Το Facebook μπλόκαρε οριστικά τον Μάιλο Γιαννόπουλος, το Infowars και ακροδεξιές προσωπικότητες

Το Facebook μπλόκαρε οριστικά τον Μάιλο Γιαννόπουλος, το Infowars και ακροδεξιές προσωπικότητες Facebook Twitter
O ακροδεξιός Μάιλο Γιαννόπουλος μπλοκαρίστηκε από το Facebook
14

To Facebook μπλόκαρε οριστικά τον Μάιλο Γιαννόπουλος, το Infowars και άλλους γνωστούς ακροδεξιούς και συνωμοσιολόγους.  

Ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε το απόγευμα της Πέμπτης πως διέγραψε από την πλατφόρμα του προσωπικότητες της άκρας δεξιάς, όπως ο Άλεξ Τζόουνς, ο Μάιλο Γιαννόπουλος και η Λάουρα Λουμέρ, καθώς παραβιάζουν τους όρους της κοινότητας για τη ρητορική μίσους και την προώθηση βίας.

Ο Τζόουνς και το InfoWars είχαν μπλοκαριστεί από το Facebook ήδη από το 2018, διατηρούσαν όμως την παρουσία τους στο Instagram. 

Από σήμερα, τόσο ο Τζόουνς όσο και το Infowars, αποτελούν παρελθόν και για το Instagram. 

Το Facebook μπλόκαρε επίσης τον Λούις Φάρακαν, θρησκευτικό ηγέτη στις ΗΠΑ γνωστό για τις αντισημιτικές του απόψεις, τον Πολ Νέλεν, έναν λευκό εθνικιστή και υποψήφιο για το κογκρέσο το 2018 και τον συνωμοσιολόγο Πολ Τζόζεφ Γουότσον.

Το Facebook μπλόκαρε οριστικά τον Μάιλο Γιαννόπουλος, το Infowars και ακροδεξιές προσωπικότητες Facebook Twitter
Λούις Φάρακαν

Οι παραπάνω δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους ιδιωτικούς τους λογαριασμούς ή λογαριασμούς που τους εκπροσωπούν αλλά και να μοιράζονται φωτογραφίες στο Instagram.

Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε σήμερα πως το Facebook, πάντα απαγόρευε σε ιδιώτες ή οργανισμούς να προωθούν τη βία και το μίσος ανεξάρτητα από την ιδεολογία τους, προσθέτοντας πως πριν το μπλοκάρισμα των λογαριασμών είχε προηγηθεί μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης.

Ανάμεσα στα κριτήρια του Facebook είναι το αν ο χρήστης έχει καλέσει σε βία με κριτήριο τη φυλή, την καταγωγή ή την εθνικότητα, αν κάνει χρήση ρητορικής μίσους ή αν στο παρελθόν διατηρούσε σελίδες που το Facebook έχει μπλοκάρει. 

Παράλληλα, σύμφωνα με το Facebook, θα διαγραφούν, ομάδες, σελίδες και λογαριασμοί που εκπροσωπούν τα παραπάνω άτομα αν γίνει γνωστό πως στις ομάδες, στις σελίδες ή στους λογαριασμούς αυτούς συμμετέχουν οι διαγραφέντες. 

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα το Facebook μπλόκαρε και την Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα και δεν επιτρέπει πλέον κοινοποιήσεις από τις επίσημες ιστοσελίδες της.

Με πληροφορίες από Bloomberg/CNN

Διεθνή
14

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Κατά ένα περίεργο τρόπο η "ρητορική μίσους" υπάρχει μόνο όταν εκφράζεται από alt-rights, δεξιούς και συντηριτικούς. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις (femnazi, ακροαριστεροί, κομμουνιστές) υπάρχει "ελευθερία του λόγου". Δεν πειράζει, το failbook ουσιαστικά δείχνει για ποιόν δουλεύει (διαρροή δεδομένων, αλγόριθμοι για διαφημίσεις κ.α.) τα υπόλοιπα είναι για να ρίχνουν στάχτη στα μάτια.
Οι "προοδευτικοί" χαίρονται για τη λογοκρισία που ασκούν μονοπωλειακές πλατφόρμες. Σύμπραξη δηλ. αριστεράς - μεγάλου κεφαλαίου. Γιατί - πάνω απ όλα- μας ενδιαφέρει η ελευθερία του λόγου.
Ο διάολος κρύβεται στις λεπτομέρειες...Define ρητορική μίσους. Έχουμε μια διαστρεβλωμένη ερμηνεία των πάντων. Κι αυτό διότι υπάρχει μια κυρίαρχη ανάγνωση η οποία δεν έχει θεσμικά και αντικειμενικά κριτήρια αλλά υποκειμενικά και πολιτικά.Το ότι αυτοί που λογοκρίνονται ενίοτε είναι ακραίοι δεν σημαίνει ότι τα κριτήρια των λογοκρινόντων δεν είναι ακραία. Απλά σημαίνει ότι έχουν κερδίσει τη μάχη.Εγώ στη ρητορική μίσους εμπεριεχω και το κάλεσμα σε ευθεία και φυσική βία των αντιφα. Ουδεμία κύρωση ποτέ σε κανένα social media. Υπάρχουν κι άλλες ομάδες, που επειδή η πλάστιγγα έχει γείρει πολιτικά υπέρ τους, φιμώνουν συστηματικά την ετερότητα βαφτιζοντας ως ρητορική μίσους επιστημονικοτατες απόψεις που δεν συμφωνούν μαζί τους.Πχ τον Πητερσον κοντεύουν να τον βγάλουν φασίστα διότι αρνείται τα προφανή. Δεν κάνει κανένα κάλεσμα σε βία. Αυτό το άπλωμα του μίσους (διότι όταν βαφτίσεις τα πάντα ρητορική μίσους αυτό κανεις) είναι μορφή βίας. Που στρέφεται κατά του πυρήνα της δημοκρατιας: του ελεύθερου διαλόγου.Χέστηκα για τον Γιαννόπουλος. Υπάρχει μια σαφέστατη τάση φίμωσης μη αριστερών, ή εκμεταλλευομένων από την αριστερά, απόψεων.Ουδείς δικαιούται να μιλήσει υπέρ της έννοιας του έθνους ή να πει ότι οι διεμφυλικοι έχουν πρωτίστως και πάνω από όλα ανάγκη ψυχικής στήριξης χωρίς να φάει κράξιμο ή και ψαλίδι.Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν είναι θεσμική αντιμετώπιση. Είναι λογοκρισία της αντιπολίτευσης
ιδιωτικη εταιρια ειναι, κανει οτι ευχαριστει τους μετοχους και μεριδα πολυ "Loud" χρηστων του. Το προβλημα ειναι οτι και το google ειναι ιδιωτικη εταιρια και το twitter, κτλ κτλ. οποτε αυτο θελουμε τελικα? Να επιλεγουν τι πρεπει να διαβαζουμε και τι οχι, καποιες ιδιωτικες εταιριες γιατι ξερουν καλυτερα απο εμας να αποφασιζουν ποιος εχει λαθος και ποιος ειναι σωστος? Γιατι θεωρουν οτι ειμαστε ανικανοι να κρινουμε μονοι μας και πρεπει να μας αφαιρεσουν τα κειμενα που δεν κανει να διαβαζουμε?
Όλοι αυτοί έχουν ιδιωτικές ιστοσελίδες που τους αποφέρουν μάλιστα και πολλά χρήματα. Καμιά εταιρία δεν είναι υποχρεωμένη να τους παρέχει δωρεάν μέσο για να διαφημίζουν το μίσος τους.
Ο ρατσισμος και η ρητορικη μισους δεν ειναι απλα μια γνωμη, μια σταση, μια επιλογη και με αυτη την εννοια δεν λογοκρινονται αλλα (πρεπει να) καταπολεμουνται. Τρολ οπως ο Μαιλο και ολα τα υπολοιπα μπουμπουκια χανουν μια πολυ μεγαλη μεριδα του κοινου τους καθως η υπαρξη τους στηριζεται σε αυτα τα μεσα και τη δυναμη τους αλλα και στο χαμηλο (νοητικο να πω;) επιπεδο οσων τους ακολουθουν. Υπ'αυτη την εννοια - το να πετιουνται εξω απο πλατφορμες επικοινωνιας σκουπιδια οπως αυτοι, για εμενα ειναι πολυ ενθαρυντικο.
Το κακό είναι ότι όπως πάει το πράγμα πια δεν θα υπάρχουν και πολλές εναλλακτικές διέξοδοι για τις λογοκριμένες φωνές μέσα στην ιδιωτική σφαίρα (εκτός από τις προσωπικές ιστοσελίδες που είπε και ο Lucretius). Για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη προτείνει νομοθεσία με την οποία θα αναγκάζει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να καταπολεμούν το "εξτρεμιστικό περιεχόμενο" (φράση που περικλείει τα πάντα απο ISIS μεχρι τον """ακροδεξιό""" Paul Joseph Watson), και αυτό είναι κάτι που κυρίως βλάπτει τις μικρές και ανεξάρτητες πλατφόρμες, οι οποίες λόγω περιορισμένων πόρων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για ελέγχο του περιεχομένου τους. Αργά η γρήγορα ο μόνος τρόπος να ακουστείς θα είναι μονο μέσα από τα μεγάλα social media.@IoanΕπίτρεψέ μου να κάνω μια μικρή αλλαγή στο ποστ σου. Νομίζω πως ανακάλυψα την μαγική φόρμουλα."Η [insert γνωμη here] δεν ειναι απλα μια γνωμη, μια σταση, μια επιλογη και με αυτη την εννοια δεν λογοκρίνεται αλλα (πρέπει να) καταπολεμείται"Φοβερό! Ποιος θα φανταζόταν ότι θα ήταν τόσο εύκολο να υποστηρίξω την λογοκρισία των απόψεων των άλλων! Σοβαρή απάντηση:To μίσος είναι μια ασαφής και υποκειμενική έννοια που χρησιμοποιείται επιλεκτικά σαν ηθικό ανάθεμα. Οταν χρησιμοποιείται έτσι είναι μια λέξη κενή νοήματος. Ποιος ορίζει τι είναι μίσος; Τι διαφορά έχει η επιθετική/σκληρή ρητορική από την ρητορική μίσους; Τι διάφορα έχει άραγε το "έγκλημα μισους" απο το κοινό έγκλημα; Και από την στιγμή που το τι αποτελεί μίσος αφήνεται στην κρίση του νομοθέτη, δεν είναι καθε αρνητική γνώμη δυνητικά ρητορική μίσους προς κάτι; Επίσης, όταν λέω "κλωτσιά στα αφεντικά" τι είδους ρητορική ασκώ; Η σελίδα του Ρουβικωνα στο facebook σε τι είδος ρητορικής εμπίπτει;Με λίγα λόγια, η χρήση της λέξης "μίσος" στο παραπάνω context δεν μου λέει τίποτα παραπάνω από ο,τι μου λέει το "δεν μ'αρέσει". Το ότι η λέξη φέρει ένα ηθικό βάρος δεν δικαιώνει αυτομάτως την λογοκρισία εκείνου κατα του οποίου εκστομίζεται, ούτε και αναιρεί από την άποψή του.
Επίσης:Τι διαφορά έχει άραγε το "έγκλημα μίσους" από το κοινό έγκλημα; Πηγή: www.lifo.grΑπάντηση: Κοινό έγκλημα - σε σκοτώνω για να σε κλέψω / γιατί απειλούσες να με καταδώσεις στην αστυνομία επειδή σε βίασα / γιατί είμαι ψυχικά άρρωστος / γιατί τα γίδια σου βοσκάνε στο χωράφι μου / γιατί έβαλες το σύνορο σου μισό μέτρο πιο κει / γιατί με κεράτωσες / γιατί θέλεις να χωρίσουμε / γιατί αν δεν σε έχω εγώ δεν θα σε έχει κανένας / για ξεκαθάρισμα μαφιόζικων λογαριασμών / γιατί είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω, κλπ, κλπ.Έγκλημα μίσους - σε σκοτώνω γιατί είσαι ομοφυλόφιλος / τρανς / μαύρος / κίτρινος / μπλε / εβραίος / παλαιστίνιος / μουσουλμάνος / χριστιανός / αριστερός / δεξιός / Παναθηναϊκός / Ολυμπιακός, κλπ, κλπ. Σε σκοτώνω για αυτό που είσαι. Γιατί μισώ αυτό που είσαι. Και είναι κρίμα που πρέπει να εξηγούμε τα αυτονόητα.---------------------------------Και από την στιγμή που το τι αποτελεί μίσος αφήνεται στην κρίση του νομοθέτη, δεν είναι κάθε αρνητική γνώμη δυνητικά ρητορική μίσους προς κάτι; Πηγή: www.lifo.grΑπάντηση: αυτό είναι ένα αυθαίρετο συμπέρασμα (όπως και εκείνο του Ζίζεκ για τον ορισμό του φονταμενταλισμού) που βασίζεται σε μια εξίσου αυθαίρετη και αστήρικτη γενίκευση που λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Από πού κι ως που είναι δυνητικά κάθε αρνητική γνώμη ρητορική μίσους; Με βάση ποιο σκεπτικό καταλήγει κανείς εκεί; Στοχεύοντας σε τί ακριβώς;
Σε ευχαριστω για την απαντηση, την οποια πραγματικα λαμβανω υποψην μου και την σκεφτομαι. Το σχολιο μου εγινε επειδη εχω παρακολουθησει ολους αυτους που το φμπ εκανε μπαν παρα πολλες ωρες και σε απειρες συνεντευξεις και ο χαρακτηρισμος σκουπιδια ισως ηταν και επιεικης... Οταν κανουν πλακιτσα με το θανατο ενος λαθρομεταναστη (σικ), οταν αναρωτιουνται τι δουλεια εχει ενας μουσουλμανος σε μια χριστινιακη χωρα, οταν κανουν καμπανιες για την ανεγερση τειχους τοτε θεωρω οτι φωνες σαν αυτες ναι πρεπει να φιμωνονται - to say the least...
Και φυσικά όλοι οι δημοκρατικοί σχολιαστές και φίλοι, δεν έχουν κανένα πρόβλημα που οι Antifa έχουν το λόγο παντού, αλλά οι αντίθετοι απαγορεύονται. Δύο σχετικά βιντεάκια για το καλό:https://www.youtube.com/watch?v=z3iN8NVJewo&t=408shttps://www.youtube.com/watch?v=jIYBod0ge3YΧαβ φαν και καλημέρα