Ελευθερία Στάμου: Από τη ρυθμική γυμναστική στο μπαλέτο της ΕΛΣ

Ελευθερία Στάμου: Από τη ρυθμική γυμναστική στο μπαλέτο της ΕΛΣ Facebook Twitter
Ο πόνος είναι σχεδόν κάθε μέρα εκεί και κάνει πάντα τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Ελευθερία, πες μου την ιστορία σου.

Προτού ασχοληθώ με τον χορό, ήμουν πρωταθλήτρια στη ρυθμική γυμναστική. Έπειτα από έξι χρόνια πρωταθλητισμού με αρκετούς τραυματισμούς αναγκάστηκα να πάρω την απόφαση να αποσυρθώ από αυτόν τον χώρο και να ασχοληθώ με κάτι παρεμφερές, το κλασικό μπαλέτο και τον σύγχρονο χορό.


— Πώς και έγινες χορεύτρια στην ΕΛΣ;

Αποφοίτησα από τη σχολή της Λυρικής Σκηνής και έγινα αμέσως μέλος της ομάδας του μπαλέτου της.


— Τι είναι αυτό που αγαπάς πιο πολύ στη δουλειά σου;

Μου αρέσει πολύ η διαδικασία των προβών, γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις την εξέλιξη των χορευτών από την πρώτη πρόβα μέχρι τη μέρα που θα βγεις στη σκηνή. Είναι η πιο επίπονη διαδικασία, αλλά και η πιο σημαντική. Φυσικά, τίποτα δεν συγκρίνεται με το συναίσθημα που έχεις μετά από μια καλή παράσταση, είναι κάτι σαν λύτρωση, δεν μπορώ να το εξηγήσω με λόγια.


— Εργάζεσαι πάνω σε κάποια παραγωγή αυτόν τον καιρό;

Αυτό το διάστημα έκανα πρόβες για το δίπτυχο σύγχρονου χορού που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στην Εναλλακτική Σκηνή του Νιάρχου, με χορογράφους τον Γιάννη Μανταφούνη και την Ερμίρα Γκόρο, το οποίο θα επαναληφθεί τον Ιανουάριο, αλλά και πρόβες για τον Δον Κιχώτη, κλασικό μπαλέτο σε χορογραφία του Thiago Bordin, που θα κάνει πρεμιέρα στις 21 Νοεμβρίου.

Το στυλ του χορού που με εκφράζει περισσότερο ως άνθρωπο και χορεύτρια είναι το νεοκλασικό, γιατί κινείται ανάμεσα στις αυστηρές γραμμές του κλασικού μπαλέτου και στην ελευθερία κίνησης του σύγχρονου.


— Πώς είναι η ζωή μιας χορεύτριας;

Έχει πολύ στρες και έντονη σωματική καταπόνηση.


— Τενοντίτιδα, κατάγματα, στρες, κομμένοι σύνδεσμοι και τένοντες. Ισχύει ότι η ζωή μιας επαγγελματία χορεύτριας είναι επίπονη, τόσο για το σώμα όσο και για το πνεύμα;

Ο πόνος είναι σχεδόν κάθε μέρα εκεί και κάνει πάντα τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Η αποθεραπεία, επίσης, είναι πολύ σημαντική για τον χορευτή, είτε αυτό είναι η φυσιοθεραπεία για την αποκατάσταση των τραυματισμών είτε η έξτρα εκγύμναση - ενδυνάμωση με προπονητή ή δάσκαλο πιλάτες, εκτός ωραρίου. Ο ελεύθερος χρόνος είναι ελάχιστος.

Ελευθερία Στάμου: Από τη ρυθμική γυμναστική στο μπαλέτο της ΕΛΣ Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Τι είναι ο χορός για σένα;

Είναι μια κλασική ερώτηση σίγουρα, αλλά κάθε φορά μού παίρνει τον περισσότερο χρόνο να την απαντήσω και κάθε φορά είναι κάτι διαφορετικό. Αυτόν τον καιρό, λοιπόν, ο χορός για μένα είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας και συναισθηματικής αποφόρτισης.


— Θα έλεγες ότι έχεις κάποιο συγκεκριμένο στυλ στον χορό;

Το στυλ του χορού που με εκφράζει περισσότερο ως άνθρωπο και χορεύτρια είναι το νεοκλασικό, γιατί κινείται ανάμεσα στις αυστηρές γραμμές του κλασικού μπαλέτου και στην ελευθερία κίνησης του σύγχρονου.


— Ποιος είναι αυτός ο όμορφος που έχεις δίπλα σου;

Είναι ο Φράνκο μου. Ένα beagle, αγγλικό κυνηγόσκυλο, που μου κάνει τη ζωή δύσκολη, αλλά και υπέροχη, έξι χρόνια τώρα. Είναι η αγαπημένη μου παρέα και πάμε σχεδόν παντού μαζί.


— Τι φοράς σήμερα;

Ένα vintage κιμονό που μου έφερε ο φίλος μου από τη Βαρκελώνη, μποτάκια από το Topshop και καπέλο αγορασμένο από την Κωνσταντινούπολη.


— Πού πηγαίνετε τώρα;

Πάμε βόλτα στα Πετράλωνα και για φαγητό στο αγαπημένο μας Ραντεβού! 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

 

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ