☛ Για το άρθρο «Ελληνική αγένεια: 10 πράγματα που σε σκοτώνουν σ' αυτή την πόλη» που έγραψε η Χριστίνα Γαλανοπούλου: «Το θέμα δεν είναι να τα λέμε. Το θέμα είναι να αλλάξουμε. Τι θα μας κάνει να αλλάξουμε; Το σοκ και δέος της κρίσης; Η νέα διασπορά, που αποτελείται κυρίως από νέους σε ηλικία ανθρώπους, που θα γυρίζει κάθε καλοκαίρι, ή μόνιμα, πίσω, με απαιτήσεις; Το να μάθουμε να διαβάζουμε ως λαός, έτσι ώστε να "εκτεθούμε" σε νέες αξίες και να μάθουμε να επικοινωνούμε με επιχειρήματα, όχι κραυγές; Η αναβάθμιση των υποδομών (πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, αποκέντρωση, επέκταση μετρό και πρασίνου, εκπαιδευτική); Νέα φουρνιά λαϊκών διανοουμένων που θα εμπνεύσουν τον λαό να κάνει μια πολιτισμική υπέρβαση; Η Δικαιοσύνη; Η απομυθοποίηση της δαιμονοποίησης του κράτους και της αστυνομίας; Κάτι άλλο; Ένας συνδυασμός ορισμένων από τα πιο πάνω; Συγχαρητήρια για το κείμενο, το γεγονός ότι το θέτετε επί τάπητος, κ. Γαλανοπούλου». (Σχόλιο του Νίκου Νικολαΐδη - ΣΦ)


☛ Για τον πόλεμο δύο ελληνικών σελίδων του Facebook (Το Κλαρκ vs. Ναι, Είσαι Μισογύνης): «Έχοντας παρακολουθήσει τη σελίδα "Ναι, Είσαι Μισογύνης" από κοντά, μπορώ να πω ότι τουλάχιστον 9 στις 10 περιπτώσεις τα παραδείγματα που επιλέγονται για σχολιασμό (είτε προέρχονται από άνδρες είτε από γυναίκες) είναι όντως μισογυνικά. Επίσης, σε γενικές γραμμές, δεν μπορούμε να πούμε ότι η ανάλυση την οποία τεκμηριώνει η Hürrfem Sultan πάσχει, το αντίθετο μάλιστα. Και τώρα ερχόμαστε στον σχολιασμό χρηστών από το FB. Ένα πράγμα το οποίο με ενοχλούσε ήταν ότι στον κατά τόπους ορυμαγδό των σχολίων κάποιες φορές μπορεί και να ξέφευγαν ακατάλληλα σχόλια, που δεν ήταν κριτικά, δεν ήταν παραγωγικά, δεν χτυπούσαν τη φαλλοκρατία και τα στρεβλά της αλλά την ενίσχυαν. Πρόσφατα, όμως, από τη διαχείριση της σελίδας "Ναι, Είσαι Μισογύνης" έγινε ένα ποστ, το οποίο αν και λέει μάλλον αυτονόητα πράγματα, εντούτοις ξεκαθαρίζει τις προθέσεις της σελίδας και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Τώρα, με κάτι ανθρώπους που έχουν βάλει σκοπό της ζωής τους να σιγήσει η εν λόγω σελίδα και άλλα τέτοια συναφή, τι να πω, η τρολόβια κατάστασή τους μου προκαλεί μάλλον θλίψη. Get a life!». (Σχόλιο του Βλαχάκι, το)


☛ Για το άρθρο του Δημήτρη Πολιτάκη σχετικά με το φινάλε του «Twin Peaks»: «Είναι μια σειρά που πρέπει να βιώνεται ως εμπειρία και όχι να παρακολουθείται ως σειρά. Σημασία έχει τι νιώθεις όταν το βλέπεις και όχι αν θα λυθούν όλα τα μυστήρια. Κάποια μας έκανε τη χάρη και τα απάντησε, αλλά για κάποια άλλα, όπως πάντα, μας άφησε ελεύθερους να ονειρευτούμε». (Maggie)


☛ Για το άρθρο του Θοδωρή Αντωνόπουλου «Δείξε μου το... Google search σου να σου πω ποιος είσαι»: «Το Ίντερνετ είναι ευχή και κατάρα. Όποτε έχω συζητήσει, ακόμα και με μετριοπαθείς ανθρώπους, για την ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα, μου παραθέτουν copy paste τα "επιχειρήματα", κυρίως του Αδώνιδος. Όλοι τους. Τους παρουσιάζει αποσπασματικές φράσεις από αρχαία κείμενα που έχουν σωθεί, βγάζοντας και τα συμπεράσματα που θέλει, όντας σίγουρος πως κανείς απ' αυτούς που τον διαβάζουν δεν θα κάνει καν τον κόπο να ελέγξει π.χ. τα έργα που επικαλείται στο σύνολό τους από μια απλή μετάφραση που είναι εύκολο να βρεις, είτε διαδικτυακά είτε σε βιβλία και μεταφράσεις. Π.χ. κίναιδοι στην αρχαιότητα ονομάζονταν συνήθως οι εκδιδόμενοι και θηλυπρεπείς άντρες, ακόμα και οι εκδιδόμενες γυναίκες. Μέσω των εκκλησιαστικών κειμένων η λέξη χαρακτήρισε όλους τους ομοφυλόφιλους. Ή λέει ότι οι ομοφυλόφιλοι απαγορευόταν να κατέχουν δημόσια αξιώματα! Παραθέτει τον λόγο του Αισχίνη κατά Τιμάρχου, όπου ζητείται να αφαιρεθούν τα αξιώματα του τελευταίου επειδή (κατά τους Έλληνες θρησκοφασίστες) είχε σχέσεις με άντρες. Φυσικά, αν διαβάσεις το κείμενο, ο Αισχίνης ζητάει την τιμωρία επειδή ο Τίμαρχος εκπορνεύτηκε και όχι επειδή είχε σχέσεις με άντρες. Μάλιστα, ο Αισχίνης εκθέτει στο δικαστήριο (που εκπροσωπείται από τον μέσο Αθηναίο) τις δικές του έντιμες ερωτικές σχέσεις με άντρες και επίσης αναφέρει τους σεβαστούς τυραννοκτόνους Αρμόδιο και Αριστογείτονα ως ζευγάρι. Και ξέρουμε ότι κέρδισε τη δίκη. Βέβαια, αυτά τα τελευταία δεν τα αναφέρουν όσοι θέλουν να κρύψουν την αλήθεια για την αρχαιότητα. Κι έτσι, ορδές Ελλήνων στο Ίντερνετ μένουν με τη λάθος γνώση που ο Άδωνις και κάθε Άδωνις φροντίζουν συστηματικά να διαδίδουν. Εύκολα και γρήγορα. Χωρίς ψάξιμο...». (Σχόλιο του tktk)


☛ Για την ανάλυση του Νικόλα Σεβαστάκη με αφορμή ένα κείμενο του Ντελίλο για τον Τραμπ: «Στη σκιά των ψυχοθεραπευμένων/δουλεμένων (και όχι) εαυτών μας, αφού έχουμε μάθει πώς να ξεπερνάμε τα προσωπικά μας όρια και διαβάσαμε κάποιο βιβλίο αυτοβελτίωσης, μείναμε μόνοι μας με αυτοβελτιωμένους και δικαιολογημένους ναρκισσισμούς/εαυτούς. Μαζί, πάντως, δεν είμαστε. Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετώ την ερμηνεία του Ντελίλο, του όποιου Ντελίλο, αφού και ο ερμηνευτής από την ίδια δομή κατάγεται. Παρ' όλα αυτά, η ύβρις που διαπράττεται ή η ηθική τυφλότητα προέρχεται από τη μονάδα (ανάλογα με το επίπεδο επιρροής/δύναμης) και εξαπλώνεται στο συλλογικό. Αν θέλουμε να ερμηνεύσουμε το συλλογικό, μια μεγέθυνση του ατομικού πρέπει να κάνουμε, με τα ερμηνευτικά εργαλεία που επιλέγει καθένας, προφανώς». (Σχόλιο του Spyroumel)

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO