Οι τουλίπες αποτελούν το πιο γνωστό λουλούδι της Ολλανδίας με σημαντική εξαγωγική παρουσία. Οι καλλιεργητές έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια ένα νέο μεγάλο πρόβλημα: τους τουρίστες, ιδιαίτερα τους millenials, που καταστρέφουν τις καλλιέργειες τους στην προσπάθεια να βρουν το καλύτερο σημείο για μία selfie. 

 

Πρόσφατα υπήρξαν περιστατικά με ζημιές σε καλλιέργειες που υπολογίζονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

 

Ο οργανισμός τουρισμού της Ολλανδίας μαζί με ντόπιους καλλιεργητές ξεκίνησαν μία καμπάνια στην οποία μία σειρά από «πρεσβευτές» καλούν όσους θέλουν να βγάλουν selfie να μην πατούν πάνω στους βολβούς. 

 

«Περπατάνε μέσα στα χωράφια και καταστρέφουν τις τουλίπες» λέει ο καλλιεργητής Simon Pennings, ιδιοκτήτης εκτάσεων που καλλιεργούνται τα συγκεκριμένα λουλούδια, δυτικά του Άμστερνταμ.

 

Ο Pennings λέει πως το πρόβλημα προέκυψε τα τελευταία δύο χρόνια, από τουρίστες νεαρής ηλικίας.

 

«Πέρυσι υπήρξε περιστατικό όπου 200 άνθρωποι βρέθηκαν σε ένα κτήμα. Πρέπει να το αποτρέψουμε. Υπάρχουν χωράφια που είναι δίπλα σε δρόμους, από το πρωί μέχρι το βράδυ υπάρχουν άνθρωποι που φωτογραφίζονται. 
 

Αν υπάρξει μεγάλη ζημιά τότε οι βολβοί δεν αναπτύσσονται», εξηγεί προσθέτοντας πως οι τουρίστες προσπερνούν μερικά χωράφια και προτιμούν χωράφια με ροζ τουλίπες ή άλλα πιο ιδιαίτερα χρώματα. 

 

Ο Πένινγκς αναφέρει πως οι ζημιές που προκλήθηκαν μόνο από ένα περιστατικό σε συγκεκριμένο χωράφι υπολογίζονται στα 10.000 ευρώ. 

 

Ο οργανισμός τουρισμού της Ολλανδίας κατηγορεί το Instagram για την έξαρση του φαινομένου. 

 

«Προφανώς και είναι φοβερά δελεαστικό να μπεις σε ένα χωράφι με τουλίπες και να τραβήξεις μία φωτογραφία μέσα σε αυτή τη θάλασσα από τα υπέροχα λουλούδια, αλλά σίγουρα δε θα ήθελες ένας άνθρωπος να μπαίνει κάθε μέρα στην αυλή του σπιτιού σου χωρίς καν να ρωτήσει» αναφέρει ο διαδικτυακός οδηγός του οργανισμού. 

 

«Πριν δέκα χρόνια οι άνθρωποι που επισκέπτονταν τα χωράφια με τις τουλίπες ήταν μεγαλύτερης ηλικίας, τουλάχιστον 50 ετών», λέει η εκπρόσωπος του οργανισμού Elsje van Vuuren. «Όμως τα τελευταία δύο χρόνια, με την έξαρση του Instagram, υπάρχουν πολλοί επισκέπτες της γενιάς των millenials»