το σοβαρό casual look του έμοιαζε περισσότερο με φοιτητή ιατρικής παρά με DJ που κυριαρχούσε στα κλαμπ της πόλης του. Φωτο: Dan Medhurst
0

O Floating Points, κατά κόσμον Sam Shepherd, περιγράφει το στούντιό του ως το πιο ακατάστατο μέρος στον κόσμο. Τουλάχιστον αυτό μου λέει όταν τον πετυχαίνω στην άλλη άκρη της γραμμής, να προσπαθεί να βάλει μια τάξη στο μικρό δωμάτιο όπου γεννήθηκε ίσως ένα από τα σημαντικότερα ηλεκτρονικά άλμπουμ του 2019. Το «Crush», όπως το ονομάζει, είναι το δεύτερο άλμπουμ του.


Γράφτηκε μέσα σε 5 εβδομάδες, κατά τη διάρκεια μιας φορτισμένης περιόδου. Ίσως γι' αυτό κρύβει μια εσωτερική συναισθηματική ένταση που δεν άκουγες παλιότερα στη δουλειά του. Για παράδειγμα, έκανε 5 χρόνια να ολοκληρώσει το ντεμπούτο του, «Elaenia», που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς.


«Δεν ξέρω πώς έγινε αυτό. Ίσως επειδή το έκανα τόσο γρήγορα» λέει. «Στο στούντιό μου έχω άπειρο εξοπλισμό από συνθεσάιζερ και καμιά φορά πνίγεσαι όταν έχεις τόσες επιλογές. Έτσι, ξεκίνησα να φτιάχνω ένα μικρό στούντιο μέσα στο στούντιό μου, ένα τραπέζι με διάφορα μηχανήματα που θα έπαιρνα μαζί μου σε μια περιοδεία. Η καρδιά του άλμπουμ γεννήθηκε πάνω σε αυτό το μικρό set-up που έμοιαζε σαν ένα όργανο για μια one-man band. Η μουσική που βγαίνει από αυτό ακούγεται ξεχωριστή και ορμητική».

Θα ήθελα να δω περισσότερο κόσμο να ξεσηκώνεται και να θυμώνει με την πολιτική κατάσταση, όπως τη δεκαετία του '70 στην Αμερική. Η μουσική ήταν εξαιρετικά πολιτική τότε και το χιπ-χοπ γεννήθηκε μέσα από αυτές τις συνθήκες.


Σε ένα άλλο σημείο της κουβέντας αναφέρει ότι καμιά φορά μπορεί να περάσει μέχρι και 24 ώρες μέσα στο στούντιο, φτιάχνοντας μουσική ακατάπαυστα. Μιλάει με τόσο ενθουσιασμό για το μέρος όπου εργάζεται, που σου κινεί την περιέργεια να ψάξεις στο Ίντερνετ φωτογραφίες για να δεις πώς είναι. Στην Ελλάδα θα τον δούμε για τρίτη φορά στο πλαίσιο του Plisskën Festival. Είχε ξανάρθει το 2009 και το 2011. Ένα πράγμα που με ρωτάει, ως τυπικός Άγγλος, είναι αν ο καιρός είναι καλός. Την τελευταία φορά που είχε έρθει στην Ελλάδα είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να επισκεφτεί ένα ελληνικό νησί.

O Floating Points θα ήθελε περισσότερος κόσμος να ξεσηκώνεται με τη μουσική Facebook Twitter
Το μόνο εύκολο είναι να υποστηρίζεις ότι το clubbing έχει πεθάνει. Δεν ανησυχώ. Βέβαια, η κατάσταση θα μπορούσε να είναι καλύτερη.


Ο Shepherd, που κατάγεται από το Μάντσεστερ, εμφανίστηκε στα τελειώματα της dubstep σκηνής του Λονδίνου και με τα γυαλιά και το σοβαρό casual look του έμοιαζε περισσότερο με φοιτητή ιατρικής παρά με DJ που κυριαρχούσε στα κλαμπ της πόλης του. Βέβαια, ήταν φοιτητής μέχρι πρόσφατα, που τέλειωσε το διδακτορικό του στις νευροεπιστήμες. Αυτήν τη στιγμή γίνονται τεράστιοι καβγάδες στα social media σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη στη μουσική, με τους μουσικούς να χωρίζονται σε αντίπαλα στρατόπεδα και να χρησιμοποιούν ακραίους χαρακτηρισμούς, όπως ο τεχνοφασισμός. Θα έφτιαχνε μουσική με αυτόν τον τρόπο;

«Γιατί όχι; Είναι πολύ ενδιαφέρων ο τρόπος που η συλλογική συνείδηση και νοημοσύνη μπορούν να ενημερώσουν τη συμπεριφορά αυτών των μηχανών ώστε να δημιουργήσουν νέους ήχους. Εν τέλει, ο πολιτισμός σε όλες του τις μορφές –επειδή είμαι σίγουρος ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται και στις οπτικές τέχνες– είναι μια έκφραση της ανθρώπινης κατάστασης κι αυτό είναι κάτι στο οποίο το είδος μας υπερέχει, στο να δημιουργεί δηλαδή τέχνη. Ο φόβος που υπάρχει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα το αντικαταστήσει αυτό νομίζω ότι είναι ανυπόστατος. Η ανθρώπινη νοημοσύνη καθοδηγεί τη συμπεριφορά αυτών των πραγμάτων, αλλά τελικά το θέμα είναι τι θέλουν να δουν οι άνθρωποι, οι άνθρωποι κάνουν τέχνη. Απλώς η τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθάει και τους προσφέρει ίσως όργανα και δυνατότητες ώστε να γίνουν πιο δημιουργικοί. Θα είναι κάτι συναρπαστικό για το μέλλον της μουσικής και συχνά συζητάω σχετικά με τη Holly Herndon, που θεωρείται πρωτοπόρος στη μουσική της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά προς το παρόν μού αρκεί το πιάνο μου, με ενδιαφέρει περισσότερο να εξερευνήσω τα κανονικά πλήκτρα και τις κλασικές αρμονίες κ.ο.κ.»


Πάντως, ο Shepherd ενδιαφέρεται περισσότερο να μιλήσει για το Brexit και για όσα προκάλεσε στη χώρα του. Είναι από τους σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές της παραμονής της Βρετανίας στην Ε.Ε. «Θα χρειαστούν εκατοντάδες χρόνια για να διορθωθεί κάτι τέτοιο και νομίζω ότι όσο ζω δεν θα δω μια σταθερή κυβέρνηση, εξαιτίας αυτού του δημοψηφίσματος».

 

Floating Points - Anasickmodular 


«Πιστεύεις ότι η μουσική θα γίνει πιο πολιτική με το πέρασμα του χρόνου;»


«Θα ήθελα να δω περισσότερο κόσμο να ξεσηκώνεται και να θυμώνει με την πολιτική κατάσταση, όπως τη δεκαετία του '70 στην Αμερική. Η μουσική ήταν εξαιρετικά πολιτική τότε και το χιπ-χοπ γεννήθηκε μέσα από αυτές τις συνθήκες. Ο ήρωας μου, ο Gil Scott Heron, μπορούσε να μιλάει με άνεση για μερικά από τα πιο σημαντικά θέματα που επηρέαζαν την Αμερική και τώρα βλέπεις ότι αυτό συμβαίνει ξανά. Ο Stormzy είναι αρκετά ευθύς σε σχέση με το τι πιστεύει για τον Boris (σ.σ. Johnson) και συμφωνώ μαζί του. Δυστυχώς, η μουσική μου δεν έχει στίχους, αλλά αρκετά από τα κομμάτια μου είναι εμπνευσμένα από γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα σε παγκόσμιο επίπεδο και με επηρέασαν».


Αναρωτιέμαι αν αυτός είναι ο λόγος που τα κομμάτια του «Crush» ακούγονται τόσο δυστοπικά σε κάποια σημεία και αν πιστεύει ότι οι μέρες του clubbing έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.


«Όχι! Το μόνο εύκολο είναι να υποστηρίζεις ότι το clubbing έχει πεθάνει. Δεν ανησυχώ. Βέβαια, η κατάσταση θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Τουλάχιστον, στο Λονδίνο, μια πόλη που γνωρίζω καλά και στην οποία έχω δει να κλείνουν πολύ καλά venues εξαιτίας των αδειών, της κοινωνικής πίεσης και των αυξανόμενων τιμών των ενοικίων. Τα ενοίκια είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει να κάνει με τη μουσική καθαυτή, αλλά σίγουρα δυσκολεύουν τη λειτουργία μιας μικρότερης επιχείρησης, και εκεί πρέπει να επέμβει η τοπική κυβέρνηση, για να τα διατηρήσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Είμαι 33 χρονών και το καλύτερο clubbing που έχω κάνει στη ζωή μου ήταν στα 20 μου – πιστεύω ότι αυτό ισχύει για τον περισσότερο κόσμο. Είναι πολύ εύκολο να λέμε πόσο απαίσια είναι η κατάσταση, αλλά το πιο πιθανό είναι να υπάρχουν κάποιοι που περνάνε την καλύτερη φάση της ζωής τους στα κλαμπ, απλώς δεν είμαστε εμείς αυτοί πια». 

 

Floating Points - Crush (Full Album)

Info

Winter Plisskën Festival

Σάββατο 7/12/19

Piraeus 117 Academy + Τριπτολέμου 33

1 Day, 2 Stages, 12 hours of music

Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:00

plisskenfestival.gr

 

Line up

Main Stage (Piraeus 117 Academy)

19:00 DOORS OPEN

19:45 CARLA DAL FORNO

20:45 SNAPPED ANKLES

21:50 BISHOP NEHRU

23:00 QUANTIC

00:40 FLOATING POINTS

Aquarium (Τριπτολέμου 33)

23:00 KOREA TOWN ACID

00:00 E. MYERS

01:30 CABARET NOCTURNE

03:00 AFRODEUTSCHE

05:00 SAMA'

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM