Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 
2020-10-28T15:36
Η αυγή των podcasts
00:00/00:00
ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΔΩ
Η αυγή των podcasts
2020-10-28T15:36
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος μιλά για την φρεσκάδα και την τόλμη που φέρνουν τα podcasts στα media.
Αν σας αρέσουν τα podcasts του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου, μπορείτε να τον ακολουθήσετε στην Αpple, το Spotify ή τη Google, πατώντας απλώς τα κάτωθι εικονίδια. Εκεί μπορείτε ακόμη να τα κατεβάζετε δωρεάν και να τα ακούτε όποτε θέλετε, ακόμη και εκτός δικτύου.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

Πριν από έναν χρόνο ακριβώς, 6 Οκτωβρίου του 2019, επιχείρησα με εντελώς χειροποίητο τρόπο να γράψω το πρώτο μου podcast στη LiFO. Δεν υπήρχε στούντιο, ούτε μικρόφωνα, ούτε ακριβώς θέμα. Ήθελα απλώς να δοκιμάσω πώς γίνεται.
Πάντα με γοήτευε η σκέψη ότι κλεισμένος σε ένα δωμάτιο (ξενοδοχείου, προτιμότερο) μπορώ να «φτιάξω» έναν κόσμο πληροφορίας ή, μάλλον, επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας τις κατα- κτήσεις της τεχνολογίας, που τελευταίως μου κόβουν την ανάσα – τόσο θαυμαστές τις βρίσκω. Συνέβαλε και η πετριά μου με τα γκάτζετ και τον χαϊφιντελισμό που πρόσθεταν «γκλάμουρ» στο ευγενές μου κάψιμο. Έχει τύχει να ξενυχτήσω για να κατακτηθεί η απειροελάχιστη ευκρίνεια σε μια φωτογραφία, που οι τεχνικοί με διαβεβαιώνουν ότι το γυμνό μάτι δεν διακρίνει.
Με ένα επαγγελματικό μαγνητόφωνο, μια ψείρα και το iΜovie έγραψα και μοντάρισα το πρώτο επεισόδιο, χωρίς χοντρά τεχνικά λάθη. Μου άρεσε το παιχνίδι της ανακάλυψης. Ενστικτωδώς σχεδόν, αυτοδίδακτα, είχα φτιάξει το δοχείο που μέσα του έπρεπε να ρίξω περιεχόμενο. Έτσι γεννήθηκαν τα podcasts της LiFO. Η πιο επιτυχημένη κίνησή μας, μετά τη δημιουργία του site.
Ήξερα, βέβαια, την τονωτική άνθηση των podcasts, ειδικά στις ΗΠΑ. Πώς μετασχημάτισε, και σε μερικές περιπτώσεις έσω- σε, μέσα που αξίζουν, αλλά δεν είχαν καταφέρει να διαχειριστούν σωστά τους μετασχηματισμούς της μπίζνας και την κρίση. Ήξε- ρα ότι «οι γέροι βλέπουν τηλεόραση, οι baby boomers ακούνε ραδιόφωνο και οι νέοι podcasts».
Αλλά δεν ήταν αυτό το κίνητρο. Εξού και δεν διεκδικώ το γέρας της διορατικότητας. Συνέβη αυτό που είχε γίνει και με την πρώιμη δημιουργία του LIFO.gr: ήθελα να δοκιμάσω το καινούργιο! Να παίξω με τις δυνατότητες της νέας εποχής.
Tα logistics ήρθαν μετά, όπως οι μέλισσες.
Αν και είναι νωρίς (δεν έχει καν ξεδιπλωθεί η σκαλέτα όσων θέλουμε να κάνουμε), ήδη το τμήμα Ρodcasts της LiFO πάει να γίνει ένα πλήρες ραδιόφωνο on demand. Που με την πριμοδότηση της υψηλής επισκεψιμότητάς μας δεν χρειάζεται καν τις πλατφόρμες για να φτάσει στο κοινό (το 90% της ακρόασης γίνεται μέσω του LIFO.gr και μόλις το 8% από την Αpple και το Spotify). Αυτό έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα φρεσκάδας στη θεματολογία της LiFO, καθώς, έτσι όπως δουλεύουμε όλοι ενθουσιασμένοι, χωρίς τα στεγανά, τη σεμνοτυφία και τον μικροαστισμό του ρα- διοφώνου, η θεματολογία έχει αποκτήσει μια νέα ελευθερία.
Διότι αυτό είναι η βασική διαφορά των podcasts από το ραδιόφωνο: δεν είναι κιμάς ψιλοκομμένος από λόγια της πλώρης και διαφημιστικά μηνύματα – αυτή την κάπως σαχλή ροϊκότητα που συνοδεύει τα Σπιρτόκουτα της μάζας σαν live βόμβος και παφλασμός, χωρίς κανείς να νοιάζεται τι ακούει. Τα podcasts σού μιλούν στο αυτί (η συντριπτική πλειονότητα τα ακούει με ακουστικά), έχουν συγκεκριμένο θέμα, είναι ηχογραφημένα, δεν έχουν διακοπές και χτίζουν κόσμους πιστούς – εφόσον βέβαια τους κερδίσουν. Είναι η ουσία της επικοινωνίας, μετά λόγου γνώσεως – όχι πολτός που ντύνει σαν μπεσαμέλ το διαφημιστικό μήνυμα (ή το αντίθετο).
Εμένα, όμως, με γοητεύουν για άλλους λόγους.
Πρώτον, για τη δυνατότητά τους να γίνουν (άμποτε και σ' εμάς) ηχητικά ντοκιμαντέρ –με δημιουργική ελευθερία, στοιχεία ποιητικά ή και δραματικά, docudramas ή docufiction–, αφορμή για συζητήσεις τολμηρές και πειραματισμούς παράτολμους, που δεν θα τρέμουν μη θίξουν το EΣΡ και τον Καλλίνικο.
Δεύτερον, για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Γιατί υπερασπίζονται μεγάλες αξίες που σήμερα θεωρούνται αντιδημοφιλείς και αντιεμπορικές. Δεν ξέρω (μάλλον ξέρω) πώς οδηγηθήκαμε σε αυτό το ενδεές αισθητικό flatline, όπου όλοι, ακόμη και οι αυστηροί πνευματικοί θεσμοί, θέλουν να είναι χαριτωμένοι, «ανοιχτοί στο μεγάλο κοινό» και τελικά λαϊκιστές. Πιστεύω ότι οι σοβαροί πρέπει να ασχολούνται με τα σοβαρά, για να διαφυλαχτεί απροκατάληπτα και ασυνθηκολόγητα η φλόγα του στοχασμού και της ομορφιάς μέσα στη θύελλα της φτήνιας του εμπορίου. Ορισμένα σοβαρά πράγματα δεν είναι εκεί που είναι για να πουλάνε αλλά για να βάζουν πλάτη, να μην πέσει ο κόσμος στα πατώματα. Δεν είναι πρώτο τραπέζι πίστα και δεν θα έπρεπε. Υπάρχουν απλώς. Αλλά όποιος τα ανακαλύπτει την ώρα τη σωστή, σώζεται!
Πιστεύω, λοιπόν, ότι υπάρχει ανάγκη τα podcasts να βοηθήσουν και προς αυτή την κατεύθυνση. Προσφέρονται ακόμη περισσότερο από την ασθματική σκαλέτα του site – παρότι κι εκεί το προσπαθούμε.
Μη σας πρήζω όμως. Θα φανεί, αν όλα αυτά τα εννοώ ή όχι.

Και το monetization; ρωτάει το οικονομικό τμήμα.
Πού να σου εξηγώ...

Podcasts

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σημασία του να είσαι loser (καμιά φορά)
Και πόσο εξωγήινο είναι τελικά, να θέλεις να νικάς πάντα.
Podcast/ Editorial: Οι Τιμητές
Οι αδέκαστοι κύριοι που μας κουνάν το δάχτυλο διαρκώς, μήπως παράγιναν πολλοί;
Podcast/ Athens Art Capital. Σοβαρά τώρα;
Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος συνομιλεί με τον εικαστικό κριτικό της LIFO, Γιάννη Κωνσταντινίδη, για την κινητικότητα των ημερών και διάφορα πολύ προσωπικά ζητήματα.
Podcast/ O Tσίπρας απέναντι στα δειλά, φοβισμένα media
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης με κάθε ευκαιρία ξιφουλκεί συλλήβδην εναντίον των media. Τι έκανε για να τα εξυγιάνει;
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή