Τουρκάλα τραγουδίστρια κακοποιήθηκε άγρια από διάσημο ηθοποιό και έσπασε τη σιωπή της για τη βία

Τουρκάλα τραγουδίστρια κακοποιήθηκε άγρια από διάσημο ηθοποιό και έσπασε τη σιωπή της για τη βία Facebook Twitter
0

Η καταγγελία της τραγουδίστριας Σίλα ενάντια του συντρόφου της για κακοποίηση έφερε στο φως τη βία που υπόκεινται οι γυναίκες στην Τουρκία, συχνά σιωπηλά.

Η Σίλα κατήγγειλε τον σύντροφό της τον Οκτώβριο και η δημοσιοποίηση του θέματος ενθάρρυνε μεγάλο αριθμό γυναικών, που έπεσαν θύματα βίας από άνδρες, να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα. 

Η δίκη του συντρόφου της, του διάσημου ηθοποιού Αχμέτ Κουράλ, ξεκινά σήμερα στην Κωνσταντινούπολη μία ημέρα πριν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, στη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθούν πορείες σε πολλές πόλεις της Τουρκίας.

Ο Κουράλ, που αρνείται τις κατηγορίες, κινδυνεύει να καταδικαστεί σε πέντε χρόνια φυλάκιση, αν κριθεί ένοχος.

Η εφημερίδα Ηurriyet μετέδωσε πως η Σίλα κατήγγειλε ότι ο Κουράλ την κακοποίησε και την έσυρε στο έδαφος, ενώ τον κατηγόρησε πως της χτυπούσε το κεφάλι της στον τοίχο. 

Σύμφωνα με αναφορές στα Μέσα το περιστατικό έγινε στις 29 Οκτωβρίου στο σπίτι του ηθοποιού. 

Τουρκάλα τραγουδίστρια κακοποιήθηκε άγρια από διάσημο ηθοποιό και έσπασε τη σιωπή της για τη βία Facebook Twitter

Παράλληλα, ο άνδρας φέρεται να εμπόδισε την τραγουδίστρια να ξεφύγει χτυπώντας την στο κεφάλι με ένα τασάκι. 

«Με προσέβαλε λεκτικά. Η όλη επίθεση διήρκεσε 45 λεπτά», είπε η Σίλα η οποία, όταν τελικά ξέφυγε από τον Κουράλ, έσπευσε σε αστυνομικό τμήμα όπου κατήγγειλε το περιστατικό. 

Προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη η τραγουδίστρια Σίλα Γκέντσογλου, γνωστή απλώς με το όνομα Σίλα, έφερε στο φως της δημοσιότητας τη βία που αναγκάζονται να υποστούν πολλές γυναίκες, συχνά σιωπηλά, στην πατριαρχική κοινωνία της Τουρκίας, εκτίμησε ο δικηγόρος της Ρεζάν Εποζντεμίρ.

«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μία γυναίκα που ήταν θύμα βίας αποφάσισε με τη θέλησή της να καταγγείλει την υπόθεση στη δικαιοσύνη και να φέρει τη δική της δοκιμασία στο επίκεντρο της συζήτησης», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με μη κυβερνητικές οργανώσεις, ο αριθμός των γυναικών που δολοφονούνται ή είναι θύματα σωματικής ή σεξουαλικής βίας από τους συντρόφους ή τους συγγενείς τους δεν σταματά να αυξάνει στην Τουρκία.

Το 2018, 440 γυναίκες δολοφονήθηκαν για λόγους που είχαν σχέση με το φύλο τους, έναντι 210 το 2012, σύμφωνα με τη ΜΚΟ «Ας βάλουμε τέλος στις γυναικοκτονίες».

Ο Τούρκος υπουργός Εσωτερικών Σουλεϊμάν Σουϊλού δήλωσε τον Νοέμβριο ότι 133.809 γυναίκες ήταν θύματα βίας το 2017 και περισσότερες από 96.000 τους πρώτους έξι μήνες του 2018.

Η μήνυση που κατέθεσε η Σίλα ενθάρρυνε μεγάλο αριθμό γυναικών που ήταν θύματα βίας από άνδρες να επικοινωνήσουν με την τηλεφωνική γραμμή που δημιουργήθηκε το 2017 από την Ομοσπονδία Ενώσεων Γυναικών Τουρκίας, σύμφωνα με την Κανάν Γκιουλού, στέλεχος της οργάνωσης.

Τουρκάλα τραγουδίστρια κακοποιήθηκε άγρια από διάσημο ηθοποιό και έσπασε τη σιωπή της για τη βία Facebook Twitter

«Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε ολοένα και περισσότερες κλήσεις», τόνισε, χωρίς όμως να αναφερθεί σε συγκεκριμένο αριθμό.

Η Τουρκία ήταν η πρώτη χώρα που επικύρωσε τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας εναντίον των γυναικών, που υιοθετήθηκε το 2011 στην Κωνσταντινούπολη.

Η Σύμβαση αυτή έχει επιτρέψει να σημειωθεί πρόοδος στην Τουρκία στο θέμα των δικαιωμάτων των γυναικών, όμως μένει μακρύς δρόμος, επισημαίνει η καθηγήτρια Φεριντέ Ακάρ του Middle East Technical University.

Η Ακάρ ζητεί κυρίως τη δημιουργία περισσότερων «καταφυγίων» για τις γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βίας, αλλά και να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε αυτά, όπως το προβλέπει και η Σύμβαση.

Η δικηγόρος Γκουντσέ Τσετίν, που συμβουλεύει γυναίκες θύματα βίας, καταγγέλλει ότι κάποιες υπηρεσίες που θα έπρεπε να φροντίζουν τις γυναίκες, συχνά είναι προκατειλημμένες εναντίον τους.

«Μερικές φορές η αστυνομία δεν ενημερώνει τις γυναίκες ότι έχουν δικαίωμα να έχουν δικηγόρο. Όμως αυτό είναι πολύ χρήσιμο», εξηγεί.

Σύμφωνα με την Ακάρ, ένα μέρος του προβλήματος είναι ότι το συντηρητικό κομμάτι της τουρκικής κοινωνίας «δεν θεωρεί ότι η βία αυτή προέρχεται από την ανισότητα των φύλων».

«Δεν πιστεύουν ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της απουσίας ισότητας και της βίας», υπογραμμίζει.

Η τουρκική κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τη βία εναντίον των γυναικών και ο ισλαμοσυντηρητικός πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν χαρακτήρισε το φαινόμενο αυτό το 2016 «προδοσία της ανθρωπότητας».

Αν και η περίπτωση της Σίλα άνοιξε τα στόματα των γυναικών, οι υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανησυχούν καθώς βλέπουν τους δράστες να επωφελούνται από μειωμένες ποινές, κυρίως «για καλή διαγωγή».

Αγανακτούν επίσης από το γεγονός ότι οι δράστες ή οι δικηγόροι τους αμαυρώνουν η φήμη κάποιων θυμάτων προκειμένου να υποτιμήσουν τη σοβαρότητα του αδικήματος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι δικηγόροι δύο ανδρών που κατηγορούνταν ότι επιτέθηκαν σεξουαλικά και δολοφόνησαν μια φοιτήτρια στην Άγκυρα τον Μάιο του 2018 προκάλεσαν την αγανάκτηση της κοινής γνώμης όταν κατά την έναρξη της δίκης τον προηγούμενο μήνα άφησαν να εννοηθεί ότι το θύμα «δεν ήταν παρθένα».

Εξάλλου και ο δικηγόρος της Σίλα κατήγγειλε ότι κάποια μέσα ενημέρωσης προσπάθησαν να αμφισβητήσουν τις καταγγελίες της πελάτισσάς του. Ωστόσο παραμένει αισιόδοξος. «Ελπίζω ότι η αλήθεια θα λάμψει μετά τη δίκη και ότι θα αποδοθεί δικαιοσύνη».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/AFP/Ηurriyet

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάχη για τον «Δαβιδ» του Μιχαήλ Άγγελου: Η ελευθερία της έκφρασης ενάντια στην προστασία της αξιοπρέπειας

Πολιτισμός / Ο «Δαβίδ» του Μιχαήλ Άγγελου και η ελευθερία της έκφρασης κόντρα στην προστασία των καλλιτεχνικών θησαυρών

Στη Φλωρεντία, η Galleria dell'Accademia υπερασπίζεται τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ένα αριστούργημα του 1504, από απαξιωτικές και μη εξουσιοδοτημένες εμπορικές χρήσεις
NEWSROOM
Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM