Το κόλπο του Facebook είναι στην πραγματικότητα μια κλασική και παλιά στρατηγική δημοσίων σχέσεων: Εάν έχετε κακά νέα τα οποία πρέπει να ανακοινώσετε, κάντε το την παραμονή των διακοπών ή στη μέση ενός μαζικού ειδησεογραφικού γεγονότος.

 

Όχι μόνο θα συγκεντρώσετε λιγότερη προσοχή, αλλά την ίδια ώρα κανείς δεν μπορεί να σας κατηγορήσει για έλλειψη διαφάνειας.

 

Δύο φορές αυτό το μήνα, το Facebook φαίνεται να έχει χρησιμοποιήσει αυτή τη στρατηγική, όταν κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για πολύ σοβαρά ζητήματα.

 

 

Πρώτα το έκανε στις 5 Νοεμβρίου, την παραμονή των εξαιρετικά διχαστικών ενδιάμεσων εκλογών της Αμερικής. Η εταιρεία δημοσίευσε μια ανεξάρτητη έκθεση η οποία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η πλατφόρμα είχε χρησιμοποιηθεί για να ενθαρρύνει τη βία κατά των μουσουλμάνων Ροχίνγκια στη Μιανμάρ.

 

 

Σε δήλωση της 5ης Νοεμβρίου, ο επικεφαλής της πολιτικής προϊόντων, Alex Warofka, παραδέχτηκε ότι η εταιρεία δεν «έκανε αρκετά για να αποτρέψει την πλατφόρμα από το να χρησιμοποιηθεί για να προωθήσει το διχασμό και να προτρέψει τη βία. Συμφωνούμε ότι μπορούμε και πρέπει να κάνουμε περισσότερα», είπε την ώρα που τα μίντια στην ΗΠΑ, αλλά και σχεδόν σε όλο τον κόσμο, είχαν ήδη στραφεί στις εκλογές και θα έμεναν εκεί για μέρες.

 

H συνέχεια ήρθε αυτή την εβδομάδα, όταν στις παραμονές των διακοπών του Thanksgiving, ο επικεφαλής επικοινωνιών Elliot Schrage επιβεβαίωσε ότι το Facebook είχε στην πραγματικότητα προσλάβει μια εταιρεία PR για να ανακαλύψει πληροφορίες για τον Τζορτζ Σόρος και άλλους επικριτές του. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από τους New York Times σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 14 Νοεμβρίου για την οποία όμως η εταιρία αρχικά δήλωσε ότι είχε πολλές ανακρίβειες.

 

Επιπλέον, σε σχόλια και δηλώσεις στον Τύπο, τόσο ο Ζούκερμπερκ, όσο και άλλα στελέχη, έσπευσαν άμεσα να δηλώσουν ότι δεν γνώριζαν ότι η επιχείρηση προσλήφθηκε.

 

Με αυτόν τον τρόπο, το Facebook ακολουθεί μια μακρά παράδοση εταιριών και εκστρατειών που όταν έχουν άσχημα νέα που αναπόφευκτα θα πρέπει να ανακοινώσουν, επιλέγουν να κάνουν υπομονή και όταν οι περισσότεροι δεν θα δίνουν σημασία να παραδέχονται πώς κάτι δεν  πήγε καλά ή τα λάθη τους.

 

Πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν ακολουθήσει την πρακτική, με την Apple να ανακοινώνει πάντα τη Δευτέρα νέες κυκλοφορίες προϊόντων αλλά τα απογεύματα της Παρασκευής τις καθυστερήσεις προϊόντων και τις ανακλήσεις.

 

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, το Facebook ανακοίνωσε ότι 50 εκατομμύρια λογαριασμοί είχαν χακαριστεί και το έκανε πάλι Παρασκευή βράδυ, αν και μάλλον γνώριζε μέρες πριν τι είχε συμβεί.

 

Στην πολιτική, ονομάζεται «ο κάδος απορριμάτων της Παρασκευής» καθώς η μέρα θεωρείται ιδανική για ανακοινώσεις που στην πραγματικότητα δεν θέλουν την προσοχή μας.

 

Με πληροφορίες από New York Times/ Quartz

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr