Οι Ελληνες χρήστες του διαδικτύου επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό το Facebook για να ενημερωθούν

Οι Ελληνες χρήστες του διαδικτύου επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό το Facebook για να ενημερωθούν Facebook Twitter
0

Η εφαρμογή Instagram είναι έτοιμη να ξεπεράσει το Twitter ως πηγή ειδήσεων, σύμφωνα με την έρευνα του Reuters η οποία ωστόσο υπογραμμίζει το πώς τα στοιχεία προκαλούν ανησυχία για την παραπληροφόρηση,

Η έκθεση Reuters Institute 2020 Digital News εξετάζει τις ενημερωτικές συνήθειες των πολιτών 40 χωρών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. «Φέτος η έκθεση έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί η ενημέρωση, η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις και η παραπληροφόρηση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της πανδημίας», λέει στο Lifo.gr o Αντώνης Καλογερόπουλος, επίκουρος καθηγητής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ και ερευνητικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Reuters για τη μελέτη της δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

«Στην Ελλάδα ανησυχούμε αρκετά για την παραπληροφόρηση, όμως λιγότερο για την παραπληροφόρηση που μπορεί να συναντήσουμε στα social media σε σχέση με τις περισσότερες άλλες χώρες. Το εύρημα είναι ανησυχητικό δεδομένου πως οι Ελληνες χρήστες του διαδικτύου στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στο Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή τους», προσθέτει ο Αντώνης Καλογερόπουλος.

Σημειώνεται πως το Lifo.gr βρίσκεται στα κορυφαία μίντια της λίστας του 2020.

Το Instagram γίνεται πηγή ειδήσεων

Η έκθεση Reuters Institute 2020 Digital News διαπίστωσε ότι η χρήση του Instagram για ειδήσεις διπλασιάστηκε από το 2018.

Η τάση είναι ισχυρότερη στους νέους, αλλά οι πλατφόρμες social media ήταν επίσης μεταξύ των λιγότερο αξιόπιστων πηγών. Μόλις το 26% των χρηστών δήλωσαν ότι εμπιστεύθηκαν τα social media ως πηγή πληροφοριών για τον κορωνοϊό. Ένα παρόμοιο ποσοστό είπε ότι εμπιστεύτηκε ειδήσεις που είχαν κοινοποιηθεί μέσω εφαρμογών συνομιλίας όπως το Facebook Messenger και το WhatsApp.

Αντιθέτως, οι εθνικές κυβερνήσεις και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έλαβαν την εμπιστοσύνη από το 59% περίπου των ερωτηθέντων. Το Instagram χρησιμοποιείται πλέον από περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των ατόμων που απάντησαν στην έρευνα και από τα δύο τρίτα των χρηστών κάτω των 25 ετών. Το 11% το χρησιμοποιούν για ειδήσεις, τοποθετώντας το μόνο μια κλίμακα πίσω από το Twitter.

«Το Instagram έγινε πολύ δημοφιλές στους νέους», δήλωσε ο Nic Newman, επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης. «Αντιδρούν πραγματικά καλά σε ιστορίες που λέγονται απλά και καλά με εικόνες». Οι ξεχωριστές ιστορίες τους τελευταίους μήνες βοήθησαν - η κλιματική αλλαγή, το κίνημα του Black Lives Matter και ο κορωνοϊός έχουν σημειώσει τεράστια αλληλεπίδραση στην πλατφόρμα.

Το Instagram ανήκει στο Facebook, το οποίο φτάνει τώρα στο 85% των ανθρώπων κάθε εβδομάδα. Η κυριαρχία της εταιρείας στο πώς λέγονται οι ιστορίες παραμένει εξαιρετικά σημαντική ενώ η εταιρεία διαθέτει επίσης το WhatsApp.

Το ξέσπασμα της πανδημίας προκάλεσε μια παγκόσμια αύξηση στην προβολή τηλεοπτικών και διαδικτυακών ειδήσεων, αν και οι ανησυχίες για παραπληροφόρηση παραμένουν υψηλές, με το Facebook και το WhatsApp να θεωρούνται τα κύρια κανάλια για τη διάδοση των λεγόμενων «fake news».

Η ευρύτερη εικόνα είναι ότι το ξέσπασμα επιταχύνει τις τάσεις που δημιουργεί η τεχνολογική επανάσταση, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των smartphone ως μέσο κατανάλωσης ειδήσεων, ανέφερε το Ινστιτούτο Reuters στην ετήσια έκθεση ψηφιακών ειδήσεων (www.digitalnewsreport.org).

«Βλέπουμε μια ταχεία μετάβαση στα ψηφιακά μέσα και τα κινητά μέσα και διάφορα είδη πλατφορμών», δήλωσε  ο Rasmus Kleis Nielsen, διευθυντής του Ινστιτούτου Reuters. «Αυτό συνοδεύεται από συνεχιζόμενη μείωση της εμπιστοσύνης στις ειδήσεις και αυξανόμενες ανησυχίες για παραπληροφόρηση, ιδίως από τα social media και από ορισμένους πολιτικούς.

Η πανδημία φαίνεται επίσης να προσφέρει μια προσωρινή αναστολή σε μια πτωτική τάση στην αξιοπιστία που είχαν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί. Το 38% των ανθρώπων είπε ότι εμπιστεύονταν τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές. Λιγότερο από το μισό - 46% - είπαν ότι εμπιστεύτηκαν την αγαπημένη τους πηγή ειδήσεων.

Συνολικά, ρωτήθηκαν 40 χώρες. Μόνο σε έξι, η πλειοψηφία είπε ότι μπορούσε να εμπιστευτεί «τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές».

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM