Ο ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης σε νησί των Φιλιππίνων μόλις έγινε ο ήρωας της ευρύτερης περιοχής, καθώς κατάφερε να βάλει στη θέση τους έναν υπολογίσιμο αριθμό επίδοξων επισκεπτών που συστήνονταν ως influencers και που μέσω αυτής της... ιδιότητας, προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν δωρεάν φαγητό και διαμονή, δωρεάν διακοπές γενικά. 

 

Την επανάστασή του την έκανε στο Siargao, ένα νησάκι που μοιάζει με δάκρυ και αποτελεί ιδανικό προορισμό για τους σέρφερς, ο 40χρονος Gianluca Casaccia, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης του White Banana Beach Club, ο οποίος αποφάσισε ότι ήρθε επιτέλους η ώρα να δώσει ένα μάθημα στους influencers. Αυτό έγινε τη μέρα που ανοίγοντας το e-mail του είδε ακόμη ένα μήνυμα, το οποίο περιείχε τη φράση «είμαι influencer».

 

Άλλωστε, το νησάκι και η επιχείρηση του ειδικά, έχει πληγεί αρκετές φορές κατά το παρελθόν από τουρίστες που πίστεψαν ότι τα Instagram stories τους ήταν αρκετά για να ξεπληρώσουν τη δωρεάν παραμονή τους και τη χρήση υπηρεσιών στο νησί, γενικά. 

 

 

Από τον Μάιο, όταν ο Casaccia, που είναι ιταλικής καταγωγής, μαζί με τη σύζυγό του, η οποία κατάγεται από τη Μανίλα, άνοιξαν αυτό το μπαρ σ' αυτό το ειδυλλιακό σημείο των Φιλιππίνων, έλαβαν πάνω από 100 τέτοια αιτήματα.

 

 

Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, εκτός από το μπαράκι, διατηρούν και ένα πανέμορφο εστιατόριο, καθώς και δύο ξενώνες πολυτελείας. Το μονόκλινο εκεί κοστίζει 23 δολάρια η διανυκτέρευση, οπότε μπορεί να καταλάβει κανείς και τη σημασία της "επανάστασης" του ιδιοκτήτη. 

 

Όπως λέει ο Gialuca, ένα τυπικό mail από έναν επίδοξο influencer, συνήθως πήγαινε κάπως έτσι: «Θα βρίσκομαι εκεί από τις 25 του μηνός έως τις 27. Θα χρειαστούμε τρία κρεβάτια, γεύματα και φιλοξενία». Σε αντάλλαγμα ο... influencer προσέφερε περιεχόμενο -δηλαδή, φωτογραφίες και stories εν είδει διαφήμισης- αντί των χρημάτων που θα έπρεπε να καταβάλει.

 

«Θεωρούμε ότι όλο αυτό είναι ανέντιμο», εξήγησε σε μία συνέντευξη που παραχώρησε μόλις στην αρχή της εβδομάδας και συμπλήρωσε ότι πολύ συχνά η όλη αναστάτωση προκαλείτο από άτομα που στο Instagram δεν είχαν ούτε 2000 followers. «Πώς είναι δυνατόν να μπορείς εσύ να βοηθήσεις εμένα, αν είσαι ο απολύτως κανένας; Ο πλέον άγνωστος;», αναρωτιέται ο απηυδισμένος επιχειρηματίας. 

 

Ακριβώς αυτός ήταν και ο λόγος που στις 26 Μαρτίου πόσταρε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook το εξής μήνυμα:

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Soak up the sun! . . 📸 @patriciahenson 😘

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη White Banana Beach Club (@whitebananasiargao) στις

 

«Λαμβάνουμε πολλά μηνύματα από infliuencers του Instagram για την ακρίβεια, οι οποίοι επιζητούν συνεργασία μαζί μας. Θα επιθυμούσαμε ευγενικά να σας ενημερώσουμε ότι το White Banana δεν ενδιαφέρεται για τέτοιες "συνεργασίες" με αυτο-αποκαλούμενους "influencers". Και θα θέλαμε να σας προτείνουμε να δοκιμάσετε έναν άλλον τρόπο για να φάτε, να πιείτε και να κοιμηθείτε δωρεάν. Ή δοκιμάστε να δουλέψετε για αλλαγή».

 

Όπως εξηγεί, στόχος του δεν ήταν να γίνει viral. «Το έκανα μόνο και μόνο για να σταματήσω αυτούς τους ανθρώπους».

 

Ωστόσο, μέσα σε μία εβδομάδα, ο επιχειρηματίας είδε να κερδίζει περισσότερα από 11.000 likes και 3.000 shares, ενώ κάτω από την ανάρτησή του υπήρχαν περίπου 700 σχόλια που δημιουργούσαν ένα ισχυρό ντιμπέιτ για την πραγματική αξία των influencers. Κάποιοι πήραν το μέρος του, κάνοντας λόγο για τους σύγχρονους επαίτες του διαδικτύου που απομυζούν επιχειρήσεις. Άλλοι, όμως, δεν βρήκαν τίποτα κακό με το να προσπαθεί ένας blogger να γυρίσει τον κόσμο και να γράψει για όσα είδε και έζησε με αυτόν τον τρόπο. 

 

Η Jovelyn Mateo, μία travel blogger από τη Μανίλα, έγραψε οτι αν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί κάτι να προσφέρει, γιατί να μην το προτείνει. 

 

Όπως ήταν φυσικό και μετά την κόντρα που δημιουργήθηκε, ο ιδιοκτήτης αναγκάστηκε να επανέλθει, λέγοντας ότι δεν τον ενοχλούν οι πραγματικοί influencers, με διαδρομή, περιεχόμενο και κοινό. Όπως είπε, έχει φιλοξενήσει αρκετούς τέτοιους κατά το παρελθόν: το πρόβλημά του είναι με τους επίδοξους influencers.

 

Πολλοί ήταν εκείνοι που χαρακτήρισαν εξόχως σνομπ τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το θέμα κι ότι όλο αυτό το έκανε για να γίνει από μόνος του viral και για να αυξήσει την πελατεία των επιχειρήσεών του. Εκεί, όμως, προέκυψε ένας απρόσκλητος υπερασπιστής που συνεχάρη τον επιχειρηματία στην προσπάθειά του να αποκρούσει τους τζαμπατζήδες. 

 

Ο Davide Barbi, ένας καλλιτέχνης και ιδιοκτήτης μιας έπαυλης στο Siargao, αλλά και το "Jashita Hotel" στην Tulum αποκάλυψαν ότι πώς αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν τους τζαμπατζήδες, διακόπτοντας κάθε επαφή μαζί τους. Οι επικεφαλής του ξενοδοχείου ειδικώς, αποκάλυψαν ότι αποφάσισαν να διακόψουν κάθε συνεργασία μαζί τους εδώ και 6 μήνες.  

 

«Ναι, για να είμαστε ειλικρινείς, είναι μια ενοχλητική κατάσταση. Κυρίως, γιατί φιλοξενούνται μεν, αλλά μετά δεν μπαίνουν καν στον κόπο να γράψουν. Απλώς ποστάρουν μια φωτογραφία κι αυτό είναι όλο», λέει η υπεύθυνη επικοινωνίας του ξενοδοχείου, Abigail Villamonte.

 

Όσο για τον επιχειρηματία; Όπως αποκάλυψε, μετά την ανάρτησή του στο Facebook, τα μηνύματα από τους επίδοξους influencers κόπασαν για λίγες μέρες. Μετά, όμως, επανήλθαν. Απλώς ήταν λίγο πιο λογικοί με τις απαιτήσεις τους. Όπως λέει και ο ίδιος μπήκε στη διαδικασία να σχολιάσει σε έναν από αυτούς: «Θεωρώ ότι έχετε αρκετά καλό περιεχόμενο. Αλλά θα σας συμβούλευα να μην συστήνεστε ως influencer»...

 

Με στοιχεία από τους New York Times