Ποια ευρωπαϊκά κράτη ήταν διατροφικά βιώσιμα το 2018 - Η θέση της Ελλάδας

Ποια ευρωπαϊκά κράτη ήταν διατροφικά βιώσιμα το 2018 - Η θέση της Ελλάδας Facebook Twitter
EPA
0

Την βιωσιμότητα 67 χωρών στον τομέα των τροφίμων, εξέτασε η EIU (Economist Intelligence Unit) σε συνεργασία με τo Ίδρυμα Διατροφής του Κέντρου της Barilla. 

Πρώτη στην λίστα είναι η Γαλλία που έχει περιορίσει σημαντικά τις ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια, αφού η νομοθεσία υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ-μάρκετ να παραδίδουν τα ευπαθή τρόφιμα που θα πετούσαν στο τέλος της ημέρας, σε φιλανθρωπικές οργανώσεις οι οποίες φροντίζουν ομάδες απόρων. 

Ο δείκτης FSI κατατάσσει ως προς την διατροφική βιωσιμότητα τις 67 χώρες στις οποίες κατοικεί το 80% των πληθυσμού του πλανήτη και αντιστοιχεί το 90% του παγκόσμιου ακαθάριστου εισοδήματος. Ο δείκτης εξετάζει την αξιοποίηση των τροφίμων, την αντιμετώπιση των διατροφικών προκλήσεων και τη βιωσιμότητα της αγροτικής καλλιέργειας. 

Στις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου, μετά τη Γαλλία ακολουθεί η Ολλανδία, ο Καναδάς, η Φινλανδία και η Ιαπωνία ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 43η θέση. Η Κύπρος είναι 37η. 

Τεράστιες οικονομίες όπως αυτές της Κίνας και των ΗΠΑ είναι εκτός εικοσάδας, στην 23η και 26η θέση αντίστοιχα ενώ η γειτονική μας Βουλγαρία είναι 66η, πίσω από την Ρωσία (Νο 65). Η Τουρκία δεν έχει επιδείξει κάποια σημαντική πρόοδο στο ζήτημα και κατατάσσεται επίσης πολύ χαμηλά, στην 58η θέση. 

Στη λίστα των αναπτυσσόμενων χωρών με χαμηλά εισοδήματα, πρώτη σε διατροφική βιωσιμότητα κατατάσσεται η Ρουάντα που σημειώνει πρόοδο βάσει και των τριών κριτηρίων. 

Στις χώρες με μεσαία εισοδήματα πρώτη είναι η Κολομβία, χάρη στη βιώσιμη αγροτική πολιτική και την προσεκτική διαχείριση των υδάτινων πόρων. 

«Τα βιώσιμα διατροφικά συστήματα είναι ζωτικής σημασίας για να πετύχουμε τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών έως το 2030», σχολίασε ο επικεφαλής διαχείρισης του EIU. 

Ποια ευρωπαϊκά κράτη ήταν διατροφικά βιώσιμα το 2018 - Η θέση της Ελλάδας Facebook Twitter

Με πληροφορίες από Euronews.com

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ