Οι ταινίες που περιμένουμε φέτος το φθινόπωρο

Οι ταινίες που περιμένουμε φέτος το φθινόπωρο Facebook Twitter
«Joker» και «Parasite», δύο από τις πιο αναμενόμενες ταινίες του φθινοπώρου.
1

Scary stories to tell in the dark

Με έντονη τη σφραγίδα του παραγωγού Γκιγιέρμο ντελ Τόρο στη σκηνογραφία και στον σχεδιασμό των αποκρουστικών πλασμάτων που κυνηγούν τους ήρωες, αυτό το φιλμ εφηβικού τρόμου είναι αρκετά πιο γλαφυρό από τον μέσο εκπρόσωπο του υποείδους. Για όσους θέλουν να ξεγελάσουν τη δίψα τους περιμένοντας την τέταρτη σεζόν του «Stranger Things», κάνει δουλειά. (Από 26/9)

 

Rambo: Last Blood

Πίστευες ότι ο «κύκλος του αίματος» είχε κλείσει περίπου μια δεκαετία πριν με το John Rambo, ο Σταλόνε όμως επιστρέφει στον έτερο δημοφιλή χαρακτήρα του για μία τελευταία περιπέτεια που εκτυλίσσεται και πάλι στην αμερικανική ενδοχώρα μετά από τρεις αποστολές στο εξωτερικό. Οι φαν μιας πιο βρόμικης, μη απολογητικά macho δράσης αλά '80s το περιμένουν από καιρό. (Από 26/9)

 

Joker

Οrigin story του δημοφιλούς κακού της DC, επηρεασμένο τόσο από τις αναθεωρητικές γραφικές νουβέλες των '80s όσο και από τα σκορσεζικά Τaxi Driver και The King of Comedy. Διόλου συμπτωματικά, ο Ντε Νίρο συμμετέχει σε δεύτερο ρόλο, ο Χοακίν Φοίνιξ προβάρει ήδη το κουστούμι του για τη φετινή οσκαρική απονομή, και αν προσθέσεις σε αυτά κι έναν αναπάντεχο Χρυσό Λέοντα πριν από λίγες μέρες στο Φεστιβάλ Βενετίας, αντιλαμβάνεσαι γιατί ο δείκτης προσμονής για πολύ κόσμο αγγίζει τη στρατόσφαιρα (Από 3/10)

 

Αdults in the room

Κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη διά χειρός Κώστα Γαβρά. Η φύση του πρωτογενούς υλικού σε συνδυασμό με έναν δημιουργό, του οποίου το σινεμά είναι υπόδειγμα απουσίας διαλεκτικής, δεν αποτελούν και τους καλύτερους οιωνούς. Κρίνοντας από το (επίσης όχι ιδιαίτερα υποσχόμενο) τρέιλερ, πάντως, οι Χρήστος Λούλης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης πρέπει να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. (Από 3/10)

 

Gemini Man

Γουίλ Σμιθ εναντίον μιας νεότερης εκδοχής του εαυτού του σε μια περιπέτεια με δύο τεχνολογικές καινοτομίες. Αφενός έχουμε το format των 128 fps που, σύμφωνα με τον Ανγκ Λι, ο οποίος ποτέ δεν είπε «όχι» σε ανάλογες προκλήσεις, υπόσχεται μια πιο βιωματική κινηματογραφική εμπειρία, αφετέρου έχουμε και τον νεαρό Γουίλ Σμιθ στο φιλμ, προϊόν ενός επαναστατικού συνδυασμού των «αντιγηραντικών» εφέ που θα δούμε και στο σκορσεζικό Irishman με την τεχνολογία CGI, που μας έδωσε χαρακτήρες σαν το Γκόλουμ στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. (Από 10/10)

 

Parasite

Mετά την αγγλόφωνη αστοχία του χορτοφαγικού Okja, μία από τις σταθερά πιο ενδιαφέρουσες φωνές του κορεατικού σινεμά επιστρέφει με ταξική μαύρη κωμωδία, για την οποία όσο λιγότερα διαβάσεις, τόσο το καλύτερο. Πραγματικός θρίαμβος η πρώτη της ώρα και αναπάντεχος Χρυσός Φοίνικας στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, κυρίως λόγω του χιούμορ. Πόσες φορές έχει ειπωθεί η φράση «θυμάσαι τί γέλιο είχαμε ρίξει με εκείνη την ταινία που πήρε Φοίνικα στις Κάννες;». (Από 17/10)

 

Varda by Agnes

Ενεργή μέχρι το τέλος της ζωής της παρέμενε η Ανιές Βαρντά, από τις ισχυρές θηλυκές φωνές σε ένα ως επί το πλείστον ανδροκρατούμενο μέσο. Το κύκνειο άσμα της, που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο περασμένο Φεστιβάλ Βερολίνου, είναι ταυτόχρονα αυτοπροσωπογραφία, masterclass και εξομολόγηση, με την ίδια να μιλά για (και να συνομιλεί με) το έργο της. Ένα υβριδικό, αισθητικά προκλητικό και αβίαστα τρυφερό αντίο προς όλους τους σινεφίλ από τη «μαμά της νουβέλ βαγκ». (Από 31/10)

 

Sorry we missed you

Επίμονα φιλεργατικός, ανθρωποκεντρικός και με συχνή ροπή προς το μελόδραμα, σε πείσμα μερίδας της κριτικής που επιμένει να απορρίπτει σχεδόν σύσσωμο το είδος, μιλώντας για «φθηνούς συναισθηματισμούς» και «εκβιασμό των δακρύων», ο Κεν Λόουτς επιστρέφει με έναυσμα μία από τις ολοένα πιο διαδεδομένες περιπτώσεις εργασιακής εκμετάλλευσης, αυτή της κρυπτόμενης εξαρτημένης εργασίας υπό τον μανδύα παροχής υπηρεσιών. Oι κριτικές από τις Κάννες κάνουν λόγο για μία από τις συγκινητικότερες ταινίες του σκηνοθέτη. (Από 31/10)

 

Doctor Sleep

Φήμες λένε ότι ο Στίβεν Κινγκ μισεί τη κατά Στάνλεϊ Κιούμπρικ Λάμψη, επισήμως γιατί άλλαξε εντελώς το βιβλίο του ‒ ανεπισήμως ίσως και να ζηλεύει λίγο που έδωσε στην ηθική ιστορία τρέλας του διαστάσεις και προεκτάσεις που ο ίδιος ούτε που είχε διανοηθεί. Η κινηματογραφική μεταφορά του λογοτεχνικού του σίκουελ, πάντως, κάνει ευθείες αναφορές στη δημιουργία του Κιούμπρικ. Η ανάληψη της σκηνοθεσίας από τον Μάικ Φλάναγκαν, ο οποίος, αν μη τι άλλο, αντιλαμβάνεται με κινηματογραφικούς όρους τον τρόμο, μας κάνει να ευελπιστούμε σε ένα ευπρεπές αποτέλεσμα, αλλά το έργο που ανέλαβε να σηκώσει στους ώμους του, μοιραία, τον ξεπερνά. (Από 31/10)

 

Pain and Glory

Με ήρωα έναν μεσήλικα σκηνοθέτη σε δημιουργική και υπαρξιακή κρίση, αυτοαναφορικότητα, νοσταλγικές βόλτες στο παρελθόν και τη σεξουαλικότητα να παραμένει σταθερή θεματική στο έργο του, σχεδόν απορείς που ο Πέδρο Αλμοδόβαρ δεν ονόμασε την ταινία του 8 6/9. Ο φελινικός σουρεαλισμός αντικαθίσταται από γνήσιο αλμοδοβαρικό συναίσθημα, ο Μπαντέρας βουτά στις αγωνίες και τη σύγχυση του ήρωα σαν να εξαρτάται η ζωή του από αυτό και ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού Πέδρο παραδίδει μία από τις καλύτερες ταινίες του. (Από 07/11)

 

Last Christmas

Η παρουσία της Έμα Τόμσον στο σενάριο και μπροστά από τον φακό δίνει σχετικές εγγυήσεις ποιότητας, η Εμίλια Κλαρκ του «Game of Thrones» δείχνει να αισθάνεται άνετα ως κομεντιέν και τα τραγούδια του Τζορτζ Μάικλ διασφαλίζουν την ευφορικότητα. Αν όλα πάνε καλά, μάλλον βρήκαμε με ποια ταινία θα κάνουμε εφεξής double bill το Love Actually, όταν ζυγώνουν τα Χριστούγεννα. (Από 14/11)

 

The good liar

Οι συνεργασίες του Μπιλ Κόντον με τον Ίαν ΜακΚέλεν μας έχουν αποφέρει μέχρι στιγμής δύο έξοχα ενήλικα δράματα (Gods and Monsters, Mr. Holmes) που εξερευνούν, μεταξύ άλλων, την (αν)αντιστοιχία μύθου και πραγματικότητας. Με αυτό εδώ το φιλμ φαίνεται να κινείται σε παρεμφερή μονοπάτια, θέτοντας, όμως, ως ερμηνευτικό αντίβαρο απέναντι στον ΜακΚέλεν την Έλεν Μίρεν. Πιθανότατα θα τριτώσει το καλό, μόνο ερωτηματικό η απουσία του φιλμ μέχρι στιγμής από το πρόγραμμα των συνήθων φθινοπωρινών κινηματογραφικών φεστιβάλ. (Από 21/11)

 

The Irishman

Μάρτιν Σκορσέζε και Ρόμπερτ ντε Νίρο ξανασυνεργάζονται δύο δεκαετίες μετά το Καζίνο σε γκανγκστερική τοιχογραφία εποχής, επικής διάρκειας ‒περίπου 3μισι ώρες‒ αλλά και διαθέσεων, με τον Ντε Νίρο να υποδύεται τον ήρωά του σε διαφορετικές ηλικίες με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι και Χάρβει Καϊτέλ συμπληρώνουν το καστ. Πρόκειται αναμφίβολα για την πιο πολυαναμενόμενη ταινία του φθινοπώρου, αν όχι της χρονιάς, την οποία ευτυχώς θα μπορέσουμε να απολαύσουμε και σε κινηματογραφική αίθουσα και όχι μόνο από την πλατφόρμα του παραγωγού Netflix. (Aπό 21/11)

 

Frozen 2

Αν και λειψό σε ευρήματα σε σχέση π.χ. με τις ταινίες της Pixar ή κλασικούς ντισνεϊκούς τίτλους, το Frozen καθιέρωσε στο πρόσωπο της Έλσα ακόμα μια ντισνεϊκή πριγκίπισσα και κατέκτησε θεατές κάθε ηλικίας με όχημα τραγούδια σαν το «Let it go» που, για τον υπογράφοντα, παραβιάζουν τουλάχιστον δέκα άρθρα του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα. Καθώς θα βαδίζουμε, πια, προς τον χειμώνα, το σίκουελ αναμένεται να σπάσει κι αυτό τα ταμεία και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του παιδικού κοινού και των συνοδών του. (Από 28/11)

 

 

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM