Η εποχή των Emoji

Η εποχή των Emoji Facebook Twitter
Επεξεργασία: Ατελιέ/ LIFO
0

 

  • Αν ψάχνουμε για έναν «επιστημονικό» ορισμό, θα πρέπει να μιλήσουμε για ιδεογράμματα που μεταφέρουν το νόημα λέξεων ή πράξεων διαμέσου της οπτικής τους ομοιότητας με φυσικά αντικείμενα.
  • Αρχικά ξεκίνησαν από την Ιαπωνία. Η ίδια η λέξη στα ιαπωνικά σημαίνει εικόνα (e) και χαρακτήρας (moji).
  • Τα Εmoji είναι τόσο απαραίτητα πια στην ψηφιακή επικοινωνία, που βρίσκονται παντού. Ξεκίνησαν, όμως, στα κινητά τηλέφωνα. Στα γραπτά μηνύματα (texting) ο περιορισμός των χαρακτήρων και η γρήγορη μορφή της επικοινωνίας δεν επέτρεπαν σε αρκετές περιπτώσεις να μεταδώσεις πλήρως ένα συναίσθημα.
  • Ο Αμερικανός καθηγητής πληροφορικής Scott Fahlman είχε προτείνει αυτό το σύμβολο :-) από το 1992.
  • Περίπου την ίδια περίοδο, στην Ιαπωνία ξεκινούσαν τα Kaomoji, που μπορούμε να πούμε ότι ήταν τα ιαπωνικά emoticons, με βαθιά επιρροή από τα manga και τα anime. Το πρώτο Kaomoji εμφανίστηκε το 1996 σε ένα φόρουμ στην Ιαπωνία και ήταν αυτό: ?_?
  • Όμως τα Εmoji ήταν αυτά που ήρθαν να καλύψουν τις ανάγκες της νέας και ακμάζουσας αγοράς των κινητών τηλεφώνων. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκίνησαν στην Ιαπωνία, καθώς ο περιορισμένος χώρος για τα ιαπωνικά ιδεογράμματα και η ίδια η φύση της γλώσσας επέτρεπαν πολλαπλές αναγνώσεις του ίδιου μηνύματος.
  • Μια εταιρεία είχε βάλει αρχικά το σύμβολο της καρδιάς στους pagers της εποχής και ο Kurita σκέφτηκε να πάρει αυτή την ιδέα και να τη μεταφέρει στα κινητά τηλέφωνα. Εμπνεύστηκε από τα δελτία καιρού, που χρησιμοποιούσαν κάποια συγκεκριμένα σύμβολα για να παρουσιάσουν τις διαφορετικές καιρικές συνθήκες, και τα manga (ιαπωνικά κινούμενα σχέδια), που και αυτά χρησιμοποιούσαν σύμβολα για να εκφράσουν συναισθήματα, όπως, για παράδειγμα, ένας φωτεινός γλόμπος σηματοδοτεί παραδοσιακά μια καινούργια ιδέα ή έμπνευση.
  • Η εταιρεία του Kurita δεν μπόρεσε να τα κατοχυρώσει, γιατί κάθε Εmoji ήταν πολύ μικρό σε πίξελ. Οπότε οι ανταγωνιστές πήραν την ιδέα και πρόσθεσαν ακόμα περισσότερα εικονίδια.
  • O Kurita δεν ήταν καν επαγγελματίας σχεδιαστής, είχε σπουδάσει Οικονομικά. Είχε την ιδέα, και ο ίδιος και η ομάδα του σχεδίασαν τα αρχικά εικονίδια, πιστεύοντας ότι οι εταιρείες μετά θα τα έπαιρναν και θα τα εξέλισσαν, θα τα έκαναν πιο όμορφα, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε. Όλες οι εταιρείες χρησιμοποίησαν αυτά τα πρώτα σχέδια. Αυτό είχε το θετικό ότι τα εικονίδια ήταν παντού ίδια στην αρχή και ο κόσμος τα έμαθε εύκολα.
  • Ο αρχικός σχεδιαστής τους Shigetaka Kurita δούλευε στο imode, που θα γινόταν η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για ασύρματο Ίντερνετ στην Ιαπωνία και ένα εργαλείο που θα επέτρεπε στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας της χώρας να κάνουν άλματα σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές στο εξωτερικό.
  • Τα Εmoji, λοιπόν, ξεκίνησαν την «καριέρα» τους στα ιαπωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας το 1998-1999. Έγιναν, όμως, διεθνώς πασίγνωστα όταν συμπεριελήφθησαν στα διεθνή πληκτρολόγια του iPhone κάπου στο τέλος του 2011. Μετά ακολούθησαν και τα Android και άλλα συστήματα λειτουργίας.
  • Η Wikipedia αναγνωρίζει ως τίτλους κάποια Εmoji, όταν αυτά μπορούν να συνδεθούν με μια συγκεκριμένη σελίδα στο site. Για παράδειγμα, το Εmoji που απεικονίζει ένα πράσινο μήλο κατευθύνει τον χρήστη της Wikipedia στη σελίδα της για τα μήλα.
  • Η Google τα είχε προσθέσει στο G-mail το 2009.
  • Το 2013 η λέξη «Εmoji» προστέθηκε στο λεξικό της Οξφόρδης.
  • Τι τα κάνει τόσο δημοφιλή, ειδικά στις νεαρές ηλικίες; Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα γραπτά μηνύματα αποτελούν την πιο συχνή μορφή επικοινωνίας μεταξύ των εφήβων, σε σχέση με άλλες. Για παράδειγμα, η συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο έρχεται στην τρίτη θέση.
  • Έχει αποκαλυφθεί ότι ακόμα και το Ισλαμικό Κράτος, η εξτρεμιστική οργάνωση που είναι υπεύθυνη για πλείστα απάνθρωπα τρομοκρατικά χτυπήματα, χρησιμοποιεί Εmoji στο Ίντερνετ για να προσελκύσει νέους πιστούς.
  • Υπάρχει μια «μετάφραση» στη γλώσσα των Εmoji ολόκληρου του τραγουδιού «Drunk in love» της Beyonce. Επίσης, κάποιος μετέφρασε όλο το βιβλίο Moby Dick σε Εmoji, δίνοντάς του βεβαίως ένα νέο τίτλο: Emoji Dick. Τέλος, υπάρχουν πολλά τεστ στο Ίντερνετ για να βρεις ποιο Εmoji είσαι.
  • Αν και τα Εmoji είναι η τελευταία εξέλιξη της γραπτής μας γλώσσας, έχει ενδιαφέρον να σκεφτούμε ότι και τα πρώτα γραπτά σύμβολα της ανθρώπινης γλώσσας ξεκίνησαν ως εικόνες σε σπήλαια της Μεσοποταμίας.
  • Η Miley Cyrus και ο ράπερ Drake είναι μόνο δύο από τους σελέμπριτι που έχουν κάνει τατουάζ ένα ή περισσότερα Εmoji.
  • Μέρος της δημοτικότητας των Εmoji είναι ότι μπορούν να αλλάξουν νόημα ανάλογα με το περιεχόμενο μιας κουβέντας. Για παράδειγμα, το σύμβολο της μελιτζάνας μπορεί να αντιπροσωπεύσει όντως μια μελιτζάνα αλλά και κάτι πιο πονηρό σε μια ερωτικού τύπου συζήτηση.
  • Μελιτζάνες, καρδιές, χαμογελαστές ή θυμωμένες φατσούλες, οι συσκευές μας απλώς διαβάζουν τον κώδικα της Unicode πίσω από κάθε εικονίδιο. Για παράδειγμα, το γλειφιτζούρι είναι το U+1F36D.
  • Ο ψυχολόγος Albert Mehrabian, τη δεκαετία του 1950, υποστήριξε σε μια μελέτη του ότι το 7% της επικοινωνίας είναι προφορικό, δηλαδή τι λέμε, ενώ το 38% είναι φωνητικό, δηλαδή πώς το λέμε, και το 55% είναι μη προφορικό, δηλαδή τι κάνουμε και πώς είμαστε όταν λέμε κάτι. Στο texting, λοιπόν, το 93% των επικοινωνιακών μας εργαλείων εξαφανίζεται, γι' αυτό λοιπόν υπήρχε η ανάγκη να βρούμε άλλα εργαλεία που θα μας βοηθούσαν, δηλαδή τα Εmoji.
  • Tα Εmoji γενικά έχουν σχεδιαστεί να είναι τόσο απλά, ώστε να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες κουλτούρες, το γεγονός όμως ότι ξεκίνησαν από την Ιαπωνία εξηγεί μερικά πιο «περίεργα» για τους Δυτικούς εικονίδια, όπως το σύμβολο με τα σκατά. Στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, μια στοίβα σκατά θεωρείται καλή τύχη...
  • Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, το πιο δημοφιλές Εmoji στο Τwitter ήταν η φατσούλα που γελάει με δάκρυα. Στη δεύτερη και τρίτη θέση ήταν καρδιές.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμερικανικές εκλογές: Ποιον από τους δύο υποψήφιους προτιμούν τα δημόσια πρόσωπα;

Διεθνή / Αμερικανικές εκλογές: Ποιον από τους δύο υποψήφιους προτιμούν τα δημόσια πρόσωπα;

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει. Τι δηλώνουν οι υποψήφιοι; Και ποια θέση παίρνουν κάποιες διασημότητες μεταξύ των δύο μονομάχων των επόμενων εκλογών;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα βραβεία Νόμπελ Λογοτεχνίας της τελευταίας δεκαετίας

Βιβλίο / Τα βραβεία Νόμπελ Λογοτεχνίας της τελευταίας δεκαετίας

Όλοι οι συγγραφείς και ποιητές (ακόμα και μουσικοί, για τον ποιητικό τους λόγο) που βραβεύτηκαν από τα μέλη της Σουηδικής Ακαδημίας για το έργο τους από το 2011 μέχρι και φέτος και οι λόγοι για τους οποίους τους επέλεξαν.
THE LIFO TEAM
Ruth Bader Ginsburg: Η ζωή της μέσα από τα δικά της λόγια

Διεθνή / Ruth Bader Ginsburg: Η ζωή της μέσα από τα δικά της λόγια

Μερικές χαρακτηριστικές φράσεις της από συνεντεύξεις, ομιλίες και δηλώσεις που συνθέτουν το προφίλ μιας εμβληματικής προσωπικότητας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και του αγώνα της υπεράσπισης των δικαιωμάτων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δέκα μαραθωνοδρόμοι μοιράζονται την εμπειρία τους από τον αυθεντικό μαραθώνιο της Αθήνας

Ελλάδα / Δέκα μαραθωνοδρόμοι μοιράζονται την εμπειρία τους από τον αυθεντικό μαραθώνιο της Αθήνας

Στον αυριανό 36ο Μαραθώνιο έχει σημειωθεί ρεκόρ συμμετοχών και η διαδρομή θα έχει φέτος συμβολική σημασία. Μιλήσαμε με 10 δρομείς που θα είναι εκεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ